فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار بهمن 1400

1400/11/30
پیش بینی نرخ طلا /پشت پرده 1900 دلاری شدن طلا


سرمایه گذاران سه علت برای گسیل سرمایه های خود به پناه گاه های امن از جمله طلا دارند.طبق گزارش اقتصادنیوز،طلا در معاملات روز جمعه کمی از مرز 1900 دلار عقب نشینی کرد.
طبق گزارش اکوایران، مهم ترین عامل عقب نشینی خفیف طلا از مرز 1900 دلاری افزایش امیدواری ها به کاهش تنش در اوکراین بود که کمی آرامش را به بازارها تزریق کرد. البته تدوام تنش های اوکراین در هفته ای که گذشت در نهایت سبب شد تا سومین هفته افزایشی متوالی طلا رقم بخورد.
با این حال آخرین تحولات مربوط به تنش های اوکراین مثبت ارزیابی می شد و همین سبب پول‌بک طلا از بالای مرز 1900 دلار بود. البته تحلیل گران بر این باور هستند که این عقب نشینی خفیف طلا می تواند کوتاه مدت باشد و تداوم تنش ها مجددا می تواند طلا را به ریل افزایشی خود بازگرداند. توافق برای دیدار دو وزیر امور خارجه روسیه و آمریکا در هفته آینده تا حدی فضای بازارها را آرام کرد.
البته در طی روز انتشار اخباری مربوط به انفجاری در دونتسک در شرق اوکراین تا حدی فضا را ملتهب کرده بود.

3 عامل 1900 دلاری شدن قیمت طلا

در حقیقت در حال حاضر سرمایه گذاران سه دلیل برای گسیل سرمایه های خود به پناه گاه های امن از جمله طلا دارند. در حالی که تنش های بوجود آمده در اوکراین فقط یکی از این دلایل می باشد، نوسانات شدید بازارهای سهام و ریسک بالای آنان و همچنین فضای تورمی دو عامل دیگر علاقه سرمایه گذاران به بازارهای کم ریسک است. سران اقتصادی 20 اقتصاد بزرگ دنیا روز جمعه تاکید کردند که بالا رفتن نرخ تورم و بالا رفتن ریسک های ژئوپلیتیک می تواند ریکاوری شکننده اقتصاد دنیا را تهدید کند.
در حالی که طلا در آغاز این سه هفته افزایشی در قیمت 1791 دلاری قرار داشت، شاید کسی پیش بینی نمی کرد که طی سه هفته بیش از 100 دلار افزایش قیمت داشته باشد. با این حساب طلا از ابتدای ماه فوریه تاکنون بیش از 5.5 درصد افزایش قیمت دارا بوده است.
منبع : tgju.org
 
1400/11/28
اتفاق غیرمنتظره در بازار سکه/ پیش بینی نرخ سکه امروز 28 بهمن


اقتصادنیوز: کاهش غیرمنتظره اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه سبب شگفتگی بازیگران بازار سکه شد.طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، کاهش غیرمنتظره اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه سبب شگفتگی بازیگران بازار سکه گشت. سکه بازان تصور نمی کردند که اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه زیر مرز ۲۷ هزار تومانی باقی بماند و به اخبار احتمال توقف مذاکرات هسته ای بی توجهی کند. با این حال چنین اتفاقی رخ داد و همین موضوع سبب شد که سکه در بیشتر مواقع روز در مرز ۱۲ میلیون تومانی نوسانات محدودی را به ثبت برساند. 
عدم توان سکه برای رشد به طرف محدوده های بالاتر در شرایطی رخ داد که بازیگران این بازار حداقل تا حدی نسبت به روند بهای طلای جهانی خوشبین می باشند. به نظر می آید در شرایط کنونی دلار سد راه بازیگران بازار سکه شده است و ترجیح می دهند تا زمانی که از افزایش قیمت این ارز اطمینان پیدا نکرده اند، در موقعیت خرید قرار نگیرند.
روز چهارشنبه بار دیگر عنوان شد که ایران به دنبال تضمینی می باشد که آمریکا از توافق احتمالی هسته ای  مجدد خارج نخواهد شد. در کنار این یکی از مقام های امنیتی ایران اظهار داشت که آمریکا و اروپا در اجرای تعهدات شان شکست خورده اند. بعضی فعالان انتظار داشتند که بازار دلار به این اخبار واکنش افزایشی نشان دهد. 
عدم کاهش دلار سبب شد که رفتار این ارز برای سکه بازان غیر قابل پیش بینی تر جلوه کند. به نظر می آید تا مشخص شدن شرایط در بازار ارز، سکه بازان به رفتار احتیاطی خود ادامه دهند . در این شرایط سکه دشوار است که از بازه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ الی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خارج شود.
منبع : tgju.org
 
1400/11/27
قیمت طلا کاهش پیدا کرد


اقتصادنیوز نوشت: با توجه به فروکش کردن تنش‌ها در اوکراین از طرف روسیه، بیت‌کوین افزایشی شد و قیمت طلا کاهش پیدا کرد.قیمت‌های آتی طلا و نقره در معاملات روز سه‌شنبه آمریکا کاهش پیدا کرد.  قیمت طلا از بالاترین رقم حدود سه ماهه که در یک شب به ثبت رسیده بود، عقب نشینی کرد، زیرا اشتهای ریسک در بازار روز سه شنبه افزایش پیدا کرد زیرا تنش های ژئوپلیتیکی اندکی کاهش پیدا کرده است.
افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و کاهش شدید قیمت نفت نیز برای فلزات گرانبها در این روز منفی می باشد. قیمت آتی طلا در آوریل با ۱۵.۲۰ دلار کاهش به ۱۸۵۴.۲۰ دلار رسید و نقره مارس نیز با ۰.۵۲۸ دلار کاهش به ۲۳.۳۲ دلار در هر اونس رسید.

افزایش بیش از ۴درصدی بیت کوین

همزمان با تلاش دولت روسیه برای تدوین یک چهارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال، وزارت توسعه اقتصادی این کشور به ایده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور چراغ سبز نشان داده و پیشنهاد کرده است تا عملیات استخراج ارزهای دیجیتال در مناطق دارای انرژی الکتریکی مازاد مجاز گردد.
بیت کوین در روز گذشته دوباره به سطح ۴۴هزار دلار رسید و در کنار بازارهای سهام پس از اینکه روسیه اعلام کرد نیروهایش به پایگاه های خود بعد از تمرینات بازگشتند، افزایش پیدا کرد.
منبع : tgju.org

 

1400/11/25
طلا ۱۹۰۰ دلاری در راه می باشد؟ /بازارها زیرسایه تنش روسیه و اوکراین


اقتصادنیوز: بعضی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند اگر درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین شدت بگیرد طلا به قیمت ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید.طبق گزارش اقتصادنیوز ، به نظر می آید روسیه و اوکراین در هفته جاری محور اصلی تمرکز بازارها باشند. این تنش می‌تواند هر پیش‌بینی اقتصادی در بازارها را با چالش روبرو کند.

هفته برای دلار

در اوایل هفته، اعلام نرخ تورم عمده فروشی و ارقام خرده فروشی در ماه ژانویه، از پارامترهایی می باشد که می‌تواند مورد توجه ویژه تحلیل‌گران قرار بگیرد.
پنجشنبه نیز، انتشار آمار ادعاهای هفتگی بیکاری و اعداد تولیدی Philly FED از آمار اصلی برای تحلیل بازار به شمار می‌آید.
در هفته منتهی به 11 فوریه2022 ، شاخص دلار با 0.63 درصد صعود به 96.082 رسید.

هفته برای یورو

آمار تولید صنعتی منطقه یورو و گمانه‌زنی‌ها درباره آمار تولید ناخالص داخلی منطقه یورو، همراه با ارقام شاخص ZEW برای آلمان و منطقه یورو یکی از پارامترهای اصلی نوسانات بازار در این منطقه به شمار خواهد آمد. 
در هفته پیش، یورو با 0.86% کاهش به 1.1350 دلار رسید.

هفته برای طلا

در حالی که بازارها نگران افزایش نرخ سود توسط فدرال رزرو پیش از نشست ماه مارس می باشند،بازار طلا روندی افزایشی پیدا کرده است.
طلا به سبب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در این بازار، در هفته پیش نزدیک به 2 درصد افزایش ارزش داشته است.
البته شدت‌گیری تنش‌ها میان روسیه و اوکراین پارامتری می باشد که می‌تواند هر لحظه همه پیش‌بینی‌ها را با چالش روبرو کند. بعضی پیش‌بینی می‌کنند در صورت برخورد نظامی مسکو و کی‌یف نرخ اونس طلا دربازارهای جهانی می‌تواند از ۱۹۰۰ دلار گذر کند.
منبع : tgju.org
 
1400/11/24
طلا؛ سپر جذاب برای ریسک‌ در روزهای آتی!


اقتصادنیوز: بالا رفتن نوسانات بازارهای جهانی از سویی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از سوی دیگر تحلیلگران بازار طلا را تا حدود زیادی سردرگم کرده است.طبق گزارش اقتصادنیوز ، تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده طلا در کوتاه مدت سردرگم می باشند. با این حال به نظر می آید سرمایه گذاران خرد همچنان آینده طلا را افزایشی می‌بینند. آنان با توجه به بحران اوکراین و روسیه پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های این فلز گرانبها در روزهای آتی مرزهای جدید را ثبت خواهد کرد.اکنون قیمت ها نزدیک به بالاترین حد دو هفته ای باقی مانده است.
نتایج آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز طلا نشان می دهد که برآوردها در وال استریت بسیار متفاوت می باشد، اما پیش‌بینی‌ها در میان خرده فروش‌ها با وضوح بیشتری صعود را نشان می‌دهند. به صورت کلی در ایالات متحده به نظر می آید مصرف کنندگان همچنان از خطر افزایش تورم و از دست دادن قدرت خرید خود در هراس می باشند.
روز جمعه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که نظرسنجی شاخص مصرف‌کننده به پایین‌ترین میزان خود در 10 سال اخیر یعنی به رقم 61.7 رسیده است. در همان زمان، گزارش اشاره کرد که مصرف کنندگان انتظار دارند تورم تا سال 2022 حدود 5 درصد باقی بماند.در این گزارش آمده است که تورم فزاینده بزرگترین عاملی است که این گمانه‌زنی‌ها را در میان مصرف‌کنندگان افزایش داده است.
این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت داشتند. از میان شرکت کنندگان، 6 نفر یا 40 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده‌اند. در مقابل، چهار تحلیلگر معادل 27 درصد روند نزولی را برای طلا ارزیابی کرده‌اند. 33 درصد نیز نوسانات طلا در این هفته را جزئی و ناچیز در نظر گفته‌اند.
در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده‌فروش های این سایت، 597 نفر شرکت‌کرده‌اند. از این تعداد، 373 نفر یا معادل 62 درصد هفته خوبی را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند، 21 درصد اما بر این باورند که طلا وارد روند کاهشی خواهد شد، حدود 16 درصد هم تغییر چندانی برای ارزش طلا در این هفته متصور نمی باشند.
طلا نه تنها یک پناهگاه سنتی برای سرمایه‌گذاران به‌شمار می‌رود، بلکه بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که افزایش بازده اوراق قرضه و انتظارات نرخ بهره، نوسانات بازار را افزایش می دهد و طلا نیز می‌تواند سپر مناسبی برای ریسک باشد.
منبع : tgju.org
 
1400/11/21
شوک طلا به نرخ سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز 21 بهمن


اقتصادنیوز : بعضی فعالان بر این باور هستند که علت افزایش قیمت سکه در انتهای وقت چهارشنبه، افزایش قوی بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا دیروز به راحتی توانست خود را بالای محدوده هزار و ۸۲۰ دلار تثبیت کند و به بالای محدوده هزار و ۸۳۰ دلار سرک کشید.طبق گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اکو ایران، دیروز بعدازظهر سرعت رشد در بازار سکه امامی زیاد شد. این فلز گران بها به راحتی توانست از کانال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فاصله بگیرد و در انتهای وقت با عبور از کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی،‌ بالای مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.
صعود سکه به بالای مرز یاد شده،‌ در شرایطی که جو بازار در روزهای اخیر نزولی بود، یک حرکت متفاوت از معامله گران بازار فلز گران بهای داخلی بود. به باور برخی فعالان، در صورتی که سکه در یک ساعت ابتدایی روز پنج شنبه بالای مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی باق بماند،‌ امکان رشد قیمت فلز گران بهای داخلی به بالای کانال ۱۲ میلیون تومانی وجود خواهد داشت.
بعضی فعالان باور دارند که علت افزایش قیمت سکه در انتهای وقت چهارشنبه، صعود قوی بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا دیروز به راحتی توانست خود را بالای محدوده هزار و ۸۲۰ دلار تثبیت کند و به بالای محدوده هزار و ۸۳۰ دلار سرک کشید. با توجه به اینکه، امکان حمله نظامی روسیه به اوکراین وجود دارد، معامله گران طلا از تنش های سیاسی به سود خود استفاده کرده اند و با بالا بردن خریدهای احتیاطی،‌ احتمال افزایش ارزش فلز زرد در بازارهای جهانی را افزایش داده اند. به نظر می آید بازیگران سکه نیز روی افزایش اونس طلا در روزهای آتی حساب باز کرده اند.
در کنار این دیروز در بازار داخلی نیز دلار تمایلی به کاهش قیمت نداشت و این موضوع نیز سبب شد که تمایل برای خرید سکه بالاتر برود. این وضعیت نشان می دهد که احتمال رشد سکه دور از  دسترس نیست ولی باید به این نکته اشاره کرد که  تنها یک خبر مثبت از مذاکرات می  تواند سکه بازان را برای مدتی به عقب براند.
منبع : tgju.org
 
1400/11/20
افزایش اندک نرخ طلای جهانی


نرخ طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش قیمتی که شب قبل داشت را حفظ کرد و نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر ایستاد.
طبق گزارش اخباربانک، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد صعود، به ۱۸۲۷ دلار و ۳۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز قبل به ۱۸۲۸ دلار و ۶۸ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۶ ژوئن بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۸۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۲۷ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.
سونی کوماری، استراتژیست کالا در گروه ANZ اظهار داشت: انتظاراتی که برای بالاتر رفتن نرخ تورم وجود دارد، تا حدود زیادی روی قیمتها تاثیر گذاشته بود زیرا موضع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در قیمتها لحاظ شده است.
نرخ طلا از آغاز سال میلادی جاری در بازه معاملاتی محدودی حبس شده و بین نگرانی‌های تورمی و انتظارات رو به رشد از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا گیر کرده است.
آمار تورم آمریکا روز پنج شنبه منتشر می شود. پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ژانویه بر مبنای سالانه ۷.۳ درصد افزایش داشته است که بزرگترین افزایش از سال ۱۹۸۲ خواهد بود و می تواند فشار بر فدرال رزرو برای تسریع تحکیم سیاست پولی را تشدید کند. اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود اما افزایش نرخ‌ها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می‌کند.
بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک بالاترین رکورد خود از نوامبر ۲۰۱۹ که روز سه شنبه به آن صعود کرده بود، قرار گرفت.
وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا امکان دارد مقاومت در سطح ۱۸۳۶ دلار را تست کند و شکسته شدن بالای این سطح می‌تواند به صعود تا سطح ۱۸۵۴ دلار منتهی شود.
بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان می باشد، روز سه شنبه ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۰۳۰ دلار و هشت سنت معامله گشت. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۲۴۳ دلار و ۶۷ سنت رسید.
منبع : tgju.org

 

1400/11/19
سیگنال های تورمی به طلا؟ /پیش بینی آینده بلند مدت نرخ طلا


بازارها در حقیقت با دنبال کردن داده های تورم ایالات متحده، به دنبال سرنخی نسبت به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می باشند به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا در معاملات اولین روز هفته در بازارهای جهانی نزدیک به یک درصد افزایش داشته است. با حساب این پیشروی قیمت هر اونس طلا به بالای مرز 1820 دلار رسیده است.
در حالی طلا به بالاترین قیمت خود در یک هفته اخیر رسید که همچنان نگرانی از تورم فزاینده و همچنین ریسک های ژئوپلیتیک عامل پیشران قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی می باشد. از طرف دیگر در حال حاضر تمرکز بازار بیشتر بر داده های تورم آمریکا می باشد.
بازارها در حقیقت با دنبال کردن داده های تورم ایالات متحده، به دنبال سرنخی نسبت به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می باشند. هر چه آمارها حکایت از افزایش تورم داشته باشد، فشار بر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره نیز بیشتر می شود.
این در حالی می باشد که بر خلاف آنچه سابقه داشته است، به طور موازی نرخ بهره اوراق 10 ساله آمریکا نیز افزایش داشته است و به بالاترین حد خود از ماه دسامبر 2019 رسیده است. نرخ سود اوراق با قیمت طلا رابطه ای معکوس دارند زیرا افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده مانند طلا را افزایش می دهند.
در حالی که داده های تورمی آمریکا روز پنج شنبهانتشار خواهد یافت، بازارها به احتمال یک سوم پیش بینی می کنند نرخ بهره ایالات متحده در ماه مارس نیم درصد افزایش پیدا کند.
البته فشارهای تورمی تنها عامل افزایش قیمت طلا نبود و تنش های اوکراین نیز عامل غیرمنتظره ای بوده که در هفته های اخیر به کمک پناه گاه های امن سرمایه آمده است. 
کاخ سفید روز یک شنبه اعلام کرد با اینکه روسیه می تواند طی چند روز یا چند هفته آینده به اوکراین حمله کند، اما همچنان امکان دارد که راه دیپلماتیک را انتخاب کند. با این وجود بسیاری از کارشناسان آینده بلند مدت طلا را بیش از همه چیز به مقدار تهاجمی بودن سیاست های فدرال رزرو وابسته می دانند.  
منبع : tgju.org
 
1400/11/18
حضور خریداران طلا در قیمت کمتر از ۱۸۰۰ دلار


اقتصادنیوز: در حال حاضر قیمت هر اونس طلا دربازارهای جهانی بالاتر از محدوده 1800 دلاری در نوسان می باشد، اما سیاست‌های اخیر فدرال‌رزرو چه تاثیری بر این بازار خواهد گذاشت؟طبق گزارش اقتصادنیوز ،  در روزهای اخیر قیمت هر اونس طلا بازارهای جهانی بیشتر از مرز آشنای  1800 دلار در نوسان می باشد. بعضی تحلیل‌گران این امر را به انتشار اخباری در ازتباط تصمیم احتمالی فدرال‌رزرو برای بالا بردن نرخ بهره در ماه مارس ارزیابی می‌کنند. با این حال باید تاکید کرد که انتشار آمار تورم ایالات متحده در نیمه هفته جاری می‌تواند در شمار زیادی از مناسبات بازارهای جهانی اثرگذار باشد.
ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA درارتباط با رویدادهای این هفته به کیتکو نیوز بیان کرد: « پیش‌تر بسیاری در وال استریت انتظار داشتند عدد منفی در آمار تولید اشتغال آمریکا ثبت شود، اما در عوض به نظر می آید شاهد ثبت آمار استخدام و دستمزدهای بالاتر باشیم. همچنین بازدهی خزانه داری در کنار دلار به شدت افزایش پیدا کرده است.»
در حال حاضر نرخ طلای آتی برای  آوریل با 0.12 درصد افزایش در روز به قیمت 1806.20 دلار معامله شده است.
خبر خوب برای طلا این است که خریداران زیر سطح 1800 دلار وجود دارد. با این حال، اگر این حالت تغییر کند، امکان دارد فلز گرانبها روند مثبتی را طی نکند.
منبع : tgju.org
 
1400/11/17
خوش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد به روزهای آتی طلا


اقتصادنیوز: بررسی پیش‌بینی‌های این هفته بازارهای جهانی نشان از آن دارد که سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا خوش‌بین می باشند. با این حال، مشارکت در نظرسنجی کم می باشد.طبق گزارش اقتصادنیوز، بر طبق آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، بازار جهانی طلا احتمالا این هفته بالای مرز 1800 دلار  برای هر اونس باقی خواهد ماند.
نتایج همچنین نشان دهنده این می باشد که سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا خوش‌بین می باشند. با این حال، مشارکت در نظرسنجی کم می باشد.
تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که نرخ طلا در معادله بغرنج اقتصاد جهانی و تورم فزاینده سردرگم می باشد. موضع‌گیری‌های اخیر فدرال‌رزرو درباره نرخ سود نیز آینده طلا را مبهم‌تر کرده است.
این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، پنج نفر معادل 29 درصد روند طلا در هفته آینده را افزایشی ارزیابی کرده‌اند. در مقابل 35درصد روند را کاهشی و 35 درصد هم بازار را با نوسان اندک پیش‌بینی کرده‌اند.
در همین حال، 683 نفر در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها حضور داشته‌اند. از این تعداد، 385 نفر معادل 56 درصد روند مثبتی را برای طلا در هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند.. حدود 22 درصد بازار طلا رامنفی و 21 درصد نیز براین باورند که طلا هفته‌ای کم‌نوسان را در پیش خواهد داشت. 
این پیش‌بینی‌ها در حالی مطرح می شود که قیمت ها در پایان هفته 1 درصد نسبت به هفته پیش رشد داشته است. در حال حاضر هر اونس طلای آتی آوریل 2022  حدود  1807.10 دلار معامله می گردد.
منبع : tgju.org
 
1400/11/16
آیا نرخ طلا در روز های آینده کاهشی خواهد شد؟


نرخ طلا در روز جمعه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد اما در ادامه روز بخشی از رشد خود را از دست داد. حال در روز های آتی چه چیزی در انتظار قیمت طلا می باشد؟طبق گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز های پایانی هفته قبل رشد خوبی را شاهد بود و در روز جمعه تا نزدیکی 1815 دلار نیز رشد کرد اما با انتشار داده های قوی مشاغل ایالات متحده بخشی از رشد خود را از دست داد و در نهایت در عدد 1808 دلار بسته شد.
این کاهش نرخ طلا در روز جمعه می تواند سبب تشدید روند کاهشی شده و آن را به زیر 1800 دلار برساند. هرگونه ضعف بیشتر سبب خواهد شد تا قیمت طلا به عدد 1780 دلار کاهش یابد که پایین ترین سطح چند هفته اخیر به شمار می رود.
در روز جمعه داده های مربوط به اشتغال و دستمزد غیر کشاورزی ایالات متحده منتشر شد که رشد قابل توجهی را در هر دو بخش اشتغال و دستمزد نشان می داد. جای تعجب نیست که این داده ها سبب افزایش بازده خزانه داری و دلارآمریکا شده و تاثیر منفی بر روی نرخ طلا گذاشتند.
از طرف دیگر بهبود بازار کار سبب شده تا فدرال رزرو بتواند سیاست افزایش نرخ بهره خود را طبق برنامه ریزی قبلی انجام دهد که این موضوع نیز تاثیر منفی بر روی قیمت طلا خواهد داشت.
علاوه بر فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و همچنین بانک مرکزی انگلستان نیز برای کنترل تورم سیاست های مالی سختگیرانه تری را دنبال کردند که می تواند برای طلا کاهشی باشد.
افزایش نرخ بهره و سیاست های سختگیرانه بانک های مرکزی سبب می شود نرخ طلا در بلند مدت چندان نوید بخش نبوده و در نتیجه جذابیت این فلز ارزشمند برای سرمایه گذاران کاهش مپیدا می کند.
منبع : tgju.org
 
1400/11/14
آیا سکه وارد کانال ۱۱ میلیونی می شود؟


اقتصاد نیوز : نرخ سکه روز قبل ۷۰ هزار تومان ریزش کرد و بر روی ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قرار گرفت. این افت قیمت درحالی اتفاق افتاد که سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز تهران کاهشی بود.معامله گران بازار سکه پیش بینی می کنند با توجه به اینکه شب قبل در معاملات پشت خطی قیمت دلار نزولی شد احتمال کاهش قیمت سکه در بازار امروز ۱۴ بهمن ماه وجود دارد .
آنها معتقدند بازار سکه به نقطه حساس رسیده است و اگر نرخ دلار در بازار امروز پایین برود بازار سکه توان مقاومت در کانال ۱۲ میلیون را از دست می دهد و وارد کانال ۱۱ میلیون تومان می گردد. 
منبع : tgju.org
 
1400/11/13
شوک هند به ارزهای دیجیتال /خرید طلا افزایش پیدا کرد


در روزی که گذشت نرخ طلا مجددا توانست روند افزایشی داشته باشد اما قیمت بیت‌کوین ثابت ماند.بر طبق گزارش اقتصادنیوز، معاملات آتی طلا برای دومین معامله متوالی در روز سه‌شنبه افزایش پیدا کرد و برای آغاز ماه میلادی به بالای سطح قابل توجه هزار و۸۰۰ دلار در هر اونس رسید، زیرا ضعف دلار آمریکا به افزایش خرید طلا کمک کرد. تحلیلگران در روز سه‌شنبه بیان کردند، طلا توانست بعضی از ضررهای هفته قبل بعد از نشست فدرال رزرو در روز دوشنبه را جبران کند «زیرا چندین سخنران فدرال رزرو تاکید کردند که سخت‌گیری سیاست‌ها باید بسیار تدریجی باشد.»در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی و فدرال رزرو، مقداری تقاضای پناهگاهی برای ورود به بازارهای طلا و نقره وجود دارد. گاوها بعد از باخت های بزرگ هفته قبل، یک برد دو روزه را پشت سر گذاشتند. نرخ آتی طلا در آوریل با 5.70 دلار افزایش به 1802.00 دلار و نقره ماه مارس با 0.227 دلار افزایش به 22.62 دلار در هر اونس رسید.
در یک سخنرانی در مورد بودجه سال 2022، وزیر دارایی هند، Nirmala Sitharaman، راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را تا سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳ به عنوان ابزاری برای تقویت افزایش اقتصادی کشور اعلام کرد.
ستارامان ضمن اعلام تخصیص وجوه تعیین شده در بودجه اتحادیه، بر نیاز جایگاه ارزهای دیجیتال در بخش‌های تجاری متعدد تأکید کرد.
همچنین وزیر دارایی هند اعلام کرد:« هرگونه درآمد حاصل از انتقال هر دارایی دیجیتال مجازی مشمول مالیات 30 درصدی خواهد بود. در حین محاسبه چنین درآمدی، به جز هزینه تحصیل، هیچ گونه کسر هزینه یا کمک هزینه مجاز نخواهد بود.»
منبع : tgju.org
 
1400/11/12
آرامش نسبی طلا حاکم در بازارهای جهانی!


اقتصادنیوز: روز گذشته نرخ طلا به دنبال کاهش روزهای اخیر تا حدودی تثبیت شد.طبق گزارش اقتصادنیوز ، دیروز قیمت طلا بعد از کاهش 2.3 درصدی در روزهای اخیر تا حدودی ثابت گشت. در همین حال،  ارزش دلار نیز روندی کاهشی را تجربه کرد. به نظر می آید که این نزول در تثبیت قیمت طلا تا حدود زیادی موثر بوده است.
تحلیل‌گران با توجه به فروش گسترده طلا و نقره در بازارها چندان به نوسانات آتی طلا خوش‌بین نمی باشند. با این حال باید تا کید کرد که دیروز قیمت آتی طلا در آوریل با 10.90 دلار افزایش به 1797.40 دلار رسید و نقره در ماه مارس نیز با 0.129 دلار افزایش به 22.435 دلار در هر اونس رسید.

افزایش بیت‌کوین در اول هفته

دیروز بیت کوین (BTC) به سمت بالای محدوده معاملاتی یک هفته اخیر حرکت داشت. عرضه این رمزارز نیز تا حدودی بیش از تقاضا در بازار بود.بیت کوین روز گذشته حدود 38هزار و 400 دلار مورد معامله قرار گرفت، رقمی که نسبت به هفته پیش  4 درصد دارای افزایش بوده است.
منبع : tgju.org

 

1400/10/11
آیا فرصت خرید طلا به وجود آمد؟

طلا در هفته پشت گذشت شمار زیادی از سرمایه گذاران خود را ناامید کرد و بعد از نشست فدرال رزرو، از اوج دو ماهه خود که هفته قبل به آن رسیده بود، سقوط 70 درصدی را رقم زد. با این وجود بعضی از تحلیل گران بر این باور هستند که اکنون می تواند فرصت خرید طلا باشد.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بعد از گذشت یک هفته کابوس وار برای طلا، این بازار آرام آرام از فضای فدرال رزروی خارج خواهد شد و در ادامه توجه آن بیشتر معطوف به داده های اقتصادی می باشد. البته در صورتی که آمارهای اقتصادی آمریکا، آمارهای امیدوارکننده ای باشد تیر دیگری بر پیکره فلز زرد وارد خواهد شد، و این می تواند سرآغاز یک حرکت کاهشی قابل توجه باشد.
جرومی پاول، رییس فدرال رزرو روز چهارشنبه در سخنانی گفته بود که وضعیت تورم آمریکا در حال حاضر (انتهای ژانویه) کمی بدتر از ماه دسامبر شده است و به همین علت فدرال رزرو می تواند بدون ضربه زدن به بازار کار این کشور، نرخ بهره هدف را افزایش دهد.
تحلیل گران بر این باور هستند که مرز 1800 دلار تبدیل به آهنربای طلا شده است زیرا از ماه ژوئن سال قبل طلا حول این محور در حال نوسان می باشد. اما از سوی دیگر بعضی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که علی رغم سیگنال های فدرال رزرو، این نهاد نمی خواهد به اقتصادی که به تازگی از رکود کرونا خارج شده است، شوک جدید وارد کند و حجم اقدامات انقباضی بانک مرکزی شاید کمتر از مقداری باشد که اکنون در بازارها تصور می شود. به همین علت قیمت های کنونی از نظر این تحلیل گران می تواند فرصت خرید طلا باشد. با این وجود باید در انتظار ماند و دید که فدرال رزرو تا چه حد دست به افزایش نرخ بهره می زند و طلا نیز چه واکنشی به آن خواهد داشت.
منبع : tgju.org
 
1400/10/10
اختلاف در بازار طلا /شوک شدیدی که فدرال رزرو به بازار طلا وارد کرد


55 درصد معامله گران اعتقاد دارند نرخ طلا هفته آتی صعود خواهد کرد و فقط 32 درصد به کاهشی بودن نرخ طلا رای دادند.طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاید کسی پیش بینی نمی کرد طلا همچنین واکنش شدیدی به بیانیه فدرال رزرو نشان بدهد. بعد از این نشست و اعلام اینکه به زودی نرخ بهره هدف افزایش پیدا خواهد کرد، طلا با سرعت به زیر مرز 1800 دلار نزول پیدا کرد. اما نگاه تحلیل گران در مورد آینده طلا چیست؟
به نظر می آید طلا سیگنال های کاهشی زیادی از بیانیه و سخنان جرومی پاول دریافت کرده باشد. واکاوی سیگنال های صادر شه نشان می دهد علاوه بر اعلام قریب الوقوع بودن بالا رفتن نرخ بهره، سخنان جرومی پاول در ارتباط با اقدامات هجومی فدرال رزرو برای مقابله با تورم فزاینده این روزها بیش از پیش بازار طلا را نگران کرده است. یکی از تفاوت های قبل از نشست و بعد از نشست می تواند به این موضوع برگردد که قبل از نشست فدرال رزرو بازارها بر روی 4 بار افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی حساب کرده بودند، اما اکنون بازارها 5 افزایش نرخ بهره را به دلیل موضع هجومی بانک مرکزی برای اقدامات انقباضی پیش بینی می کنند.

تغییر موضع تحلیل گران

در حالی که هفته های پیش نظرسنجی در ارتباط نوسان قیمتی کوتاه مدت طلا حکایت از خوش بینی درباره بالا رفتن قیمت طلا داشت، اکنون به نظر می آید میان تحلیل گران و معامله گران اختلاف افتاده است. در حالی که از میان 14 شرکت کننده در نظرسنجی وال استریت سایت کیتکو فقط 4 نفر معادل با 29 درصد اعتقاد داشتند که طلا هفته آینده صعودی می باشد، 7 نفر معادل با نیمی از این کارشناسان بازار بر کاهشی بودن قیمت طلا تاکید داشتند. این در حالی می باشد که نتایج نظرسنجی مین استریت این سایت که از میان معامله گران خرد به عمل می آید نشان می دهد آنها نسبت به تحلیل گران خوش بین تر می باشند. 55 درصد از این معامله گران اعتقاد دارند نرخ طلا در هفته آینده صعود خواهد کرد و فقط 32 درصد به نزولی بودن قیمت طلا رای دادند.
منبع : tgju.org
 
1400/11/09
کاهش ادامه دار نرخ طلا/ دلار افزایش پیدا کرد


شاخص دلار آمریکا که اکنون بالاتر از مرز 97 واحدی قرار دارد در هفته ای که پشت سر گذاشتیم در حدود 1.7 درصد افزایش پیدا کرد.طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در حالی که طلا تحت تاثیر فضای تورمی در اقتصادهای بزرگ دنیا، دو هفته افزایشی را پشت سر گذاشته بود بعد از جلسه فدرال رزرو مسیری کاهشی را پیش گرفت. طلا در هفته ای که پشت سرگذاشتیم در حدود 2.5 درصد از ارزش خود را از دست داد. در حالی که فلز زرد هفته را بالاتر از مرز 1830 دلار آغاز کرده بود بعد از اینکه فدرال رزرو از قریب الوقوع بودن افزایش نرخ بهره سخن به میان آورد، قیمت طلا به زیر مرز 1790 دلاری کاهش پیدا کرد.
آخرین بار در هفته انتهایی ماه نوامبر قیمت طلا با ریزش 2.86 درصدی در قیمت، بازدهی هفتگی پایین تری را رقم زده بود. هر چقدر که طلا از افزایش نرخ بهره هدف فدرال رزرو متضرر شد، ارزش دلار آمریکا سوار بر این موج افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا که اکنون بالاتر از مرز 97 واحدی قرار دارد در هفته ای که گذشت در حدود 1.7 درصد افزایش پیدا کرد. این بالاترین بازدهی هفتگی دلار در هفت ماه گذشته به حساب می آید.
بر اساس نظر تحلیل گران هنوز پتانسیل فروش طلا در بازار جهانی وجود دارد و احتمال کاهش قیمت فلز زرد همچنان باقی است. فدرال رزرو در بیانیه نشست دو روزه خود مجددا تاکید کرد که تا ماه مارس برنامه خرید اوراق خود در دوره پاندمی را به اتمام خواهد رساند و همچنین نخستین افزایش نرخ بهره را که از دسامبر 2018 تاکنون رخ نداده را عملی خواهد کرد. به نظر می آید فدرال رزرو تصمیم خود برای مقابله با تورمی که اکنون بر قله چهل ساله خود ایستاده است را گرفته.
منبع : tgju.org
 
1400/11/07
کاهش سنگین طلا رقم خورد


اقتصادنیوز نوشت: نرخ طلا ۳۵ دلار کاهش پیدا کرد زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد: تورم کمی بدتر از ماه دسامبر ۲۰۲۱ می باشد و افزایش نرخ بهره در ماه مارس خواهد بود.جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو بعد از نشست این نهاد، وضعیت تورم کنونی را «کمی بدتر» از ماه دسامبر ۲۰۲۱ توصیف کرد.
پاول به خبرنگاران بیان کرد: «خرید دارایی فدرال رزرو در اوایل مارس خاتمه می یابد. با بالا رفتن نرخ تورم و آمار بازار کار سالم، ما به تعدیل سیاست‌های خود ادامه می‌دهیم.»
اوهمچنین اضافه کرد: «شرایط کار بهبود بسیار خوبی داشته است. اقتصاد قدرت خوبی از خود نشان داد و دستمزدها با بالاترین سرعت طی سالیان قبل در حال افزایش می باشد. در همین راستا، بهبود گسترده‌ای در بازار کار صورت پذیرفته است.»
پاول ادامه داد: «تقاضا برای نیروی کار از نظر تاریخی قابل تامل می باشد، کارفرمایان در پر کردن موقعیت‌های شغلی با مشکلاتی روبه‌رو می باشند.»
بعد از ظهر چهارشنبه بعد از اینکه فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت، تمامی نگاه‌ها به سخنان رئیس فدرال رزرو معطوف شده بود.
در پاسخ به پیام اظهارات پاول، طلا بیش از ۳۵ دلار افت پیدا کرد و آخرین معاملات آتی طلا در فوریه به ۱۸۱۵.۷۰ دلار رسید که ۲ درصد در روز کاهش داشت. بازار سهام ایالات متحده نیز بعد از کنفرانس مطبوعاتی پاول، با کاهش ۰.۹ درصدی داوجونز، ۰.۸ درصدی S&P ۵۰۰ و ۰.۶ درصدی نزدیک کاهش پیدا کرد.
منبع : tgju.org
 
1400/11/06
طلا رکورد زد/ بیت‌کوین خریداری کنیم یا طلا؟


اقتصادنیوز نوشت: روز گذشته نرخ طلا افزایش پیدا کرد و به بالاترین میزان خود در دو ماه اخیر رسید.نرخ طلا در معاملات روز سه‌شنبه افزایش پیدا کرد و به بالاترین میزان خود در دو ماه اخیر رسید. نرخ نقره نیز شاهد اندکی افزایش بود.
برهمین اساس هر اونس طلا در ماه فوریه با ۶ دلار و ۶۰ سنت افزایش به ۱۸۴۸ دلار و ۳۰ سنت رسید و نقره در ماه مارس با ۰.۰۴ دلار افزایش به ۲۳.۸۴ دلار در هر اونس رسید.

نگرانی بازار از حمله روسیه به اوکراین

به نظر می آید روسیه آماده حمله به اوکراین می باشد و این بازار را نگران کرده است. متحدان ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین و قرار دادن نیروهای ناتو در حالت آماده باش می باشند. به نظر می آید وضعیت روز به روز بدتر می شود. نگرانی های تورمی نیز باعث وحشت معامله گران و سرمایه گذاران شده است.
طلا در سیستم مالی سنتی به علت افزایش تورم در مواقع بحران اقتصادی به عنوان پناهگاه امنی در نظر گرفته می شود. با این حال، روز چهارشنبه، فدرال رزرو نتایج نشست ژانویه خود را منتشر خواهد کرد. انتظار می رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، جدول زمانبدی میزان افزایش نرخ بهره در سال جاری به منظور مبارزه با تورم را ارائه دهد.

طلا یا بیت‌کوین؟

اکتبر ۲۰۲۱ ، تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی تاکید کردندکه بیت کوین جایگزین طلا به عنوان یک دارایی مالی گشته است. بیت کوین در آن زمان کمتر از ۵۵هزار دلار معامله می شد و ۲۵ درصد رشد کرد و به بالاترین رقم تاریخ ۶۹هزار دلار در ماه بعد رسید. از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ ، بیت کوین حدود ۴۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
اما حالا باید دید سرمایه گذاران با توجه به اظهار نظر و تصمیمات فدرال در روز چهارشنبه، به بیت کوین روی می‌آورند یا در پناه‌گاه امن سنتی خود می‌مانند.
طبق گزارش کوین تلگراف، خریداران با جذب سرمایه فروشندگان کوتاه‌مدت سبب شده‌اند تا فشار خرید بیت کوین با نزدیک‌شدن قیمت‌ها به ۳۰٬۰۰۰ دلار شدت بیشتری بگیرد. داده‌های شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که از اواخر دسامبر (آذر)، موجودی بیت کوین صرافی‌ها بار دیگر روند کاهشی به خود گرفته است.
منبع : tgju.org

 

1400/11/05
نرخ مسکن در تب و تاب/ سکه و دلار در مسیر افزایشی؟


اقتصاد نیوز : روز گذشته بازارها اگرچه در نوسان محدودی دنبال شدند اما در بازار ارز قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان وارد شد.گزارش های جسته و گریخته از بازار مسکن، حکایت از این دارد که قیمت ها جسته و خیز و حرکت آرام روبه بالایی داشته است اما با این وصف حجم معاملات چندان مطلوب نمی باشد و بیان گفته فعالان مسکن هنوز شرایط رکودی در بازار مسکن حاکم می باشد، اگرچه همسو با نشانه های مثبت همچنان موقعیت های رکودی در بازار مشهود می باشد. 
قیمت دلار روز قبل با سیگنال وین با افزایش مجدد در محدوده کانالی 28 هزار تومان قرار گرفت. در قیمت های پشت خط بازار ارز، قیمت دلار با افزایش و صعود از کانال 27 هزار تومان به کانال 28 هزار تومان رسید و حتی به محدوده بالای نیمه کانالی هم در تابلوی ارز دیده شد اما در نیمه ابتدایی کانال 28 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. قیمت سکه نیز و درهم نیز مسیر افزایشی به خود گرفت و سکه هم حباب مثبت گرفت. به نظر میرسد معاملات روز سه شنبه هم در همین دایره حرکت روبه جلوی محدودی را به ثبت برساند.
منبع : tgju.org
 
1400/11/04
بازارهای جهانی چشم‌انتظار اخبار چهارشنبه / پناهگاه شدن طلا


اقتصادنیوز: پرسش کلیدی تحلیل‌گران وبازیگران بازارهای جهانی این می باشد که آیا طلا وارد روند کاهشی خواهد شد یا مسیر فعلی را به سمت ایستگاه 1900 دلاری در پی خواهد گرفت؟طبق گزارش اقتصادنیوز ، این هفته بازار طلا با قرار گرفتن در بالای مرز  1830 دلار در هر اونس  بسته شد. این رقم خلاف شمار زیادی از پیش‌بینی‌ها بود، به نظر می آید در نتیجه اخبار تصمیمات اخیر فدرال‌رزرو وسایر بانک‌های مرکزی قدرت‌های اقتصادی جهان، طلا مجددا نقش پناهگاه را پیدا کرده است.
فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز بیان کرد: با فروش سهام و فضای کاهشی کریپتو، سرمایه باید به جای امن وکم‌ریسکی برود.
چولی تاکید داشت: «ارزش طلا این هفته به علت ضعف در بازار سهام افزایش پیدا کرد. بیت کوین نیز کاهش قابل توجهی داشت . سوال این می باشد که آیا طلا کاهشی خواهد شد یا به سمت 1900 دلار افزایش پیدا می کند. این فلز گرانبها نیاز به ثبات مجدد در بالای 1830 دلار دارد. حفظ این سطح قبل از حرکت به بالای 1850 دلار بسیار مهم می باشد.»

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، PMI های اولیه بخش خصوصی برای ژانویه 2022 و شاخص مصرف کننده در کانون توجه بازارها و تحلیل‌گران  قرار خواهند گرفت. بازارها امیدوارند که آمار فعالیت بخش خدمات و اعتماد مصرف کننده بهبود پیدا کرده است.
در روز پنجشنبه، تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم2021 در ایالات متحده و مطالبات بیکاری این کشور نیز انتشار پیدا می کند. در پایان هفته، همچنین انتظار می رود که انتشار  میزان تورم و ارقام مخارج شخصی آمریکا بر بازارهای جهانی تاثیر بگذارد.
رویداد اصلی هفته اما اعلام سیاست‌های پولی فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی رئیس این نهاد در روز چهارشنبه می باشد. این کنفرانس مطبوعاتی می‌تواند در نرخ آتی طلا ونوسانات بازار تاثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد.
در هفته منتهی به 21 ژانویه، شاخص دلار با 0.50 درصد افزایش به 95.642 رسید.

هفته برای یورو:

PMIهای اولیه بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو در روز دوشنبه منتشر خواهند شد. انتظار می رود این ارقام تاثیر زیادی بر بازار بگذارد.
در پایان هفته، آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم برای فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز انتشار خواهد یافت.
منبع : tgju.org
 
1400/11/03
طلا ۱۸۵۰ دلاری در راه می باشد


اقتصادنیوز: تحلیلگران و سرمایه‌گذاران،پیش‌بینی کرده اند طلا در آینده‌ای نزدیک به سطح ۱۸۵۰ دلار برسد.
طبق گزارش اقتصادنیوز ، بر طبق تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو‌نیوز ، افزایش طلا به بالاترین سطح دو ماه اخیر سبب ایجاد جو مثبت صعودی قابل توجهی در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه گذاران خرد شده است، به طوری که برخی انتظار دارند قیمت ها در کوتاه مدت به 1850 دلار در هر اونس برسد.
تحلیلگران می گویند که با نگاه سرمایه گذاران به تهدید فزاینده تورم، افزایش نوسانات در بازارهای سهام و عدم ثبات موجود در بعضی تعاملات سیاسی جهان از جمله تنش های میان روسیه و آمریکا ، طلا مسیری افزایشی را طی می‌کند.
این هفته 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 16 تحلیلگر، معادل 89 درصد، روند قیمت طلا در هفته آتی را افزایشی پیش‌بینی کرده‌اند.. این در حالی می باشد که دو تحلیلگر  قیمت طلا در هفته مذکور را کاهشی ارزیابی کرده‌اند. این هفته هیچ کدام از تحلیل‌گران به ثبات بازار رای نداده‌اند.
در بخش نظرسنجی سرمایه‌گذاران خرد نیز از مجموع 1134 سرمایه‌گذاری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، 801 نفر معادل با 71 درصد بازار طلا را افزایشی ارزیابی کرده و 197 نفر-حدود17 درصد- مسیر طلا در هفته مذکور را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند. 136 شرکت‌کننده نیز روند بازار را تا حدود زیادی ثابت دانسته‌اند.
اگرچه طلا از بالاترین سطح خود نسبت به اوایل هفته کمی کاهش داشته است، شمار زیادی از تحلیلگران انتظار دارند که طلا در کوتاه مدت به خوبی حمایت شود.
اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالا در بانک ساکسو، تاکید داشت: در حالی که احتمال تثبیت نرخ طلا در حدود 1830 دلار در هر اونس وجود دارد، او پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها افزایش پیدا کند.
شمار زیادی از تحلیلگران، بزرگترین محرک طلا در بازار را  همچنان سیاست پولی فدرال رزرو ارزیابی می‌کنند، با این حال، برخی بر این باورند که انتظارات بازار کمی اغراق آمیز است و  فدرال رزرو می تواند این انتظارات را در نشست سیاست پولی هفته آتی تعدیل گرداند.
منبع : tgju.org
 
1400/11/02
پیش بینی مهم از روزهای آتی بازار طلا /سرمایه گذاران بازار طلا بخوانند


به بیان کشتی آرای در حال حاضر پیش بینی دقیق قیمت سکه و طلا سخت است و نمی‌توان بازه مشخصی را تعیین کرد.طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شمار زیادی از فعالان بازارهای مالی معتقدند که نرخ سکه در روزهای پیش رو بسته به رویداد های سیاسی می باشد و بازار سرمایه نیز روند افزایشی شدیدی را تجربه نخواهد کرد.
هفته قبل شاخص کل بورس روند کاهشی را پشت سر گذاشت و از تراز یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد به یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید؛ این به معنی کاهش بیش از ۶ درصدی شاخص کل می باشد. اما با توجه به بعضی از اتفاقاتی که در پایان هفته قبل شاهد آن بودیم احتمالا روند بازار در هفته پیش‌رو، متفاوت خواهد بود.
خبری‌زاد بیان کرد: اگر شاخص‌های بورس از محدوده فعلی نیز پایین‌تر بیایند و کاهش بیشتری داشته باشند، کار برای حفظ بازار سخت خواهد شد.
کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به تجمع اعتراضی سهامداران مقابل مجلس، واریز بخش اول پول به صندوق توسعه بازار، افزایش نرخ های جهانی (نفت، کامودیتی‌ها و...) و گزارش‌های مناسب ۹ ماهه شرکت‌ها که به تازگی انتشار یافته است، همه این عوامل این نوید را می دهد که بازار ابتدای هفته، روند مناسبی را خواهد داشت. اما آیا اینکه این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر، به عوامل دیگری بستگی خواهد داشت.
به بیان خبری زاد؛ اگر بازار بتواند چند روزی مثبت پی‌درپی داشته و روند را برای چند روز حفظ کند شاید پول‌های پارک شده برای بازگشت به بازار ترغیب شوند. در این صورت صنعت روی، مس و پالایشی به سبب ارائه گزارشات مناسب صنایع پیشتاز بازار خواهند بود.
بر اساس بیان کارشناس بازار سرمایه اخبار و شرایط اطراف بازار جوی مناسب دارد اما یکی از عوامل مهم شرایط کنونی که اثر اخبار مثبت را خنثی می کند عدم نقدینگی حاضر در بازار می باشد.
تنها در طول هفته قبل شاهد خروج یک هزار و ۷ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بوده ایم.

نرخ ارز و سکه در آخرین روز معاملات تغییر مسیر داد 

بازار ارز و سکه در هفته‌ای که گذشت روند کاهشی در پیش گرفت اما در روز پنجشنبه روند قیمت ها تغییر کرد و رو به افزایش رفت . نرخ دلار  در بازار آزاد  به طور میانگین حدود 0/7 تومان کاهش پیدا کرد و به رقم 27 هزار و 525 تومان رسید و  یورو نیز 1/09 درصد ارزان شد و با  نرخ 31 هزار و 221 تومان مورد معامله قرار گرفت. 
کارشناس اقتصادی بیان کرد:نرخ ارز در بلند مدت روند افزایشی خواهد داشت اما  به طور کلی باید دید روند مذاکرات وین چگونه پیش خواهد رفت. قیمت دلار در بازار آزاد  در  این هفته  بین 27هزار500تومان  تا 29 هزار تومان نوسان خواهد داشت. 
نرخ سکه نیز همسو با نرخ ارز پیش رفت و حدود 1/09 درصد ارزان شد ، البته طلای ۱۸ عیارهم حدود0/7 درصد  کاهش قیمت داشته است.
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: تحولات سیاسی در پیش رو داریم . تحولات بازار های نفتی را داریم و از  طرف دیگر بحث مذاکرات وین  همچنان مطرح است و باتوجه به تغییراتی که پیش رو داریم باید منتظر شویم و دید قیمت ها در این هفته چگونه رقم می خورد. 
به بیان کشتی آرای  در حال حاضر پیش بینی دقیق  قیمت سکه و طلا مشکل می باشد و نمی‌توان بازه مشخصی را تعیین کرد. 
منبع : tgju.org