فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار مهر 1400

1400/07/29
حباب نرخ سکه تعدیل شد/ واکنش بازار سکه به نرخ طلا


هم زمان با نزول قیمت بازاری سکه،‌ ارزش ذاتی آن مقداری بالا آمد و سبب شد که حباب قیمت سکه نزول پیدا کند.به گزارش اقتصادنیوز، هجوم اونس طلا به طرف محدوده هزار و 790 دلاری سبب نشد که فلز گران بهای داخلی راه صعودی را در پیش بگیرد. سکه امامی دیروز نتوانست از قلمرو مقاومتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی عبور کند و به علت شناسایی سود معامله گران به طرف ابتدای کانال 11 میلیون و 700 هزار تومانی حرکت داشت.
به بیان فعالان، عامل دیگری که در کاهش بهای سکه تاثیرگذار بود،‌ نزول بهای دلار بود. اسکناس آمریکایی که روز سه شنبه رفتار خالص افزایشی از خود نشان داده بود،‌ روز چهارشنبه تا محدوده 27 هزار و 250تومان عقب نشینی داشت.
هم زمان با کاهش قیمت بازاری سکه،‌ ارزش ذاتی آن مقداری بالا آمد و سبب شد که حباب سکه نزول پیدا کند. روز قبل فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به حدود 2 درصد رسید تا بتوان از طبیعی تر شدن قیمت فلز گران بهای داخلی سخن گفت. هر چقدر قیمت سکه طبیعی تر شود،‌احتمال کاهش یکباره آن، کاهش پیدا می کند.
با این اوصاف می توان گفت که امروز  دشوار می باشد، سکه امامی به طرف کانال پایین تر ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی حرکت کند. روند بازار در معاملات پشت خطی نیز بیشتر حاکی از گرایش صعودی معامله گران داشت. حدود ساعت ۱۰ شب، فلز گران بهای داخلی در بازار پشت خطی ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورده بود. در کنار این در ماه های اخیر سکه هرگز زیر سطح ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان نوسان کرده است و نزدیک شدن به کف، معمولا با افزایش حضور خریداران بازار روبرو شده است.
منبع : tgju.org
 
1400/07/28
بیت کوین ۶۴ هزار دلاری/ پیش بینی نرخ طلا تا آخر پاییز


اقتصادنیوز : در روزی که گذشت نرخ بیت کوین و قیمت طلا هر دو روند افزایشی به خود گرفتند.
طبق گزارش اقتصادنیوز، معاملات آتی طلا روز سه شنبه برای نخستین بار در سه روز اخیر افزایش پیدا کرد ، ضعف دلار آمریکا به تقاضای این فلز گرانبها کمک کرد. به نظر می آید بازار متوجه شده است که صورت جلسه فدرال رزرو از نشست سپتامبر(شهریور) ، که هفته قبل منتشر شد ، «بسیار تهاجمی به طرف فروش متمایل بود.» پیتر گرنت، نائب رییس شرکت زانر بیان کرد: « این امر سبب از بین بردن موقعیت های دلار برای طولانی مدت و همچنین خزانه داری برای کوتاه مدت و بهتر شدن شرایط بازار طلا گشت.» او بیان کرد وضعیت تثبیت بیشتر در محدوده وسیع معاملات طلا ، حداقل تا جلسه نوامبر(آذر) FOMC ادامه داشته باشد. نرخ هر اونس طلای دسامبر(دی) 4.80 دلار یا 0.3٪ افزایش پیدا کرد و به 1770.50 دلار رسید.
بر طبق گزارش کیتکو، نرخ طلا و نقره در معاملات سه شنبه آمریکا بالاتر رفت و نقره به شدت افزایش پیدا کرده و به بالاترین حد در پنج هفته گذشته رسیده است. قیمت طلا سبب سود بالای معامله گران آتی کوتاه مدت شد. کاهش شاخص دلار آمریکا به پایین ترین سطح در سه هفته قبل رسید و وضعیت صعودی بیشتر نمودارهای کوتاه مدت برای هر دو فلز ، خریداران را دعوت به افزایش کرد. نقره دسامبر آخرین بار با 0.601 دلار افزایش به 23.865 دلار در هر اونس رسید.

بیت کوین ۶۴ هزار دلاری

در روزی که پشت سر گذاشتیم بیت کوین وارد سطح ۶۴ هزار دلار گشت. به نظر می آید صعود اخیر بیت کوین به علت آغاز معاملات نخستین صندوق قابل ‌معامله بورسی بازار آتی بیت کوین در بازار سهام نیویورک آمریکا بود که با قیمت ابتدایی ۴۰ دلار آغاز کرد. این صندوق که بیت کوین استراتژی نام دارد و توسط شرکت پروشیرز اداره می‌شود، با نماد BITO فعالیت می‌کند و سهام آن بعد از آغاز معاملاتش نزدیک به ۴ درصد افزایش پیدا کرد.
منبع : tgju.org
 
1400/07/27
خط حمایت جدید نرخ سکه /قیمت طلایی دلار برای سکه


تحلیل گران فنی اعتقاد دارند حرکت نرخ دلار به طرف سطح 27 هزار و 500 تومانی یکی از عوامل مهمی می باشد که می تواند قیمت سکه را از سطح مقاومتی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی عبور دهد.به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه توانسته است در هفته های اخیر خط حمایتی 11 میلیون و 600 هزار تومان را حفظ گرداند. روز دوشنبه نیز با وجود قدرت گیری کاهشی های بازار، نرخ سکه به زیر خط حمایتی یاد شده نرفت. جدا از این در معاملات پشت خطی شب گذشته تمایل به خرید در بازار فلز گران بهای داخلی افزایش پیدا کرده است، به طوری که در بعضی مقاطع زمانی سکه امامی وارد کانال 11 میلیون و 700 هزار تومان گشت.
با وجود نوسانات رفت و برگشتی روز قبل، بیشتر تحلیل گران اعتقاد دارند که سکه در شرایط کنونی به نوسان در بازه محدود 11 میلیون و 600 الی 11 میلیون و 800 هزار تومان ادامه خواهد داد. در واقع سکه بازان تصور نمی کنند که بالا رفتن نرخ فلز گران بهای داخلی در شب قبل در روز جاری به شکل معناداری ادامه پیدا کند. البته روند بازار نشان داده است که احتمال نزول سکه به زیر محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومان نیز سخت است.
به باور تحلیل گران فنی، حرکت نرخ دلار به طرف سطح 27 هزار و 500 تومانی یکی از عوامل مهمی می باشد که می تواند قیمت سکه را از سطح مقاومتی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی عبور دهد. در کنار این، برگشت دلار به زیر محدوده ۲۷هزار و ۱۰۰ تومان، شانس شکسته شده حمایت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را بالا خواهد برد. با توجه به روند معاملات پشت خطی می توان انتظار داشت که در روز جاری، فلز گران بهای داخلی به طرف مقاومت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. با این حال، در صورت عرضه بازارساز در بازار دلار، سکه بازان نیز برای خرید چندان عجله نخواهند کرد.
منبع : tgju.org

 

1400/07/26
نرخ بحرانی طلا در بازار/ داده های مهم برای دلار


اقتصادنیوز : طلا در هفته ای که پست سر گذاشتیم نتوانست سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکاند و روند این فلز در هفته جاری نیز معلوم نمی باشد.
بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا در سطح 1800 دلار با «مقاومت گسترده» مواجه شد و در روز جمعه 30 دلار عقب نشینی را شروع کرد. و تحلیلگران می گویند تا زمانی که علاقه کافی برای عبور طلا از موانع فنی کلیدی آن موجود نباشد، طلا به صعود متعهد نخواهد شد.
نرخ هر اونس طلا در ماه دسامبر به 1769 دلار در هر اونس رسید که 1.61 درصد در روز کاهش پیداکرد.این کاهش نرخ طلا را از رسیدن به سطح 1801 دلار بازداشت فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد بازار بلو لاین فیوچرز ، به کیتکو نیوز بیان کرد، پایین آمدن طلا به علت بازدهی بیشتر خزانه داری آمریکا ، انتظارات از فدرال رزرو تهاجمی تر و خسارات ناشی از سهام بود.
استریبل بیان کرد: طلا با مقاومت عظیمی مواجه شد. مدل های نرخ های صندوق فدرال رزرو نشان دهنده بالا رفتن نرخ بهره  ماه نوامبر(آذر) می باشد. صحبت هایی در مورد نزول قیمت، بازدهی و افزایش ریسک سهام وجود دارد. سایر کالاها تورم بسیار بهتری را دارا هستند. طلا دارای مقاومت بسیار زیادی در 1800 دلار ، 1،805 دلار ، 1815 دلار و غیره می باشد. سطح بحرانی برای نگهداری 1750 دلار می باشد. اگر به آنجا برسیم ، می توانیم 1720 دلار و 1685 دلار را شاهد باشیم.»

هفته برای دلار:
تولیدات صنعتی در شروع هفته بی سر و صدا، توجه را به خود جلب خواهد کرد. با توجه به آمارهای دیگر ، می توان انتظار حساسیت بازار را ارزیابی کرد. تمرکز بر روی Philly FED Manufacturing و ارقام هفتگی ادعاهای بیکاری در روز پنجشنبه زیاد خواهد بود. انتظار می رود PMI های بخش خصوصی قبل از ماه اکتبر و PMI خدمات، کلیدی باشد.
در هفته منتهی به 15 اکتبر ، شاخص دلار آمریکا با 0.14 درصد نزول به 93.937 رسید.

هفته برای یورو:
در اوایل هفته ، ارقام نهایی تورم سپتامبر(شهریور) برای منطقه یورو در روز چهارشنبه مورد توجه قرار می گیرد. انتظار می رود هر گونه اصلاح صعودی سبب بالا رفتن تقاضای یورو گردد. ارقام اعتماد مصرف کنندگان برای منطقه یورو و آلمان نیز تا جمعه اثرگذار خواهد بود.
پنجشنبه ، اعداد و ارقام مصرف کننده GfK آلمان همراه با ارقام فوری اعتماد مصرف کننده در منطقه یورو اعلام می گردد. با این حال ، جمعه ، PMI های بخش خصوصی پیش از اکتبر(مهر) برای فرانسه ، آلمان و منطقه یورو کلیدی خواهند بود. بازارها به دنبال افزایش فعالیت های بخش خصوصی می باشند.
در این هفته ، یورو 0.28 درصد افزایش پیدا کرد و به 1.1601 دلار رسید.
منبع : tgju.org

1400/07/24
ارزان شدن طلای جهانی 


اقتصادنیوز: بهای هر اونس طلا در بازار آمریکا بیش از 29 دلار کاهش پیدا کرد.به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بعد از این که نرخ طلا اواسط هفته قبل تحت تاثیر آمار تورم داغتر از حد انتظار ۴۰ دلار افزایش پیدا کرد، نتوانست مرز روانی ۱۸۰۰ دلار را بشکند که سبب یک دور دیگر ریزش قیمت شد.
بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۲۹ دلار و ۶۰ سنت معادل حدود ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۷۶۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. با این حال نرخ  طلا برای کل هفته ۰.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به سوم سپتامبر بود.
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که ۳۸.۵ درصد نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین بودند و به همین میزان مشابه به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۳ درصد هم دارای نظر خنثی بودند.
در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای، ۱۴۲۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۶۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۹ درصد به نزول قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۳ درصد نظری نداشتند.
عاملی که در کاهش قیمت طلا موثر بود، آمار خرده فروشی بهتر از حد مطلوب بود که نشان داد بانک مرکزی آمریکا می تواند در ارتباط تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش نرخهای بهره با دست بازتری عمل کند.
آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز بیان کرد: تا زمانی که بازار پی ببرد هر گونه تحکیم سیاست پولی از طرف بانک مرکزی آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان دیرهنگام بوده است، این فراز و فرودها ادامه پیدا خواهد کرد. زمانی که این اتفاق بیافتد، گفتن آن دشوار می باشد اما وقتی اتفاق بیافتد، طلا جهش شدیدی خواهد داشت و هر چه این اتفاق دیرتر بیافتد، حرکت افزایشی طلا شدت بیشتری خواهد داشت.
مارک چندلر، مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار داشت: در حال حاضر بازار افزایش احتمالی نرخهای بهره در نیمه دوم سال آینده را پیش بینی می کند که زودتر از تصور قبلی می باشد. وی در ادامه اضافه کرد: من همچنان نسبت به طلا بدبین هستم. افزایش چشمگیر متعجبم خواهد کرد اما طلا از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه و محدوده ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کرده است.
محدوده قیمتی که سرمایه گذاران در هفته جاری باید زیر نظر داشته باشند، بین ۱۷۲۵ تا ۱۸۲۵ دلار می باشد.
تحلیلگرانی که به طلا خوش بین می باشند همچنان انتظار دارند این فلز ارزشمند قیمت ۱۸۰۰ دلار را بشکند و به نگرانیهای تورمی، دلار ضعیفتر و تقاضای بیشتر برای دارایی امن در بازار اشاره می کنند.
بدبینی در میان تحلیلگران به سرمایه گذاران یادآوری کرد که بازده اوراق خزانه آمریکا همچنان افزایش می یابد و تا زمان معکوس شدن این روند، طلا شرایط سختی برای صعود خواهد داشت.
منبع : tgju.org
 
1400/07/22
علت خیز ناگهانی نرخ طلا در روز چهارشنبه/بهشت بیت کوین و دیگر رمز ارزها


اقتصادنیوز : در روزی که با توجه انتشار آمار شاخص مصرف کننده در آمریکا، قیمت طلا به شدت افزایش پیدا کرد.
بر طبق گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا و نقره در معاملات چهارشنبه در آمریکا صعود چشمگیری را تجربه کردند و هر دو فلز به بالاترین سطح در چهار هفته قبل رسیدند. سفارشات خرید در بازارهای آتی فلزات بعد از نفوذ قیمت به سطوح کلیدی بالای مقاومت فنی ، وارد بازار گشت. فروش امروز در شاخص دلار آمریکا نیز به نفع گاوهای بازار فلزات گرانبها عمل کرد. آخرین معاملات آتی طلا در دسامبر(دی) با 35.90 دلار افزایش به 1795.00 دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار 0.646 دلار افزایش پیدا کرد و به 23.16 دلار در هر اونس رسید.
تمرکز بازار در اواسط هفته بر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه سپتامبر(شهریور) بود که نسبت به ماه اوت(مرداد) 0.4 درصد و نسبت به سال قبل 5.4 درصد افزایش پیدا کرد.
این در حالی بود که انتظار می رفت 0.3 درصد نسبت به ماه اوت و 5.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد. شاخص دلار آمریکا بعد از انتشار گزارش CPI تا حدودی افزایش پیدا کرد اما همچنان در روز کمی کاهش پیدا کرد. افزایش هزینه های انرژی و تنگناهای زنجیره تامین در هفته های اخیر معامله گران و سرمایه گذاران را بیشتر بر چشم انداز تورم در ماه های آتی متمرکز کرده است. فدرال رزرو اطلاعات CPI امروز را به دقت بررسی می کند زیرا این اطلاعات زمان کاهش خرید ماهیانه اوراق قرضه دولتی را به نمایش گذاشت.

آمریکا؛ صدر جدول

مرکز کمیته سرمایه گذاری جایگزین (CCAF) اعلام داشت که آمریکا بعد از سرکوب مجدد صنعت ارز دیجیتالی در چین ، پیشتاز جهان در استخراج بیت کوین گشته است.
آخرین داده های CCAF نشان دهنده این می باشد که آمریکا 35.4 درصد از هش ریت جهانی ( Hash Rate، نرخ هش برابر با تعداد تلاش‌ها در هر ثانیه در شبکه‌ی بیت‌کوین ) را در اختیار دارد - کل قدرت محاسباتی جهان برای استخراج بیت کوین - تا پایان ماه اوت ، از 16.8 درصد در پایان آوریل بیش از دو برابر شده است.
طبق گزارش CCAF ، که بخشی از دانشکده تجارت کمبریج می باشد، قزاقستان و روسیه را به ترتیب با سهم 18.1 و 11 درصد اعلام کردند ، در حالی که در آوریل 8.2 و 6.8 درصد بود.
در روزی که پشت سر گذاشتیم بیت کوین با افزایش بیش از ۳ درصد مواجه شد.
منبع : tgju.org
 
1400/07/21
هشدار صندوق بین المللی پول در ارتباط با بیت کوین


اقتصادنیوز : در روز قبل نرخ طلا روند افزایشی طی کرد اما بیت کوین روند کاهشی را پیش گرفت.بر اساس گزارش اقتصادنیوز، نرخ طلا در معاملات سه شنبه آمریکا کمی ببیشتر حرکت کرد. این فلز زرد با وجود تقاضای پناهگاه امن در میان نگرانی های مربوط به عرضه انرژی در جهان پشتیبانی گشت، اما همچنین فشار از شاخص بالاتر دلار آمریکا و بازدهی اخیر اوراق قرضه را بالا برده است. نرخ آتی طلا در دسامبر(دی) آخرین بار با 5.20 دلار افزایش به 1761 دلار و 20 سنت رسید. نقره دسامبر آخرین بار با 0.095 دلار کاهش به 22.57 دلار در هر اونس رسید.
با درگیر شدن مشاغل با اختلالات مداوم زنجیره تامین و فشارهای تورمی ، صندوق بین المللی پول روز سه شنبه هشدار داد که بهبود اقتصاد جهانی از همه گیری کووید 19 محدود شده و چشم اندازهای رشد را برای آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ صنعتی کم می کند.
با توجه به افزایش سرعت تورم  این گمانه تقویت شده که بانک های مرکزی  وادار می شوند تا سیاست های بسیار انبساطی را مهار گرداند، به همین علت بازده اوراق قرضه معیار در پیش بینی شرایط پولی شدیدتر افزایش پیدا کرد.
بازدهی خزانه داری دو ساله به 0.3459 درصد رسید ، سطحی که آخرین بار از مارس 2020 مشاهده شده بود و از 0.318 درصد در روز جمعه افزایش پیدا کرد.

کاهش بیت کوین

صندوق بین‌المللی پولی در گزارش جدید ثبات مالی خود اعلام داشت که پذیرش دارایی‌های رمزنگاری شده و استیبل کوین‌ها در اقتصادهای درحال توسعه می‌تواند ثبات اقتصادی و مالی این کشورها را در خطر اندازد.
این صندوق اعلام کرد خطرات ارزهای دیجیتال فعلا مهار شده، اما از نهادهای نظارتی خواست تا ارزهای دیجیتال را تحت نظر و کنترل خود داشته باشند.
هیئت ثبات مالی IMF در این گزارش اعلام کرد خطر هک شدن، عدم شفافیت در صدور و توزیع توکن‌ها، ریسک‌های عملیاتی و نوسانات شدید بزرگترین خطرات این حوزه می باشند.
بیت کوین با کاهش بیش از ۳ درصد در روز قبل به  ۵۴ هزار دلار رسید.
منبع : tgju.org

 

1400/07/20
بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری در فصل زمستان


اقتصادنیوز : در روزی که پشت سر گذاشتیم نرخ طلا روند نزولی داشت ولی قیمت بیت کوین توانست به روند افزایشی ادامه دهد.بر طبق گزارش اقتصادنیوز، معاملات آتی طلا روز دوشنبه برای سومین معاملات متوالی با ضرر تسویه گشت.
کریگ ارلام ، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda بیان کرد: نرخ طلا در این ماه به جایی نرسید. اما پیگیری اخبار در آن زمان بسیار جذاب بود زیرا به نظر می آید معامله گران برای تعیین دقیق عملکرد خود به تورم بیشتر ، سیاست پولی شدیدتر ، عدم قطعیت فزاینده و آشفتگی بازار سهام توجه دارند. 
اما به نظر می آید گزارش مشاغل آمریکا در روز جمعه قبل بازار را از بن بست خارج کرد ، اما این افزایش قیمت به سرعت مجدد پایین آمد و قیمت به همان جایی که شروع شد برگشت.
طلای دسامبر (دی) ، -0.15 1.70 دلار یا 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1755.70 دلار در هر اونس رسید.
افزایش بازده اوراق قرضه دولتی اخیرا و افزایش ارزش دلار آمریکا در بازار ارز ، عناصر کاهشی برای فلزات امن می باشند.
با این حال ، افزایش قیمت نفت خام به بالاترین سطح هفت سال قبل یعنی 82.18 دلار در هر بشکه ، عاملی افزایشی برای بازارهای فلزات می باشد. معامله گران در انتظار یک جرقه اساسی جدید می باشند، احتمالاً از داده های آمریکا در این هفته که شامل تورم چهارشنبه و پنجشنبه می شود.

بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری

گروهی از محققان در استاندارد چارترد ، به سرپرستی جفری کندریک ، سرپرست جهانی تحقیقات ارزهای نوظهور ، پیش بینی داشتند که بیت کوین تا اوایل سال آتی میلادی(زمستان امسال) به ۱۰۰هزار دلار برسد. آنها از پتانسیل بیت کوین برای تبدیل شدن به «روش پرداخت همتا به همتا غالب برای بانک های جهانی» در پشت پیش بینی افزایشی خود یاد کردند.
همچنین، الکس هپتنر، مدیرعامل مبادله ارز‌های رمزنگاری شده Bitmex، پیش بینی کرده است که کشور‌های در حال توسعه در پذیرش بیت کوین پیشگام خواهند بود.
در حال حاضر بیت کوین در سطح ۵۷ هزار دلار مورد معامله قرار می گیرد.
منبع : tgju.org

 

1400/07/19
اتفاقات بد برای نرخ طلا خبر خوب است/داده های مهم برای دلار و طلا


اقتصادنیوز : «اخبار بد برای طلا خبر خوبی می باشد»، اما چرا نرخ متوقف شده است؟
برطبق گزارش اقتصادنیوز، با توجه به گزارش ناامیدکننده استخدامی آمریکا در ماه سپتامبر ، طلا نمی تواند افزایش قیمت را تجربه کند ، تحلیلگران سطح نرخ طلا را ثابت پیش بینی می کنند.
گزارش مشاغل آمریکا در ماه سپتامبر با کاهش به تنها 194هزار بود در حالی که 500هزار افزایش شغل مورد انتظار بوده است. با توجه به این که جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو برای شروع به اقدامات خود در نوامبر نیاز به "«گزارش منطقی خوب» داشت ، این یک اشتباه بزرگ می باشد.
فرانک ، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures ، بیان کرد: « ما از نظر تعداد مشاغل دچار اشتباه شدیم. اخبار بد برای طلا خبر خوبی می باشد. این بدان علت است که بازار معتقد است فدرال رزرو ماه آینده با کاهش زمان بندی یا افزایش نرخ بهره در آینده نمی تواند تهاجمی باشد.»
در پاسخ به گزارش اشتغال ، طلا 20 دلار افزایش پیدا کرد و به بالاترین سطح روزانه 1،781 دلار رسید. با این حال ، طلا در حالی بالا رفت که سود خزانه داری آمریکا شروع به افزایش می کند.
اورت میلمن ، متخصص فلزات گرانبها Gainesville Coins بیان کرد: « مانند ماه های قبل، نرخ طلا نسبت به داده های اقتصادی بسیار حساس بوده است. دو حوزه ای که تقاضای امن را از طلا دور می کند ، بازار اوراق قرضه و ارزهای رمزنگاری شده می باشد. با بدتر شدن داده های اقتصادی ، طلا می تواند با تغییر احساسات روبرو شود. اما باید برای خریداران جدید به عنوان یک ضد تورمی که تا کنون دلار آمریکا و بیت کوین بوده است ، جذابیت داشته باشد.»
میلمن بیان کرد: به نظر می آید داده های اقتصادی رو به کاهش می باشد. تورم همچنان نسبتاً بالا می باشد. همه اینها برای طلا مثبت می باشند. به ویژه به علت این که در حال حاضر تورم خارج از آمریکا را شاهد می باشیم، به نظر می آید که این قطار با وجود ایده پاول که افزایش قیمت ها گذرا خواهد بود، متوقف نمی شود.

هفته برای دلار:

شروع نسبتاً آرام از نظر داده ها برای هفته می باشد، فرصت های شغلی JOLT را پیش از ارقام تورم در روز چهارشنبه در کانون توجه قرار می دهد.در حالی که فرصت های شغلی مهم می باشند، تورم همچنان اصلی ترین حوزه توجه کارشناسان می باشند.
در روز پنجشنبه ، ادعاهای بیکاری و تورم عمده فروشی نیز تأثیر خواهد گذاشت.آمارهای خرده فروشی و احساسات مصرف کنندگان در روز جمعه همه چیز را به آخر می رسانند و خرده فروشی هفته را به پایان می رساند.در هفته منتهی به 8 اکتبر ، شاخص دلار آمریکا با 0.03 درصد صعود به 94.067 رسید.

هفته برای یورو:

هفته ای آرام در زمینه داده های اقتصادی می باشد.ارقام احساس اقتصادی ZEW برای منطقه یورو و آلمان روز سه شنبه در کانون توجه قرار خواهد گرفت.سپس تمرکز بر روی داده های تولید و تجارت صنعتی منطقه یورو می باشد که قرار است روزهای چهارشنبه و جمعه انتشار یابد.
در مورد تورم ، ارقام نهایی تورم برای ماه سپتامبر(شهریور) توسط کشورهای عضو نیز در هفته آتی اعلام می شود.
در این هفته ، یورو 0.23 درصد کاهش پیدا کرد و به 1.1569 دلار رسید.
منبع : tgju.org
 
1400/07/18
چه زمانی وقت خرید طلا می باشد؟ پیش بینی نرخ طلا در هفته جاری

اقتصادنیوز : تحلیلگران در دو هفته قبل به طور کلی روند افزایشی را انتظار داشتند و امید به گزارش های اقتصادی انتشار یافته بیش از قبل بوده است.
بر طبق گزارش اقتصادنیوز، در نظرسنجی اخیر کیتکو، سرمایه گذاران هفته پیش رو را صعودی در نظر دارند. به عبارت دیگر خوش بینی به این بازار در کوتاه مدت میان سرمایه گذاران بالا بوده است. تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۵۷ درصد افزایش نرخ طلا را پیش بینی کردند. پنج نفر معادل ۳۶ درصد به نزول قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد دارای نظر خنثی بوده اند.
همچنین میان سرمایه گذاران خرد،  ۸۴۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۴۴۲ نفر معادل ۵۳ درصد به بالا رفتن قیمت طلا و ۲۶۵ نفر معادل ۳۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۳۴ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.
خوش بینی سرمایه گذاران در یک ماه قبل به شدت پایین آمده بود اما توانست در دوهفته قبل مجددا نمایان شود.
اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، گفت که فلز گرانبها همچنان در مسیر خوبی پیش می رود ، حتی در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو سیاست های پولی خود را تغییر داده و خرید ماهیانه اوراق قرضه خود را تا پایان سال کم کند.
این در حالی می باشد که آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی بیان کرد: به محض این که بانک مرکزی آمریکا کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را شروع کند، بازار این اقدام را دیرهنگام ارزیابی می کند و نرخ طلا به کف رسیده و سیر آن معکوس می شود. این اتفاق در سالهای ۲۰۰۵، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ رخ داد.
به نظر می آید در دو هفته قبل به طور کلی روند افزایشی در بازار را تحلیلگران انتظار داشتند و امید به گزارش های اقتصادی منتشر شده بیش از گذشته بوده است.
آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو گفت منتظر ریزش بیشتر طلا پیش از تمایل به خرید می باشد و انتظار ندارد پیش از نوامبر که بازار عوامل فصلی قوی را مشاهده می کند، طلا خریداری کند.
بوتون بیان کرد: اگر می خواهید طلا بخرید باید صبور باشید. من می خواهم زمانی طلا بخرم که فروش از سر وحشت به راه می افتد.
منبع : tgju.org

 

1400/07/17
دو عامل کاهش قیمت دلار /سکه مرز حمایتی را از دست داد

اقتصاد نیوز : در آخرین روز کاری هفته، شرایط در بازار ارز و سکه تغییر پیدا کرد.به بیان فعالان، کاهش بازارها در آخرین روز کاری هفته ناشی از تاثیرگذاری دو متغیر بود؛ اولی، سیگنال ایران مبنی بر احتمال شروع مذاکرات در آینده نزدیک و دومی، انتخاب رئیس کل جدید برای بانک مرکزی.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در آخرین روز کاری هفته، شرایط در بازار ارز و سکه تغییر پیدا کرد. دلار و فلز گران‌بهای داخلی که در روز دوشنبه در مسیر افزایشی قرار گرفته بودند، روز چهارشنبه با فشار فروش روبرو شدند و حمایت‌های مهمی را از دست دادند. در این روز دلار مرز ۲۸ هزار تومانی را حفظ نکرد و با ۲۴۰ تومان نزول به بهای ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. به واسطه کاهش  نرخ دلار، سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و با از دست دادن حمایت مرز ۱۲ میلیون تومانی در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قرار گرفت. به بیان فعالان، کاهش بازارها در آخرین روز کاری هفته ناشی از تاثیرگذاری دو متغیر بود؛ اولی، سیگنال ایران مبنی بر احتمال آغاز مذاکرات در آینده نزدیک و دومی، انتخاب رئیس کل جدید برای بانک مرکزی.
وزیر امور خارجه در اواسط هفته اعلام کرد که بررسی‌های ایران در ارتباط گفت‌وگوهای وین در حال جمع‌بندی نهایی است و پس از پایان آن، زمان شروع مذاکرات را اعلام خواهیم کرد. این موضوع برای معامله‌گران بیانگر خواست جدی ایران برای بازگشت به مذاکرات بود. بیشتر معامله‌گران بازار ارز بر این باور هستند که با لغو تحریم‌ها، زمینه‌های بالا بردن نرخ دلار بسیار محدودتر خواهد شد و به همین علت، شروع مذاکرات ارزی برای بازیگران بازار اهمیت زیادی دارد، چرا که آغاز راهی در مسیر لغو احتمالی تحریم‌ها می باشد.
بعد از آنکه در سال 92 حسن روحانی به ریاست‌جمهوری رسید، بازار ارز به سرعت در مسیر نزولی قرار گرفت، بدون آنکه تحریم‌ها لغو شده باشد. در آن مقطع زمانی بازار با احتمال شروع مذاکرات به استقبال کاهش قیمت‌ها رفته بود. در سال 99 نیز اتفاق مشابهی رخ داد. زمانی که معامله‌گران متوجه شدند، ترامپ رئیس‌جمهور بعدی آمریکا نخواهد بود، به تدریج فروش‌های ارزی در بازار افزایش یافت و قیمت دلار از مرز 30 هزار تومانی فاصله گرفت. با این حال، در ماه‌های اخیر، مذاکرات هسته‌ای متوقف گشت و احتمال لغو تحریم‌ها کاهش پیدا کرد. همین موضوع سبب شد که در تابستان، اسکناس آمریکایی بالای 3500 تومان افزایش را به ثبت رساند.
عامل دومی که در روند بازار ارز روز چهارشنبه تاثیر داشت، انتخاب رئیس کل جدید بانک مرکزی بود. صالح‌آبادی، رئیس جدید بانک‌مرکزی عنوان کرده است که کنترل تورم، ثبات در بازار ارز، نظارت بر شبکه بانکی، جلوگیری از بالا رفتن پایه پولی، هدایت منابع بانکی به بخش‌های مولد، ارائه مشوق‌ها برای توسعه صادرات غیرنفتی و تعامل با کشورهای همکار در حوزه مبادلات ارزی مهم‌ترین برنامه‌های بانک‌مرکزی در آینده می باشد.
به بیان فعالان، معامله‌گران با توجه به صحبت‌های صالح آبادی احساس کردند که امکان دارد ریاست جدید در آغاز دوران کاری خود عرضه ارز را افزایش پیدا کند. به همین علت بود که بعضی معامله‌گران روز چهارشنبه از بازار خارج شدند. در صورتی که در ابتدای هفته جاری عرضه ارز تغییر معناداری نکند، دلار می‌تواند بار دیگر به کانال 28 هزار تومانی برگردد. بعضی از معامله‌گران هم منتظرند که با افزایش عرضه ارز در سطوح پایین‌تر اقدام به خرید کنند.

منبع : tgju.org

 

1400/07/14
نرخ جهانی طلا کاهش پیدا کرد / هر اونس ۱۷۵۴ دلار


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه، متاثر از رشد ارزش دلار و تقویت گشت و اوراق قرضه آمریکا، کاهش پیدا کرد.
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۰۷ به وقت تهران، ۰.۳۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱٫۷۵۴.۶۶ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱٫۷۵۵.۰۰ دلار رسید.
بالا رفتن ارزش دلار نرخ خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری را بالا برده و تقاضای خرید آن را کاهش دهد.
همچنین پرداخت سود بیشتر به اوراق قرضه آمریکا سبب می‌شود میل خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده در بین سرمایه‌گذاران کاهش پیدا کند.
حالا نگاه همه فعالان بازارهای مالی جهان به انتشار گزارش ماهانه مشاغل آمریکا که قرار است این هفته انتشار یابد، دوخته شده است.
این گزارش برای زمان‌بندی سیاست‌گذاری‌های پولی فدرال‌رزرو بسیار حیاتی می باشد.
منبع : tgju.org

 

1400/07/12
نرخ جهانی طلا نوسان کرد/ هر اونس ۱۷۵۷ دلار


نرخ جهانی طلا امروز، دوشنبه، در آغاز معاملات هفته در حالی نوسان کرد که هفته قبل تحت تاثیر کاهش ارزش دلار به رشد کمی دست پیدا کرده بود.
در معاملات امروز، نگرانی از بالا رفتن تورم و خطر آن برای رشد اقتصادی قیمت‌ها را بالا برد اما احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا به نرخ طلا فشار وارد کرد.
نرخ خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران ۰.۱۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱٫۷۵۷.۴۶ دلار رسید.
اما نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۱۰ درصد تقویت گشت و به ۱٫۷۵۹.۵۰ دلار رسید.
رشد تورم در آمریکا و اروپا و خطر آن برای رشد اقتصادی جهان سبب به وجود آمدن نگرانی‌هایی شده است که سرمایه‌گذاران را به طرف خرید طلا برای حفظ ارزش دارایی‌های خود سوق می‌دهد.
اما بعد از اینکه رئیس فدرال‌رزرو رشد تورم را طاقت‌فرسا دانست و مقامات دیگر بانک مرکزی آمریکا از احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره و دو بار افزایش آن در سال آینده خبر دادند، قیمت‌های طلا کاهش پیدا کرد.
منبع : tgju.org
 
1400/07/11
نظرسنجی: بعد از سه هفته پیش بینی کارشناسان از نزولی به صعودی تغییر پیدا کرد


طی چند هفته قبل کارشناسان بار ها روند نرخ طلا را کاهشی پیش بینی کرده بودند اما در نظرسنجی این هفته شاهد تغییر نظر آنها بودیم و هم کارشناسان و هم سرمایه گذاران بر روی طلا افزایشی بودند.
هر هفته سایت جهانی کیتکو نیوز در میان کارشناسان و سرمایه گذاران یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا نرخ طلا طی هفته پیش رو را پیش بینی کنند.
بازگشت طلا به کمترین سطح خود در دو ماه اخیر سبب به وجود آمدن خوش بینی در بازار گشته است زیرا هر دو سرمایه گذاران و تحلیلگران وال استریت انتظار دارند هفته پیش رو شاهد قیمت های بیشتری باشند.
با وجود افزایش احساسات افزایشی در بازار، کارشناسان خاطرنشان می کنند که بازار همچنان با موانع جدی مثل افزایش نرخ بهره، روند افزایشی دلار آمریکا و بی میلی عمومی در بین سرمایه گذاران مواجه است.
کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com اظهار داشت که مواردی مثل تنش های به وجود آمده حول اورگراند چین و مسائل مربوط به سقف بدهی در ایالات متحده می تواند در کوتاه مدت از نرخ طلا حمایت کند.
وی در ادامه بیان کرد که با وجود اینکه مسائل گفته شده می تواند نرخ طلا را در کوتاه مدت افزایش دهد اما این مشکلات در نهایت حل خواهد شد و در نتیجه سبب سقوط قیمت طلا می گردد.
این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، هفت نفر یا 50 درصد خواستار افزایش نرخ طلا شدند. چهار تحلیلگر یا 29 درصد خواستار کاهش قیمت طلا در هفته آینده شدند و سه تحلیلگر یا 21 درصد نیز در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند.
علاوه بر تحلیلگران، 889 رای نیز از طرف سرمایه گذاران به دست آمد. از این تعداد، 430 شرکت کننده یا 48 درصد به دنبال افزایش نرخ طلا در هفته آینده بودند. 340 نفر دیگر یا 38 درصد کمتر گفتند و 119 رای دهنده یا 13 درصد بی طرف بوده اند.
منبع : tala.ir
 
1400/07/08
دلار به قله یک سال رسید نرخ طلا به قعر شش هفته/ دشمن شماره یک بیت کوین


اقتصادنیوز : در روزی که پشت سر گذاشتیم نرخ طلا به پایین ترین سطح خود در شش هفته قبل رسید.
بر اساس گزارش اقتصادنیوز، نرخ طلا در معاملات روز چهارشنبه آمریکا سقوط کرد و به پایین ترین حد در شش هفته قبل رسید ، به دلیل اینکه شاخص دلار به بالاترین سطح 11 ماهه رسید و شاخص های سهام آمریکا از فشار فروش  روز سه شنبه گریخت. گریز از ریسک  قیمت نقره را نیز  به کمترین سطح در 14 ماه قبل رسید. آخرین معاملات آتی طلا در ماه دسامبر(دی) با 12.70 دلار کاهش به 1724.80 دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار با 0.947 دلار کاهش به 21.515 دلار در هر اونس رسید.
هر اونس طلا با 0.5 درصد نزول به 1725.26 دلار رسید. معاملات آتی طلا در آمریکا 0.8 درصد کاهش پبدا کرد و به 1722.9 دلار رسید.
دلار در مقابل ارزهای دیگر به بالاترین سطح یک سال اخیر رسید. دلار آمریکا در شرف بهترین عملکرد خود از سال 2015 می باشد.  شک هایی در مورد بهبود جهانی از همه گیری کووید بوجود آمده و واشنگتن در مذاکرات سقف بدهی که امکان دارد منجر به تعطیل دولت شود ، دچار مشکل شده است. این دو موضوع سبب افزایش ارزش دلار شده است. چین نیز با مشکل تنگنای قدرت و نگرانی های بخش دارایی که اقتصاد آن را تحت تاثیر قرار داده است، دست و پنجه نرم می کند.

صدمه دولت به بیت کوین

نانسی وندن هوتن ، اقتصاددان ارشد آکسفورد ، بیان می کند: « بازار رمز ارزها به اندازه کافی از محدودهایت عبور کرده است اما من فکر می کنم که اضطراب و بی ثباتی به سرعت وارد بازار ارزهای دیجیتالی می شود.»
اقتصاددانان هشدار می دهند که اگر دولت آمریکا در پرداخت بدهی ها و انجام سایر تعهدات قانونی خود مثل تأمین بودجه تأمین اجتماعی و حقوق سربازان عمل نکند ، بازارها امکان دارد مجددا دچار یک تکان شدید شوند و به نظر نمی آید راه حل سریع برای آنها وجود داشته باشد.
همچنین ایلان ماسک با اشاره به اینکه نمی‌توان ارزهای دیجیتال را از بین برد، اظهار کرد که مقامات می‌توانند با وضع قوانین سخت‌گیرانه، تنها پیشرفت آن‌ها را کندتر کنند. و از دولت خواست کاری نکنند. از دید این افراد دولت ها دشمن شماره یک بیت کوین می باشند.

ثروتمندان در بازار ارزهای دیجیتالی

اورلاندو براوو ، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری خصوصی توما براوو ، امروز به CNBC گفت که او سرمایه گذار بیت کوین می باشد و معتقد به افزایش ارزش آن در سال های آینده می باشد.
براوو در مورد بیت کوین بیان کرد: « موسسات به تازگی آغاز به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی کرده اند ، و هنگامی که این اتفاق بیفتد ، فکر می کنم در طول سالها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.»
توما براوو دارای بیش از 83 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت می باشد.
در شرایطی که درگیری شدید در کنگره آمریکا خطر نکول در بدهی 28 تریلیون دلاری دولت را بالا می برد، بعضی از معامله گران ارزهای رمزنگاری شده گمانه زنی می کنند که آیا این محدودیت امکان دارد سبب کاهش نرخ بیت کوین گردد.
منبع : tgju.org
 
1400/07/07
سقوط فلز زرد

دنياي اقتصاد : اونس جهانی در مدار کاهشی قرار گرفت. پس از اینکه طلا توانست روز دوشنبه را در مرز هزار و ۷۵۰ دلار به اتمام برساند، در روز سه‌شنبه با ادامه صعود بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات‌متحده و بهبود شاخص دلار، این فلز گران‌بها کاهشی شد و به کف ۵۰ روزه خود رسید. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ۶ ارز خارجی، به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید و ۶/ ۹۳ واحد ارزش‌گذاری گشت. بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز با رشدی قابل‌توجه و رسیدن به رکود ماه ژوئن، به ۵۴/ ۱ درصد دست یافت. این سبب شد طلای جهانی با افتی ۱۵ دلاری، تا هزار و ۷۳۵ دلار حرکت کند. ارزهای دیجیتال نیز در حال تکمیل اصلاح قیمتی خود می باشند. روز قبل بازار رمزارزها بار دیگر قرمزپوش شد. بزرگ‌ترین ارز دنیای دیجیتال در روز قبل با کاهشی تقریبا ۴ درصدی همراه شد و به زیر کانال ۴۲ هزار دلاری رسید. آلت‌کوین‌ها اما کاهش بیشتری را حس کردند. اتریوم که ماه قبل توانسته بود تا مرز ۴ هزار دلار پیشروی کند، با این اصلاح قیمتی به زیر ۳ هزار دلار بازگشت و در مسیر خود محدوده حمایتی ۲ هزار و ۸۵۰ دلاری را در پیش دارد. براساس پیش‌بینی تحلیل‌گران، در صورتی که بیت‌کوین بتواند روند کاهشی خود را از محدوده ۳۹ هزار دلاری از سر بگیرد، فعالان بازار می‌توانند امیدوار باشند تا موج افزایشی در بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر کلید بخورد.
 
همدستی دلار و اوراق علیه طلا

پس از اینکه امید سرمایه‌گذاران بازارهای جهانی، به خصوص فعالان در بازار طلا با جلسه سپتامبر فدرال رزرو برای تسریع نزول حمایت‌ها، ناامید شد، طلا در مدار کاهشی قرار گرفت. فلز زرد که بیشتر روز دوشنبه را در بالای مرز هزار و ۷۵۰ دلار سپری کرد، در انتهای روز در همین مرز آرام گرفت. اما در روز سه‌شنبه با ادامه بهبود شاخص دلار آمریکا و رسیدن به سقف ۵ هفته‌ای خود و همچنین بالا رفتن بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و رسیدن آن به ۵/ ۱ درصد، طلا صبح خود را کاهشی شروع کرد و تا بعد‌از‌ظهر این روز به زیر کانال هزار و ۷۳۵ دلار رسید. این پایین‌ترین ارزش اونس جهانی در تقریبا ۵۰ روز قبل به حساب می‌آید. از طرفی آغاز بهبود شاخص دلار آمریکا، از هفته پیش آغاز شد. جایی که در نشست ماه سپتامبر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که نهایتا تا ماه اکتبر برنامه کاهش خرید اوراق را شروع خواهند کرد و تا سال ۲۰۲۲ نرخ بهره نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در پی این اظهارات خوش‌بینی نسبت به آینده اقتصاد آمریکا روشن‌تر و سبب شد دلار آمریکا و بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا افزایشی شوند. اوراق ۱۰ ساله خزانه ایالات متحده در پی این افزایش به بیشترین میزان بازدهی خود از ماه ژوئن رسید. این اظهارات سبب می‌شود سرمایه‌گذاران در بازارها در دوراهی سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری قرار گیرند. اتفاقی که می‌تواند سبب سقوط ارزش طلا در ماه‌های آتی شود که بخشی از آن در روزهای اخیر خود را به منصه ظهور رسانده است. اما از سوی دیگر پاول در اظهاراتی که با قانون‌گذاران در مجلس سنا داشت هشدار داد که علل افزایش اخیر تورم امکان دارد بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شود دوام داشته باشد. پاول در سخنرانی خود در کمیته بانکداری سنا گفت که رشد اقتصادی «همچنان در حال تقویت» می باشد اما با فشارهای قیمتی ناشی از تنگناهای زنجیره تامین و عوامل دیگر مواجه شده است. این می‌تواند برای طلا خبر خوبی باشد و هرچند برای مدتی کوتاه، ریزش طلا را عقب بیندازد.

  فاز پایانی اصلاح ارزهای دیجیتال؟

رمزارزها نتوانستند روند کاهشی خود را در هم بشکنند. ارزهای دیجیتال که در اوایل و اواسط هفته توانستند بخشی از کاهش ارزش خود را جبران کنند در روز سه‌شنبه مجددا کاهشی شدند. بیت‌کوین با نزولی تقریبا ۴ درصدی به مرز کانال ۴۲ هزار دلاری رسید و اتریوم با ۵ درصد کاهش قیمت، در زیر کانال ۳ هزاردلاری در حال معامله بود. رمز ارز سولانا نیز در میان ۱۰ رمز ارز بزرگ بازار بیشترین نزول  قیمت را با نزدیک به ۹ درصد کاهش تجربه کرده است.
منبع : tgju.org

 

1400/07/06
شایع ای در بازار دلار/ نگاه سکه‌بازان به مرز اونس


با کاهش ابتدای هفته دلار انتظار می‌رفت که در روز یکشنبه نیز روند کاهشی ادامه پیدا کند، ولی معامله‌گران توانستند این فضا را در بازار ارز به وجود آورد که قرار نیست مذاکرات هسته‌ای به زودی آغاز شود و همین عامل، تا حدی قدرت کاهشی‌ها راکاهش دهد.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در دومین روز هفته، معامله‌گران ارزی در مقابل کاهش بیشتر دلار مقاومت کردند. روز یکشنبه خبری از فروشندگان سنگین در بازار نبود و تمایل به خرید افزایش پیدا کرده بود. بعضی فعالان نیز عنوان می‌کردند که تقاضای حواله‌ای برای درهم زیاد شده بود. نرخ درهم در روز یکشنبه به نزدیکی محدوده ۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. با رشد درهم، قیمت فروش دلار در بازار داخلی نیز تا ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان افزایش یافت. این قیمت ۱۲۰ تومان بالاتر از روز یکشنبه بود.
به بیان شماری از تحلیل‌گران، معامله‌گران فنی سعی داشته اند با بالا کشیدن خط حمایت دلار به حوالی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان، معامله‌گران بیشتری را ترغیب به خرید ارز گردانند. پیش از این، خط حمایت بازار در دو محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ و ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان قرار داشت و معامله‌گران تصور می‌کردند با شکست این خطوط حمایتی راه برای فروش شدیدتر هموار می شود. البته با وجود بالا آمدن کف قیمت دلار، خریداران با قدرت وارد بازار نشدند. این موضوع نشان می‌داد که همچنان فضای احتیاط بر بازار ارز حکمفرما می باشد و معامله‌گران در انتظار آشکار شدن سرنوشت لغو تحریم‌ها می باشند.

مقاومت بعدی در بازار ارز

با کاهش ابتدای هفته دلار انتظار می‌رفت که در روز یکشنبه نیز روند کاهشی ادامه یابد، ولی معامله‌گران توانستند این فضا را در بازار ارز به وجود آورند که قرار نیست مذاکرات هسته‌ای به زودی شروع شود و همین عامل، تا حدی قدرت کاهشی‌ها را پایین آورد. خریداران در روزهای آتی محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را در پیش‌رو دارند و در صورتی که نتوانند از آن عبور کنند، بازار بار دیگر به طرف حمایت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان حرکت خواهد کرد. تا زمانی که محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی شکسته نشود، انتظارات معامله‌گران بازار عمدتا صعودی خواهد بود.  در این میان بعضی از فعالان بر این باور هستند که اظهارات رئیسی می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار شود. ابراهیم رئیسی به بانک مرکزی دستور داده ارزهای خارج از کشور را به داخل برگرداند. با این حال، این خبر تا عصر روز دوشنبه اثر کاهشی در بازار و معاملات پشت خطی نداشت. به نظر می آید معامله‌گران در انتظار این می‌مانند که چه مقدار از خواست رئیس‌جمهور محقق خواهد شد.

  یک شایعه در بازار دلار

در این میان، بعضی گزارش‌ها حاکی از آن می باشد که شایعات افزایشی نیز در بازار به وجود آمده و این مساله در برگشت دلار در روز یکشنبه نقش داشته است. بر اساس گزارش اکو ایران، در بازار ارز شایعه شده است وزیر اقتصاد برای حمایت از بورس خواهان بالا نگه داشتن قیمت دلار می باشد. در واقع، این شایعه در بازار و گروه‌های تلگرامی‌ دست به دست می‌شد که وزیر اقتصاد عنوان کرده است‌ باید نرخ دلار بالا باشد تا بورس ضرر نبیند. البته این شایعه هیچ‌گاه تایید نشد و با توجه به آثار روانی پیرامون نرخ ارز، بعید است که وزیر اقتصاد تمایلی به حفاظت از بازار سهام از طریق دلار داشته باشد. با این حال، نوسان‌گیران از آن برای بالا بردن نرخ دلار استفاده کردند.
البته شماری از معامله‌گران بر این باور هستند که قیمت دلار در روز یکشنبه تحت تاثیر شایعات قرار نداشت و تنها تقویت شاخص بورس در ابتدای پاییز سبب شده بود که انتظارات افزایشی بعضی از بازیگران ارزی نیز افزایش پیدا کند. زمانی که سهم‌های پتروشیمی ‌در بازار سهام بالا می‌روند، چنین دیدگاهی در میان معامله‌گران ارزی شکل می‌گیرد که پیش‌بینی سود دلاری این شرکت‌ها بیشتر شده است. با این حال، همیشه بازار سهام و اسکناس آمریکایی در یک جهت حرکت نکرده‌اند. نمونه مشخص آن در ۵ ماه ابتدایی سال ۹۹ رخ داد که رشد سرسام‌آور بازار سهام تنها با افزایش محدود در بازار دلار همراه بوده است.

  نگاه سکه‌بازان به مرز اونس

افزایش قیمت دلار در روز یکشنبه سبب شد سکه امامی ‌نیز در کانال ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی پایدار باقی بماند و به طرف حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حرکت نداشته باشد. در دومین روز هفته، سکه ۳۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید. روز یکشنبه بازارهای جهانی تعطیل بودند و نگاه سکه‌بازان بیشتر به طرف بازار داخلی بود. با این حال، از روز دوشنبه بازارهای جهانی فعالیت خود را شروع کردند و توجه بازیگران بزرگ سکه به نوسانات این بازار جلب شد. به بیان فعالان، در صورتی که اونس طلا بتواند خط هزار و ۷۵۰دلاری را در معاملات این هفته بازارهای جهانی حفظ کند، تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر می شود.
منبع : tgju.org

 

1400/07/04
هفته حیاتی برای طلا


ايسنا : بازار طلا امکان دارد هفته جاری با یک آزمون واقعی یعنی حفظ سطح ۱۷۰۰ دلار مواجه شود و این آزمون برای نرخ طلا که در طول سال ۲۰۲۱ عمدتا بالای این سطح بوده است، حیاتی می باشد.
حتی با وجود نگرانیها نسبت به مشکلات مالی شرکت اورگرند چین که بازارها را دچار واهمه کرده است، اونس طلا هفته قبل موفق نشد به سطح بالاتری از ۱۷۵۰ دلار افزایش پیدا کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته تنها ۳۰ سنت افزایش را به نمایش گذاشت.
به بیان ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، با بالا رفتن بازده اوراق خزانه و قویتر شدن دلار آمریکا بعد از تصمیمات اعلام شده از طرف بانک مرکزی آمریکا، این فلز ارزشمند امکان دارد در خطر تست سطح ۱۷۰۰ دلار باشد. سطح ۱۷۰۰ دلار از ابتدای امسال تاکنون بجز یک مدت کوتاه که طلا به حدود ۱۶۸۰ دلار کاهش یابد، عمدتا حفظ شده است. طلا همواره موفق شده است پایین این سطح خریدار پیدا کند اما بازار مجددا چنین اتفاقی را مشاهده خواهد کرد؟ سرمایه گذاران اکنون آماده آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در نوامبر و کامل شدن آن تا سال آینده می شوند.
الگوی معاملاتی اخیر نشان دهنده این بود که طلا در مقابل بعضی از رویدادهای پرریسک جدید ابتدا صعود می کند و سپس با کاسته شدن از تنشها، رشدش را از دست می دهد.
هفته جاری توجهات به بحث در ارتباط سقف بدهی آمریکا معطوف خواهد شد. جانت یلن، وزیر خزانه داری و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا مدام بر فوریت این موضوع تاکید دارند. موضوع دیگر مورد توجه، پیشرفت پیرامون بسته زیرساخت خواهد بود.
مویا بیان کرد: هر گونه مانعی پیرامون این رویدادها می تواند از نرخ طلا در هفته جاری پشتیبانی کند. اما اگر راه حل ساده ای در ارتباط سقف بدهی وجود داشته باشد و از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری شود، لایحه زیرساخت تصویب شود و سهام آمریکا به روند افزایشی خود بازگردد، در این صورت طلا به پایین ۱۷۰۰ دلار نزول خواهد کرد.
در حال حاضر در فضای بازار طلا همه دست نگه داشته و منتظرند. بعضی از معامله گران هم اثرات بلندمدت محدودیتهای عرضه را ارزیابی می کنند.
مویا خاطرنشان کرد همه چیز فشارهای تورمی را فریاد می زند و این امر می تواند باعث بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه شود اما در نهایت، طلا سرانجام مانند یک سد تورمی عمل خواهد کرد. با این حال تا زمانی که طلا بتواند مانند یک پوشش ریسک در برابر بالا رفتن قیمتها رفتار کند، احتمالا آسیب پذیر خواهد ماند.
بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز بیان کرد: با تایید شروع تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در نوامبر از طرف پاول، ریسک طلا به سمت کاهش قیمت است. اما فضا همچنان فضای خوبی برای طلا می باشد و ریزش قابل توجه این فلز ارزشمند بعید می باشد.
هفته جاری از نظر آمار اقتصادی هفته شلوغی خواهد بود. سفارش کالاهای بادوام آمریکا روز دوشنبه، گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم در روز پنج شنبه و شاخص قیمت تولیدکننده که معیار محبوب بانک مرکزی برای ارزیابی تورم می باشد، روز جمعه انتشار خواهد یافت. سایر آمار اقتصادی شامل شاخص قیمت مسکن، اعتماد مصرفی سی بی، فروش خانه و متقاضیان بیمه بیکاری میی باشند.
بر طبق گزارش کیتکونیوز، جروم پاول هفته جاری دو حضور عمومی خواهد داشت که یکی اظهارات روز سه شنبه وی در برابر کمیته بانکی، مسکن و امور شهری سنای آمریکا و دیگری میزگرد بحث در ارتباط سیاست پولی در کنفرانس بانک مرکزی اروپا در ارتباط بانکداری مرکزی خواهد بود. وزیر خزانه داری آمریکا هم قرار می باشد در جلسه روز سه شنبه کمیته سنا حضور یابد.
منبع : tgju.org
 
1400/07/03
نزول طلا در راه است؟


ایسنا نوشت: جو بدبینانه فزاینده بازار طلا در معاملات هفته جاری اوضاع خوبی را برای این فلز ارزشمند که سعی می کند حمایت مهم در حدود ۱۷۵۰ دلار را حفظ کند، نشان نمی دهد.
جدیدترین نتیجه نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نشان داد تحلیلگران به بالا رفتن نرخ طلا بدبین می باشند زیرا احتمال تحکیم سیاست پولی آمریکا، دلار را تقویت می کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد. همزمان خوش بینی در میان سرمایه گذاران به پایینترین حد در هفت ماه اخیر کاهش پیدا کرده است.
بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا همچنان با علاقه خرید ضعیفی مواجه خواهد بود زیرا توجهات به ارزشهای بالا در بازارهای سهام معطوف مانده است.
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل ۲۲ درصد صعود قیمت طلا را پیش بینی کرد.  همزمان ۱۱ نفر معادل ۶۱ درصد به نزول قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۱۷ درصد نظر خنثی داشتند.
در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۸۵۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۸۲ نفر معادل ۴۵ درصد به بالا رفتن نرخ طلا و ۳۰۹ نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۵۹ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.
قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته تنها ۳۰ سنت افزایش را به نمایش گذاشت.
بدبینی شدید در بازار طلا پس از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و اعلام احتمال انتشار برنامه های تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه پس از نشست نوامبر ایجاد شد. پیش بینی های به روز شده بانک مرکزی آمریکا هم نشان داد که کمیته بازار آزاد فدرال احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر سال ۲۰۲۲ و صعود یک درصدی نرخها در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی می کند.
بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که مواضع موافق تحکیم سیاست پولی از طرف بانک مرکزی آمریکا، ارزش دلار را تقویت کرده و بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد که این دو عامل مانع افزایش نرخ طلا خواهند بود.
آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو بیان کرد: افزیش  بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله در هفته ای که گذشت نشان دهنده تغییر روند بازارها می باشد.
کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار داشت: وی نسبت به قیمت طلا بدبین می باشد زیرا بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را پیش از پایان سال تغییر می دهد.
با وجود بدبینی به قیمت طلا در کوتاه مدت، بعضی از تحلیلگران پتانسیل رسیدن طلا به کف نرخ را می بینند. دارین نیوسام، رییس شرکت دارن نیوسام آنالایز بیان کرد: به نظر می رسد طلا بیش از حد ریزش قیمت پیدا کرده است.
مارک چندلر، مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز بیان کرد: ریزش طلا می تواند محدود شود زیرا رشد اخیر بازده اوراق قرضه اغراق آمیز بوده است. اگرچه من همچنان نسبت به طلا در هفته جاری بدبین هستم اما طلا می تواند از سطوح فعلی کمی بهبود پیدا کند.
هر چند فضای بازار طلا منفی می باشد اما همچنان بعضی خوش بینی خود را حفظ کرده اند. آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی تلاش بانک مرکزی آمریکا برای تغییر سیاست پولی خود را یک هیاهوی تو خالی توصیف کرد.
و بیان کرد: بمحض این که بانک مرکزی آمریکا تعدیل برنامه خرید خود را شروع کند بازار پی می برد که این تنها یک قدم کوچک می باشد.
اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک اظهار داشت: نسبت به طلا در کوتاه مدت به علت رشد قیمتهای انرژی به خصوص در اروپا که سبب بالاتر رفتن تورم می شود، خوش بین می باشد. وی خاطرنشان کرد سرمایه گذاران ریسکهای رو به رشد مربوط به ورشکستگی شرکت سازنده املاک اورگرند چین را نادیده می گیرند. بحران نقدینگی و اعتباری در حال ظهور می تواند سبب به وجود آمدن تقاضای متنوع سازی سرمایه گذاری گردد.
منبع : tgju.org
 
1400/07/01
سرکوب نرخ طلا توسط بانک مرکزی آمریکا/ آینده بیت کوین بعد از بیانیه فدرال رزرو


اقتصادنیوز : نرخ طلا در روزی که گذشت بعد از سخنرانی رییس فدرال رزرو کاهش شدیدی داشت اما دوباره به روند افزایشی خود بازگشت.
بر طبق گزارش اقتصادنیوز، نرخ طلا در معاملات بعد از ظهر روز چهارشنبه آمریکا پایین و نزدیک به پایین ترین سطح روزانه خود رسید. بیانیه بعدازظهر روز قبل کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) عمدتا در ارتباط سیاست های پولی آمریکا بی طرف تلقی گشت این بیانیه بازار طلا را در ابتدا تا حدی دگرگون کرد. با این حال ، اظهارات خوش بینانه جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو در مورد اقتصاد ایالات متحده و چشم انداز رشد مشاغل ، شور و شوق جناح افزایشی بازار  طلا را تحت تاثیر قرار داد زیرا شاخص دلار آمریکا در حالی که پاول در حال برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خود بود به بالاترین سطح خود رسید. آخرین معاملات آتی طلا در اکتبر(مهر) با 6.60 دلار کاهش به 1769.50 دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار 0.054 دلار افزایش پیدا کرد و به 22.665 دلار در هر اونس رسید.
در بیانیه FOMC آمده است که اقتصاد آمریکا همچنان در حال بهبود از بیماری همه گیر می باشد، اما میزان افزایش موارد کووید بهبود را کند کرده است. در این بیانیه آمده است که نزول برنامه خرید اوراق بهادار بانک مرکزی (تسهیل کمی) برای بحث همچنان در حال بررسی می باشد. در بیانیه همچنین آمده است که احتمال افزایش نرخ ایالات متحده در سال 2022 وجود دارد. فدرال رزرو اعلام کرد که پیش بینی تورم 2021، 4.2 درصد می باشد و تورم تا 2024 بالاتر از نرخ هدف فدرال رزرو 2.0 درصد خواهد بود.
فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ های بهره را نزدیک به صفر نگه داشت اما نشان داد که افزایش نرخ ها امکان دارد زودتر از آنچه انتظار می رود رخ دهد و چشم انداز اقتصادی خود را در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش داد
.
در کنار این اقدامات مقامات کمیته سیاست گذاری بازار باز فدرال اعلام کردند که بعضی از محرک های بانک مرکزی در طول بحران مالی را پس می گیرند. هرچند هیچ نشانه خاصی در مورد زمان وقوع آن وجود نداشت.

بیت کوین، ۴۳ هزار و ۲۰۰ دلار

نرخ بیت کوین بعد از اعلام فدرال کمی تغییر کرد و در حدود 43هزار و 200 دلار معامله شد. احتمالاً این نشان می دهد که معامله گران هنوز متقاعد نشده اند که فدرال رزرو به این زودی ها سخت گیری خواهد کرد.
شمار زیادی از سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده حدس می زنند که «کاهش کمی» یا QE می تواند دلار را تضعیف کرده و ارزش بیت کوین را بالا ببرد بیت کوین همچنان در وال استریت به عنوان یک دارایی سوداگرانه تلقی می شود و شرط این می باشد که سرمایه گذاران بیشتری مجبور شوند به دنبال سرمایه گذاری هایی مانند QE - شیوه چاپ پول برای تحریک بازار - بازده بازارهای اوراق قرضه سنتی را سرکوب کند.
مقامات فدرال رزرو همچنین انتظارات خود از تورم را افزایش داده و بر اساس "خلاصه پیش بینی های اقتصادی" (SEP) که چهارشنبه نیز انتشار یافت، زمان مورد انتظار برای افزایش نرخ بهره را از سال 2023 به 2022 منتقل کردند. در صورتی که بیت کوین به عنوان محدوده ای در برابر تورم تلقی شود ، به علت محدودیت عرضه ، این می تواند یک نکته مثبت برای سرمایه گذاران رمزنگاری باشد.
منبع : tgju.org