فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار خرداد 1401

1401/03/31
طلا، مغبون محزون!


طلا امروز در باند معاملاتی باریک و منطقه خنثی 1835 دلاری مورد معامله قرار گرفت.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا در روز سه‌شنبه به تلاش خود برای به دست آوردن هر گونه کشش معنی‌داری ادامه داد و برای دومین روز متوالی در یک باند معاملاتی باریک محصور ماند. XAU/USD بین سودهای خفیف/زیان‌های جزئی در اوایل جلسه اروپا مشاهده شد و آخرین بار در منطقه خنثی، در 1,835 دلار، درست زیر SMA بسیار مهم 200 روزه مورد معامله قرار گرفت.
انگیزه ریسک - همانطور که با لحن کلی مثبت در بازارهای جهانی سهام نشان داده شد - یک عامل کلیدی بود که به عنوان یک باد مخالف برای طلای امن عمل کرد. جدای از این، بالا رفتن بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده بیشتر به محدودکردن روند افرایشی فلز زرد بدون بازده کمک کرد. به نظر می آید بازارها متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده به مسیر سختگیرانه سیاست تهاجمی خود برای مبارزه با تورم سرسختانه پایبند خواهد بود. این به نوبه خود به بازده اوراق قرضه ایالات متحده کمک کرد تا کاهش اصلاحی پس از FOMC را از بالاترین سطح یک دهه متوقف کند.
با این حال، دلار آمریکا برای جذب خریداران سعی کرد و در عوض تحت فشار علائمی قرار گرفت که نشان می‌دهد در آینده قابل پیش‌بینی هیچ اتفاق نظری برای افزایش 100 واحدی نرخ بهره وجود نخواهد داشت. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز یکشنبه گفت که او «همه چیز» را برای کاهش تورم آماده کرده است و آماده بالا رفتن دیگر نرخ بهره به میزان 75 واحد در ماه ژوئیه است، اگرچه سناریوی شدیدتر افزایش 100 واحدی در ثانیه را رد کرد. این به عنوان تنها عاملی تلقی می‌شد که مقداری از طلای دلاری را حمایت می‌کرد و به محدودکردن روند کاهشی، حداقل در حال حاضر، کمک کرد، و این امر احتیاط را برای معامله‌گران نزولی تضمین می‌کند.
پس‌زمینه ترکیبی بنیادی امکان دارد معامله‌گران را از شرط‌بندی‌های جهت‌دار تهاجمی قبل از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در چهارشنبه و پنج‌شنبه باز دارد. در همین حال، معامله‌گران در روز سه‌شنبه از انتشار داده‌های فروش خانه موجود از ایالات متحده سرنخ خواهند گرفت. این، همراه با بازده اوراق قرضه ایالات متحده، بر پویایی نرخ دلار تأثیر خواهد گذاشت. جدای از این، معامله‌گران از احساسات ریسک بازار گسترده‌تر برای گرفتن فرصت‌های کوتاه‌مدت در اطراف طلا سرنخ می‌گیرند.
منبع : tgju.org

 

1401/03/30
طلا از کاهش دلار پله ساخت


با کاهش ارزش دلار در آستانه تعطیلات آمریکا، طلای آسیا امروز افزایش پیدا کرد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا صبح دوشنبه در آسیا با کاهش ارزش دلار در آستانه تعطیلات آمریکا افزایش پیدا کرد.
معاملات آتی طلا تا ساعت 12:30 بامداد به وقت شرقی (4:30 به وقت گرینویچ) با 0.34 درصد افزایش به 1846.80 دلار رسید.
بازارهای ایالات متحده روز دوشنبه به دلیل تعطیلات تعطیل می باشند.
مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس به رویترز بیان کرد: «امروز در ایالات متحده تعطیل رسمی است، به این معنی که نقدینگی – و بنابراین نوسانات – احتمالاً کمتر خواهد بود، بنابراین حرکت جهت‌دار طلا بدون کاتالیزور جدید دشوار می‌شود».
طلا از 19 می بین 1805 تا 1880 دلار عملاً در یک محدوده متزلزل بوده است. و این سبب می‌شود که بیشتر بازار معامله‌گران باشد تا بازار سرمایه‌گذار. ما فکر می‌کنیم که معامله‌گران ترجیح می‌دهند نزول‌های بالای 1800 دلار را خریداری کنند و رالی‌های زیر 1880 دلار را بفروشند.
بازارهای آسیایی به علت نگرانی از اینکه سیاست‌های پولی سختگیرانه امکان دارد رشد اقتصادی را کاهش دهد، کاهش پیدا کردند.
طلا هفته قبل را با کاهش ارزش دلار به علت افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ به پایان رساند. فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه افزایش نرخ بهره را 75 واحد پایه اعلام کرد که بزرگترین افزایش از سال 1994 می باشد. بانک ملی سوئیس همچنین به طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش داد در حالی که بانک انگلستان نرخ بهره خود را به 1.25 درصد در همان روز افزایش داد. 
در سایر فلزات گرانبها، نقره 0.64 درصد افزایش پیدا کرد. پلاتین 0.14 درصد و پالادیوم 2.25 درصد افزایش پیدا کرد.
منبع : tgju.org
 
1401/03/29
 انجام معامله ارزهای صادراتی در صرافی‌ها؛ از فردا


رئیس کانون صرافان بیان کرد: صرافی‌ها می‌توانند از روز آتی ارزهای خریداری شده توسط خود را در بستر بازار متشکل ارزی و با نرخ توافقی معامله کنند.
طبق گزارش سایت طلا ، «کامران سلطانی‌زاده» امروز (یکشنبه) به آخرین اقدامات انجام شده برای انجام معامله ارز حاصل از صادرات در صرافی‌ها اشاره کرد و اضافه کرد: در ادامه اقدامات انجام شده از طرف بازار متشکل ارزی در راستای تسهیل معاملات ارز صادرکنندگان، صرافی‌ها می‌توانند از روز آتی ارزهای خریداری شده توسط خود را در بستر بازار متشکل ارزی و با نرخ توافقی معامله کنند.
وی این اقدام را اتفاقی مثبت در حوزه بازار ارز دانست و بیان کرد: شمار زیادی از صرافی‌ها حجم بالایی از ارز را از صادرکنندگان خریداری می کردند که باید این ارزها را با میزان دو هزار دلار پشت باجه به فروش می‌رساندند و این اتفاق نیازمند زمان زیادی بود تا ارز حاصل از صادرات خریداری شده در صرافی‌ها به چرخه ریال بازگردد.
سلطانی زاده ادامه داد: اکنون امکان فراهم است تا مازاد ارز حاصل از صادرات خریداری شده است در سامانه سنا و در بازار متشکل ارزی به صرافی های دیگر که در آن روز امکان خرید نداشتند، معامله گردد.
رئیس کانون صرافان از اجرای تستی این اقدام از امروز خبر داد و بیان کرد: این اقدام سبب می‌شود تا چرخه معاملاتی صرافی‌ها در مورد ارز حاصل از صادرات تقویت و چرخه آنها کامل گردد.
منبع : tgju.org
 
1401/03/28
حمله بیل گیتس به بازار رمز ارز و NFT


این نخستین بار نیست که بیل گیس به بازار رمز ارز و NFT می‌تازد. او پیش‌تر هم به سرمایه گذاران هشدار داده بود که این بازار جای درستی برای سرمایه گذاری نیست و رمزارز‌ها ارزش واقعی ندارند. بیل گیتس حالا هم حملات خود را ادامه داده و گفته که نه تاکنون در این بازار سرمایه گذاری کرده و نه در ادامه چنین قصدی دارد.
در شرایطی که چهره‌های مشهور همچون ایلان ماسک چند ماهی است که کمتر در ارتباط با بازار ارز‌های دیجیتال اظهار نظر می‌کنند، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت به سرمایه گذاران بازار رمز ارز‌ها و بازار ان اف تی‌ها (NFT) حمله کرده است.
فرارو نوشت: بیل گیتس در اظهارنظر تازه اش، سرمایه گذاری در بازار رمزارز‌ها و NFT‌ها را ایده‌ای کاملا احمقانه خوانده است. او در این ارتباط با ان اف تی‌های مشهور Bored Ape هم شوخی کرده و در کنفرانس TechCrunch گفته که تصاویر دیجیتالی میمون‌های گران قیمت، دنیا را جای بهتری خواهند کرد.
در واقع کنایه بیل گیتس به سرمایه گذارانی می باشد که در طول ماه‌های اخیر، میلیون دلار صرف خرید این ان اف تی‌ها کردند.
البته این اولین بار نیست که بیل گیس به بازار کریپتوکارنسی‌ها می‌تازد. او پیش‌تر هم به سرمایه گذاران هشدار داده بود که این بازار جای درستی برای سرمایه گذاری نیست و رمزارز‌ها ارزش واقعی ندارند.
بیل گیتس حالا هم حملات خود را ادامه داده و گفته که نه تاکنون در این بازار سرمایه گذاری کرده و نه در ادامه چنین قصدی دارد.
او گفته که من به کلاس‌های دارایی عادت دارم، همانند مزرعه‌ای که در آن خروجی دارد، یا مانند شرکتی که در آن محصول تولید می‌کنند.
ان اف تی‌ها (NFT) توکن‌هایی هستند که نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مبادله کرد. آن‌ها اغلب به عنوان راهی برای اثبات مالکیت دارایی‌های دیجیتال همانند مجموعه‌های هنری یا ورزشی معرفی می‌شوند.
منبع : tgju.org
 
1401/03/26
طلا در افق چشم‌اندازی محتاطانه

پیرو پذیرش افزایش نرخ بهره از سوی سرمایه‌گذاران، طلا امروز در آسیا افزایش پیدا کرد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، طلا صبح پنج‌شنبه در آسیا افزایش پیدا کرد زیرا سرمایه‌گذاران تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش فوق‌العاده نرخ بهره را هضم کردند.
معاملات آتی طلا تا ساعت 12:23 بامداد به وقت شرقی (4:23 به وقت گرینویچ) با 0.66 درصد افزایش به 1671.75 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس نسبت به طلا حرکت می‌کند، صبح پنج‌شنبه کاهش پیدا کرد.
بعد از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه مه سالانه 8.6 درصد افزایش پیدا کرد، که بزرگترین افزایش از سال 1994 تاکنون بود، فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش داد تا تورم را مهار کند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که بانک مرکزی افزایش بزرگ دیگری را در ماه ژوئیه ارائه خواهد کرد، اما افزایش 75 واحد پایه امروز به طور غیرعادی بزرگی می باشد و من انتظار ندارم که حرکت‌هایی با این اندازه رایج باشد.
تصمیم فدرال رزرو سبب کاهش بازده اوراق قرضه با تاریخ طولانی‌تر دولت آمریکا شد و دلار را به بالاترین سطح دو دهه کاهش داد که سبب شد طلا در جلسه قبل 1.9 درصد افزایش پیدا کند.
مایکل مک کارتی، Tiger Brokers به ​​رویترز گفت که خرید پوشش تورمی، تقاضای بالقوه پناهگاه در برابر فشار ناشی از رژیم نرخ بهره بالاتر، قیمت طلا را متعادل نگه می‌دارد.
مک کارتی بیان کرد: «طلا برای هفته‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای محدود شده است (علی‌رغم اخبار مهم)... و در حال حاضر برای معامله‌گران مسئله این است که دقیقاً چه چیزی طلا را از این محدوده خارج می‌کند. روند افزایشی کلی دلار چشم‌انداز محتاطانه‌ای را برای طلا نشان داد.
در سایر فلزات گرانبها، نقره 1.11 درصد جهش کرد. پلاتین افزایش پیدا کرد و پالادیوم 0.60 درصد افزایش یافت.
منبع : tgju.org
 
1401/03/25
سرنوشت طلا چگونه رقم می‌خورد؟


با بالا رفتن نرخ بهره در بیشترین میزان خود از سال 2002، تقاضای دلار به عنوان پناهگاه امن احیاء شد و طلا به کاهش ادامه داد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، روایت تهاجمی فدرال رزرو که اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق داده است، روز سه‌شنبه در بازارهای مالی ادامه پیدا کرد و موضوع پرواز به سمت ایمنی را دست‌نخورده نگه داشت. این امر تقاضای پناهگاه امن ​​دلار آمریکا را احیا کرد در حالی که با تایید افزایش نرخ بهره فدرال رزرو 75 واحد در ثانیه، بازدهی خزانه‌داری به بالاترین سطح از سال 2002 رسید. خلق و خوی خشم‌آلود در وال‌استریت نیز سبب شد که به دلار پناه ببرند.
در مقابل این پس‌زمینه، قیمت طلا کاهش روز گذشته را افزایش داد و پایین‌ترین سطح ماهانه خود را به 1805 دلار رساند. نزول جفت پوند/دلار آمریکا به علت تشدید نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصادی بریتانیا با افزایش ارزش دلار همراه شد و بر وزن فلز زرد اضافه کرد.
در آستانه‌ی رویارویی فدرال رزرو، قیمت طلا در بحبوحه کاهش ارزش دلار همراه با بازدهی خزانه‌داری سعی می‌کند جهش کند. بهبود احساسات بازار همراه با تغییر موقعیت قبل از فدرال رزرو، بر ارزش دلار تاثیر می‌گذارد و در عین حال به بازگشت XAU/USD کمک می‌کند.
با نگاهی به آینده، سرنوشت طلا در حیطه‌ی نتیجه فدرال رزرو باقی خواهد ماند، زیرا افزایش نرخ بهره به طور کامل 75 واحدی باعث واکنش «فروش واقعیت» در دلار می گردد، که می‌تواند زیربنای فلز درخشان باشد. افزایش 50 واحدی نرخ بهره می‌تواند غافلگیرکننده باشد و روز را برای شاخص‌های وال استریت نجات دهد. در صورتی که فدرال رزرو افزایش ببالاتری را ارائه دهد می‌تواند تقاضای دلار را کاهش داده و جریان ریسک امکان دارد بازگردد.
نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که بازگشت مجدد قیمت طلا مرز بالایی یک شکل‌گیری گُوِه در حال نزول را در 1817 دلار به چالش می‌کشد.
بسته‌شدن کندل چهار ساعته در بالای دومی، شکست افزایشی از الگوی گوه را تأیید می‌کند و نیاز به آزمایش رقم گرد 1830 دلاری دارد.
هدف صعودی با شیب کاهشی میانگین متحرک ساده 21 (SMA-21) در 1838 دلار مشاهده می‌شود.
در ادامه، قیمت کاهشی میانگین متحرک 100 (100-SMA) با قیمت 1845 دلار مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. گاوها برای شروع هر گونه بهبودی معنی‌دار، نیاز به یک وقفه پایدار بالاتر از تلاقی 100 SMA و 200 SMA در 1849 دلار دارند.
شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) هموار است اما همچنان زیر خط وسط باقی می‌ماند و فروشندگان را امیدوار نگه می‌دارد.
علاوه بر این، 200-SMA از 100-SMA برای نزولی عبور کرده است، که تاییدکننده‌ی یک تلاقی خرسی می باشد.
بنابراین، احتمال یک نزول جدید همچنان در راه است که می‌تواند نرخ‌ها را به سمت پایین‌ترین نرخ روز دوشنبه 1810 دلار کاهش دهد.
پایین‌ترین قیمت 1805 دلاری روز سه‌شنبه می‌تواند شکست سختی باشد که زیر آن قیمت 1800 دلار در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.
منبع : tgju.org
 
1401/03/24
طلای آسیا در جاده پائین


پیرو بروز نگرانی سرمایه‌گذاران از رکود اقتصادی ناشی از افزایش شدید نرخ بهره، طلا امروز در آسیا کاهش پیدا کرد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، نرخ طلا صبح روز سه‌شنبه در آسیا کاهش پیدا کرد و نزدیک به پایین‌ترین حد در چهار هفته قبل بود. وال استریت وارد بازار نزولی شد؛ زیرا سرمایه‌گذاران نگران رکود اقتصادی ناشی از افزایش شدیدتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده می باشند.
معاملات آتی طلا تا ساعت 23:17 به وقت شرقی (3:17 به وقت گرینویچ) با 0.17 درصد کاهش به 1828.35 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح روز سه شنبه کاهش پیدا کرد.
بعد از ورود وال استریت به بازار کاهشی، بازارهای آسیایی سقوط کردند. بازده اوراق قرضه به بالاترین حد دو دهه اخیر رسید که تقاضا برای فلز زرد غیر بازده را کاهش داد.
گلدمن ساکس افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره را از نشست سیاستی فدرال رزرو در ژوئن در روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد. افزایش 75 واحدی بزرگترین افزایش از سال 1994 خواهد بود.
برای سایر بانک‌های مرکزی، بانک انگلستان تصمیم سیاستی خود را در روز پنج‌شنبه اعلام خواهد کرد.
بانک ژاپن (BOJ) تصمیمات سیاستی خود را روز جمعه اعلام خواهد کرد. در حالی که ارزش ین در برابر دلار به کمترین میزان در 24 سال قبل رسید، وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی روز سه‌شنبه تکرار کرد که دولت با BOJ هماهنگ خواهد کرد.
در سایر فلزات گرانبها نقره X ٪. پلاتین 0.93 درصد کاهش پیدا کرد در حالی که پالادیوم 0.27 درصد افزایش پیدا کرد.
منبع : tgju.org
 
1401/03/23
کشورهایی با سخت‌ترین قوانین ارزهای دیجیتال


اکثر دولت‌ها به‌طور مستمر به دنبال راه‌هایی برای پیدا کردن یک زمینه مشترک در مقررات ارزهای دیجیتال می باشند اما بعضی به‌طور صریح استفاده از رمزارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند.
طبق گزارش سایت طلا و به نقل از کوین، برای بسیاری از فعالان حوزه رمزنگاری ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین (BTC) یک موهبت می باشد اما برای دیگران چنین نیست.
بیت‌کوین از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۹ و همه ارزهای دیجیتال دیگر که ردپای آن را دنبال کردند همواره مورد بحث و جدل بودند. از روسای جمهور نامطمئن گرفته تا سناتورهای بدبین، فهرست منتقدان بیت‌کوین همواره در حال افزایش می باشد در حالی که بعضی از مردم از ماهیت غیرواقعی آن سخن می‌گویند برخی دیگر نگران پتانسیل استفاده از آن توسط حامیان بد همچنین تاثیر منفی استخراج آن بر محیط‌زیست می باشند. از این رو، دولت‌ها تلاش کرده‌اند تا قوانین ارزهای دیجیتال را حداقل برای کاهش استفاده از ارزهای دیجیتال به روش‌های مجرمانه ارائه کنند.
با این حال، برای بعضی از کشورهای دیگر، یک مقررات محدودکننده به سادگی کافی نمی باشد. این کشورها به‌طور صریح استفاده از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند حتی مجازات‌های سنگینی را برای هر کسی که در حال انجام تراکنش‌های کریپتو دستگیر می‌شود در نظر گرفته‌اند.
در ذیل پنج کشور برتر با سخت‌ترین قوانین ارز دیجیتال معرفی شده است:

چین

در سپتامبر ۲۰۲۱، زمانی که بانک مرکزی چین عزم خود را برای خلاص کردن این کشور از هرگونه فعالیت‌های استخراج و تجارت کریپتو نشان داد، جهان را غافلگیر کرد. این بانک بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «کلیه تراکنش‌های مرتبط با رمزنگاری از جمله خدمات ارائه شده توسط صرافی‌های خارج از کشور به ساکنان داخلی، فعالیت‌های مالی غیرقانونی می باشند». چین تقریبا بلافاصله وارد عمل شد و شروع به سرکوب متخلفان کرد.

الجزایر

در حال حاضر انجام تراکنش‌های رمزنگاری در الجزایر خلاف قانون می باشد. دولت الجزایر در سال ۲۰۱۸ قانونی را تصویب کرد که خرید، فروش، استفاده یا صرفا در اختیار داشتن ارزهای دیجیتال ممنوع می باشد. در واقع تخطی از قانون یک جرم کیفری و قابل مجازات می باشد.

بولیوی

بولیوی یکی از نخستین کشورهایی است که استفاده از بیت‌کوین را به‌طور کامل ممنوع کرده است. دولت بولیوی بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۱۴ ممنوع و اعلام کرد که نمی‌توان به آنها به‌عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری اعتماد کرد.

ویتنام

مقررات رمزنگاری ویتنام امکان دارد کمی مبهم به نظر برسد به این علت که دولت دقیقا چیزی علیه تجارت بیت‌کوین یا نگه داشتن آنها به‌عنوان دارایی ندارد. با این وجود، بانک دولتی ویتنام ادعا می‌کند که استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای پرداخت غیرقانونی می باشد و عدم رعایت می‌تواند جریمه‌های سنگینی را به همراه داشته باشد.

مصر

آخرین مورد در فهرست، مصر می باشد. در سال ۲۰۱۸، یک نهاد اسلامی، قانون مذهبی علیه بیت‌کوین صادر کرد و مدعی شد که استفاده از آن «حرام» می باشد اگر چه این قانون در زمان انتشار ثابت بود اما قوانین بانکی مصر در سال ۲۰۲۰ احتمالا منعکس کننده این قوانین است. تا سپتامبر ۲۰۲۰، تجارت بیت‌کوین دیگر نمی‌توانست بدون مجوز بانک مرکزی انجام شود.
در همین حال، لازم به ذکر می باشد که فهرست بلندبالایی از کشورهایی وجود دارد که روابط پرخطری با ارزهای دیجیتال دارند. همان‌طور که کتابخانه کنگره (LOC) در نوامبر ۲۰۲۱ گزارش کرد، حدود ۱۰۳ کشور به تنظیم‌کننده‌های مالی خود دستور داده‌اند تا مقررات محافظتی رمزنگاری را ارائه کنند. با این حال، این مقررات امکان دارد هنوز به اندازه موارد ذکر شده در این مقاله سختگیرانه نباشد.
بعضی از کشورهای دیگر با مقررات نه چندان سختگیرانه رمزارز شامل بحرین، گابن، گرجستان، بوروندی، مالدیو، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی و بسیاری دیگر می باشند.
منبع : tgju.org

 

1401/03/22
گزارش نرخ طلا / یکشنبه 22 خرداد 1401


امروز یکشنبه 22 خرداد 1401 در بازار طلا، نرخ آبشده نقدی با 1.84 درصد صعود نسبت به روز قبل، به عدد 65,360,000 ریال دست پیدا کرد و آبشده فردایی نیز با قیمت 0 ریال معامله شد. در ادامه می توانید قیمت طلا و انواع آبشده را در معاملات روز جاری مشاهده نمایید.

🔸 #قیمت_طلای_18_عیار
‏ ............................................................

قیمت لحظه ای : 15,078,000 ریال

بیشترین : 15,163,000 ریال

کمترین : 14,775,000 ریال

تغییر روزانه : 60,000 ریال

تغییر ماهانه : 10.65 درصد افزایش

تغییر یکساله : 40.15 درصد افزایش

🔸 #قیمت_طلای_24_عیار
‏ ............................................................

قیمت لحظه ای : 20,104,000 ریال

بیشترین : 20,217,000 ریال

کمترین : 19,700,000 ریال

تغییر روزانه : 536,000 ریال

تغییر ماهانه : 10.66 درصد افزایش

تغییر یکساله : 40.15 درصد افزایش

🔸 #قیمت_طلای_دست_دوم
‏ ............................................................

قیمت لحظه ای : 14,876,810 ریال

بیشترین : 14,961,090 ریال

کمترین : 14,578,410 ریال

تغییر روزانه : 396,350 ریال

تغییر ماهانه : 10.65 درصد افزایش

تغییر یکساله : 40.15 درصد افزایش

⚪ #قیمت_نقره
‏ ............................................................

قیمت لحظه ای : 245,100 ریال

بیشترین : 245,100 ریال

کمترین : 242,900 ریال

تغییر روزانه : 8,700 ریال

تغییر ماهانه : 16.93 درصد افزایش

تغییر یکساله : 13.34 درصد افزایش

🔸 #قیمت_مثقال
‏ ............................................................

قیمت لحظه ای : 65,370,000 ریال

بیشترین : 65,710,000 ریال

کمترین : 64,000,000 ریال

تغییر روزانه : 340,000 ریال

تغییر ماهانه : 10.77 درصد افزایش

تغییر یکساله : 40.18 درصد افزایش

🔸 #قیمت_آبشده_نقدی
‏ ............................................................

قیمت لحظه ای : 65,360,000 ریال

بیشترین : 65,700,000 ریال

کمترین : 64,150,000 ریال

تغییر روزانه : 220,000 ریال

تغییر ماهانه : 10.4 درصد افزایش

تغییر یکساله : 40.1 درصد افزایش

منبع : tgju.org

 

1401/03/21
ثبت رکورد ۴هفته‌ای برای طلا!


اقتصادنیوز: انتشار آمار نرخ تورم آمریکا بازارها را شوکه کرد و سبب ثبت رکوردی دیگر برای اونس طلا شد.
طبق گزارش اقتصادنیوز ، نرخ اونس طلا در بازارهای آمریکا در روز جمعه به بالاترین حد خود در چهار هفته قبل رسید. ثبت این رکورد بعد از آن رخ داد که سهام وال استریت بدترین سقوط خود در سه هفته اخیر را تجربه کرد. انتشار آمار جدید از نرخ تورم آمریکا و رسیدن این نرخ به بالاترین سطح در 41 سال گذشته موجب نوسان در بسیاری از بازارها شد. 
به بیان وزارت کار آمریکا، شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور در طول سال منتهی به ماه می 8.6 درصد رشد کرده است.
در واکنش به انتشار این آمار، قیمت‌ آتی طلا در ماه آگوست به 1880 دلار در هر اونس افزایش پیدا کرد که نشان دهنده افزایش تقریباً 25 دلاری یا 1.3 درصدی در قیمت می باشد. 

کاهش ریسک در بازار ارزهای دیجیتالی

بازارهای جهانی روز گذشته در حالت کاهش ریسک قرار گرفتند و سهام و ارزهای دیجیتال را پایین آوردند. به طور معمول، سرمایه‌گذاران در زمان افزایش تورم، ریسک خود را کاهش می‌دهند.
ارزش بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته 4 درصد کاهش پیدا کرد، در حالی که اتر (ETH) در مدت مشابه 6 درصد کاهش داشت. اکثر ارزهای دیجیتال جایگزین (آلت کوین ها) که ریسک بیشتری دارند، در روز جمعه عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین داشتند. این نشان می دهد که اشتهای کمتری برای ریسک در میان معامله گران ارزهای دیجیتال وجود دارد.
منبع : tgju.org

 

1401/03/19
سیگنال شبانه قطعنامه شورای حکام به بازار سکه ایران


اقتصادنیوز : عده ای از سکه بازان معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 19 خرداد ماه به خبر تصویب قطعنامه علیه ایران واکنش نشان دهد به تبع آن فلز گران بهای داخلی نیز بر مدار افزایش قرار خواهد گرفت.
طبق گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه روز قبل بر مدار کاهش قرار گرفت و حتی کانال 15 میلیون تومان را از دست داد.
عقب نشینی سکه در حالی اتفاق افتاد که اسکناس آمریکایی افزایش را تجربه می کرد. فلز زرد رنگ داخلی دیروز در محدوده  14 میلیون و 920 هزار تومان معامله گشت. 

پیش بینی قیمت سکه  امروز 19 خرداد

شب قبل شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ای علیه ایران  تصویب کرد . سیگنال این خبر به بازار سکه در ایران رسید.
عده ای از سکه بازان معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 19 خرداد ماه به این خبر واکنش نشان دهد  به تبع آن فلز گران بهای داخلی نیز بر مدار افزایش قرار خواهد گرفت و بار دیگر به سمت مرر مقاومتی 15 میلیون و200 هزار تومان حرکت خواهد کرد. 
با این حال عده ای دیگر می گفتند دیشب در معاملات پشت خطی قیمت دلار کاهشی بوده  و این امر می تواند زمینه ساز افزایش قدرت معامله گران کاهشی شود  و قیمت سکه مانند روز چهارشنبه  آرایش کاهشی به خود بگیرد. 
منبع : tgju.org

 

1401/03/18
افزایش طلا با دوپینگ نفت!


اقتصادنیوز: روز گذشته قیمت طلا در آمریکا روندی افزایشی داشت.
طبق گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام آمریکا همچنان متزلزل می باشد و افزایش قیمت نفت خام نیز سبب رونق بازار فلزات شده است. قیمت اونس طلا در آگوست با 10.10 دلار افزایش به 1854.00 دلار رسید.قیمت  آتی اونس نقره نیز برای جولای با 0.078 دلار افزایش به 22.17 دلار در هر اونس رسید.

نوسانات در بازار ارزهای دیجیتالی

دیروز بازار رمزارزها شاهد نوسانات زیادی بود. بیت کوین (BTC) می تواند در قیمت 25هزار دلار و 27هزار دلار پشتیبانی پیدا کند. بیت کوین در زمان انتشار این گزارش حدود 29هزار و 800 دلار معامله می شد و در 24 ساعت قبل 4 درصد کاهش ارزش داشته است.
منبع : tgju.org

 

1401/03/17
کاهش قیمت طلا در روز گذشته، آیا افت شدیدتری در راه است؟


نرخ طلا در صبح روز گذشته کمی افزایش یافت اما در ادامه روز با یک روند نزولی روبرو شد و یکی از قوی ترین حمایت های خود را از دست داد.
طبق گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن 1844 دلار می باشد که نسبت به روز قبل 3 دلار افزایش را نشان می دهد. روز قبل قیمت طلا نتوانست به رشد خود ادامه داده و به زیر حمایت قدرتمند 1850 دلاری سقوط کرد.
کاهش قیمت طلا به زیر میانگین متحرک 200 روزه آن سبب تشدید روند کاهشی شده و جهت حرکت فلز زرد را از منظر فنی به نزولی تغییر داد. فروشندگان در شرایط کنونی سعی می کنند تا طلا را به زیر حمایت نسبتا قوی آن در عدد 1842 دلاری بفرستند.
مهم ترین عاملی که در روز قبل منجر به کاهش قیمت طلا شد را می توان افزایش ارزش شاخص دلار و رسیدن آن به بالا ترین حد روزانه خود دانست. علاوه بر این افزایش بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا به همراه رشد بازار سهام جهانی نیز به عنوان باد مخالف برای طلا عمل کردند.
در ادامه این هفته، سرمایه گذاران در انتظار نشست فدرال رزرو در روز پنجشنبه می باشند. پیش بینی می شود که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را مانند جلسه پیش خود به میزان 50 واحد پایه افزایش دهد. همچنین قرار است در روز جمعه داده های مربوط به تورم ایالات متحده منتشر شود که بر روی احساسات بازار تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.
از منظر فنی در صورتی که طلا حمایت کلیدی 1842 دلاری را از دست بدهد، در پایین ترین قیمت هفته گذشته یعنی 1829 دلار پشتیبانی خواهد شد. کاهش بیشتر نیز می تواند قیمت طلا را به حمایت 1820 دلاری برساند.
باقی ماندن بالاتر از 1842 دلار می تواند به خریداران کمک کند تا بار دیگر قدرت را در دست بگیرند. طلا برای افزایش بیشتر نیاز دارد تا سد روانی 1850 دلار را پشت سر بگذارد. افزایش بیشتر می تواند طلا را با مقاومت 1858 دلاری مواجه سازد و آخرین مانع پیش روی طلا نقطه 1870 دلاری خواهد بود.
منبع : tgju.org

 

1401/03/16
مهاجرت معامله گران در بازار سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 16 خرداد


دسته ای از بازیگران بازار سکه نیز براین باور هستندکه در روز جاری،‌عرضه ارز در بازار دلار بیشتر خواهد شد و با عقب نشینی دلار ، فروش سکه نیز بیشتر خواهد شد.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، براساس مصوبات جدید سران قوا به بانک مرکزی، معاملات فردایی طلا و سکه ممنوع شده است. بعد از انتشار این خبر، حداقل در کانال های اطلاع رسانی قیمت سکه بازار فردایی، هیچ نرخی در روزهای تعطیل،‌ جمعه، شنبه و یک شنبه انتشار نیافت. به این ترتیب می توان گفت که بازیگران فردایی خبر ممنوعیت معاملات را جدی گرفته اند.
شماری از فعالان عنوان می کردند که چنین محدودیت هایی می تواند در کوتاه مدت جلوی نوسانات بیشتر را بگیرد،‌ولی در میان مدت،‌بازار به این ممنوعیت ها با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد. عده ای از معامله گران نیز عنوان می کردند که با ممنوعیت معاملات سکه فردایی، بازار نقدی این فلز گران بها با رشد تقاضای بیشتر روبرو خواهد شد. در واقع شماری از فعالان باور دارند که با حذف بازار فردایی، تقاضا از این بازار به بازار نقدی مهاجرت خواهد کرد. از نگاه ان ها فشار بیشتر به بازار نقدی زمینه پیش روی فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۵ میلیون تومانی را فراهم خواهد کرد. 
دسته ای از بازیگران بازار سکه نیز بر این باور هستند که در روز جاری،‌عرضه ارز در بازار دلار بیشتر خواهد شد و با عقب نشینی دلار، فروش سکه نیز بیشتر خواهد شد. گفته می شود با مجوز سران قوا در جلسه شب گذشته، اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز افزایش پیدا کرده است و این بانک مجاز است به صورت نامحدود در بازار مداخله کند.
منبع : tgju.org
 
1401/03/12
ورود موج جدید خریداران به بازار سکه؟ /پیام شبانه به سکه بازان


از نظر تحلیلگران بازار در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازار امروز آرایش افزایشی به خود بگیرد و فلز زرد داخلی بتواند بالای 15 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت بدهد این امر می تواند موج جدیدی از خریداران را وارد بازار سکه کند و احتمال جهش سکه به سمت کانال 16 میلیون تومان وجود خواهد داشت.
طبق گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه روز قبل بار دیگر  به جنب و جوش افتاد تا فلز گران بهای داخلی به سمت کانال 15 میلیون تومان حرکت کند.  سکه بازان روز قبل با سیگنال صعودی اسکناس آمریکا خوشبین وارد بازار سکه شدند.
قیمت هر قطعه سکه امامی عصر دیروز با 15 میلیون  و 60 هزار تومان معامله شد . این قیمت در مقایسه با قیمت سه شنبه 60 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.  ارزش ذاتی سکه  13 میلیون و 584 تومان بود که نسبت به قیمت بازار  1 میلیون و 475 هزار تومان فاصله را نشان می دهد. 

پیام شبانه بازار دلار به نرخ سکه

قیمت سکه در بازار پشت خطی شب قبل با پیام افزایشی اسکناس آمریکایی بار دیگر به پرواز درآمد و تا محدوده 15 میلیون و 120 هزار تومان افزایش پیدا کرد. از نظر فعالان بازار این امر می تواند نشان دهنده روند افزایشی سکه در بازار امروز باشد. 

موج جدید خریداران در بازار  سکه 

از نظر تحلیلگران بازار در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازار امروز آرایش افزایشی به خود بگیرد و فلز زرد داخلی بتواند بالای 15 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت بدهد این امر می تواند موج جدیدی از خریداران را وارد بازار سکه کند  و احتمال جهش سکه به سمت کانال 16 میلیون تومان وجود خواهد داشت. 
از طرفی عده ای دیگر از فعالان بازار معتقد بودند با توجه به تعطیلات پیش  در پی برجسته کردن احتمال اصلاح در بازار بودند. 
 منبع : tgju.org
 
1401/03/11
نگاه تحلیل گران اقتصادی به حباب سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 11 خرداد


در بازار نقدی نیز روز گذشته کمتر کسی حاضر بود که فلز گران بهای داخلی را زیر مرز ۱۵ میلیون تومان به فروش برساند. با کاهش بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین رفته است و سبب شده است که فاصله با قیمت بازار به نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان( معادل۶و۱۱ درصد) برسد.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، حباب سکه امامی، نظر شمار زیادی از تحلیل گران اقتصادی را به خود جلب کرده است. روز گذشته نیز فلز گران بهای داخلی در ادامه مسیر فاصله گیری از ارزش ذاتی، حباب بالای ۱۱ درصد را تجربه کرد. سکه امامی با وجود اینکه بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در مسیر کاهشی قرار گرفت،‌ توانست در بازار فردایی خود را بالای محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و نزدیک به مرز ۱۵ میلیون تومان نگه دارد. 
در بازار نقدی نیز دیروز کمتر کسی حاضر بود که فلز گران بهای داخلی را زیر مرز ۱۵ میلیون تومان به فروش برساند. با کاهش بهای اونس طلا، ارزش ذاتی سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین رفته است و موجب شده است که فاصله با قیمت بازار به نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان( معادل۶و۱۱ درصد) برسد. این در حالی می باشد که روز دوشنبه حباب سکه در کانال ۱۰ درصد قرار داشت. 
تحلیل گران باور دارند که حباب سکه نشان از انتظاراتی دارد که معامله گران این بازار نسبت به اینده دلار دارند. از نگاه آن ها هر قدر حباب سکه بیشتر شود، بهتر است که انتظار برای افزایش قیمت دلار را نیز بالا برد. این دسته معتقدند که خرید و فروش های بازار ارز توام با محدودیت است و به همین علت،‌سفته بازان به جای بازار ارز،‌ وارد بازار سکه شوند. در مقابل این گروه بازیگران سنتی تر باور دارند که با بالا بودن حباب سکه،‌ قرار گرفتن در این بازار پرریسک می باشد و هر لحظه امکان دارد که قیمت در مسیر کاهشی قرار بگیرد. 
روز سه شنبه نیز ارزش سکه در بازار بورس کالا کاهشی شد تا این موضوع نیز تا حدی انتظار برای اصلاح قیمت فلز گران بهای داخلی را بیشتر کند. 
منبع : tgju.org
 
1401/03/09
دلار، جاده صاف‌کن طلا


با بروز نشانه‌های ضعف دلار در سال جاری، یکپارچه‌سازی در شکست روند افزایشی طلا به وجود آمد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، در روزهای اخیر شاهد شکستن شدید طلا به زیر خط روند افزایشی در نمودار روزانه بودیم. از آن زمان تاکنون شاهد برخی از یکپارچه‌سازی‌ها بوده‌ایم. آیا این می‌تواند جعلی باشد تا صاحبان طولانی‌مدت طلا را از موقعیت‌هایشان بیرون کند؟
دو هفته قبل روند افزایشی بوده است، تفاوت فاحشی با هفته اول ماه می که طلا بیش از 800 واحد سقوط کرد. بخشی از این مطمئناً بدان دلیل می باشد که دلار بالاخره نفس می‌کشد زیرا نخستین نشانه‌های ضعف خود را در سال جاری نشان داده است. اگر دلار آمریکا در طول تابستان به افت ادامه دهد، امکان دارد این را آغاز یک روند صعودی دیگر برای طلا بدانیم. شاید کاهش طلا را بتوان جاده افزایشی طلا را هموار کند.
از نظر فصلی، طلا دوست دارد در ماه ژوئن و ژوئیه افزایش پیدا می کند. با این حال، در ماه آگوست واقعاً شروع به افزایش می‌کند و با نزدیک‌شدن به سه ماهه آخر سال، به بالاترین سطح سالانه خود می‌رسد.
در حال حاضر، قیمت به پایین‌تر از پایین‌ترین قیمت سالانه خود در ژانویه نرفته است، اما به شدت نزدیک می باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این می باشد که قبل از هماهنگی با آنچه معمولاً در پایان سه ماهه دوم اتفاق می‌افتد، یک بار دیگر تلاش می‌کند تا آن سطح پایین را کاهش دهد.
در نمودار هفتگی می‌توانیم بعضی واگرایی‌های پنهان را با شاخص محدوده درصد ویلیامز که با خطوط روند سبز مشخص شده است، مشاهده کنیم. واگرایی پنهان با یک اسیلاتور می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ادامه روند باشد. در واقع، اگر به هفته‌های 27 سپتامبر و 13 دسامبر نگاه کنیم، می‌توانیم واگرایی پنهانی را ببینیم که در آن محدوده‌ی درصد ویلیامز به پایین‌ترین حد خود رسید، اما قیمت نتوانست یک پایین‌ترین پایین‌تر جدید ایجاد کند. چیزی که بلافاصله بعد از آن اتفاق افتاد این بود که قیمت به روند افزایشی خود ادامه داد و در نهایت اوج‌های تاریخی خود را که در آگوست 2020 ثبت شد دوباره آزمایش کرد.
اگر این همبستگی این بار مجددا از همان الگو پیروی کند، آیا می‌توانیم شاهد حرکت قوی دیگری با این واگرایی پنهان اخیر باشیم؟
منبع : tgju.org
 
1401/03/08
دو پیش بینی متفاوت از بازار سکه /نرخ سکه زندانی شد؟

اقتصادنیوز: از نظر تحلیلگران سکه بازان روز گذشته بین یک محدوده خاص زندانی شده بودند اما معامله گران بازار امروز یکشنبه ۸ خرداد را چگونه پیش بینی کرده اند؟
طبق گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه روز قبل پیشروی را تجربه کرد و فلز گران بهای داخلی در مقطعی بالای محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت اما در نهایت بر روی ۱۴ میلیون۶۶۰ هزار تومان توقف کرد.

قیمت سکه زندانی شد؟

از نظر تحلیلگران، سکه بازان دیروز بین یک محدوده خاص زندانی شده بودند ، به عقیده آنها معامله گران کاهشی از یک سو توانایی بازگرداندن سکه به زیر مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیدا نکردند و از سوی دیگر افزایشی ها قدرت کافی برای شکست سقف مقاومتی را نداشتند.

دو پیش بینی متفاوت درباره بازار سکه

فعالان بازار معتقدند در صورتی که در معاملات نقدی امروز سکه مورد حمایت اسکناس آمریکایی قرار بگیرد و سکه بتواند از سقف مقاومتی عبور کند احتمال رسیدن سکه به ۱۵ میلیون تومان وجود دارد .
اما عده ای دیگر می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز کاهش را تجربه کند این امر می تواند زمینه ساز بازگشت سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود.
منبع : tgju.org
 
1401/03/07
نرخ طلا صعود کرد /ثبت یک رکورد


نرخ طلا در بازارهای جهانی در روز جمعه مقدار اندکی افزایش پیدا کرد، تا فلز زرد در آستانه ثبت دومین صعود متوالی هفتگی قرار بگیرد.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا تا آخرین ساعات هفته در بازارهای جهانی در محدوده مرز 1850 دلار نوسان کرد تا از کف های قیمتی که طی هفته های اخیر به آن رسیده بود فعلا فاصله بگیرد. این فلز ارزشمند بعد از ثبت چهار هفته متوالی کاهشی، اکنون دو هفته است که افزایشی شده است و اندکی از افت های اخیر خود را جبران کرده. طلا در هفته ای که گذشت نزدیک به نیم درصد افزایش قیمت داشت.
همچنین در حالی به روزهای پایانی ماه می نزدیک می شویم که بازدهی ماهانه این فلز نزدیک به منفی 2 درصد می باشد. طلا ماه پیش نیز نزولی بود. به طور کلی با شفاف شدن قصد فدرال رزرو برای اجرای سیاست های انقباضی شدید برای مقابله با تورم، طلا به طور کلی روندی نزولی داشته است. اما دلیل افزایش طلا در دو هفته گذشته چه بوده است؟
علت اول نگرانی هایی است که درباره آینده رشد اقتصادی جهان ایجاد شده است. برخی آمارهای اقتصادی منتشر شده در ازتباط با اقتصاد آمریکا از جمله داده های مربوط به بازار کار ضعیف تر از حد انتظار بوده اند. طلا معمولا در شرایط بد اقتصادی با افزایش تقاضا روبرو می شود.
از طرف دیگر پول‌بک شاخص دلار آمریکا نیز به صعود قیمت طلا کمک کرده است. معمولا شاخص دلار آمریکا، که ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان را نشان می دهد، با قیمت طلا روندی عکس همدیگر دارند. شاخص دلار آمریکا اکنون در کانال 101 واحدی قرار دارد و برای دومین هفته متوالی کاهشی بوده است. پایین آمدن شاخص دلار آمریکا با کاهش قیمت طلا برای دارندگان دیگر ارزها فلز زرد را با افزایش تقاضا روبرو می کند.
منبع : tgju.org
 
1401/03/05
وقتی دلار پای رفتن ندارد


تقویت وال استریت و ضعیف‌شدن دلار، به احیای مجدد طلا کمک کرد و فلز زرد به بالای 1850 دلار رسید.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از رویارویی با مقاومت سخت در نزدیکی منطقه 1869 دلاری، به زنجیره برد پنج روزه خود پایان داد، اگرچه این ضرر در میانگین متحرک روزانه 200 (DMA) در 1839 دلار محدود شد. علیرغم بازدهی ضعیف‌تر خزانه‌داری و جو محتاطانه بازار، عقب‌نشینی طلا از بالاترین رقم دو هفته اخیر در نیمه اول روز به علت جهش گسترده دلار آمریکا انجام شد. سرمایه‌گذاران پیش از ریسک رویداد اصلی این هفته، یعنی صورتجلسه نشست ماه مه فدرال رزرو، به تغییر موقعیت متوسل شدند. نرخ‌های بهره در ایالات متحده به پایین‌ترشدن خود ادامه دادند، زیرا افزایش 50 واحدی نرخ بهره در هر دو جلسه بعدی به طور گسترده انجام شد، در حالی که اظهارنظر محتاطانه اخیر رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و رئیس جروم پاول، انتظارات تهاجمی فدرال رزرو را کاهش داد.
همین موضوع توسط صورتجلسه فدرال رزرو تایید شد که نشان می‌دهد همه اعضا از برنامه‌های کاهش ترازنامه حمایت می‌کنند و مدافع این دیدگاه می باشند که افزایش 50 واحدی در ثانیه در دو جلسه بعدی مناسب است. این سند همچنین نشان داد که سیاستگذاران آن را برای فروش اوراق بهادار با پشتوانه‌ی وام مسکن (MBS) مناسب می‌دانستند. اما این بررسی گزینه نتوانست نرخ‌های افزایشی را احیا کند و در حالی که وال استریت تقویت شد، دلار بار دیگر پای حرکت خود را از دست داد. ضعف دوباره در دلار، به بازگشت مجدد فلز درخشان کمک کرد و به آن اجازه داد تا روز را به بالای 1850 دلار برساند.
این پنج‌شنبه، XAU/USD شاهد فشار فروش تازه‌ای است که بازگشت قبلی را معکوس می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد دلار آمریکا در میان بازگشت جریان‌های ریسک در بازارهای جهانی کف پیدا کرده است. لی، نخست وزیر چین درباره آسیب اقتصادی ناشی از آخرین قرنطینه‌های طولانی ناشی از شیوع کووید هشدار داد. علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد تأثیر انقباض بانک‌های مرکزی بر رشد جهانی نیز همچنان حال و هوای بازار را تضعیف می‌کند و برای دلار امن نویدبخش می باشد.
در حالی که فدرال‌رزرو دقایقی در راه نیست، مورد بعدی که برای معامله‌گران طلا مورد توجه قرار می‌گیرد، بازبینی تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده و تورم PCE است. تجدید نظر در تولید ناخالص داخلی در بحبوحه خطرات احتمالی رکود در ایالات متحده قابل بررسی است. این داده‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر ارزش دلار و به نوبه خود بر فلز زرد داشته باشد.
اگر خرس‌ها بر اساس بسته‌شدن کندل چهار ساعته، زیر حمایت خط روند افزایشی در 1842 دلار شکست بخورند، شکست مثلثی را تایید می‌کند.
هدف نزولی فوری در افزایش میانگین متحرک ساده 50 روزه (50- SMA) در 1838 دلار مشاهده می گردد. برای فروشندگانی که می‌خواهند روند کاهشی مجدد به سمت 1 دلار را از سر بگیرند، یک حرکت پایدار به پایین‌تر از دومی مورد نیاز می باشد.
شاخص قدرت نسبی (RSI) به سمت جنوب و زیر خط وسط قرار می گیرد و فضا را برای کاهش بیشتر می‌دهد.
از طرف دیگر، مقاومت قوی در 1856 دلار قرار می‌گیرد که همان میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-SMA) افقی می باشد، که بالای آن مانع خط روند نزولی در 1863 دلار آزمایش می‌شود.
بعد از افزایش بی امان، گاوهای نر طلا می‌توانند یک عقب‌نشینی جزئی را از بالاترین سطح دو هفته‌ای مشاهده کنند، با پشتیبانی فوری میانگین متحرک ساده 21 روزه (21-DMA) که احتمالاً آزمایش می‌شود.
منبع : tgju.org

 

1401/03/04
افزایش قیمت طلا برای پنجمین روز متوالی

نرخ طلا در روز گذشته برای پنجمین روز متوالی به حرکت افزایشی خود ادامه داد و توانست سطوح بالاتری را به دست آورد. با این حال طلا از صبح امروز مقداری کاهش پیدا کرده است.
نرخ طلا در روز گذشته برای پنجمین روز متوالی به حرکت صعودی خود ادامه داد و توانست سطوح بالاتری را به دست آورد. با این حال طلا از صبح امروز مقداری کاهش پیدا کرده است.با وجود عوامل گفته شده، چشم اندازه نگران کننده بهبود اقتصاد جهانی هرگونه حرکت کاهشی در بازار طلا را محدود می کند. سرمایه گذاران همچنان نگران هستند که اقدام تهاجمی تر بانک های مرکزی بزرگ برای محدود کردن تورم می تواند رشد اقتصاد جهانی را با چالش هایی روبرو کند.
علاوه بر این، جنگ روسیه و اوکراین و آخرین شیوع کووید 19 در چین به ترس از رکود دامن زده است. هرچند احتمال اینکه فدرال رزرو تا پایان سال افزایش نرخ بهره را متوقف کند کمی امید برای سرمایه گذاران باقی گذاشته است.
تحلیلگران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو طی دو جلسه آینده خود نرخ بهره را به میزان 50 واحد افزایش دهد. اما اینکه پس از این دو جلسه چه اقدامی از خود به نمایش بگذارد هنوز مشخص نیست.
در صورتی که افزایش نرخ بهره خطر ایجاد رکود را بیش از پیش افزایش داده و داده های اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار باشد، طلا می تواند بار دیگر اوج بگیرد و به قیمت های بالاتری دست پیدا کند.
منبع : tgju.org
 
1401/03/03
طلا و شانس درخشش دوباره


با کاهش و عقب‌نشینی شدید بازدهی آمریکا، طلا دیروز با حرکتی مثبت افزایش پیدا کرد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سهام ایالات متحده جلسه روز پنج‌شنبه را به دنبال یک جلسه معاملاتی متلاطم منفی به پایان رساند؛ در حالی که قلب سرمایه‌گذاران بین خرید در رکود یا فروش بیشتر به دلیل ترس از رکود به تپش افتاده بود. البته حالت دوم برگ برنده به حساب می آید. S&P500 حدود 0.58% از دست داد در حالی که شاخص نزدک (Nasdaq) 0.44% کاهش پیدا کرد.
S&P500 فاصله زیادی با ورود به بازار کاهشی دارد و اگر این شاخص هفته را نزولی ببندد، طولانی‌ترین روند شکست از زمان بحران دات‌کام خواهد بود. و جروم پاول هیچ کاری برای نجات این روز انجام نخواهد داد.

آیا رالی طلا می‌تواند تمدید شود؟


بازدهی 10 ساله آمریکا دیروز کاهش پیدا کرد و عقب‌نشینی شدید بازدهی آمریکا سبب تقویت طلا شد. فلز زرد در یک حرکت، 25 دلار جهش کرد و امید گاوها برای افزایش رشد رالی را زنده کرد. آیا امکان دارد؟
خوب، دیروز محرک اصلی بازگشت طلا و شانس درخشش دوباره‌اش، کاهش بازدهی بوده است، بنابراین حرکت مثبت می‌تواند کوتاه‌مدت باقی بماند، زیرا روند میان‌مدت برای بازدهی ایالات متحده به دلیل چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر در ایالات متحده به راحتی مثبت است. فدرال رزرو علیه تورم اعلام جنگ کرد و نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نرخ‌های بالاتر تأثیر مثبت مستقیمی بر بازده خواهد داشت.
از منظر فنی، طلا در یک تقاطع مهم قرار دارد. اکنون در حال آزمایش مقاومت میانگین متحرک 200 روزه (200-DMA) می باشد که همزمان با بالای باند اصلاح منفی است که از اواسط آوریل به وجود آمده است. سطوح واقعی برای پرفروش‌ها جالب می باشد چون بر روی بازده تحت فشار مثبت بیشتر شرط می‌بندند و این منجر به کاهش فشار طلا می گردد.
اما اگر مقاومت 200-DMA به سمت بالا شکسته شود، می‌توانیم شاهد تداوم رالی تا محدوده 1900/1880 دلار باشیم و شوک روسیه در عرضه طلا می‌تواند از این حرکت حمایت کند.
اما همچنان چشم‌انداز کاهشی برای طلا در میان‌مدت تا بلندمدت بر اساس انتظار بازدهی بالاتر حفظ می‌شود، زیرا فدرال رزرو به اندازه کافی سریع از شر تورم خلاص نمی‌شود.
دلار باید کاهش یابد تا شرکت‌های بزرگ عرصه‌ی جولان کسب کنند. عقب‌نشینی دیروز در بازدهی ایالات متحده، دلار را پایین آورد. شاخص دلار آمریکا 103 مارک کاهش یافت و عمده‌ها در برابر دلار به طور کلی نرم‌تر شدند.
EUR/USD با رقم 1.06 همراه شد. از آنجایی که کیبل (Cable) یک بازگشت سریع به بالای 1.25 داشت.
اما چشم‌انداز شرکت‌های بزرگ به طور کلی به عملکرد دلار بستگی دارد. ما باید شاهد یک اصلاح نزولی پایدار در دلار آمریکا باشیم تا اجازه دهیم یورو و پوند اصلاحات مثبت پایدار داشته باشند.
بر اساس دلار، تنها کاهش سرعت فروش سهام می‌تواند اشتهای دلار را کم کند و به آن اجازه دهد تا حدی میدان را در برابر همتایان اصلی خود از دست بدهد. در نتیجه، بازدهی ایالات متحده و پویایی در بازارهای سهام بیشتر تعیین‌کننده ارزش پوند و ارز واحد در برابر دلار می باشد.
اگر می‌توانستیم از انحراف دلار خلاص شویم، یورو می‌توانست به علل خاص خود معامله را آغاز کند و معامله‌گران یورو در نهایت می‌توانند این انتظار را به وجود آورند که بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌ها را تا ماه ژوئیه برای مبارزه با تورم فزاینده اروپا افزایش دهد. - که به طور منطقی منجر به برخی اصلاحات صعودی در یورو می گردد.
منبع : tgju.org
 

1401/03/01
اخبار خوب برای بازار جهانی طلا


با توجه به اینکه بازار سهام ایالات‌متحده همچنان در معرض خطر می باشد، آیا طلا باید بالاتر از آن معامله گردد؟. تحلیلگران هفته آتی را آزمون مهمی برای طلا می‌دانند زیرا بازارها در ارتباط با تاثیرات افزایش‌های بزرگ فدرال رزرو بحث می‌کنند.
طلا هفته را با نخستین افزایش هفتگی خود در پنج هفته قبل به پایان ‌رساند زیرا این فلز گرانبها در نهایت شاهد افزایش تقاضای پناهگاه امن به دلیل نگرانی‌ها در مورد تورم و رشد اقتصادی بود. هفته آتی، فروش شدید در فضای سهام امکان دارد به پایان نرسد زیرا اس‌اندپی ۵۰۰ در حال حاضر، ۲۰ درصد کم‌تر از بالاترین رکورد خود در ژانویه می باشد.
مدیر ارشد OANDA بیان کرد: در چند هفته قبل، شاهد فروختن بازار سهام و همراهی طلا بودیم اما بعد از آن به اوج کوتاه مدت بازدهی خزانه‌داری رسیدیم که درها را برای طلا به عنوان پناهگاه امن باز کرد. ادوارد مویا، تحلیلگر بازار به کیتکو نیوز بیان کرد: بازار سهام ایالات‌متحده هنوز در معرض خطر می باشد. ما می‌توانیم شاهد آخرین سقوط بزرگ باشیم و احتمالا یک بار دیگر شاهد آزمایش منابع امن طلا خواهیم بود.
اوری شنفلد، اقتصاددان ارشد CIBC گفت که بازارها نگران می باشند که آیا تورم و رشد می‌توانند به اندازه کافی سریع به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان دهند. شنفلد افزود که اگر این‌طور نباشد، فدرال رزرو مجبور خواهد شد تا برنامه انقباض تهاجمی خود را افزایش دهد. طلا در شرایط سختی قرار دارد و امکان دارد در معرض خطر فروش بیشتر به زیر سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باشد، به ویژه اگر بسته‌شدن آن زیر سطح ۱۷۹۱ دلار باشد.
سرمایه‌گذاران باید تا زمانی که طلا به بالای سطح ۱۸۹۵ دلار در هر اونس برسد خود را برای یک اقدام جانبی قیمت آماده کنند. نگرانی‌های رشد اقتصادی همچنان یکی از اصلی‌ترین داستان‌ها برای بقیه سال باقی مانده است و باید بر شاخص دلار آمریکا تاثیر بگذارد که اخیرا نزدیک به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر معامله شده و صعود طلا را محدود کرده است.
در این هفته آمارهای اقتصادی ضعیف‌تری را در ایالات‌متحده مشاهده کرده‌ایم. حتی مطالبات بیکاری افزایش پیدا کرد. همه انتظارات برای بدترشدن اطلاعات است. باید مقداری عقب‌نشینی برای دلار وجود داشته باشد، تحلیلگران اظهار داشتند: باید خبر خوبی برای طلا باشد. تا هفته آتی شاهد حفظ ۱۸۰۰ دلاری طلا باشیم اما حرکت نزولی بیشتر در سهام می‌تواند آن را از بین ببرد.
اگر بازار سهام پنج درصد دیگر کاهش پیدا کند، نوسانات افزایش پیدا می کند و بازارهای اعتباری فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا موضع جنگ‌طلبانه کمتر از ۲۵ درصدی را افزایش دهد و این خیلی دور نیست و خبر خوبی برای طلا می باشد.
منبع : tgju.org