فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار تیر 1401

1401/04/25
کاهش در بازار طلا / پیش بینی نرخ سکه امروز 25 تیر


اونس طلا در انتهای هفته قبل به ابتدای مرز هزار و ۷۰۰ دلاری سقوط کرد و زمینه ساز افزایش انتظارات کاهشی در بازار فلز گران بهای داخلی شد.
طبق گزارش اقتصادنیوز  به اکو ایران ؛ معامله گران سکه امامی در روزهای اخیر بارها توانسته اند که محدوده حمایتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفاظت کنند. با این حال روز شنبه این خطر وجود دارد که کاهشی ها با جوسازی پیرامون ریزش بهای اونس طلا،‌ سکه را به زیر حمایت حیاتی خود ببرند.
اونس طلا در انتهای هفته قبل به ابتدای مرز هزار و ۷۰۰ دلاری سقوط کرد و زمینه ساز افزایش انتظارات کاهشی در بازار فلز گران بهای داخلی شد. اخبار غیررسمی نیز حکایت دارد که سکه در بازار پشت خطی تا محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این موضوع احتمال کاهش فلز گران بهای داخلی در ابتدای هفته را جدی تر می کند. 
با این حال،‌ شماری از سکه بازان باور دارند که این فلز گران بها در ابتدای هفته کاهش خاصی را تجربه نخواهد کرد و حتی شاید بتواند به بالای مرز ۱۵ میلیون تومانی بازگردد. این گروه امیدوارند که دلار در روز شنبه بالای خط جدید قرار بگیرد  و از این طریق به سکه بازان فرصت دهد که بتوانند از ارزش دارایی خود حفاظت کند. با در نظر گرفتن دلار بالای خط جدید ، ارزش ذاتی سکه می تواند بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار بگیرد.
منبع : tgju.org
 
1401/04/15
طلا و باری که به دوش می‌کشد


با انتشار گزارشاتی مبنی بر چشم‌انداز بد اقتصادی، طلا که به پائین‌ترین سطح خود رسیده بود به تجدید قیمت در 1763 دلار ادامه داد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) پیشنهاداتی را برای تجدید کف سالانه در حدود 1763 دلار در جلسه روز چهارشنبه اروپا می‌پذیرد.
این فلز در روز قبل در حالی که به پایین‌ترین سطح از دسامبر 2021 رسیده بود، بیشترین کاهش را در سه هفته گذشته داشت.
آخرین ضعف XAU/USD را می‌توان به سرفصل‌هایی مرتبط دانست که حاکی از حرکت‌های جنگ‌طلبانه بیشتر از سوی بانک انگلستان (BOE) و بانک مرکزی اروپا (ECB) است، برای اینکه آمادگی چین برای تقویت هماهنگی استراتژیک با روسیه را فراموش نکنیم. در همین راستا می‌توان وضعیت محتاطانه بازار را در آستانه برگزاری صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و PMI خدمات ISM ایالات متحده در ماه ژوئن، 54.5 در مقابل 55.9 قبلی پیش‌بینی کرد.
پیش از این، بدبینی پیرامون زنجیره تامین جهانی در بحبوحه‌ی تشدید کشمکش‌های روسیه و اوکراین به ترس از قرنطینه جدید ناشی از کووید در چین برای تشدید ریسک‌های رکود می‌پیوندد که به نوبه‌ی خود بر نرخ طلا تأثیر می‌گذارد. بدبینی کلان در روز سه‌شنبه بعد از هشدارهای اقتصادی آلمان و ایتالیا تشدید شد، در حالی که بانک انگلستان (BOE) نیز گزارشی را منتشر کرد که چشم‌انداز بد اقتصادی را نشان می‌داد.
لازم به ذکر است که سفارشات کارخانه‌ای ایالات متحده برای ماه مه به 1.6% در مقایسه با 0.5% مورد انتظار و بازنگری افزایشی 0.7% پیشین، همچنین از طریق افزایش شرط‌بندی‌ها بر روی حرکت‌های بعدی فدرال رزرو فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می‌کند.
با این وضعیت، شاخص دلار آمریکا (DXY) در حدود بالاترین سطح از سال 2002 ثابت‌تر باقی می‌ماند، در حالی که بازدهی بازگشت اولیه را کاهش می‌دهد و معاملات آتی سهام در اواخر وقت تحت فشار باقی می‌ماند.
به طور خلاصه، نرخ طلا بار بدبینی اقتصادی و ثابت‌تر شدن دلار آمریکا را به دوش می‌کشد که به داده‌ها/رویدادهای کلیدی هفته می‌رود.

تحلیل فنی

عقب‌نشینی اصلاحی طلا زیر حمایت کلیدی قبلی در حدود 1780-85 دلار محو می‌شود، که به نوبه‌ی خود به سیگنال MACD نزولی می پیوندد تا به کاهش بیشتر فلز به سمت پایین‌ترین حد در اواخر سال 2020 نزدیک به 1753 دلار اشاره کند.
با این حال، RSI اشباع فروش (14) و اضطراب معامله‌گران قبل از داده‌ها/رویدادهای کلیدی ایالات متحده امکان دارد خرس XAU/USD را بعد از آن آزمایش کند، اگر نه، مسیر کاهشی می تواند به پایین‌ترین سطح در سپتامبر و آگوست 2021، به ترتیب نزدیک به 1721 دلار و 1677 دلار باشد. .
در همین حال، بهبودی فراتر از ناحیه مقاومت تبدیل‌شده به حمایت در اطراف 1785 دلار حرکت می‌کند، نیاز به اعتبارسنجی از یک مانع دو ماهه نزدیک به 1810 دلار و یک خط مقاومت با شیب نزولی از 18 آوریل، نزدیک به 1818 دلار در زمان منتشر کرد.
اگر قیمت طلا بعد از 1818 دلار ثابت بماند، نمی‌توان احتمال افزایش 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی در دسامبر 2021 تا مارس 2022، نزدیک به 1875 دلار را رد کرد.
منبع : tgju.org

 

1401/04/14
خطر در بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه با حباب ۲ میلیونی


اقتصادنیوز: از نظر عده ای از معامله گران در شرایط کنونی بازار با تقاضای مازاد مواجه شده و با حباب ۲ میلیونی خرید کردن خطرناک شده است.
طبق گزارش اقتصادنیوز ، دیروز قیمت دلار پایین آمد و به تبع آن قیمت سکه هم دنده معکوس زد.
فلز گران بهای داخلی روز دو شنبه در ساعاتی کانال ۱۵ میلیون تومان را هم از دست داد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله گشت.

ساز ناسازگاری قیمت سکه برای دلار

اما در ساعات پایانی معاملات نقدی قیمت سکه برای دلار ساز ناسازگاری زد و توانست یک موتوره به سمت جلو حرکت کند. قیمت سکه دیروز دوباره وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد و در محدوده ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز یکشنبه ۵۰ هزار تومان بالا رفته بود.

حباب قیمت سکه ۲ میلیون تومان شد

روز قبل فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن به بیش از ۲ میلیون تومان رسید و حباب سکه تا محدوده ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد. اتفاقی که احتمالا برای سکه بازان چندان خوشایند نیست و می تواند بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد. 

شرایط خطرناک در بازار سکه

از نظر عده ای از  معامله گران در شرایط کنونی بازار با تقاضای مازاد مواجه شده و با حباب ۲ میلیونی خرید کردن خطرناک شده است.

قیمت سکه اصلاح می شود؟

البته عده ای از معامله گران می گفتند هر زمانی که حباب سکه به ۲ میلیون تومان رسیده، بازار سکه آرایش اصلاح به خود گرفته است. این دسته از معامله گران در در انتظار اصلاح سکه می باشند.

تکرار یک سناریو در بازار سکه؟

از نظر فعالان  بازار در صورتی که سکه محدوده حساس ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست بدهد احتمال تکرار سناریوی دیروز وجود دارد اما اگر بالای این محدوده تثبیت بدهد احتمالا سکه به سمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گام خواهد برداشت.
منبع : tgju.org
 
1401/04/13
حمایت از بازگشت طلا


با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش بازده، طلا امروز در آسیا افزایش پیدا کرد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قراردادهای آتی ایالات متحده بخشی از سود روز جمعه را پس دادند، اما FTSE و معاملات آتی اروپا با وجود تشدید تنش‌ها در اوکراین پس از سقوط لیسیچانسک، به شروع مثبت اشاره می‌کنند. بنابراین، دستاوردها احتمالاً شکننده می باشند.
استرالیا تصمیم گرفت طلای روسیه را همراه با برخی از کشورهای دیگر G7 از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن ممنوع کند، تصمیمی که تاثیری بر روند بحران ندارد.
نرخ طلا امروز صبح افزایش پیدا کرد، بعد از اینکه روز جمعه یک انگشت پا را به 1784 دلار رساند. افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش شدید بازدهی ایالات متحده از یک بازگشت کوتاه‌مدت حمایت می‌کند. در میان‌مدت، شکل‌گیری تقاطع مرگ در نمودار روزانه نشان می‌دهد که باید شاهد مقاومت قوی تا مرز 1850 دلار باشیم.
اما نکته جالب این است که نفت خام امروز صبح اندکی کاهش پیدا کرد و زیر مرز 110 دلار در هر بشکه معامله شد. ما مطمئناً پس از رسیدن به سطح 105 دلار در هفته قبل بعد از تصمیم اوپک، یا به طور مرتبط‌تر، ترس از رکود، شاهد بازگشت مجدد بودیم.
جی پی مورگان هشدار داد که اگر روسیه تولید خود را به عنوان پاسخی به تحریم‌های غرب و تنش‌های فزاینده کاهش دهد، امکان دارد به 380 دلار در هر بشکه برسد. با این حال، اگر قیمت هر بشکه در دو یا چهار در سطح واقعی ضرب شود، تقاضای جهانی به سختی می‌تواند ادامه یابد.
با نگاهی به پویایی قیمت، به احتمال زیاد شاهد کاهش بشکه نفت خام به زیر 100 دلار هستیم تا اینکه به بالای 200 دلار برسد.

سود دلار

شاخص دلار آمریکا هفته را با یک فیلم قوی شروع می‌کند. دلار آمریکا ضررهای خود را در نیمه دوم ژوئن معکوس کرد و شاخص دلار دوباره بسیار نزدیک به اوج 20 ساله خود در 15 ژوئن، بالای سطح 105 می باشد.
EUR/USD تحت فشار فروش مناسبی است. این جفت در روز جمعه به 1.0365 سقوط کرد. اکنون شاهد یک شکل‌گیری کف سه‌گانه در اطراف منطقه 1.0350/60 هستیم که می‌تواند به بازگشت احتمالی بالاتر از سطح 1.05 اشاره کند. اما شکستن سطح حمایت 1.0350 احتمالاً سبب می‌شود این جفت ارز در توقف‌ها پایین بیاید و خرس‌های یورو را دوباره هدف قرار دهد.
کاهش بیشتر یورو/دلار با این انتظار توجیه می‌شود که بانک مرکزی اروپا (ECB) نمی‌تواند با سرعت انقباض بانک‌های مرکزی دیگر پیشی بگیرد، زیرا اروپایی‌ها باید مطمئن شوند که افزایش نرخ‌ها این کار را نمی‌کند. یک بحران بدهی دوباره در میانه قاره‌ای که توسط همه‌گیری و بحران جدی انرژی ویران شده است، آغاز شود.
در جای دیگر، بانک مرکزی استرالیا (RBA) انتظار می‌رود در نشست فردا، نرخ‌ها را 50 واحد افزایش دهد. اما AUD/USD تحت فشار فروش مناسبی زیر مرز 70 سنت قرار دارد و کاهش شدید قیمت سنگ آهن به علت ترس از رکود، این روزها به نفع استرالیایی قوی‌تر نیست.
منبع : tgju.org
 
1401/04/12
جدیدترین خبر از شانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تبریز


شانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تبریز 22 لغایت 25 تیرماه برگزار خواهد شد.رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا بیان کرد: شانزدهمین نمایشگاه طلا ،جواهر ،نقره ، سکه و صنایع وابسته در تاریخ 22 لغایت 25 تیرماه در تبریز برگزار خواهد شد.
وی گفت :در این نمایشگاه علاوه بر دستاوردهای جدید به بررسی مشکلات صنعت طلا به ویژه در زمینه مالیاتی و صادراتی خواهیم پرداخت.
بهرمانی بیان کرد: در حاشیه نمایشگاه همایشی روز جمعه در خصوص بحث امنیتی با حضور اتحادیه های استان های اذربایجان غربی ،اردبیل ،زنجان،میانه وشهرهایی از استان کردستان به میزبانی شرکتی برگزار خواهد شد.
وی همچنین گفت :در نظر داریم در حاشیه نمایشگاه جلسه ای با حضور روسای اتحادیه های سراسر کشور در جهت بررسی مشکلات صنفی برگزارکنیم.
مهدی بهرمانی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی تبریز از روسای اتحادیه سراسر کشور خواستاریم در این نمایشگاه حضور یابند و انتظار دارم با توجه به اینکه در نمایشگاه شهرهای مختلف حضور داشته ام دوستان و همکاران دعوت اتحادیه تبریز را پذیرا باشند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز گفت:تا این لحظه ظرفیت حدود 85 درصد نمایشگاه گرفته شده که تا زمان افتتاحیه قطعا مابقی آن پر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد:امیدواریم صنعت طلا و جواهر و نقره روزهای طلایی را شاهد باشند چرا که اکنون رکود سنگینی بر این صنعت حکمفرما می باشد و با توجه به شرایط بد اقتصادی مالیاتها بر دوش همکاران سنگینی زیادی می کند.
وی در پایان از زحمات مجموعه سایت طلا تشکر و قدردانی به عمل آورد.
منبع : tgju.org

 

1401/04/11
بازار طلا بهم ریخت /سومین هفته نزولی فلز زرد


طلا به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارد. در حالی هفته معاملاتی در بازارهای جهانی به اتمام رسید که طلا در این مقطع زمانی یک درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، نرخ طلا در معاملات روز جمعه نوسان زیادی نداشت و در محدوده قیمت 1806 دلاری باقی ماند تا فلز زرد تا از دست دادن کانال 1800 دلاری فاصله ای نداشته باشد.
بررسی شاخص های مختلف طلا نشان می دهد، طلا به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارد. در حالی هفته معاملاتی در بازارهای جهانی به اتمام رسید که طلا در این مقطع زمانی یک درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد. این سومین هفته متوالی می باشد که این فلز ارزشمند بازدهی هفتگی کاهشی را به ثبت می رساند.
همچنین طلا در بعد ماهانه نیز سومین بازدهی منفی را به ثبت رساند. با به اتمام رسیدن ماه ژوئن و با در نظر گرفتن رکورد منفی طلا در ماه های آوریل و می، طلا سه ماه متوالی می باشد که روند نزولی قرار گرفته است. در این باره سه ماهه طلا حتی تا سطح قیمتی 1998 دلاری نیز پیش رفته بود، اما آغاز اقدامات انقباضی بانک های مرکزی به ویژه فدرال رزرو طلا را به محدوده فعلی کشاند.
همچنین بالا رفتن شاخص دلار آمریکا در این بازه زمانی با گران تر کردن قیمت طلا برای دارندگان دیگر ارزها تقاضای طلا را کاهش داد. در هفته های اخیر شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در ده دهه اخیر رسیده است. در حقیقت در حال حاضر بیشتر سرمایه گذاران دلار را پناه گاه امن تری برای سرمایه های خود می دانند.
همچنین خبر دیگری که امروز به عاملی کاهشی برای طلا بدل شد بالا رفتن تعرفه واردات طلا توسط دولت هند بود. هند که دومین مشتری بزرگ طلا در جهان به حساب می آید تعرفه واردات طلا را از 7.5 درصد به 12.5 درصد افزایش داد. یکی از اهداف دولت هند جبران کسری تجاری این کشور می باشد. این موضوع می تواند چشم انداز تقاضای طلا را کاهشی کند.
منبع : tgju.org
 
1401/07/09
پیام شبانه دلار و برجام به بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه 9 تیر


اقتصادنیوز : شب قبل قیمت دلار رشد کرد، این اتفاقات می تواند در بازار امروز پنج شنبه سیگنال افزایشی به بازار سکه باشد.
طبق گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه روز گذشته با تعدیل نرخ دلار به میانه کانال ۱۴ میلیون تومان رسید.

پیام شبانه دلار و برجام به بازار سکه

شب گذشته مذاکرات برجامی در دوحه به پایان رسید و خبرها حکایت از عدم موفقیت این رایزنی دو روزه داشت.
شب گذشته قیمت دلار رشد کرد؛  شماری از تحلیلگران معتقدند این خبر  امروز پنج شنبه می تواند سیگنال افزایشی به بازار سکه باشد.

تغییر جهت انتظارات در بازار سکه

عده ای سکه بازان می گفتند با رسیدن قیمت سکه   به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جهت انتظارات در بازار تغییر کرده و حتی می توان انتظار رسیدن این فلز زرد رنگ به محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را هم داشت.

ارزش ذاتی سکه افزایش پیدا کرد

به باور عده ای از معامله در شرایط کنونی ارزش ذاتی سکه تقریبا ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده  و فاصله چشمگیری با قیمت نقدی در بازار دارد.

هیجان در بازار سکه

با این حال، به علت رشد قیمت دلار، سکه بازان به صورت هیجانی می توانند در موقعیت خرید قرار بگیرند و احتیاط روزهای گذشته را کنار بگذارند.
منبع : tgju.org
 
1401/04/07
طلا و نقره در برابر باد


طلا روز گذشته از سودهای خود عقب‌نشینی کرد و به 1820 دلار کاهش پیدا کرد؛ اما نقره نیز تحت تاثیر بادهای مخالف قرار گرفت.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، در طول دیروز طلا تمام سودهای مورد نظر خود را در ابتدا جمع کرد و به 1820 دلار کاهش پیدا کرد. به نظر می آید بادهای مخالف زیادی برای طلا در جریان می باشد و این موضوع می‌تواند حرکت طلا را در این هفته بی‌ثبات کند. در همین حال ، نقره نسبت به 21 دلار در مقایسه با حدود 25 دلار در ابتدای سه ماهه معامله می‌شود. به بیان استراتژیست‌ها در Commerzbank ، جریان‌های ETF نقش خود را در عملکرد ضعیف فلزات گرانبها بازی می‌کنند.

نسبت طلا/نقره در حدود 86 در سطح بسیار بالایی می باشد

یکی دیگر از جریان‌های قابل توجه از ETF که احتمالاً به طلا فشار می‌آورد: هلدینگ در ETF‌های طلای ردیابی شده توسط بلومبرگ دیروز  6 واحد کاهش پیدا کرد. حرکت خروجی‌ها دوباره سرعت تاخیری خود را افزایش داده است. 
ETF های نقره که توسط بلومبرگ ردیابی شده‌اند ، در هفته‌ها و ماه‌های اخیر جریان‌های قابل توجهی را مشاهده کرده‌اند. منابع آنها از ابتدای ماه 1100 تن کاهش پیدا کرده است. جریان از زمان شروع سه ماهه تاکنون بیش از 1300 تن در کل بوده است. 
ضعف نقره در نسبت طلا/نقره نیز مشهود است، که در حدود 86 در سطح بسیار بالایی قرار دارد. به عنوان یک فلز سرمایه‌گذاری ، نقره نه تنها از طلا، به عنوان یک فلز صنعتی- بلکه با بادهای مخالف به وجود آمده است توسط سقوط شدید در قیمت فلزات روبرو شده است.
منبع : tgju.org
 
1401/04/06
حرکت افزایشی طلا مربوط به چیست؟


با کاهش ارزش دلار آمریکا و خبرهایی مبنی بر ممنوعیت واردات طلا از روسیه، طلا قیمت های قبلی خود را بهبود بخشید.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) بهبود روز جمعه را به 1836 دلار قبل از جلسه روز دوشنبه اروپا افزایش داد. حرکت افزایشی این فلز گرانبها می‌تواند به کاهش ارزش دلار آمریکا و همچنین صحبت‌های مربوط به ممنوعیت واردات طلا از روسیه مرتبط باشد.
شاخص دلار آمریکا (DXY) در حول و حوش پایین‌ترین سطح روزانه 103.95 تحت فشار باقی می‌ماند زیرا بازارها برای مسیرهای روشن تلاش می‌کنند.
احساسات بازار در بحبوحه‌ی ترس از افزایش سریع‌تر نرخ بهره و کندی رشد اقتصادی ایالات متحده ضعیف می باشد و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی پیرامون چین و روسیه را فراموش نکنید. با این حال، باید توجه داشت که امید به غلبه بر دوران سخت و همچنین خوش‌بینی محتاطانه پیش از مناظره کلیدی این هفته میان سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB)، فدرال رزرو و بانک انگلستان (BOE) به نفع خریداران طلا به نظر می آید. 
شایان ذکر می باشد که چهار کشور ثروتمند گروه هفت (G7) روز یکشنبه برای تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و قطع ابزارهای مالی برای تهاجم به اوکراین، واردات طلای روسیه را ممنوع کردند.
در میان این بازی‌ها، S&P 500 Futures در حدود 3920 ثابت باقی می‌ماند که 0.20 درصد در روز تا زمان انتشار افزایش پیدا میکند، در حالی که بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده بعد از ثبت اولین ضرر هفتگی در چهار هفته قبل، سه واحد پایه (bps) افزایش پیدا می کند و به حدود 3.16 درصد می آید.
اگرچه نگرانی‌ها و ترس‌های متفاوت از ممنوعیت طلای روسیه امکان دارد زمینه‌ساز حرکت افزایشی طلا باشد، مشکلات افزایش نرخ ممکن است فروشندگان طلا را فرا خواند. برای این موضوع، سفارش کالاهای بادوام ایالات متحده برای ماه می، که انتظار می‌رفت 0.1% در مقابل 0.5% قبل باشد، و همچنین مناظره روز چهارشنبه ایالات متحده، بریتانیا و بانک‌های مرکزی اروپا در مجمع ECB در مورد بانکداری مرکزی، مهم می باشد.

تحلیل تکنیکال

خریداران طلا با نزدیک‌شدن به خط مقاومت یک هفته‌ای نزدیک به 1840 دلار، شکست واضح 100-HMA و 20-HMA و همچنین سیگنال‌های صعودی MACD را تشویق می‌کنند.
با این حال، توجه عمده به سطح اصلاح فیبوناچی 61.8% در رکود 12-14 ژوئن، در حدود 1850 دلار، برای حرکت افزایشی بیشتر معطوف شده است. همچنین به عنوان مقاومت، نوسان اواسط ژوئن نزدیک به 1858 دلار می باشد.
در همین حال، حرکت عقب‌نشینی امکان دارد در ابتدا برای HMA های اعلام‌شده، نزدیک به 1830 دلار باشد، قبل از اینکه سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% در اطراف 1822 دلار را بررسی کند.
در صورتی که XAU/USD به زیر 1822 دلار کاهش پیدا کند، پایین‌ترین قیمت ماهانه 1805 دلار به عنوان آخرین دفاع خریداران ظاهر می گردد.
منبع : tgju.org

 

1401/04/02
عدم توان طلا برای صعود مجدد + پیش بینی نرخ طلا


نرخ طلا روز قبل مقداری افزایش پیدا کرد اما نتوانست این روند حفظ کرده و بار دیگر به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرد. امروز صبح نیز قیمت طلا روندی کاهشی داشته است.
طبق گزارش سایت طلا، به نظر می آید بازار های جهانی متقاعد شده اند که فدرال رزرو قصد دارد سیاست های بسیار سخت گیرانه ای را بر اقتصاد ایالات متحده اعمال سازد. این بانک در جلسه گذشته خود نرخ بهره را به میزان 75 واحد پایه افزایش داد و به نظر می آید قصد دارد تا در جلسات آینده نیز همین سیاست را اعمال کند.
جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در طول شهادت خود در برابر کمیته بانکی سنا اضافه کرد که فدرال رزرو به شدت متعهد به کاهش تورم می باشد و سرعت افزایش نرخ در آینده به داده های دریافتی بستگی خواهد داشت.
سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو سبب شد تا ارزش دلار آمریکا افزایش یافته و قیمت طلا به شدت کاهش پیدا کند. هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1833 دلار قیمت دارد که 4.7 دلار کاهش در روز را تجربه کرده است.
از سوی دیگر احساسات ریسک گریزانه موجود در بازار به عنوان یک عامل مثبت برای طلا عمل می کند و مانع از کاهش شدید تر قیمت ان می شود. همچنین سرمایه گذاران نگرانند که بانک مرکزی آمریکا با افزایش نرخ بهره نتواند تورم را کنترل کرده و تاثیر منفی بر روی رشد اقتصاد بگذارد.
از منظر فنی نرخ طلا زیر میانگین 200 روزه خود قرار گرفته است که به نفع فروشندگان عمل می کند. با این حال کارشناسان بر این باور هستند که برای فروش در بازار طلا هنوز باید منتظر ماند. همچنین یک روز دیگر از شهادت جروم پاول مقابل سنا باقی مانده است که سرمایه گذاران پیگیرانه ان را دنبال خواهند کرد.
منبع : tgju.org

 

1401/04/01
طلا راضی از محدودیت


در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام نتیجه سیاست‌های پولی می باشند، طلا امروز در آسیا کاهش پیدا کرد.
طبق گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا صبح چهارشنبه در آسیا کاهش پیدا کرد زیرا دلار آمریکا در آستانه شهادت دو روزه رئیس فدرال رزرو ایالات متحده که سرمایه‌گذاران انتظار دارند سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی جستجو کنند، کاهش پیدا کرد.
معاملات آتی طلا تا ساعت 23:43 به وقت شرقی (3:43 بامداد به وقت گرینویچ) با 0.42 درصد نزول به 1831.10 دلار رسید. دلار که به طور معمول معکوس به طلا حرکت می‌کند، صبح چهارشنبه افزایش پیدا کرد و تقاضا برای شمش بدون بازده را کاهش داد.
جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA به رویترز بیان کرد: «طلا در حال حاضر از معامله معکوس نسبت به دلار آمریکا در یک محدوده جانبی راضی است، و ما برای تغییر آن، به حرکت جهت‌دار بزرگ دلار آمریکا نیاز داریم.»
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بعداً در روز شهادت دو روزه خود را در کنگره آغاز خواهد کرد و سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن سرنخ‌های بیشتری در مورد اینکه آیا فدرال رزرو مجدداً نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش خواهد داد یا خیر، خواهند بود.
«اگر پاول امشب تندخو باشد، با افزایش مجدد بازدهی، می‌توانیم شاهد افزایش دوباره دلار آمریکا باشیم. که طلا را پایین‌تر می‌برد. در غیر این صورت، کمترین تأثیر پیش‌بینی می‌شود.»
با این حال، نگرانی از رکود اقتصادی همچنان بر بازار فشار می‌آورد و ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت هشدار داد که ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود.
به بیان وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، با نگاهی به آینده، طلای نقدی امکان دارد حمایت 1821 دلار در هر اونس را آزمایش کند، که البته با شانس خوبی برای شکستن به زیر این سطح و سقوط به 1812 دلار همراه خواهد بود.
در سایر فلزات گرانبها، نقره 1.60 درصد سقوط کرد. پلاتین 0.75 درصد سقوط کرد در حالی که پالادیوم 1.22 درصد کاهش پیدا کرد.
منبع : tgju.org