فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار اردیبهشت 1400

1400/02/30
احتمال فروش کلان بیت‌کوین توسط شرکت تسلا سبب اعتراض فعالان بازار رمزارزها گردید


بر اساس اعلام ایلان ماسک، شرکت تسلا طی دوره 3 ماهه جاری میزان سرمایه بیت‌کوین خود را کم کرده است. به‌نظر می آید که مدیرعامل کمپانی تولیدکننده خودروهای برقی با این اقدام خود علیه فعالان حوزه ارز دیجیتالی در توئیتر اعلام جنگ کرده است.
ظاهرا اظهارات ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا مبنی بر اعلام تصمیم کمپانی به منظور حذف بیت‌کوین از ترازنامه مالی خود طی دوره 3 ماهه جاری بار دیگر در تسریع روند نزول بیش از 10 درصدی ارزش بیت‌کوین در روزهای پایانی هفته اثرگذار بوده است.
ایلان ماسک در روز 16 مه (26 اردیبهشت ماه) به توئیتی پاسخ داد که ادعا می‌کرد شرکت تسلا به‌دنبال فروش دارایی‌های بیت‌کوین خود طی دوره 3 ماهه جاری می باشد. آقای ماسک با تائید این خبر سبب ناراحتی جامعه سرمایه‌گذاران بیت‌کوین شده است.
محبوبیت ایلان ماسک در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتالی به تدریج روبه نزول است. انتقادات وی از میزان بهره‌وری انرژی بیت‌کوین و تصمیم شرکت تسلا مبنی بر توقف فروش خودروهای خود با استفاده از این رمزارز سبب ریزش ارزش بیت‌کوین شده بود و اکنون اظهارنظر مختصر مدیرعامل تسلا با انتقاد شدید بعضی چهره‌های برجسته بازار ارزهای دیجیتالی روبرو شده است.
پیتر مک کورماک؛ میزبان پادکست What Bitcoin Did (که اخیرا نام‌کاربری خود را به McObnoxious تغییر داده است) اعلام داشت که انتقاد اخیر ایلان ماسک از بیت‌کوین تا حد زیادی ناآگاهانه بوده و حمایت وی از دوج‌کوین او را به یک شخصیت اوباش واقعی در فضای مجازی مبدل می کند.
“آقای ماسک عزیز! اوباش واقعی در فضای مجازی فردی می باشد که مردم از اوباش‌گری وی اطلاع دقیقی ندارند. انتقاد ناآگاهانه اخیر شما از بیت‌کوین و حمایت از دوج‌کوین احتمالا مصداق نوعی اوباش‌گری تمام‌عیار به‌شمار خواهد رفت. البته شاید شما واقعا به این موضوع باور داشته باشید (که من امیدوارم این‌طور نباشد).” – Peter McObnoxious؛ 16 مه 2021
به‌نظر می آید که اظهارات پیتر مک کورماک آقای ماسک را به واکنش وا داشته است. مدیرعامل تسلا در پاسخ اعلام کرد: “بحث‌های ناخوشایند این چنینی سبب می‌شود تا من تمام توجه خود را روی دوج‌کوین متمرکز گردانم.”
banteg؛ یکی از توسعه‌دهندگان وبسایت Yearn Finance نیز خاطرنشان کرد که حمایت آشکار آقای ماسک از دوج‌کوین در مقابل بیت‌کوین شامل یک طرح پیچیده پامپ و دامپ (Pump & Dump) می باشد. به بیان وی ایلان ماسک برای خریداری 28.34 درصد از موجودی دوج‌کوین به تمامی خرده فروشی‌های فعال در جهان احتیاج خواهد داشت.
در زمان نگارش این خبر ارزش دوج‌کوین نسبت به حداکثر قیمت 0.73 دلاری آن در روز 8 مه (18 اردیبهشت ماه) 32 درصد کاهش پیدا کرده است. با حضور ایلان ماسک در برنامه Saturday Night Live طی همان روز نیز روند نزول ارزش دوج‌کوین شتاب بیش‌تری گرفته است.
همچنین ایلان ماسک ادعا کرد که به علت سمت‌های اجرایی قبلی خود در شرکت PayPal درک وی از پول در مقایسه با تحلیل‌گران ارزهای دیجیتالی به‌مراتب بهتر می باشد. وی با انتشار توئیتی بیان کرد: “کارشناسان ارزهای دیجیتالی! آیا نام PayPal تاکنون به گوش شما رسیده است؟ احتمالا همین‌طور می باشد. اطلاعات من پیرامون نحوه کارکرد پول بیش‌تر از آن چیزی است که شما می‌دانید.”
مایکل سایلور؛ مدیرعامل موسسه Microstrategy و از طرفداران برجسته بیت‌کوین با اشاره به تفاوت‌های میان PayPal و بیت‌کوین اعلام داشت: “جهان به یک ذخیره مالی با ماهیت غیرمتمرکز، ارزش ایمن و مصون از تورم نظیر بیت‌کوین احتیاج دارد. نیاز جهان به این ارز دیجیتالی در مقایسه با پول متمرکزتر با ایمنی کمتر و تاثیرپذیر از نرخ تورم بسیار بیش‌تر می باشد.”
دنیل برین یکی از مهندسان ارشد PayPal نیز بر تفاوت‌ها و برتری‌های بیت‌کوین نسبت به PayPal صحه گذاشته است. وی با انتشار توئیتی اعلام کرد: “حتی در PayPal نیز ما قادر به درک تفاوت‌های موجود میان لایه تسویه‌حساب و لایه معاملاتی می باشیم!”
این کامنت‌ها نشان دهنده این می باشد که روابط میان مایکل سایلور و ایلان ماسک احتمالا روبه سرد شدن می باشد. در آگوست سال 2020 موسسه Microstrategy؛ یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تجارت هوشمند تحت سرپرستی مایکل سایلور به اولین کمپانی بزرگ خریداری‌کننده 21 هزار بیت‌کوین با ارزش کلی 250 میلیون دلار مبدل گشت. در دسامبر سال 2020 اعلام شد که ایلان ماسک در ارتباط سهولت خریداری بیت‌کوین با ارزش صدها میلیون دلار توسط یک شرکت بزرگ با آقای سایلور مشورت کرده است. در ماه بعد وی با خریداری بیت‌کوین توسط شرکت تسلا به توصیه دوستانه مایکل سایلور جامه عمل پوشاند. در ماه فوریه اخباری مبنی بر سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری شرکت تسلا در زمینه بیت‌کوین انتشار یافت. این پدیده سبب شد تا قیمت بیت‌کوین با جهشی چشمگیر به بالاترین رکورد اخیر خود دست یافته و ارزش بیش از 43 هزار دلاری را تجربه نماید.
امروز ایلان ماسک در واکنش به دفاع مایکل سایلور از بیت‌کوین با انتشار توئیتی اعلام کرد: “وی باید لباس هالووین را بر تن کند؛ اما نام بیت‌کوین را در بالای پای خود خالکوبی نماید.”
طی 24 ساعت قبل ارزش بیت‌کوین 10 درصد کاهش پیدا کرده است و آخرین معاملات مربوط به آن با قیمت 43400 دلار انجام شده است.
منبع : tgju.org
 
1400/02/29
نرخ طلا و سکه در مدار افزایشی


رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت روبرو شد و به یک میلیون و ۳۳ هزار تومان رسید.
طبق گزارش سایت طلا،ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران ، در ارتباط آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به آخرین معاملات روز قبل بیش از ۸۰ هزار تومان افزایش قیمت را داشته است و با نرخ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است.
محمدولی در ادامه گفت: از حدود دو هفته قبل و با بازگشایی مجدد واحدهای صنفی فروش طلا و جواهر شاهد صعود قیمت انواع سکه، طلا و جواهر در بازار‌های داخلی می باشیم به طوری که نرخ هر قطعه سکه طرح جدید از کانال ۱۰ میلیون تومانی عبور کرده است.
وی با اشاره به وضعیت بازار‌های جهانی بیان کرد: نرخ هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1868 دلار و 89 سنت رسیده است. فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با 0.1 درصد رشد به 1869 دلار و 40 سنت قیمت گرفت.
محمدولی ادامه داد: شاخص ارزش دلار در مقابل ارزهای اروپایی امروز به نزدیک پایین ترین رقم های چند ماه قبل رسید. تضعیف دلار سبب ارزان تر شدن و جذابیت بیشتر طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری را مورد استفاده قرار می دهند.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران اضافه کرد: نرخ اونس جهانی به عنوان یک اهرم تعیین کننده قیمت در بازارهای داخلی، افزایش پیدا کرده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۳ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار‌های داخلی مورد معامله قرار گرفت.
منبع : tgju.org
 
1400/02/28
بازار رمزارز‌ها همچنان متاثر از ایلان ماسک!


روز‌های بد ارز‌های دیجیتالی کماکان ادامه دارد.
طبق گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جنجال های ایلان ماسک کماکان بازار ارزهای دیجیتالی را تحت الشعاع قرار داده است. پاسخ یک کلمه ای ایلان ماسک به یک فعال توییتری سبب شد تا بیتکوین از ۴۴ هزار دلار هم پایین تر برود. وی در پاسخ به یک توییت که تسلا بیتکوین های خود را فروخته، نوشت: همین طور می باشد. اگرچه خیلی ها این پاسخ را به نوعی تمسخر دانسته اند اما همین یک کلمه برای بیشتر شدن تعداد فروشنده ها کفایت می کرد.   
اگرچه بعضی از فعالان و ناظران بازار رمزارزها نسبت به پیامدهای محیط زیستی آن ها از جمله بیتکوین ابراز نگرانی داشته اند، مارک کوبان- مدیرعامل باشگاه دالاس ماوریکز و میلیاردر مشهور آمریکایی- در پیامی توییتر ی نوشته است که ارزهای دیجیتالی با وجود مصرف برق بالا به نفع محیط زیست در آینده خواهند بود و مجموع تحت مدیریت وی کماکان به پذیرش بیتکوین، اتریوم و دوج کوین به عنوان ابزارهایی مناسب و راحت برای انجام تراکنش های مالی لازم ادامه می دهد.  
با بالا رفتن مقبولیت ارزهای دیجیتالی، مسیر آن ها به سمت کاربردهای خردتر نیز هموار شده است. قرار است یکی از شهرهای کوچک در ایالت داکوتای شمالی به نخستین شهر این ایالت تبدیل شود که ارزهای دیجیتالی را به عنوان ابزاری برای پرداخت قبوض قبول می کند. به بیان شهردار شهر ویلی استون، قبوض شهری و عوارض از این به بعد در این شهر با استفاده از ارزهای دیجیتالی از جمله بیتکوین قابل پرداخت می باشد.  
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۰ میلیارد دلار برآورد می گردد که این رقم نسبت به روز قبل ۷.۸۶ درصد کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم می باشد. بیت‌کوین ۱۲ سال قبل توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین به وجود آمد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن صورت پذیرفت.  
به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار می باشد.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۳ هزار و ۸۳۷.۸۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۶۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۳۸۷.۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۹۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۰۵ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۱۷.۵۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۷.۰۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۰۷ درصد کاهش

۴- کاردانو

قیمت: ۲.۰۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۷۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۸۵ درصد افزایش

۵- دوج کوین

قیمت: ۰.۴۹۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۸۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۹ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۵۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۸.۴۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۳ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۹.۶۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۱۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۰ درصد افزایش

۹- بیتکوین کش

قیمت: ۱۰۷۸.۱۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۸۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۴۰ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۳۴.۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۱۹ درصد کاهش
منبع : tgju.org
 
1400/02/27
بازگشت نوسان‌گیران به بازار ارز/ افزایش نرخ سکه دوشادوش نرخ دلار


دنیای‌اقتصاد نوشت: روز یکشنبه نوسان‌گیران در بازار ارز پرقدرت ظاهر شدند و توانستند نرخ دلار را به بالای مرز حساس ۲۳ هزار تومانی ببرند. در دومین روز هفته اسکناس آمریکایی ۵۰۰ تومان افزایش را تجربه کرد و ۲۳ هزار و ۳۲۰ تومان قیمت گرفت. در روزی که دلار در بازار آزاد در مسیر افزایشی قرار داشت، طبیعی بود تمایل افراد عادی و دلالان نیز برای خرید ارز از صرافی‌های بانکی افزایش یابد.
علت عمده این تمایل فاصله ۷۰۰ تا هزار تومانی بود که بین قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی‌های بانکی وجود داشت. یک فرد به ازای خرید ۲هزار و ۲۰۰ دلار از صرافی‌ها می‌توانست در مقاطعی از روز بالای ۲ میلیون تومان سود کسب کند. صف‌های خرید ارز در مقابل برخی از صرافی‌ها شکل گرفته بود و بازارساز اگر می‌خواهد شاهد چنین صف‌هایی نباشد، باید قیمت دلار صرافی‌های بانکی را به بازار آزاد نزدیک گرداند.

تغییر انتظارات در بازار ارز

به بیان بعضی فعالان،‌ سمت و سوی انتظارات در بازار ارز تا حدی تغییر پیدا کرده و همین عامل سبب شده است که حجم خریداران دلار افزایش یابد. بعضی فعالان با تجربه بازار عنوان می‌کنند که در هفته‌های قبل، اخبار مثبت پیرامون مذاکرات هسته‌ای در کنار عرضه بازارساز سبب شده بود که قیمت دلار دچار نزول شدیدی شود. با این حال، هر چقدر بازار به ۳۱ اردیبهشت ماه نزدیک‌تر می گردد، معامله‌گران دشوارتر می‌بینند که بین ایران و طرف آمریکایی، به زودی توافقی اتفاق افتد. در چنین فضایی، شمار زیادی از متضرران ارزی و نوسان‌گیران وارد بازار دلار شدند و با بالا بردن حجم خریدهای خود تلاش کردند، بخشی از ضرر خود را جبران کنند یا اینکه به سود قابل توجهی دست یابند. در این میان تحلیلگران فنی بر این باور بودند که ماندن دلار بالای مرز ۲۳ هزار تومانی سبب خواهد شد که خریداران بیشتری وارد بازار شوند و تلاش کنند که قیمت را به سوی خط ۲۵ هزار تومانی ببرند. بازار در ابتدای سال در کانال ۲۵ هزار تومانی قرار گرفت ولی به سرعت در مسیر کاهشی قرار گرفته شد و در مقطعی حتی تا میانه کانال ۲۰ هزار تومانی کاهش پیدا کرد. نوسانات شدید رفت و برگشتی دلار طی دو ماه اخیر سبب شده است که بعضی از معامله‌گران به طور موقت از بازار خارج شوند.
بعضی معامله‌گران بر این باور هستند، جدا از غیبت اخبار مثبت در بازار ارز، بعضی نوسان‌گیران با تکیه بر جوسازی پیرامون برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری، بر جو هیجانی بازار اضافه کردند. بعضی نوسان‌گیران سعی می‌کردند این باور را در بازار برجسته کنند که در صورت برد برخی نامزدها، تنش‌های بین‌المللی افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال این مساله به‌نظر نمی آید که نقش مهمی در نوسانات بازار داشته باشد، به خصوص اینکه دربازار حواله درهم، نرخ ارز کشور همسایه سیر افزایشی گرفته بود. بعدازظهر روز یکشنبه، افزایش تقاضای حواله‌ای سبب شده بود که درهم به بالای محدوده 6 هزار و ۴۰۰ تومانی نفوذ کند. با این سطح قیمتی حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست تا نزدیک ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان نیز افزایش پیدا کند. به این ترتیب، می‌توان گفت عامل رشد درهم نقش مهم تری در رشد قیمت دلار داشت تا جوسازی نوسان‌گیران پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری.

افزایش کانالی در بازار سکه

در دومین روز هفته سکه یک کانال دیگر افزایش پیدا کرد. روز یکشنبه، فلز گرانبهای داخلی ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رسانید و به بهای ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. سکه در نخستین روز هفته نیز افزایش ۱۴۰ هزار تومانی را تجربه کرده بود. به‌نظر می آید سکه در روزهای اخیر سعی دارد دوشادوش دلار راه صعودی را ادامه دهد. به بیان تحلیلگران فنی تا زمانی که فلز گرانبهای داخلی بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد، می‌تواند به افزایش قیمتی خوش‌بین باشد.
منبع : tgju.org

 

1400/02/26
افزایش طلا چراغ سبز گرفت


تحلیلگران با شروع افزایش فشارهای تورمی و در شرایطی که دورنمای اقتصادی نامعلوم، بانک مرکزی آمریکا را مجبور می کند همچنان صبر پیشه کرده و سیاستهای پولی انبساطی را ادامه دهد، منتظر افزایش طلا به سطح ۱۸۵۰ دلار می باشند.
طبق گزارش ایسنا، تحلیلگران می گویند طلا در موقعیت خوبی قرار دارد زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی در برابر تورم می باشند. تجدید علاقه به طلا بعد از انتشار آماری روی داد که نشان داد شاخص قیمت مصرفی آمریکا در آوریل بر مبنای سالانه ۴.۲ درصد افزایش داشته است که بزرگترین رشد در ۱۳ سال گذشته بود. در این بین، نرخ تولیدکننده آمریکا هم بر مبنای سالانه ۶.۲ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت به ثبت رسیده بود.
نرخ هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد رشد هفتگی را به ثبت رساند.
بارت میلک، مدیر استراتژی کالا در شرکت تی دی سکیوریتیز در گفت و گو با کیتکونیوز اظهار داشت: اگرچه تورم رشد کرده اما هنوز زود است بگوییم دائمی یا موقتی می باشد. شرکت تی دی سکیوریتیز در حال حاضر بر این باور می باشد که تورم موقتی است. اگرچه قیمتهای کالا همچنان بالاتر می رود اما در اقتصاد جهانی ظرفیت کافی برای پذیرش سیکل افزایشی قیمت هست. وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به افزایش تورم و موضع بانک مرکزی آمریکا برای حفظ سیاست پولی فعلی، طولی نخواهد کشید که اونس طلا به بالای ۱۸۵۰ دلار افزایش پیدا می کند. اگر این سطح قیمت که هدف اولیه در هفته جاری می باشد، شکسته شود، هدف بعدی شکستن قیمت ۱۹۰۰ دلار می باشد.
شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ هم اظهار داشت: به افزایش قیمت طلا خوش بین بوده زیرا تورم واقعی می باشد. اگرچه تورم بالاتر سبب رشد بازده اوراق قرضه می شود اما هر گونه نزول قیمت طلا به علت رشد بازده اوراق قرضه، فرصتی برای خرید این فلز ارزشمند می باشد. وی در ادامه بیان کرد: ابهامات فراوانی وجود دارد و به همین علت بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی مردد است و این موضوع به نفع طلا است.
کارستن فریتچ، تحلیلگر فلزات ارزشمند کومرس بانک روز جمعه در یادداشتی نوشت: رشد بازده اوراق قرضه به ۱.۷ درصد مانع از این شده که اونس طلا بالای قیمت ۱۸۵۰ دلار را بشکند. با وجود این که بازده اوراق قرضه آمریکا تا رکورد ۱.۷ درصد افزایش پیدا کرده اما همچنان ۲.۵ درصد پایینتر از نرخ فعلی تورم می باشد. حتی اگر نرخ تورم در طول سال کاهش می یابد، نرخهای بهره واقعی به میزان قابل توجهی منفی می ماند. به همین علت تداوم سیاست پولی فوق تسهیلی هر گونه رشد بازده اوراق قرضه را دچار محدودیت می کند. فریتچ اظهار داشت: اکنون که قیمتها برای افزایش بیشتر چراغ سبز گرفته اند، انتظار دارد شاهد تجدید علاقه خرید طلا باشد.
به بیان لاسک، علاوه بر موضوع تورم، تقاضا برای دارایی امن تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، تقاضا برای خرید طلا در هفته جاری را تقویت خواهد کرد.
هر چند بازار طلا در فضای تورمی نیروی صعودی جدید را مشاهده می کند اما بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که این فلز ارزشمند با موانعی نظیر رقابت رو به رشد رمزارزها روبرو می باشد. مایک مک گلون، تحلیلگر ارشد کالای بلومبرگ اینتلیجنس در ایمیلی به کیتکونیوز اعلام کرد اگر به خاطر بیت کوین نبود، قیمت اونس طلا بالاتر می رفت. نرخ مس به رکورد بالایی صعود کرده و قیمت اونس طلا هم در واقع باید در حدود ۲۳۰۰ دلار مورد معامله قرار می گرفت.
بر طبق گزارش کیتکونیوز، در هفته جاری همه نگاهها به تورم دوخته شده و سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش جزییات نشست سیاست پولی آوریل بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه می باشند. بازارها همچنین گزارشهای بیشتری در ارتباط ساخت و ساز و فروش خانه و آمار تولید آمریکا دریافت خواهند کرد.
منبع : tgju.org

 

1400/02/25
خوش بینی به روند صعودی طلا


نوسان بازار طلا هفته قبل اوج گرفت. با این حال تحلیلگران اظهار داشتند فضای فعلی می تواند این فلز ارزشمند را به بالای مرز ۱۸۵۰ دلار برساند که محدوده فنی مهمی به شمار می آید و میانگین قیمت ۲۰۰ روزه می باشد.
رابین بیهار، تحلیلگر مستقل بازار به کیتکونیوز بیان کرد: سوال اینجاست که به علت رشد تورم آیا بانک مرکزی آمریکا ناچار می شود نرخهای بهره را زودتر از موعد افزایش دهد. اگرچه تورم رو به رشد می باشد اما تصور می کنم بانک مرکزی آمریکا فضا برای صبوری دارد و این امر از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. با بازگشایی اقتصادها، بالا رفتن تورم منطقی می باشد اما آمار اقتصادی همچنان یکسان نمی باشد.
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۷۷ درصد به افزایش قیمت طلا و یک نفر معادل هشت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.
در این بین، مجموعا ۴۶۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت داشتند که از میان آنها، ۳۳۰ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت و ۸۰ نفر معادل ۱۷ درصد به نزول قیمت طلا رای دادند در حالی که ۵۴ نفر معادل ۱۱ درصد نظر خنثی داشتند. به علت مسائل فنی، شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران خُرد به میزان قابل توجهی پایینتر از حد متوسط بوده است.
بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۴ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۳۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد رشد هفتگی به ثبت رسانید.
شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ اظهار داشت: من هنوز به رشد قیمت طلا خوش بین هستم و این تنها به علت داغ شدن تورم نیست بلکه تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه با ادامه درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیها در نوار غزه شدت می گیرد. تصور می کنم قیمت طلا در چند هفته آتی تقاضا برای دارایی امن را جذب کند که امکان دارد این فلز ارزشمند را به بالای مرز ۱۸۵۰ دلار ببرد. وی در ادامه پیش بینی کرد طلا احتمالا به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار پیشروی داشته باشد و سال را بدون تغییری به پایان می برد و سپس روند افزایشی قوی جدیدی را شروع می کند.
آدرین دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدرین دی به کیتکونیوز بیان کرد: به افزایش قیمت طلا خوش بین می باشد زیرا سرمایه گذاران یک بار دیگر این فلز را به عنوان پناه امن در برابر تورم پذیرا شده اند.
دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز ضمن ابراز خوش بینی به روند افزایشی طلا در کوتاه مدت، بیان کرد: انتظار دارد ضعف فنی بیشتری در دلار آمریکا مشاهده کند. با این حال سطح ۱۸۴۳ دلار سطح مقاومتی کوتاه مدت طلا می باشد.
اما همه تحلیلگران انتظار ندارند طلا قیمت بالاتری را بشکند. آدام بوتون بیان کرد: قیمت طلا امکان دارد بعد از این که از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرد، حرکت قیمت ثابت یا رو به پایین پیدا کند.
مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز بیان کرد: اگرچه قیمت طلا قویتر از حد انتظار بوده اما وی در خصوص روند افزایشی محتاط مانده است.
منبع : tgju.org
 
1400/02/22
آیا وارد دور تازه ای از ریزش بیت کوین خواهیم شد؟


طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیت کوین برخلاف انتظار اولیه معامله گران در روزهای اخیر در شکستن مرز روانی مهم ۶۰ هزار دلاری ناکام بوده است و بعضی از کارشناسان معتقدند تداوم این وضعیت بازار را با فشار فروش سنگینی روبرو خواهد کرد. پانکای بالانی- مدیر صرافی دلتا- با اشاره به اینکه فتح نشدن ۶۰ هزار دلار می تواند منجر به اصلاح قیمت این رمزارز تا ۴۰ هزار دلار شود بیان کرد: به نظرم مسیر افزایشی بیت کوین در کوتاه مدت از دست رفته است.  
طبق گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بعد از آن که اشاره نکردن به دوج کوین  در یک برنامه توسط ایلان ماسک سبب ریزش شدید این رمزارز گشت، بنیان گذار اسپیس ایکس و تسلا که از بزرگ ترین پشتیبانان دوج کوین به حساب می آید در توییتی نوشت: در سه ماهه اول سال آینده یک فضاپیما به نام دوج-۱ توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب می شود که پرداخت هزینه های آن با استفاده از دوج کوین امکان پذیر می باشد. جزییات این برنامه در آینده مشخص می گردد.  
هرچند که ارزهای دیجیتالی کماکان در حال ثبت رکوردهای جدیدی می باشند اما اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس که یکی از منتقدان سرسخت آن ها نیز به حساب می آید کماکان بر این اعتقاد می باشد که رمزارزها دارای هیچ ارزش ذاتی نمی باشند. بیلی با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت رمزارزها کاملا محتمل است بیان کرد: توصیه من به سرمایه گذاران این است که اگر می خواهند جایی سرمایه گذاری کنند که شاید تمام سرمایه شان نابود شود سراغ رمزارزها بروند.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۴۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۳ درصد کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر ۴۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۹ درصد در اختیار اتریوم می باشد. بیت‌کوین ۱۲ سال قبل توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین به وجود آمد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  
به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار می باشد.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۶ هزار و ۴۹۹.۲۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۷۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۰۴۳.۴۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۱۵ درصد کاهش 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۲۶ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۶۲.۸۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۵۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۰۱ درصد افزایش

۴- دوج کوین

قیمت: ۰.۴۹۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۶۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶۱ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۷۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۱۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۷.۲۴ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۴۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۱۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۳ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۷.۵۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۴۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۲ درصد افزایش

۹- بیت کوین کش

قیمت: ۱۴۷۹.۲۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۹۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵۳.۲۷ درصد افزایش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۳۷۰.۴۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۴۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۷۸ درصد افزایش
منبع : tgju.org

 

1400/02/21
کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب است؟


بازار ارز های دیجیتالی روز به روز در حال گسترش می باشد و وجود بیش از دوهزار ارز متفاوت در این بازار فضای عظیم و جدیدی برای سرمایه‌گذاری در سراسر جهان به وجود آورده است.
قطعاً این روزها این سوال که بهترین ارز برای سرمایه گذاری در این بازار کدام یک می‌باشد، ذهن همه را به خود مشغول کرده؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را برای انتخاب بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت در بازار ارز های دیجیتالی راهنمایی کنیم.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت کدامیک می باشد؟

افراد کم تجربه و تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال معمولاً برای انتخاب بهترین ارز برای سرمایه گذاری روی آن دچار مشکل می شوند. همچنین از آن جایی که بیت کوین شناخته‌شده‌ترین ارز می باشد، فکر می‌کنند؛ که تنها سرمایه گذاری روی این ارز سوده می باشد! البته با توجه به تازه بودن بازار رمز ارزها این امری طبیعی است.

اتریوم (ETH)

این ارز معاملات سریع‌تر و ارزان تری نسبت به بیت کوین را دارا می باشد و چیزی فراتر از در حال حاضر با قیمت ۱۳۰۰ دلار در بازار در حال خرید و فروش است، همچنین در تلاش برای بالا بردن ارزش خود در بازار می باشد. این ارز در جایگاه دوم بعد از بیت کوین قرار دارد.
اتریوم در طی مدت یک ماه ۱۱۹ درصد و در سرمایه گذاری شش ماهه چیزی بالغ بر سیصد و هفتاد و پنج درصد سود دهی داشته است.
از این سو برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتالی به ترتیب اتریوم، کاردانو، بیت کوین کش و در نهایت بیت کوین ارزهای مناسبی می باشند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدامیک می باشد؟

ارزهای زیادی در دنیای ارزهای دیجیتالی موجود می باشد. بررسی هر یک از آن‌ها دشوار بوده و چشم انداز هر یک متفاوت است، سودآوری بالا در بازار ارز های دیجیتالی شمار زیادی را به سرمایه‌گذاری در آن مشتاق کرده، اما این سوال که بهترین ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت چیست؛ ذهن بسیاری از تازه واردان به معاملات ارزی دیجیتال را به خود درگیر کرده است.
در حال حاضر اتریوم با توجه به این که در دو سال قبل بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش قیمت را دارا بوده است و سود یکسال آن ۶۷۵ درصد بوده است، در صدر جدول برای سرمایه گذاری بلندمدت قرار می‌گیرد.
بعد از آن کاردانو با سود یکساله ۷۱۷ درصدی قرار می گیرد، که به علت عدم ثبات بازار، قرار دادن کاردانو به عنوان رتبه اول ارزهای دیجیتالی برای سرمایه گذاری بلندمدت تا کنون امکان پذیر نبوده است.
و در نهایت این ارز مشهور بیت کوین است، که اغلب برای سرمایه گذاری ها چه بلند مدت و کوتاه مدت خریداری می گردد. اما همچنان پیشنهاد ما برای سرمایه گذاری بلندمدت اتریوم می باشد.
هر ساله در جزیره کیش سمینار های مهمی در زمینه آموزش ترید ارزهای دیجیتال برگزار می گردد در صورت تمایل شما میتوانید از تور کیش لحظه آخر استفاده نموده و برای آموزش در این سمینار ها حضور پیدا کنید.
منبع : tgju.org
 
1400/02/20
تردید‌ها در بازار ارز‌های دیجیتالی افزایش یافت

ریزش شدید دوج کوین سبب افزایش فشار فروش شمار زیادی از رمزارز‌های دیگر شد.
طبق گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقبال کسب و کارها به ارزهای دیجیتالی کماکان رو به گسترش می باشد. نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته توسط مسترکارد نشان دهنده این می باشد که ۴۰ درصد مشتریان این شرکت مایل بر این هستند تا در کسب و کارهای خود از ظرفیت ارزهای دیجیتالی بهره ببرند. این میزان به ویژه در بین مدیران جوان تر قابل توجه بوده و ۷۷ درصد آن ها در ارتباط با استفاده از ارزهای دیجیتالی در کسب و کار خود ابراز تمایل کرده اند.  
در ادامه روند پذیرش ارزهای دیجیتالی توسط کشورهای مختلف، آلمان از یکم ژوییه به مدیران صندوق های سرمایه گذاری اجازه می دهد تا حداکثر ۲۰ درصد دارایی های سبد خود را در ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کنند. آلمان یکی از بزرگ ترین بازارهای مالی اروپا می باشد اما تاکنون رویکرد محتاط تری در قبال ارزهای دیجیتالی در مقایسه با دیگر مراکز اروپایی نظیر لوکزامبورگ و سوییس را دارا بوده است. معامله گران امیدوارند سایر کشورهای اروپایی نیز به زودی رویکردهای مشابهی بگیرند.  
هرچند که ارزهای دیجیتالی کماکان در حال ثبت رکوردهای جدیدی می باشند اما اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس که یکی از منتقدان سرسخت آن ها نیز به حساب می آید کماکان معتقد است که رمزارزها دارای هیچ ارزش ذاتی نمی باشند. بیلی با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت رمزارزها کاملا محتمل است بیان کرد: توصیه من به سرمایه گذاران این است که اگر می خواهند جایی سرمایه گذاری کنند که شاید تمام سرمایه شان نابود شود سراغ رمزارزها بروند.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۴۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۷ درصد کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم می باشد. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین به وجود آمد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن صورت پذیرفت.  
به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار می باشد.

۱- بیت کوین
قیمت: ۵۷ هزار و ۶۱۹.۹۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۹۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۹ درصد افزایش

۲- اتریوم
قیمت: ۳۹۳۹.۱۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۷۷ درصد افزایش 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۱.۹۶ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۶۶۳.۱۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۳۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۵ درصد افزایش

۴- دوج کوین

قیمت: ۰.۴۹۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲۵.۲۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۱۹ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۱۴.۴۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۴.۷۲ درصد افزایش

۶- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۵۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۵.۱۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۱ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۹.۶۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۸۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۸۵ درصد افزایش

۹- بیتکوین کش

قیمت: ۱۳۲۹.۲۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۵.۳۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۵.۶۲ درصد افزایش

۱۰- لایت کوین

قیمت: ۳۶۰.۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۳۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۳.۳۲ درصد افزایش
منبع : tgju.org
 
1400/02/19
طلا به خط پایان کاهش نرخ راه پیدا کرد


دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران: منتظر افت بیشتر قیمت طلا نباشید. نوسان احتمالی نرخ ارز و هر انس طلا در روزهای آتی نهایتا قیمت‌ها را در بازار ۵ تا ۱۰درصد دیگر کاهشخواهد داد، نه بیشتر.
طبق گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، محدودیت‌های کرونا پس از یک‌ ماه سرانجام کمی کاهش پیدا کرد و اصناف و مشاغل گروه دوم رده‌بندی شغلی ستاد مقابله با کرونا توانستند از دیروز به سر کارهای خود برگردند. یکی از اصناف این گروه شغلی طلافروش‌ها بودند که در هفته‌های اخیر تحولات دیگری را نیز همزمان با تعطیلی اجباری در حیطه کاری خود پشت سر گذاشت.
طلافروشان در حالی چشم به مذاکرات برجام و کاهش به نسبت شدید قیمت طلا و سکه دوخته بودند که به بیان دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، از آغاز سال فقط ۵ روز توانستند کاسبی کنند. همشهری در گفت‌وگو با نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، شرایط این روزهای بازار طلا را مورد بررسی قرار داده است.
 

تعطیلات کرونا چقدر به بازار لطمه وارد کرد؟

این تعطیلی بر اصناف کل کشور تاثیرگذار بود اما بیشترین لطمه به افرادی از صنوف مختلف وارد شد که واحدهای صنفی یا منازل‌شان اجاره‌ای بود. افرادی را در صنف خود می‌شناسیم که هم خانه و هم مغازه آنها اجاره‌ای می باشد، این افراد باید با وجود تعطیلی حقوق پرسنلشان را هم پرداخت می‌کردند. در شرایط رکودی بازار و همزمان با کاهش نرخ‌ها، تعطیلی‌ها به این افراد بیشتر از همه لطمه وارد کرده است. این واحدهای صنفی در تسویه حساب‌های مالی با دارایی، بیمه و شهرداری قطعا دچار مشکل خواهند شد، دولت باید به اصنافی که در جریان تعطیلات متحمل خسارت شده‌اند، کمک کند.

شرایط بازار طلا را بعد از تعطیلی یک ماهه چگونه ارزیابی می کنید؟

از آغاز سال مجموعا اصناف گروه۲ تا۴ ، فقط ۵روز فعالیت کاری داشته‌اند؛ در ابتدای سال که تعطیلات عید بازار را نیمه‌تعطیل کرده بود و بعد از آن هم با تعطیلی کرونا روبرو شدیم. فعالیت‌ها شروع شده ولی با توجه به تعطیلی یک ماهه هنوز بازار رونق و شور و شوق خاصی ندارد. فعلا واحدهای صنفی کار را شروع کرده‌اند ولی با توجه به تعطیلات پشت سر هم و نوسانات قیمتی روزهای اخیر تقاضایی در بازار موجود نیست.

روند نزول قیمت طلا و سکه، روز شنبه تا حدودی متوقف شد، تحلیلتان چیست؟ 

افت قیمت ارز و نوسانات قیمت هر انس طلا در بازار جهانی در کنار اخبار مذاکرات برجام بر بازارهای داخلی تأثیرگذار بوده است. از یک‌ماه پیش به این طرف، نرخ سکه از بالای ۱۰میلیون تومان به ۹میلیون و ۱۰۰هزار تومان کاهش پیدا کرده است. نبود تقاضا و تعطیلی واحدهای صنفی نیز بر این کاهش قیمت اثرگذار بود و روند کاهشی قیمت را تشدید کرد اما در هفته قبل نرخ طلا در بازار جهانی ۴۷دلار افزایش پیدا کرد که این رشد در ۶ماه قبل بی‌سابقه بود. در بازارهای داخلی اما با توجه به قدرت عوامل کاهنده شامل کاهش قیمت ارز و تعطیلی بازار، این افزایش نمودی نداشته است. در روز شنبه، تحت‌تأثیر نوسان کم نرخ ارز، بازار طلا هم نوسان کمی داشت؛ در این روز ۲۰۰هزار تومان در قیمت سکه و ۲۰هزار تومان نوسان در هر گرم طلای ۱۸عیار، رشد مشاهده شده است، این مبالغ در مقایسه با کاهش یک میلیونی قیمت سکه و کاهش ۱۰۰هزار تومانی قیمت طلا، رشد چندانی به حساب نمی آید.

پیش‌بینی شما از روند بازار طلا در آینده نزدیک چه می باشد؟

شمار زیادی تصور می‌کنند روند کاهش نرخ ادامه‌دار خواهد بود اما به اعتقاد من قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است. با توجه به افزایش ۴۷دلاری بهای هر انس طلا در بازار جهانی، قیمت طلا در بازار داخلی باید خیلی افزایش پیدا می کرد اما نبود تقاضا و تعطیلی واحدهای صنفی در کنار کنترل قیمت ارز، سبب شد روند افزایشی نداشته باشیم. به اعتقاد من، قیمت‌های کنونی کف قیمت‌هاست و مردم می‌توانند خرید و فروش مصنوعات طلا و سکه را شروع کنند. برای سکه قیمت ۹میلیون و ۴۰۰هزار تومان، قیمت مناسبی می باشد و برای هر گرم طلا نیز ۹۲۰هزار تومان قیمت با ثباتی به‌نظر می آید. فقط امکان دارد با توجه نوسان احتمالی بازار ارز و بازار جهانی و همچنین توافق احتمالی در وین، ۵تا ۱۰درصد کاهش دیگر را شاهد باشیم که این احتمال هم چندان قوی نمی باشد.

پیش‌بینی شما از وضعیت بازار طلا و سکه بعد از پایان‌ماه رمضان چه می باشد؟ 

شرایط اقتصادی موجود شرایط مناسبی نمی باشد و توان خرید کاهش پیداکرده است، از طرف دیگر با توجه به روند مذاکرات برجام در وین، انتظارات مردم از تأثیر این مذاکرات بر بازارهای داخلی به‌ویژه بر بازارهای ارز و طلا افزایش یافته است، شمار زیادی تصور می‌کنند قیمت‌ها بسیار بیشتر از میزان کنونی کاهش پیدا خواهد کرد. به همین علت خریداران دست نگه داشته‌اند که سبب شده هیچ خرید و فروشی انجام نگیرد. بازار طلا فعلا مشتری چندانی ندارد، ‌ماه رمضان هم که تمام شود مردم با توجه به انتظار موجود برای ریزش بیشتر قیمت‌ها، بعید است تقاضای بیشتری را وارد بازار کنند. درحالی‌که به عقیده من بازار ریزش خود را کرده و بیش از این ریزش نمی کند. با این حال بعید می‌دانم با اتمام ‌ماه رمضان رونقی در بازار طلا داشته باشیم.

 با توجه به بهبود چشم‌انداز اقتصادجهان، ناشی از گسترش واکسیناسیون، احتمال افزایش قیمت هر انس طلا در بازارجهانی را چقدر قوی می‌دانید؟

پیش‌بینی آسان نیست، هرچند در ۶‌ماه قبل روند نرخ طلا در بازار جهانی همواره کاهشی بوده اما افزایش ۴۷دلاری اخیر، افزایش قابل توجهی به حساب می آید. این احتمال وجود دارد که روند افزایش قیمت طلا در بازار  جهانی تداوم داشته باشد، که این موضوع قطعا بر نرخ طلا در بازار داخلی تاثیرگذار خواهد بود.
منبع : tgju.org

 

1400/02/18
بهترین هفته برای نرخ جهانی طلا در ۶ هفته قبل/هر اونس ۱۸۷۳دلار


نرخ جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) متاثر از گزارش اشتغال ناامیدکننده آمریکا افزایش پیدا کرد و بهترین رشد هفتگی در ۶ هفته قبل را به ثبت رساند.
طبق گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) متاثر از گزارش اشتغال ناامیدکننده آمریکا افزایش پیدا کرد و بهترین رشد هفتگی در ۶ هفته گذشته را ثبت کرد.
گزارش اشتغال ماهانه آمریکا بسیار از آن‌چه انتظار می‌رفت ضعیف‌تر بود و این سبب شد ارزش دلار و سود اوراق قرضه آمریکا کاهش پیدا کنند.
نرخ خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۱٫۸۳۷.۵۴ دلار رسید. این شاخص در ساعاتی از معاملات دیشب تا ۱.۵ درصد هم جهش کرده بود و به ۱٫۸۴۲.۹۱ دلار رسیده بود که بالاترین سطح از ۱۱ فوریه تا کنون می باشد.
به این ترتیب جهش هفتگی شاخص اسپات‌گلد به ۳.۸ درصد رسید که این بهترین هفته این شاخص از اوایل نوامبر تا کنون می باشد.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۱.۳ درصد جهش کرد و به ۱٫۸۳۸.۸۰ دلار قیمت گرفت.
اما آن‌چه افزایش قیمت طلا را محدود کرده است افت تقاضای آن در هند می باشد که بحران کرونا در آن بسیار وخیم گشته است.
منبع : tgju.org