فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار شهریور 1400

1400/06/31
آمریکا یک صرافی بیت کوین را تحریم کرد/پیش بینی نزول قیمت طلا


اقتصادنیوز : در تحریم های اجرایی آمریکا برای نخستین بار یک صرافی رمزنگاری را در لیست سیاه قرار داده شده است.
بر طبق گزارش اقتصادنیوز، دولت آمریکا برای نخستین بار  یک صرافی ارزهای رمزنگاری شده را به دلیل حملات سایبری، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری روز سه شنبه اعلام کرد که Suex.io مستقر در روسیه به علت تسهیل معاملات ارزهای رمزنگاری شده برای حمله‌کننده‌های ransomware در لیست سیاه خود قرار داده است.
سوئکس در گروهی از تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد ، ساکنان و شهروندان ایالات متحده مجاز به انجام تجارت با این صرافی نمی باشند، و با مجازات جریمه یا زندان مواجه می شوند.
در حال حاضر بیت کوین دوباره نزول پیدا کرد و به کانال ۴۲ هزار دلار رسید.

سقوط طلا در روزهای آتی

طلا برای دومین روز متوالی افزایش پیدا کرد چرا که بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا در پی ادامه فشار بر بازارهای ریسک ناشی از بحران بدهی بزرگترین توسعه دهنده املاک چین ، اورگراند، با روند کاهشی مواجه شد.
عدم قطعیت در مورد نتیجه نشست دو روزه کمیته بازار باز فدرال که با کنفرانس خبری چهارشنبه جی پاول ، رئیس فدرال رزرو به پایان می رسد ، چنین ریسکی را در بازار به وجود آمد. سهام در معاملات اولیه به شدت افزایش پیدا کرد و پیش از این در مورد گمانه زنی ها که آیا «اورگراند» می تواند 83 میلیون دلار را به علت استقراض اوراق قرضه خود در روز جمعه پرداخت کند، کمی متزلزل گشت.
شاخص دلار، به 93.243 واحد کاهش پیدا کرد. سود اوراق خزانه داری 10 ساله ایالات متحده اندکی بالاتر از 1.314 بود.
جف هالی ، تحلیلگر بازارهای جهانی می گوید: « بسته به وضعیت اورگراند در بازارها ، طلا می تواند سرمایه گذاران و خریداران امن را پیدا کند ، یا بلعکس علاقه خرید می تواند به همان سرعتی که به نظر می رسد از بین رود ، به خصوص اگر دولت چین فشار بر روی سرمایه گذاران را کاهش دهد.»
در هر صورت ، اگر FOMC در نشست چهارشنبه راهنمایی های مشخصی در ارتباط زمان بندی کاهش قیمت ارائه دهد ، طلا روند کاهشی خود را از سر می گیرد ، زیرا این سخن به ناچار منجر به تقویت دلار آمریکا می گردد.
منبع : tgju.org

 

1400/06/30
نرخ جهانی طلا نوسان کرد/ هر اونس ۱۷۶۳ دلار


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، متاثر از ریسک سقوط اورگرند چین رشد کرد در حالی که نگرانی‌ها از اجلاس این هفته فدرال‌رزرو قیمت‌ها را کاهش داد.
طبق گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، متاثر از ریسک سقوط اورگرند چین افزایش پیدا کرد در حالی که نگرانی‌ها از اجلاس این هفته فدرال‌رزرو قیمت‌ها را کاهش داد.
نرخ خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران ۰.۰۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷۶۳.۶۵ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱٫۷۶۴.۵۰ دلار رسید.
پیش از اعلام نتیجه اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو ارزش دلار تقویت شده و به قیمت طلا فشار آورده است.
اما نگرانی از اینکه کاهش شرکت اورگرند، غول ساخت‌وساز چین، سبب سقوط بازارهای مالی جهان شود سرمایه‌گذاران را به خرید طلا ترغیب کرده است.
نتیجه اجلاس دو روزه بانک مرکزی آمریکا و تصمیم اعضای این بانک در مورد آینده برنامه‌های حمایتی مالی، می‌تواند مستقیماً بر نرخ طلا تأثیرگذار باشد.
منبع : tgju.org
 
1400/06/29
امیدواری سکه بازان به دلار


اقتصاد نیوز : اگر قرار باشد، سکه کاهش بیشتری را تجربه کند، لازم است که از اونس طلا یا دلار سیگنال محکم تر کاهشی را بگیرد.
بخشی از سکه بازان تصور می کنند که دلار در آینده نزدیک می تواند افزایش بیشتری را تجربه کند و به کانال های بالاتر برود. سکه بازان بر روی افزایش احتمالی نرخ دلار زیاد مانور میکنند. به عنوان مثال، آن ها شب قبل به صحبت های  نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پرداختند. میخائیل اولیانوف عنوان کرده بود که تاریخی برای از سرگیری مذاکرات مربوط به احیاء برجام نیست و گفتنش سخت است که چه زمانی تاریخ آن مشخص خواهد شد.
همین صحبت ها مورد توجه سکه بازان قرار گرفته شد، چرا که تاخیر در لغو تحریم ها برای کاهشی های بازار ارز خبر خوشایندی نیست و بعضی از سکه بازان احتمال می دهند که دلار به واسطه خبر یاد شده در موقعیت افزایشی قرار بگیرد. با این حال، در صورت کاهش قیمت دلار به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومانی دشوار می باشد که سکه حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ گرداند.
منبع : tgju.org
 
1400/06/28
شوک جدید به بازار طلا وارد شده؟


ايسنا : بعد از ریزش ۴۰ دلاری قیمت طلا در هفته قبل، کنترل بازار به دست فروشندگان افتاده و همه نگاهها به دیدار هفته جاری بانک مرکزی آمریکا دوخته شده است.
اونس طلا روز پنج شنبه بعد از انتشار آمار ماه قبل خرده فروشی در آمریکا، از بالای ۱۷۹۰ دلار به ۱۷۵۰ دلار نزول پیدا کرد که پایینترین رکورد در چهار هفته قبل بود. این خبر بزرگی در آستانه برگزاری نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا بود زیرا به معنای آن می باشد که تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه می تواند زودتر شروع شود.
فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز بیان کرد: کنترل بازار اکنون در اختیار فروشندگان می باشد. آمار خرده فروشی روند بازار را به طور کامل عوض کرد و این ایده را تقویت کرد که بانک مرکزی آمریکا دست بازتری برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه دارد. روند کوتاه مدت طلا در حال حاضر کاهشی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر آمار اقتصادی آمریکا همچنان بهتر از حد مطلوب باشند، طلا امکان دارد ریزش قیمت دیگری را تجربه کند.  ما شاهد آن بوده ایم که بازده اوراق قرضه رو به افزایش گذاشته و دلار آمریکا قوی شده است. وضعیت ذکر شده قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار می دهد و امکان دارد هفته جاری تا سطح ۱۷۲۰ دلار عقب نشینی کند. تصور نمی کنم ریزش ۳۰ دلار دیگر از قیمت بازار سخت باشد.
به بیان بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز"، یک مشکل دیگر برای طلا در حال حاضر عدم علاقه از طرف خریداران جدید می باشد. معامله گران آماده اند با هر گونه خبری که بهبود بهتر از حد مطلوب فعالیت اقتصادی را نشان می دهد، فروشنده باشند زیرا آمار مطلوب آنها را به این باور می رساند که بانک مرکزی آمریکا تردیدی برای آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه نخواهد داشت.
اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوین بیان کرد: طلا عوامل معمول را نادیده گرفته و در عوض به آمار اقتصادکلان معطوف گشته است. این فلز در سطح ۱۷۴۰ دلار از حمایت برخوردار بوده و در ۱۷۷۰ تا ۱۸۰۰ دلار با مقاومت روبرو می باشد.
به بیان میلمان، توجهات اکنون به سوی بیانیه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا معطوف شده و بازارها اکنون توجه دقیقی به جزییات زمان تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه نشان می دهند. بانک مرکزی آمریکا زمینه را مهیا کرده و همه مطلعند که این اتفاق به زودی خواهد افتاد. بانک مرکزی آمریکا نیاز ندارد دستکم تا دسامبر در این باره اقدامی را به انجام برساند. مقامات بانکی از این به بعد هنگامی که بازار را در ارتباط برنامه های تعدیل آتی خود مطلع می کنند، توجه دقیقی به آمار تورم و اشتغال خواهند داشت. اگر بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه به یک سیگنال بسنده کند و تا دسامبر حرکتی انجام ندهد، برای طلا خوب خواهد بود. بازار طلا مایل می باشد نرخهای بهره را پایین ببیند. میلمان پیش بینی کرد حتی اگر بانک مرکزی آمریکا تصمیمی را اعلام کند، بعید است طلا کاهش نرخ بیشتری پیدا کند.

آمار اقتصادی مهم هفته جاری

آمار اقتصادی مهمی که هفته جاری انتشار می یابد شامل مجوزهای ساخت و شروع ساخت خانه، فروش خانه های فعلی در روز چهارشنبه، اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس و آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری آمریکا در روز پنج شنبه و آمار فروش خانه های جدید در روز جمعه می باشد.
بر اساس گزارش کیتکونیوز، بعلاوه، جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا سخنران افتتاحیه مراسم مجازی "فِد لیسنز" با عنوان "چشم اندازهای احیای پاندمی" خواهد بود. انتخابات کانادا هم روز دوشنبه برگزار می گردد.
منبع : tgju.org

 

1400/06/27
کاهش هفتگی نرخ جهانی طلا


نرخ جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) بخشی از سقوط حدود ۳ درصدی روز قبل خود را جبران کرد اما بالا ماندن ارزش دلار سبب شد قیمت‌ها از لحاظ هفتگی کاهش پیدا کنند.
طبق گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) بخشی از سقوط حدود ۳ درصدی روز قبل خود را جبران کرد اما بالا ماندن ارزش دلار سبب شد قیمت‌ها از لحاظ هفتگی کاهش پیدا کنند.
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱٫۷۶۵.۷۳ دلار بازگشت.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱٫۷۶۶.۳۰ دلار رسید.
بعد از گزارش پنجشنبه شب که نشان داد فروش خرده‌فروشان آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای افزایش کرده است ارزش دلار با افزایش احتمال تقویت زودتر از موعد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بالا رفت و سبب شد قیمت طلا حدود ۳ درصد کاهش پیدا کند.
ارزش دلار تا پایان معاملات دیشب نزدیک به بالاترین سطح ۳ هفته‌ای خود باقی ماند تا نرخ طلا این هفته ۱.۲ درصد کاهش پیدا کند.
افزایش ارزش دلار قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری را بالا برده و تقاضا برای خرید آن را کم می کند.
نزخ هر اونس نقره هم دیشب ۰.۷ درصد تقویت شد و به ۲۳.۰۸ دلار رسید.
بعد از سقوط ۴۰ دلاری قیمت طلا حالا همه نگاه‌ها به اجلاس بعدی فدرال‌رزرو می باشد تا در مورد زمان‌بندی کاهش برنامه‌های حمایتی این بانک شفاف سازی کند.
منبع : tgju.org

 

1400/06/25
۱۸ درصد بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار اتریوم قرار د ارد


مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۳۰ میلیارد دلار برآورد می گردد که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
طبق گزارش بورس نیوز، در حالی که شمار زیادی از نهاد‌های نظارتی نسبت به رمزارز‌ها سختگیرتر شده اند، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در موضعی نسبتا نرم، تنها از صرافی‌های ارایه دهنده خدمات مرتبط با ارز‌های دیجیتالی خواسته است تا مجوز‌های قانونی را گرفته و اطلاعات مربوط به تراکنش‌های خود را ثبت گرداند. گری گنسلر، توکن‌ها و ارز‌های دیجیتالی را نوعی از دارایی خوانده است که احتمالا زیرمجموعه اوراق بهادار یه حساب می آیند.
دولت هند که پیش از این به علت مخالفت داخلی از طرح ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با رمزارز‌ها عقب نشینی کرده بود، در حال آماده سازی طرحی می باشد که در صورت تصویب، خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی را مشمول دریافت مالیات می‌کند. احتمالا ممنوعیت ارز‌های دیجیتالی خصوصی نیز بخشی از لایحه خواهد بود. در کره جنوبی، احتمال تعطیلی دو سوم صرافی‌های ارایه دهنده خدمات ارز‌های دیجیتالی در این کشور بالا گرفته است.
دولت چین با صدور بیانیه جدیدی به مردم این کشور هشدار داد در توکن‌های غیر مثلی (یا همان ان اف تی) سرمایه گذاری نکنند چرا که قیمت آن‌ها حباب می باشد و از دیدگاه مالی، این دارایی‌ها دارای ارزش خیلی کمتر از چیزی هستند که اکنون قیمت گذاری می‌شوند. وانگ جونهی- خبرنگار روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست- در مطلبی نوشت: وقتی که هیجان بازار‌ها تخلیه شود، ارزش این ان اف تی‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۳۰ میلیارد دلار برآورد می گردد که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم می باشد.
به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار می باشد.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۶ هزار و ۵۵۷.۷۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۳۶۰.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۴۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۷ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۳۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۴۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۹ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۰۵.۷۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۱.۸۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۱ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۰۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۶۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۹ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۵۷.۹۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۴۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۶۸ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۷.۰۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۴۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۸.۱۱ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۳۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۸۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۹ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
منبع : tgju.org
 
1400/06/24
نقش سکه در صعود دلار


ایران اکونومیست- در حالی که بعضی از معامله‌گران، صعود قیمت دلار در روز سه‌شنبه را به اصلاح قیمت نسبت می‌دادند، گروه دیگری از فعالان بر این عقیده بودند که ورود سکه‌بازان به بازار ارز، زمینه‌ساز بالا رفتن قیمت اسکناس آمریکایی شد.
در چهارمین روز هفته، نوار کاهش دلار قطع شد و روند بازار افزایشی شد. گفته می‌شود بعد از چند کاهش متوالی رشد دلار، اصلاح قیمت طبیعی بود. همسو با رشد قیمت دلار، شاخص کل سهام نیز بعد از اصلاح موقتی، افزایشی شد که این روند متفاوت از دو روز قبل بود. بعد از فروکش کردن هیجانات سفر گروسی، حقیقی‌ها تصمیم به بازگشت گرفتند.

چرخش هم‌جهت دو بازار

اسکناس آمریکایی که در ۳ روز آغازین هفته، نزدیک به ۸۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز سه‌شنبه توانست به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. ساعت ۳ بعدازظهر روز قبل، اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۵۰۰تومان بیشتر از روز دوشنبه بود.
به بیان بعضی فعالان، رشد دلار بعد از چند کاهش متوالی، اصلاح طبیعی قیمت بود. از نگاه آنها افرادی که در نرخ‌های بالاتر اقدام به فروش کرده بودند، از اواخر روز دوشنبه در موقعیت خرید قرار گرفتند و با بالا رفتن فعالیت خود در روز سه‌شنبه، توانستند نرخ اسکناس آمریکایی را بالا ببرند. در کنار این، دلار قبل از خبرهای مربوط به اختلافات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران، در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت. بعد از اینکه اعلام شد که مجوز سفر رافائل گروسی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران صادر نشده است و احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران زیاد شد، میزان خریدها در بازار ارز افزایش پیدا کرد و نرخ دلار به نزدیک مرز ۲۸ هزار تومانی رسید. طبیعی بود که با کنار رفتن خطر صدور قطعنامه، میزان فروش‌ها در بازار بالاتر برود و دلار به سمت محدوده قیمتی اواسط هفته قبل حرکت کند. همین اتفاق در اوایل روز دوشنبه اتفاق افتاد و دلار به سمت محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی حرکت داشت که اواسط هفته قبل در آن قرار داشت. با این حال‌، به یکباره هیجان فروش در بازار زیادتر شد و حتی قیمت تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. همین کاهش هیجانی سبب شد که خریداران با قدرت بیشتری به قصد نوسان‌گیری به بازار برگردند و بتوانند در روز سه‌شنبه، ۵۰۰ تومان به ارزش دلار بیفزاید.

کریدور قیمتی در بازار ارز

به نظر می آید بازارساز به جای تاکید بر کاهش قیمت‌ها، بهتر است کریدور قیمتی باریک‌تری را برای دلار تعریف کند، چرا که نوسانات زیاد بازار زمینه‌ساز تمایل بیشتر معامله‌گران برای خریدوفروش بیشتر می‌شود. به باور بعضی تحلیل‌گران در صورتی که بازارساز بتواند حتی قیمت دلار را در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تا ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان نگه دارد، به مرور از تقاضای نوسان‌گیران کاسته می شود. تحلیل‌گران فنی بر این باور هستند که شکست محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی، زمینه‌ساز حضور خریداران بیشتری در بازار خواهد شد و از دست رفتن حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی می‌تواند منجر به حضور فعالانه‌تر فروشندگان شود. این در حالی می باشد که بازار برای کاهش هیجانات قیمتی، بیش از هر زمانی به ثبات قیمت نیاز دارد.

نقش سکه در رشد دلار

در حالی که بعضی از معامله‌گران، بالا رفتن قیمت دلار در روز سه‌شنبه را به اصلاح قیمت نسبت می‌دادند، گروه دیگری از فعالان بر این اعتقاد بودند که ورود سکه‌بازان به بازار ارز، زمینه‌ساز بالا رفتن قیمت اسکناس آمریکایی شد. روز سه‌شنبه بهای اونس طلا در بازارهای جهانی با نوسان زیادی همراه بود و از ساعت۴بعد از ظهر روبه رشد گذاشت. علاوه بر این سکه با افزایش بهای دلار توانست کانال ۱۲ میلیون تومانی را بازپس بگیرد. ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، سکه امامی در حجم عمده با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رفت که ۱۳۰ تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. با وجود افزایش قیمت سکه در روز سه‌شنبه، معامله‌گران این بازار همچنان کار سختی برای شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارند. ادامه رشد دلار می‌تواند زمینه‌ساز تحریک قیمت سکه گردد.
منبع : tgju.org
 
1400/06/23
 نرخ طلا با وجود رشد روز قبل خود همچنان کاهشی است + تحلیل تکنیکال


هفته قبل برای طلا به هیچ عنوان هفته خوبی نبود و سرمایه گذاران شاهد نزول شدید نزخ طلا بودند اما در روز قبل این فلز گرانبها سعی کرد تا بعضی از سطوح بالایی که در هفته قبل از دست داده بود را بازپس گیرد.
هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1794 دلار قیمت دارد که نزدیک به 7 دلار رشد روزانه را به نمایش می گذارد. این در حالی می باشد که در روز قبل طلا تا نزدیکی سطح 1800 دلار نیز افزایش پیدا کرد اما نتوانست به بالای آن بازگردد.
در حال حاضر مهم ترین عاملی که در روز های آتی بر روی نرخ طلا تاثیر خواهد گذاشت داده های مربوط به هزینه مصرف کنندگان ایالات متحده خواهد بود که نرخ تورم و رشد آن را نشان می دهد.
امروز قرار است داده های مربوط به شاخص هزینه مصرف کنندگان انتشار پیدا کند. این داده ها از این رو مهم می باشند که می توانند بر روی تصمیم فدرال رزرو مبنی بر تغییر نرخ بهره و کاهش خرید اوراق قرضه اثرگذار باشند.
طبق تحلیل تکنیکال، طلا هم اکنون در میان یک حمایت قدرتمند و همچنین یک مقاومت بسیار قوی محبوس گشته است. این شرایط می تواند نشان دهنده نزول قیمت طلا در آینده باشد اما در حال حاضر همه چیز بستگی به داده های اقتصادی امروز (سه شنبه) خواهد داشت.
از نظر فنی، باقی ماندن در بالای محدوده 1794 دلار می تواند آن را به یک سطح حمایت نسبتا قوی برای طلا مبدل کند. در صورتی که طلا روند کاهشی در پیش بگیرد سطح حمایت اصلی آن در محدوده 1777 دلار شکل می گیرد.
از طرف دیگر طلا در نقطه 1801 دلار دارای یک مقاومت بسیار قدرتمند می باشد که برای صعودی شدن باید از آن عبور کند. ادامه روند افزایشی می تواند نرخ طلا را به مقاومت بعدی خود در عدد 1815 دلار برساند.
منبع : tgju.org

 

1400/06/22
 طلا بهترین گزینه برای فرار از تورم نمی باشد، با این داراییها سرمایه خود را حفظ کنید

شمار زیادی از ما بهترین گزینه برای حفظ سرمایه در برابر تورم را طلا تصور می کنیم اما طی سالیان قبل دیده این که بعضی از سرمایه ها بهتر از طلا در برابر تورم عمل می کنند.
بعد از همه گیری بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا، اقتصاد جهانی دچار بحران شدیدی شده و هم اکنون با بهبود اقتصاد، شمار زیادی از کشور در جهان از جمله ایالات متحده آمریکا دچار تورم شده اند.
بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) ادعا می کند که تورم به وجود آمده در حال حاضر موقتی می باشد و علت آن را مشکلات در تامین زنجیره کالا به علت محدودیت های ناشی از کووید 19 می داند.
بازار نیز تا به امروز کمابیش نشان داده است که با این ادعای فدرال رزرو موافق می باشد. هرچند باید توجه داشت تا زمانی که همه قیمت ها به طور کلی افزایش پیدا نکرده است و می توان گفت که تورم گذرا می باشد اما زمانی که قیمت همه کالا ها به طور کلی افزایش یابد آنگاه دیگر تورم به وجود خواهد آمد.
هم اکنون بازار در شمار زیادی از کشور ها از جمله امریکا مستعد تورم بوده و بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال دارایی هایی می باشند که بتواند از سرمایه آن ها محافظت کند.
طلا همیشه به عنوان شناخته شده ترین دارایی مقاوم در برابر تورم مطرح می شود. فلز زرد می تواند به شکلی تاثیرگذار دارایی را در برابر تورم حفظ کند اما این بدان معنا نیست که طلا بهترین گزینه پیش روی شما می باشد.
در واقع اگر به تاریخ چند صد ساله نگه کنیم طلا هیچگاه بهترین گزینه برای حفظ دارایی در برابر تورم نبوده است اما با این حال یک گزینه مناسب برای این موضوع می باشد.
دارایی هایی مانند نقره و بازار سهام می توانند عملکرد بسیار بهتری در شرایط تورمی از خود نشان داده و از سرمایه به شکل بهتری محافظت کنند.
هرچند باید به این موضوع توجه داشت که در کشور هایی که تورم ناپایدار وجود دارد طلا همچنان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها شناخته شده و تبدیل کردن پول به طلا در شرایط تورمی کار کاملا عاقلانه ای خواهد بود.
منبع : tgju.org
 
1400/06/21
مسیریابی سکه با نرخ دلار


ایران اکونومیست- نرخ سکه در هفته های اخیر به زیر محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان کاهش پیدا نکرده است و دشوار است که امروز نیز کاهشی تا سطح یادشده را تجربه کند.
در حالی که حباب سکه های کوچکتر در حال پایین آمدن می باشد،‌ حباب قیمت سکه امامی در جهت افزایشی قرار دارد. روز شنبه فاصله ارزش بازاری و ذاتی فلز گران بهای داخلی 20هزار تومان افزایش پیدا کرد و به حدود 3.9 درصد رسید. این در حالی بود که تمام سکه های کوچک تر روز شنبه کاهش حباب را دارا بوده اند. به عنوان مثال، ربع سکه که در روز پنجشنبه بالای 27 درصد با ارزش ذاتی خود فاصله داشت، روز شنبه یک درصد نرول حباب را تجربه کرد.
به باور بعضی تحلیل گران، بازار سکه با کمبود تقاضای فیزیکی از طرف افراد عادی رو به رو است و همین موضوع خود را در کاهش حباب سکه های کوچکتر نشان داده است. با توجه به این تحلیل، شماری از معامله گران انتظار افزایش معنادار و حباب دار سکه امامی را ندارند. از نگاه آن ها معامله گران بزرگ هم چنان با توجه به رشد قیمت دلار،‌ اقدام به خرید سکه امامی میکنند ولی در صورتی که روند اسکناس آمریکایی تغییر پیا کند، فلز گران بهای داخلی، توانایی حفظ حباب فعلی خود را نخواهد داشت.
در روز جاری نیز توجه بیشتر معامله گران سکه به روند دلار خواهد بود.دیروز هم کاهش قیمت اسکناس آمریکایی موجب شد که فلز گران بهای داخلی محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان را از دست بدهد. نرخ سکه در هفته های اخیر به زیر محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان کاهش پیدا نکرده است و دشوار است که امروز نیز کاهشی تا سطح یادشده را تجربه کند.
حتی اگر نرخ دلار بتواند محدوده 27 هزار و500 تومان را حفظ کند، فلز گران بهای داخلی می تواند بالای مرز 12میلیون تومانی باقی بماند.در صورت برگشت دلار به بالای محدوده 27 هزار و 800تومان، فلز گران بهای داخلی می تواند خود را به مقاومت 12 میلیون و 200هزار تومان برساند.
منبع : tgju.org
 
1400/06/20
قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کرد


نرخ جهانی طلا در پایان معاملات دیشب آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) متاثر از نامشخص بودن برنامه فدرال‌رزرو کاهش پیدا کرد.
طبق گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در پایان معاملات دیشب آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) متاثر از نامشخص بودن برنامه فدرال‌رزرو کاهش پیدا کرد.
در حالی که مشخص نبودن برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افت اقدامات حمایتی و مالی این بانک سبب شده است سرمایه‌گذاران زیادی در بازارهای مالی دست روی دست بکذارند، تقویت ارزش دلار در هفته گذشته سبب شد تا قیمت جهانی طلا برای اولین بار در ۵ هفته اخیر، افت هفتگی ثبت گرداند.
اسپات‌گلد، نرخ خرید نقدی طلا در بورس لندن، ۰.۴۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱٫۷۸۷.۳۴ دلار بازگشت. این در حالی بود که این شاخص دیروز از ۱٫۸۰۰ دلار فراتر رفته بود.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۶۶ درصد افت کرد و به ۱٫۷۸۸.۲۰ دلار رسید.
بارت ملک، رئیس استراتژی خرید کالا در شرکت اوراق تی‌دی می‌گوید: رشد سود اوراق قرضه سبب شد تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه خود را به طلا سرازیر نگرداند.
منبع : tgju.org

 

1400/06/18
ارزان شدن طلا


ایسنا نوشت: نرخ طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایینترین حد دو هفته اخیر نزول پیدا کرد.
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد نزول، به ۱۷۹۲ دلار و ۲۷ سنت رسید.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا پنج دلار معادل ۰.۳درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۷۹۳ دلار و ۵۰ سنت بسته شد. طلا روز سه شنبه ۳۵ دلار ریزش قیمت داشت که بزرگترین کاهش روزانه در یک ماه اخیر بوده است.
جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز در این باره بیان کرد: برای خریداران بازار طلا آزاردهنده است که با وجود ریسک گریزی که هفته جاری در بازار وجود د اشت، این فلز ارزشمند ریزش پیدا کرد.
نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصادی تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا، بازارهای سهام را هفته جاری متزلزل کرد اما موج سرمایه ای که وارد بازار طلا شد، به علت بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه آمریکا و رشد ارزش دلار محدود بود.
جان ویلیامز، رییس بانک فدرال رزرو نیویورک روز چهارشنبه اعلام کرد اگر روند احیای اقتصاد آمریکا ادامه پیدا کند، امکان دارد اواخر امسال زمان مناسبی برای آغاز تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه از طرف بانک مرکزی آمریکا باشد.
نرخ طلا هفته گذشته در پی انتشار آماری که نشان داد روند احیای اشتغال آمریکا در اوت تحت تاثیر موج افزایش ابتلا به کووید ۱۹ ضعیف شده است، به بالاترین حد در دو ماه و نیم گذشته افزایش پیدا کرده بود. بعضی از سرمایه گذاران طلا را پوشش ریسک در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی می بینند. از طرف دیگر نرخهای بهره اندک هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می کند.
بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران به نشست سیاست پولی روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا و تصمیم این بانک مرکزی در ارتباط تعدیل محرکهای اقتصادی چشم دوخته اند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ۱.۲ درصد نزول پیدا کرد و به ۲۴ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین ۱.۷ درصد ریزش کرد و ۹۸۱ دلار معامله گشت و هر اونس پالادیم با ۴.۸ درصد نزول، به ۲۲۵۹ دلار و ۲۳ سنت رسید.
منبع : tgju.org
 
1400/06/17
آیا نرخ طلا به اوج های قبل باز می گردد؟


نرخ طلا طی روز های قبل افزایش قابل توجهی را نشان داده و شمار زیادی از کارشناسان و سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که رشد آن همچنان ادامه دار باشد.
به دنبال آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده یعنی داده های مربوط به مشاغل که در روز جمعه انتشار یافت نرخ طلا افزایش قابل توجهی پیدا کرد اما با این حال این رشد قیمت محدود ماند چرا که بر خلاف مشاغل جدید به وجود آمده، داده های مربوط به بخش خدمات با انتظارات منطبق بود.
داده های مشاغل روز جمعه نشان دهنده بالا رفتن تنها 235 هزار شغل جدید بود که فاصله معنا داری تا انتظارات یعنی در حدود 700 هزار شغل جدید داشت از این رو طلا توانست تا 1830 دلار نیز صعود کند اما در نهایت در عدد 1827 دلار متوقف گشت.
کاترین جادج، اقتصاددان ارشد در CIBC بیان کرد که داده های ISM و بازار کار نشان دهنده کند شدن رشد اقتصادی در ایالات متحده می باشد زیرا نوع دلتا کووید 19 در سراسر کشور گسترده شده است. با این حال وی اضافه کرد که این کندی می تواند موقتی باشد.
وی در ادامه بیان کرد که افزایش نرخ ابتلا به ویروس کرونا دلتا به همراه داده های بسیار ضعیف مشاغل در ماه آگوست می تواند سبب شود تا تولید ناخالص داختی در نیمه دوم سال پایین تر از پیش بینی ها باشد اما این موضوع موقتی بوده و ما معتقدیم که در بهار آینده با پشت سر گذاشتن نوع دلتا ویروس کرونا، شاهد رشد قابل توجهی باشیم.
از سوی دیگر داده ها نشانگر این موضوع می باشند که فشار های تورمی کاهش پیدا کرده است که این موضوع به طور سنتی برای طلا مفید نمی باشد اما در شرایط فعلی که می تواند سبب عقب افتادن برنامه های فدرال رزرو شود، امکان دارد برای طلا مفید عمل کند.
تحلیلگران پیش بینی می کنند که در شرایط فعلی طلا توان رشد قیمت تا 1900 دلار را نیز داشته باشد اما این موضوع به شرطی است که این فلز گرانبها بتواند مقاومت کلیدی 1830 دلار را شکسته و بالا تر از ان قرار بگیرد.
منبع : tala.ir
 
1400/06/15
نرخ جهانی طلا کاهش پیدا کرد/ هر اونس ۱۸۲۶ دلار


نرخ جهانی طلا در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، تحت تاثیر بازگشت ارزش دلار، کاهش پیدا کرد و از بالاترین سطح ۲ و نیم ماهه پایین آمد.
طبق گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در ابتدای معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر بازگشت ارزش دلار، کاهش پیدا کرد و از بالاترین سطح ۲ و نیم ماهه پایین آمد.
کاهش دلار به دنبال گزارش اشتغال ماهانه ضعیف آمریکا سبب شده بود قیمت طلا در انتهای هفته قبل تقویت شود.
تا ساعت ۷:۱۳ به وقت تهران، نرخ خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱۸ درصد افت کرد و به ۱,۸۲۶.۹۱ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۱ درصد افت پیدا کرد و به ۱,۸۲۹.۹۰ دلار رسید.
گزارش ضعیف‌ترین از انتظار مشاغل آمریکا سبب شد تا فعلاً امکان افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو منتفی شود که این سبب شد جهش قیمت طلا در انتهای هفته قبل شد.
اما صبح امروز دلار توانست بخشی از کاهش روزهای اخیر را جبران کند. شاخص دلار ۰.۰۸ درصد در مقابل ارزهای مهم جهان تقویت گردد و سبب شد قل سمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری بالا رفته و تقاضای خرید آن کاهش پیدا کند.
منبع : tgju.org

 

1400/06/14
نرخ بیت کوین امروز 14 شهریور ۱۴۰۰ | لیست قیمت ارزهای دیجیتال امروز

نرخ بیت کوین امروز ۱۴ شهریور ماه با ۰.۸۰ درصد صعود نرخ به ۵۰,۵۱۲ دلار معادل ۱,۳۷۰,۷۰۹,۵۲۴ تومان رسید.
طبق گزارش پول نیوز،بیت کوین همچنان در کانال ۵۰ هزار دلار قرار دارد. امروز ۱۴ شهریور ماه قیمت بیت کوین با ثبت بالا رفتن ۰.۸۰ درصد به ۵۰۵۱۲ دلار معادل ۱,۳۷۰,۷۰۹,۵۲۴ تومان رسید.
بالاترین نرخ بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ (۱۴ April ۲۰۲۱) معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۲.۶۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۱ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود. 
ماه سپتامبر (شهریور و مهر) برای بیت کوین چندان خوب آغاز نشد، زیرا این دارایی روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح چند روز اخیر خود یعنی ۴۶۳۰۰ دلار رسید. هرچند، در این مرحله وضعیت به سرعت تغییر پیدا کرد.
بیت کوین سریع شروع به افزایش کرد به طوریکه ارزش آن ظرف یک روز ۴۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد و از مقاومت ۵۰۰۰۰ دلار عبور کرد. هرچند فتح کرده این منطقه کار آسانی نبود و بیت کوین با ۲۰۰۰ دلار کاهش مجدد به ۴۸۴۰۰ دلار برگشت.
با این حال، این روند کاهشی مدت زیادی طول نکشید و در ۲۴ ساعت گذشته یک حرکت افزایشی دیگر شروع شد. این بار قیمت به بیش از ۵۰۰۰۰ دلار رسید و بالاترین سطح روزانه در ۵۱۰۶۰ دلار ثبت گردید. این بالاترین مارک قیمت به دست آمده از زمان اصلاح گسترده بازار در اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) بود.
از آن زمان، بیت کوین کمی رشد کرد، اما در زمان نگارش این مطلب، همچنان بالای ۵۰۰۰۰ دلار معامله می گردد. ارزش بازار آن به ۹۵۰ میلیارد دلار نزدیک شده، اما دامیننس آن در حدود ۴۱.۵ درصد می باشد.
در میان ۱۰۰ ارز برتر بازار ارز‌های دیجیتال، بیت‌کوین کش با رشدی ۲۸ درصدی نسبت به روز قبل پربازده‌ترین رمزارز بوده است. با احتساب این رشد، بازدهی هفتگی بیت‌کوین‌کش ABC به بیش از ۲۵۰ درصد رسیده است.
مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالایی بلومبرگ، آینده بیت کوین را شش رقمی پیش بینی کرد و استدلال کرد که بیت کوین در راه تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره جهانی می باشد که مکمل دلار ایالات متحده است.
حالی که پیش بینی برای بیت کوین شش رقمی چیز جدیدی نیست، اما پیش بینی بلند مدت مک گلون در ارتباط بیت کوین، آن را در مرکز سیستم مالی جهانی قرار می‌دهد.
مک گلون پس از توضیح اینکه دلار از زمان رئیس جمهور ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۱، طلا را کنار زد و بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به همتایان اصلی خود رشد کرده است، بیان کرد: ما معتقدیم بیت کوین نشان دهنده آینده دیجیتالی می باشد. وی در ادامه توضیح داد:
ما آینده بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره دیجیتالی که مکمل دلار می باشد، پیش بینی می‌کنیم.
گفتنی است که همراه با بیت کوین قیمت اتریوم نیز افزایش پیدا کرد. قیمت اتریوم در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه عصر دیروز به وقت ایران روی ۳ هزار و ۹۱۹ دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به ۴۶۰ میلیارد دلار رسیده بود.
منبع : tgju.org

 

1400/06/13
نرخ بیت کوین امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | بازگشت بیت کوین به دوران طلایی


نرخ بیت کوین امروز ۱۳ شهریور ماه با ۱.۴۲ درصد افزایش نرخ به به ۵۰,۰۴۰ دلار معادل ۱,۳۶۶,۵۳۵,۲۴۵ تومان قیمت گرفت.
طبق گزارش پول نیوز،بیت کوین بار دیگر وارد کانال ۵۰ هزاردلار گشت. امروز ۱۳ شهریور ماه نرخ بیت کوین با ثبت صعود ۱.۴۲ درصد به ۵۰,۰۴۰ دلار معادل ۱,۳۶۶,۵۳۵,۲۴۵ تومان رسید. بیت کوین شکلی از دارایی دیجیتال می باشد که با ارزش بازار حدود ۹۴۰.۷۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۹.۹۹ درصدی از کل بازار را در اختیار خود دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۴۳.۲۱ میلیارد دلار می باشد.
بالاترین نرخ بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۲.۸۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸۱ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.
بیت کوین روز جمعه تنها برای چهارمین بار در چهار ماه قبل از سطح قیمت ۵۰,۰۰۰ دلاری عبور کرد. بیت کوین به بالاترین سطح قیمتی روزانه خود از ۲۳ آگوست ۲۰۲۱ (۱ شهریور) رسیده است و در حال حاضر بالای ۵ هزار دلار معامله می گردد.
جهش قیمتی قابل توجه بیت کوین در حالی صورت می پذیرد که منتقدان بر علیه آن صحبت می‌کنند. در اوایل همین هفته، جان پولسن (John Paulson)، میلیاردر معروف و مدیر صندوق سرمایه گذاری، در مصاحبه خود با بلومبرگ عنوان کرد که سرمایه گذاری در این حوزه را به هیچ کس توصیه نمی‌کند و اضافه کرد که بازار ارز دیجیتال حبابی بیش نیست و در نهایت ثابت می‌شود که بی ارزش می باشد.
در آخر هفته قبل نیز، بیت کوین سعی کرد سطح ۵۰ هزار دلار امتحان کند، اما کوتاهی کرد و از آنجا دوباره شروع به کاهش داشته است.
 حتی در روز چهارشنبه - ۱ سپتامبر به زیر ۴۷ هزار دلار کاهش پیدا کرد. از آن زمان به بعد، ارز دیجیتال عملکرد فوق العاده‌ای داشته است و نشان دهنده این می باشد که و در حالی که سود بیت کوین امکان دارد چشمگیر به نظر برسد، اما این آلت کوین‌ها می باشند توجه‌ها را به خود جلب کرده است.
از طرف دیگر با بالا رفتن مقبولیت ارز‌های دیجیتالی، نهاد‌های ناظر به دنبال قانون گذاری این حوزه می باشند. گری گنسلر- رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا- با اشاره به ضرورت قانونمند شدن ارز‌های دیجیتالی بیان کرده است:
این طبقه از دارایی‌ها بیش از آن بزرگ می باشند که بتوانند به دور از سیاست گذاری عمومی به حیات خود ادامه دهند. ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر یک بازار دو تریلیون دلاری می باشند و نمی‌دانم ارزش آن‌ها پنج یا ۱۰ سال دیگر چه قدر خواهد بود.
دونالد ترامپ- رییس جمهور سابق آمریکا- در گفتگو با فاکس نیوز با حمله مجدد به ارز‌های دیجیتالی بیان کرده است: آن‌ها یک فاجعه بالقوه برای خریداران و سرمایه گذاران خود می باشند که روزی بر سرشان آوار می‌شوند. چه کسی می‌داند این‌ها دقیقا چه هستند؟ امکان دارد یک تقلب باشند.
 من بین ارزها، دلار را ترجیح می‌دهم چرا که ارز‌های دیجیتالی چیز‌هایی می باشند که مردم خیلی در موردشان اطلاعات درستی ندارند.
منبع : tgju.org
 
1400/06/11
نرخ بیت کوین امروز 11 شهریور ۱۴۰۰ | اتریوم لیدر بازار ارزهای دیجیتال


نرخ بیت کوین امروز ۱۱ شهریور ماه با ۶.۳۵ درصد صعود نرخ به ۴۹،۷۷۴ دلار معادل ۱،۳۴۵،۶۷۹،۳۶۸ تومان رسید.
بیت کوین افزایش پیدا کرد و به کانال ۴۹ هزاردلار بازگشت. امروز ۱۱ شهریورماه نرخ بیت کوین با رشد ۶.۳۵ درصد به ۴۹,۷۷۴ دلار معادل ۱,۳۴۵,۶۷۹,۳۶۸ تومان رسید.بالاترین نرخ بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۳.۳۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.
در حالی که اخیراً بعضی از آلتکوین‌ها مسیری افزایشی در پیش گرفته اند، بیت کوین با مشکل روبرو شده بود. ارز رمزنگاری شده برتر بازار روز‌های پایانی هفته بالای سطح ۴۹۰۰۰ دلار باقی ماند، ولی خرس‌ها مجددا به بازی بازگشتند.
چند روز بعد، بیت کوین ابتدا به زیر ۴۷۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. با وجود تلاش‌های مکرر و بازیابی سطح ۴۹۰۰۰ دلار، در دو روز قبل بیت کوین مجددا رو به کاهش گذاشت. این اتفاق منجر به ثبت کمترین نرخ چند روز اخیر این ارز در حدود ۴۶۵۰۰ دلار (در Bitstamp) شد. اما امروز و تا لحظه تنظیم گزارش قیمت بیت کوین حدود ۳۰۰۰ دلار بهبود پیدا کرده و بالای ۴۹۰۰۰ دلار ترید می گردد.
سرمایه بازار بیت کوین اکنون در حدود ۹۰۰ میلیارد دلار می باشد، اما چیرگی آن بر آلتکوین‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این معیار در عرض چند هفته حدود ۳ درصد کاهش پیدا کرده است و اکنون به حدود ۴۲ درصد رسیده است.
با بالا رفتن مقبولیت ارز‌های دیجیتالی، نهاد‌های ناظر به دنبال قانون گذاری این حوزه می باشند. گری گنسلر- رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا- با اشاره به ضرورت قانونمند شدن ارز‌های دیجیتالی بیان کرده است: این طبقه از دارایی‌ها بیش از آن بزرگ می باشند که بتوانند به دور از سیاست گذاری عمومی به حیات خود ادامه دهند.
ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر یک بازار دو تریلیون دلاری می باشند و نمی‌دانم ارزش آن‌ها پنج یا ۱۰ سال دیگر چه قدر خواهد بود.
از طرفی دیگر بعضی افراد می باشند که به بازار ارز‌های دیجیتال خوشبین نمی باشند. برای نمونه جان پاولسون، میلیاردر آمریکایی که در سال ۲۰۰۸ حباب مسکن را پیش‌بینی کرده بود در مصاحبه با بلومبرگ بیان کرد: بیت‌کوین حبابی می باشد که در نهایت بی‌ارزش خواهد شد.
این میلیاردر طلا را به عنوان یک دارایی با ارزش افزوده برای ذخیره ارزش مناسب‌تر می‌داند و بیان کرد: من به هیچ کس توصیه نمی‌کنم در رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری کند. پاولسون پیش‌بینی کرده که نرخ تورم به دلیل افزایش عرضه نقدی از سطح مورد انتظار بالاتر می‌رود و این فرصتی برای رشد طلا به وجود می آورد.
دونالد ترامپ- رییس جمهور سابق آمریکا- نیز در گفتگو با فاکس نیوز با حمله مجدد به ارز‌های دیجیتالی بیان کرده است: آن‌ها یک فاجعه بالقوه برای خریداران و سرمایه گذاران خود می باشند که روزی بر سرشان آوار می‌شوند. چه کسی می‌داند این‌ها دقیقا چه می باشند؟ امکان دارد یک تقلب باشند. من بین ارزها، دلار را ترجیح می‌دهم چرا که ارز‌های دیجیتالی چیز‌هایی می باشند که مردم خیلی در موردشان اطلاعات درستی ندارند.
جان پاولسون (John Paulson)، کسی که در سقوط اوراق قرضه وام مسکن در بحرانی که در ایالات متحده در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ (۱۳۸۶ و ۱۳۸۷) رخ داد توانست ثروت زیادی را برای خود و سرمایه گذاران به ارمغان آورد، اخیرا طی مصاحبه‌ای به خبرگزاری بلومبرگ بیان کرده است که او به هیچکس توصیه نمی‌کند که در رمزنگاری سرمایه گذاری کند، زیرا این چیزی نیست جز یک حباب.
وی از ارز‌های رمزنگاری شده به عنوان یک حباب یاد کرد و رمزنگاری را “عرضه محدود بی ارزش” نامید. او ادعا می‌کند که هیچ رمزارزی حتی آن دسته از رمزارز‌هایی که مقدار عرضه‌ی آن‌ها محدود می‌باشد، همانند بیت کوین، ارزش ذاتی ندارند.
او معتقد است که آن‌ها در نهایت بی ارزش خواهند شد، به محض این که نقدینگی کم شود یا شادمانی و هیجان از بین برود، آن‌ها به صفر می‌رسند.
 بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ معادل ۶۴,۸۶۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۲۳.۵۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۸ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود. بیت کوین دیروز بعد از آنکه فدرال رزرو ایالات متحده نرخ را به سمت یک مقاومت حیاتی هل داد، توانست ۴۹،۰۰۰ دلار را نگه دارد.
 در پایان هفته کاری، واکنش‌های مثبتی به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد کاهش خرید دارایی‌ها و همچنین اظهارات مربوط به تورم مشاهده شد.
نگاهی به سطوح خرید و فروش در صرافی بایننس در همان روز نشان داد که یک خط حمایت به آرامی در محدوده ۴۸،۸۰۰ دلار به وجود آمد و با فروشندگان در کمی پایین‌تر از ۵۰،۰۰۰ دلار مقابله می‌کند. بیت‌کوین برای ادامه روند افزایشی ابتدا باید مقاومت محدوده ۵۱ هزار دلار را پشت سر بگذارد و در صورت شکست این مقاومت احتمال رشد این ارز تا محدوده ۵۹ هزار دلار وجود دارد.
فلوریان گرومز (Florian Grummes)، مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری میداس تاچ (Midas Touch Consulting)، نرخ ۱۰۰,۰۰۰ دلاری برای بیت کوین در ۶ ماه آینده، با یک کاهش احتمالی در این مدت اخیر را پیش بینی کرده است.
گرومز همچنان توضیح می‌دهد که در صورت رسیدن بیت کوین به سطح پیش بینی شده، بازار باید چه عکس العملی داشته باشد. او گفت که تا زمانی که پادشاه رمزارزها، ۱۰۰,۰۰۰ دلار معامله گردد، لحظه‌ای تاریخی برای ورود بیشتر سرمایه از طرف سرمایه گذاران خواهد بود. با این حال، امکان دارد فروش گسترده‌ای را تجربه کند.
به اعتقاد وی، با وجود بی ثباتی‌های هیجانی، به احتمال زیاد نوسانات کاهش پیدا می کند و این دارایی با ارزش در سطح جهانی امکان دارد در عرض چند سال به ۱ میلیون دلار برسد.
منبع : tgju.org

 

1400/06/10
ثبت پایین ترین نرخ طلا در سه هفته اخیر


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه، تحت تاثیر بازگشت ارزش دلار از پایین‌ترین سطح ۳ هفته اخیر، کاهش پیدا کرد.
طبق گزارش بورس نیوز، نرخ جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تأثیر بازگشت ارزش دلار از پایین‌ترین سطح ۳ هفته اخیر، نزول کرد.
صبح امروز، شاخص دلار در مقابل ارز‌های مهم جهان ۰.۱۲ درصد تقویت گشت.
اظهارات رئیس فدرال‌رزرو در انتهای هفته قبل که گفته بود بانک مرکزی آمریکا عجله‌ای برای بالا بردن نرخ بهره ندارد، سبب شده بود قیمت طلا در روز‌های اخیر تقویت گزدد.
تا ساعت ۷:۰۸ به وقت تهران، نرخ خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱،۸۱۲.۷۹ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱،۸۱۴.۳۰ دلار بازگشت.
رشد شاخص دلار سبب می‌شود قیمت جهانی طلا برای دارندگان ارز‌های غیر دلاری بالا رفته و تقاضای خرید آن کاهش پیدا کند.
منبع : tgju.org
 
1400/06/09
 نرخ طلا کاهش پیدا کرد ، نقره افزایشی باقی ماند


با شروع هفته و باز شدن بازار جهانی نرخ طلا به علت تعطیلات بانک های انگلستان کاهش یافت اما قیمت نقره همچنان به روند افزایشی خود از روز جمعه ادامه داد.
این هفته آخرین هفته تابستان برای آمریکایی ها به شمار می رود و در شروع آن آرامش زیادی بر روی بازار های معاملاتی حاکم می باشد. نرخ طلا تنها 2 دلار افت قیمت را تجربه کرده و در عدد 1815 دلار در حال معامله می باشد و نقره نیز با 0.14 دلار افزایش به عدد 24.12 رسیده است.
با وجود کاهش بسیار ملایم قیمت طلا در آغاز هفته، بازار های سهام جهانی رشد خوبی را تجربه کردند. شاخص های داوجونز و نزدک در حال رسیدن به رکورد های بالاتر می باشند.
مهم ترین عوامل تاثرگذار بر بازار های سهام و فلزات گرانبها در حال حاضر را می توان، طوفان در ایالت می سی سی پی، خروج نیرو های آمریکایی از کابل و داده های کلان اقتصادی به شمار آورد.
در روز جمعه قرار است داده های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی ماه آگوست ایالات متحده منتشر شود که می تواند تاثیر بسیاری بر روی بازار طلا بگذارد.
در دیگر بازار ها نرخ نفت خام نایمکس کاهش قابل توجهی داشته و در عدد 68.25 دلار در حال معامله می باشد. شاخص دلار همچنان کاهشی بوده و بازده 10 ساله خزانه داری نیز در عدد 1.30 قرار دارد.
از نظر فنی روند نرخ طلا همچنان به صورت افزایشی دست نخورده باقی مانده است. طلا برای ادامه روند افزایشی ابتدا باید از بالا ترین قیمت یک ماه اخیر خود یعنی 1823 دلار عبور کند. بعد از ان مقاومت محکم 1836 دلار طلا را به چالش خواهد کشید.
در طرف دیگر نرخ طلا ابتدا در نقطه 1810 دلاری از حمایت خوبی برخوردار بوده و سقوط بیشتر آن را به پشتیبانی بعدی در عدد 1800 دلار می رساند. کاهش بیشتر طلا حمایت اصلی آن در 1775 دلار را فعال می کند.
منبع : tgju.org
 
1400/06/08
نرخ جهانی طلا به بالاترین سطح در ٣ و نیم هفته‌ اخیر رسید


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه در حالی رشد کرد که در سخنان جمعه شب رئیس بانک مرکزی آمریکا خبری از صعود قریب‌الوقوع نرخ بهره نبود. 
طبق گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه در حالی رشد کرد که در سخنان جمعه شب رئیس بانک مرکزی آمریکا خبری از رشد قریب‌الوقوع نرخ بهره نبود.
جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی روز جمعه خود هیچ زمان‌بندی مشخصی هم در ارتباط برنامه بانک مرکزی برای کاهش ماهانه خرید اوراق قرضه و تزریق پول به اقتصاد ارائه نداد.
تا ساعت ۸:۳۸ به وقت تهران قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱,۸۱۹.۷۱ دلار رسید. نرخ این شاخص صبح امروز تا ۱,۸۲۰.۵۰ دلار هم بالا رفته بود که بالاترین قیمت از ۴ آگوست تا کنون می باشد.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱,۸۲۳.۱۰ دلار رسید.
نرخ جهانی طلا بسیار به بالا رفتن نرخ بهره آمریکا حساس می باشد و با نبود نشانه‌هایی از این اتفاق در سخنرانی پاول، راه برای بالا رفتن نرخ طلا هموار شد.
سخنان پاول شاخص دلار را به کمترین سطح ۲ هفته اخیر فرستاد.
منبع : tgju.org
 
1400/06/07
منتظر رکوردشکنی نرخ طلا باشیم؟


طبق گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  بعد از اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال، طلا فورا افزایش یافت. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی کامکس به یکباره بیش از ۲۵ دلار افزایش پیدا کرد و در نهایت با ۲۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش، در ۱۸۱۹ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته دو درصد رشد هفتگی را دارا بود.
پاول در ارتباط تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه، محتاط تر از سایر مقامات بانک مرکزی آمریکا به نظر رسید و تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا امکان دارد تعدیل برنامه خرید ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه را امسال آغاز کند. وی بیان کرد: در نشست ژوییه کمیته بازار آزاد فدرال دیدگاه من مانند بیشتر مقامات این بود که اگر اقتصاد همان طور که انتظار می رود بهبود گسترده ای داشته باشد آغاز تعدیل روند خرید اوراق قرضه در سال جاری مناسب خواهد بود. دیدگاه من این می باشد که آزمون "پیشرفت بیشتر قابل ملاحظه" برای تورم محقق شده و پیشرفت واضحی به طرف اشتغال حداکثری وجود داشته است.
فرانک چالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز بیان کرد: بازار طلا از اظهارات پاول مایوس نشد. بازار طلا همانند بازارهای سهام علاقه دارد سیاست پولی انبساطی ادامه پیدا کند. امیدوارم که در مقطعی نرخهای بهره عادی سازی شود و طلا در آن زمان برای پذیرش این اتفاق آماده خواهد شد. در حال حاضر طلا در یک بازه محدود مهار شده و اکنون در اوج این بازه قرار دارد. حرکت نرخ طلا در هفته جاری به سرمایه گذاران خواهد گفت آیا اظهارات پاول برای خارج کردن طلا از بازه ۱۷۸۰ تا ۱۸۱۰ دلار کافی بوده است یا خیر. تا زمانی که طلا قیمت بالاتری را شکسته و بتواند به ۱۸۲۰ تا ۱۸۲۵ دلار افزایش پیدا کند، متقاعد نمی شوم که به ۱۷۵۰ تا ۱۷۲۰ دلار عقب نشینی نخواهد کرد زیرا طلا بعد از ریزش سنگینی که اوایل اوت داشته، بهبود خوبی پیدا کرده و اکنون منتظر یافتن مسیر جدید می باشد.
بازار طلا هفته جاری به معاملات دلار آمریکا توجه دقیقی خواهد داشت به خصوص پس از ریزش روز جمعه دلار که کمک کرد نرخ طلا بالاتر رود.
چالی همچنین خاطرنشان کرد اگر طلا در این سطوح عقب نشینی کند، تعجب آور نخواهد بود. اگر سطح ۱۷۷۵ دلار شکسته شود، طلا تا سطح ۱۷۵۰ تا ۱۷۲۰ دلار امکان دارد عقب نشینی کند و مجددا رکورد پایین ۱۶۷۸ دلار را تست کند.
بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز" با اشاره به اظهارات پاول در سخنرانی جکسون هال به کیتکونیوز بیان کرد: اگر نرخهای بهره برای مدت طولانی تری پایین نگه داشته شوند، به نفع طلا خواهد بود. پاول گفت تورم را موقتی و متاثر از بخش کالاهای بادوام و انرژی می داند. همچنین پاندمی را عامل اثرگذار در مشکلات زنجیره تامین دانست. به این ترتیب بانک مرکزی آمریکا برنامه های محرک مالی را تعدیل می کند اما معیار متفاوتی برای تعدیل و افزایش نرخهای بهره وجود خواهد داشت.
و در حالی که بانک مرکزی به نظر نمی آید نگران تورم باشد اما بازار همچنان نگران می باشد. میلک نسبت به نرخ طلا در هفته جاری خوش بین بوده و انتظار دارد تا سطح ۱۸۳۰ دلار افزایش پیدا کند. وی خاطرنشان داشت: بازارها در سخنرانی جکسون هال منتظر اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بودند اما چنین اتفاقی نیافتاد. طلا می تواند به سطح بالاتری افزایش پیدا کند.
هفته جاری تقویم آمار اقتصادی پر از آمار جدید خواهد بود که مهمترین آنها گزارش اشتغال اوت آمریکا می باشد که روز جمعه انتشار می یابد. بازار پیش بینی می کند اقتصاد آمریکا در اوت بیش از ۷۰۰ هزار شغل جدید به وجود آورده است.
بر اساس گزارش کیتکونیوز، همچنین روز دوشنبه آمار فروش خانه و روز سه شنبه شاخص قیمت مسکن و شاخص اعتماد مصرفی سی بی منتشر می شود. آمار اشتغال ADP و شاخص مدیران خرید بخش تولید موسسه ISM روز چهارشنبه و شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری روز پنج شنبه اعلام می گردد.
منبع : tgju.org

 

1400/06/06
چرا سرمایه‌گذاران به اوج‌گیری نرخ طلا خوشبین می باشند؟


ایسنا نوشت: در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز بیشتر سرمایه گذاران خُرد و تحلیلگران وال استریت نسبت به روند نرخ طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی داشته اند.
احساسات خوش بینانه نسبت به طلا اوج گرفته اما همچنان ابهامات فراوانی پیرامون این فلز ارزشمند وجود دارد. در این بین، بعضی از تحلیلگران می گویند قیمت‌ها نسبت به اخبار اقتصادی که هفته جاری اعلام می شوند، حساس خواهند بود.
جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی روز جمعه خود برای سمپوزیوم جکسون هال هیچ برنامه واضحی برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه ارائه نکرد. پاول بیان کرد پتانسیل این که بانک مرکزی آمریکا امسال برنامه خرید خود را تعدیل کند را می بیند با این حال خاطرنشان داشت که همچنان ابهامات زیادی پیرامون پاندمی کووید ۱۹ و کرونای دلتا وجود دارد.
به بیان تحلیلگران، اظهارات پاول بیشتر جنبه موافق سیاست پولی فعلی را داشت و اندکی فشار فروش روی دلار به وجودآورد که برای طلا مثبت بوده است.
طبق جدیدترین نظرسنجی کیتکونیوز، اکثر تحلیلگران انتظار دارند روند افزایشی روز جمعه طلا در معاملات هفته جاری ادامه پیدا کند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۵۶ درصد به بالا رفتن نرخ طلا و چهار نفر معادل ۲۵ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.
در این بین، ۸۰۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۳۹۸ نفر معادل ۵۰ درصد به بالا رفتن قیمت طلا و ۲۴۳ نفر معادل ۳۰ درصد به پایین آمدن نرخ طلا رای دادند در حالی که ۱۸۰ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.
هفته قبل تحلیلگران وال استریت یا سرمایه گذاران ایده‌ای در ارتباط مسیر نرخ طلا نداشتند و خوش بینی در بازار طلا در پایی‌نترین حد خود از ابتدای سال قرار داشت. با این حال اظهارات پاول عمر دوباره ای به بازار بخشید. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۲۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۸۱۹ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و برای کل هفته دو درصد رشد هفتگی را دارا بوده است. اونس طلا در بالاترین حد خود در سه هفته گذشته معامله شد و از ریزشی که داشت به طور کامل بهبود پیدا کرده است.
به بیان بعضی تحلیلگران، اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا نشان داد که همچنان ابهامات زیادی پیرامون سیاست پولی آمریکا وجود دارد. آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی بیان کرد: پاول حرفی نزد که انتظار نداشته باشیم با این حال بازار امکان دارد از این که هنوز فاصله زیادی تا نرخ‌های بهره بالاتر وجود دارد، آسوده خاطر شده باشد. با توجه به افزایش عظیم خرید اوراق قرضه تنها در همین ماه، بانک مرکزی آمریکا فرصتهای زیادی برای شروع کاهش خرید بدون تغییر قابل توجه ترازنامه خود دارد.
جان فنک، موسسه شرکت مشاوره فنک در گفت و گو با کیتکونیوز اظهار داشت: تصور می کند روشن است که سیاست پولی به این زودی تحکیم نمی‌شود و در کنار طلا، از فرصت خرید ارزان در بخش معدنی این فلز ارزشمند استفاده به عمل خواد آورد.
آدام بوتون، مدیر استراتژی کالا در فارکس لایو بیان کرد: پتانسیل بیشتری برای طلا می بیند زیرا دلار آمریکا بعد از اظهارات پاول تحت فشار مانده است.
اگرچه اکثر تحلیلگران قیمت بالاتر برای طلا در هفته جاری را پیش بینی می کنند اما ابهامات زیادی پیرامون روند افزایشی بازار وجود دارد. فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار داشت: اگرچه انتظار دارد هفته جاری قیمت‌های بالاتری را ببیند اما هر گونه افزایش امکان دارد به فرصت فروش در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه مبدل شود. وی در ادامه اضافه کرد: آمار اشتغال قوی قیمت طلا را به رکورد پایین اخیرشان بازخواهد گرداند.
مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک گلوبال فارکس به کیتکونیوز بیان کرد: به نظر می رسد بازار طلا در آستانه گزارش اشتغال جمعه آینده بیش از حد روی یک موضوع تمرکز کرده است.
منبع : tgju.org

 

1400/06/04
 بعد  از چند روز افزایش، قیمت طلا کاهش پیدا کرد + تحلیل تکنیکال


نرخ طلا طی روز های قبل افزایش قابل توجهی را شاهد بود و توانست به سطوح بالای قبل بازگردد اما دیروز این روند معکوس شده و فلز زرد یک سقوط نسبتا شدید را تجربه کرده است.
هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1790 دلار در حال معامله بوده و یک افت 13 دلاری را به ثبت کرده است. هرچند نرخ نقره برخلاف طلا در روز قبل تغییر چندانی نداشته است.
مهم ترین عامل کاهش نرخ طلا را می توان سودگیری سرمایه گذاران از رشد های چند روز قبل دانست که سبب شد قیمت طلا بار دیگر به زیر سطح روانشناختی 1800 دلار بازگردد.
از سوی دیگر سرمایه گذاران هم اکنون در سردرگمی زیادی نسبت به آینده ی سیاست های مالی فدرال رزرو قرار دارند. جروم پاول رییس این بانک قرار است در روز جمعه در سمپوزیوم جکسون هول سخنرانی داشته باشد.
در صورتی که فدرال رزرو تصمیم داشته باشد سریع تر از موعد سیاست های آسان گیرانه خود را تغییر دهد و میزان چاپ دلار را کم کند؛ نرخ طلا می تواند کاهش بسیار شدید تری را تجربه کند.
حال اگر از نظر فنی به طلا نگاه کنیم تحلیل تکنیکال به ما نشان می دهد که قیمت طلا در نقطه 1791 دلار با یک خط مقاومت بسیار قوی رو به رو می باشد که برای رشد بیشتر و بازگشت به بالای 1800 دلار باید از آن عبور کند.
سطح 1791 دلاری طلا از آنجا نیز اهمیت دارد که میانگین متحرک 50 روزه این فلز گرانبها می باشد. عبور از این سطح مقاومت بعدی در عدد 1805 دلار را فعال می گرداند که بالا ترین قیمت روز قبل به شمار می رود.
در پایین نمودار طلا در نقطه 1786 دلار دارای پشتیبانی نسبتا ضعیفی بوده است و کاهش بیشتر از آن قیمت طلا را به سطح حمایت قابل توجه تر در عدد 1776 دلار خواهد رساند.
منبع : tgju.org

 

1400/06/03
تقویت دلار نرخ جهانی طلا را پایین آورد/ هر اونس ۱۷۹۵ دلار


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی متاثر از تقویت ارزش دلار کاهش پیدا کرد که سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی رییس بانک مرکزی آمریکا می باشند.
طبق گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی تحت تأثیر تقویت ارزش دلار کاهش پیدا کرد که سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا می باشند.
جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، این هفته در پایان اجلاس سالانه سران بانک مرکزی آمریکا در جکسون هول سخنرانی خواهد کرد و سرمایه‌گذاران امیدوارند سرنخ‌هایی در مورد برنامه بانک مرکزی آمریکا در کاهش ماهانه خرید اوراق قرضه و تزریق نقدینگی به بازار به دست بیاورند.
نرخ خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۲ به وقت تهران، ۰.۳۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱,۷۹۵.۶۱ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۶۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱,۷۹۶.۷۰ دلار برگشت.
شاخص دلار در مقابل ارزهای مهم جهان ۰.۱ درصد تقویت گشت تا سبب شود قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری بالا برود و تقاضا برای خرید آن کاهش پیدا کند.
منبع : tgju.org

 

1400/06/02
 افزایش نرخ طلا به سطوح بالاتر برخلاف بسیاری از پیش بینی ها


شمار زیادی از کارشناسان در هفته قبل پیش بینی می کردند که نرخ طلا در این هفته کاهش پیدا کند چرا که نتوانسته به سطوح بالاتر دست پیدا کند.
با شروع هفته از روز قبل و باز شدن بازار های جهانی قیمت طلا توانست رشد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد و نرخ آن به بالای 1800 دلار برسد.
بالا رفتن قیمت نفت خام نایمکس به همراه کاهش ارزش شاخص دلار سبب شد تا قیمت طلا رشد خوبی را در روز قبل نشان داده و با بیش از 20 دلار افزایش به عدد 1803 دلار به ازای هر اونس دست پیدا کند.
علاوه بر این موارد سرمایه گذاران هم اکنون فکر می کنند که فدرال رزرو نمی تواند به همان سرعتی که چند هفته پیش قرار بود، سیاست های مالی خود را تغییر دهد که این موضوع نیز از بازار طلا حمایت می کند.
امروز بازار های سهام جهانی نیز مانند طلا یک روند صعودی را تجربه کردند چرا که بعد از سقوط های مدت اخیر، روحیه ریسک پذیری در بازار در حال بالا رفتن می باشد.
در همین حال، تمرکز بازار در حال حاضر بر روی سمپوزیوم جکسون هول می باشد که در روز جمعه همین هفته برگذار خواهد شد و رئیس فدرال رزرو، جروم پاول در آن سخنرانی به عمل خوهد آورد.
کارشناسان و سرمایه گذاران انتظار دارند که در جریان این سخنرانی بتوانند سیاست های مالی آینده این بانک را که هم اکنون در هاله ای از ابهام قرار دارد، به صورت روشن تری متوجه شوند.
از نظر فنی، طلا در یک روند افزایشی قرار داشته و برای رشد بیشتر باید مقاومت نسبتا قوی 1805 دلاری را پشت سر بگذارد. در صورت افزایش بیشتر طلا با مقاومت بسیار شدیدی در عدد 1808 دلار روبرو خواهد بود.
در سمت دیگر نمودار طلا از پشتیبانی خوبی در عدد 1775 دلار برخوردار بوده و کاهش بیشتر آن حمایت 1769 دلاری را فعال خواهد کرد. نزول قیمت طلا به زیر این عدد می تواند آن را به حمایت اصلی 1700 دلاری برساند.
منبع : tgju.org

 

1400/06/01
تحلیلگران: نرخ طلا در انتظار افت شدید


نرخ طلا در هفته قبل نتوانست رشد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد و از این رو شمار زیادی از تحلیلگران معتقدند در معرض یک افت بسیار شدید قرار گرفته است.
دنیل پاویلونیس، تحلیلگر بازار گفت که نرخ طلا در هفته قبل نتوانست به بالای 1800 دلار برگردد و این موضوع می تواند آن را بار دیگر در معرض یک افت شدید تا 1670 دلار قرار دهد.
وی همچنین اظهار داشت که نرخ نقره نیز در شرایط فعلی بسیار ضعیف شده است و پیش بینی می شود که طلا نیز تحت تاثیر آن حرکت کاهشی خود را تشدید کرده و به سمت 1700 دلار حرکت داشته باشد.
جیمز ناتلی، اقتصاددان ارشد می گوید که در حال حاضر مهم ترین عامل پیش روی بازار، سمپوزیوم جکسون هول می باشد که رئیس فدرال رزرو در ان سخنرانی خواهد کرد. شمار زیادی انتظار دارند که وی در این سخنرانی در ارتباط کاهش خرید دارایی ها صحبت کند که می تواند بر روی نرخ طلا تاثیر منفی بگذارد.
سخنان فدرال رزرو در این رویداد اثر بسیار زیادی بر بازار های مختلف خواهد گذاشت و تنها به بازار طلا محدود نمی گردد. در واقع کارشناسان بر این باور هستند که سخنان او قادر خواهد بود تا بازار سهام را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
با وجود همه گیر شدن نوع دلتا ویروس کرونا بسیار بعید است که فدرال رزرو در تغییر سیاست های مالی سازگار خود عجله به خرج بدهد اما اگر داده های مشاغل همچنان قوی ظاهر شوند، چاره ای دیگری برای فدرال رزرو باقی نخواهد ماند.
دیگر تحلیلگر بازار طلا بارت ملک گفت که داده های اقتصادی ایالات متحده انقدر هم که به نظر می آید امیدوار کننده نبوده و در این شرایط امکان دارد فدرال رزرو تا سال 2022 به سیاست های آسانگیرانه خود ادامه دهد.
تحلیلگران بر این باورند که طلا برای افزایشی شدن لازم است ابتدا مقاومت 1793 دلاری را از بین برده و بالاتر از 1800 دلار قرار بگیرد در غیر این صورت امکان حرکت کاهشی تا 1670 دلار وجود دارد.
منبع : Tala.ir