فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار بهمن 99

99/11/30
نگرانی مردم از نوسان نرخ طلا / «در کدام بازار سرمایه‌گذاری داشته باشیم؟»

آغاز هفته جاری تا کنون روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته و روند کاهشی را طی کرده است.
طبق گزارش مشرق، بازار طلا از آغاز هفته جاری تا کنون روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته و روند کاهشی را طی کرده است. در حالی که  پیش‌بینی‌های جهانی، از سقوط  انس طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایین ۱۸۰۰ دلار خبر به میان آورده اند اما بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا تهران هفته نخست اسفند را به جهت نزدیک شدن به روزهای آغاز نوروز و افزایش تقاضا کمی رو به افزایش پیش‌بینی کرد.
اما بعضی می‌گویند طلا  چه ارزان باشد و چه گران، مردم پس‌اندازی ندارند که با آن طلا خریداری کنند. اما بعضی دیگر کمی پس‌اندازشان را صرف خرید طلا کرده‌اند و نگران قیمت آن می باشند که مبادا ارزان شود و سرمایه اندکشان به باد برود.
در ادامه نظرات بعضی از مخاطبان در ارتباط قیمت و آینده بازار طلا را می‌خوانید:

عاقلانه انتخاب کنید

«هر سرمایه‌گذاری حتی خریداری یک سکه و فروش آن ، هزینه خرید و فروش دارد. پس لازم می باشد با در نظر داشتن خواب سرمایه انتخاب عاقلانه کنید نه عجله و بعید می باشد که در کوتاه مدت و میان مدت دلار و طلا خیلی گران شود برعکس امکان دارد با حل مسائل بین المللی کاهش شدید شبیه دو ماه قبل رخ بدهد.»
«کاملا گیج شدیم کجا سرمایه گذاری داشته باشیم.»
« هر کسب تجربه‌ای زیانی داره الان تجربه کسب کردی بهاشم پرداخته ای.»
« باتوجه به تصویب بسته پیشنهادی محرک اقتصادی بایدن و تزریق نقدینگی و به طبع آن به وجود آمدن تورم و کاهش ارزش دلار ، پیش‌بینی می‌شود طلا صعودی شود .»
« ما که سکه ۱۶ تومنی خریدیم به گل نشستیم. طلا دیگه رشد خود را کرده بالا نمیره کاهش پیدا می کند.»
«افزایش قیمت دلار ،مانع از کاهش قیمت طلا می‌شه»
« هر وقت طلا بخری ارزونه ، حتی در گران‌ترین زمان ، پس نگران نباش و خریداری کن.»
« با توجه به آینده تاریک روابط ایران با غرب مسلما افزایش نرخ ارز و طلا را پیش رو خواهیم داشت.»

فروش طلا برای مسکن ملی

« اگه بازار طلا یه تکونی خورده این روزا بیشتر برای واریز مبلغ مسکن ملی می باشد. مردم طلاهاشونو می‌فروشن.»
« همه برای پول پیش خونه قرض بدهی دارن و به فروش میرسونن.»
« اینقدر فشار زندگی بالا رفته که پس‌انداز قشر متوسط و پایین ، که چند تا النگو یا گردن‌بند داشتن به‌خاطر پول پیش خونه و اجاره به فروش رسوندن. خدا به دادمون برسه سال دیگه که طلایی برای فروش نداریم چه‌جوری پول پیش جور کنیم.»
« دیگه هیچ‌کس قدرت خرید طلا را نداره با این اجاره‌های سنگین که باید از جیب بدیم به طلا چه‌کار داریم فقط مواد غذایی مهم هست.»
« کشور ایران معادن بسیار طلا و کوه طلا دارد چرا باید این قدر قیمت طلا در این مملکت گران باشد که مردم در حسرت داشتن یک گرم طلا باشند کوه طلا مال تک تک مردم ایران می باشد نه فقط برای قشر خاصی .»
« خدایا همین سه سال پیش بود که طلا گرمی  نود هزارتومان بود عجب روزگار وحشتناکی شده هر روز هزار تومان به قیمت دلار اضافه می‌شود که سبب بالارفتن نرخ طلا هم می‌شود اگر فکر می‌کردیم طلا به بالای گرمی یک میلیون می‌رسد هیچ وقت سرمایه خانگی را از دستش نمیدادیم. خدایا خودت به داد این ملت مال باخته و بیچاره برس .»
منبع : tgju.org
 
99/11/29
ریزش بالای ارزش رمز ارزها

ایسنا به نقل از سی ان بی سی نوشت: ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی با ریزش سنگین همراه گشت.
گری گینزلر- گزینه پیشنهادی جو بایدن برای تصدی سمت رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بیان کرده است باید نظارت بالاتری بر بازار ارزهای دیجیتالی صورت پذیرد و رویکرد سختگیرانه تری برای محافظت از منافع مشتریان این ارزها گرفته شود. این سخنان به فاصله کمی بعد از آن بیان می گردد که ایلان ماسک- بنیان گذار تسلا که پیشتر دوج کوین را ارز مردم خوانده بود در تغییر موضعی آشکار توییت کرد: اگر مالکان عمده دوج کوین اقدام به فروش آن ها داشته باشند به آن ها حق می دهم!
صندوق سرمایه گذاری بانک مورگان استنلی که ارزش دارایی های آن حدود ۱۵۰میلیارد دلار برآورد می گردد از احتمال سرمایه گذاری این بانک بر روی ارز دیجیتالی بیتکوین خبر به میان آورده است. مورگان استنلی دومین بانک بزرگ آمریکایی بعد از جی پی مورگان می باشد که نسبت به سرمایه گذاری در بیتکوین ابراز علاقه کرد. هرچند هنوز شمار زیادی از فعالان مالی نسبت به نوسانات بسیار بالای ارزهای دیجیتالی انتقاد دارند اما روند ورود به این بازار اخیرا شدت پیدا کرده است.
غول پرداختی پی پال اعلام داشت برنامه ای برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی ندارد. جان رینی- مدیر مالی این شرکت با تاکید بر این که فرصت های خوبی در حوزه ارزهای دیجیتالی وجود دارد اضافه کرد: ما از توسعه خدمات مالی با استفاده از فناوری بلاک چین استقبال می کنیم اما فعلا تمایلی به خرید ارزهای دیجیتالی موجود در بازار نداریم. نمی خواهیم پول نقد خود را در دارایی هایی نظیر ارزهای دیجیتالی فعلی سرمایه گذاری کنیم.  
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۶۴ میلیارد دلار برآورد می گردد که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم می باشد. بیت کوین ۱۲ سال قبل توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین به وجود آمد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن صورت پذیرفت.  
بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار می باشد.

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۸ هزار و ۳۶۲.۷۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۱۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۷۴۴.۵۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴ درصد کاهش 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۵ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۲۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- پولکا دوت

قیمت: ۲۹.۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۳۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۰.۷۸ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۰.۸۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۱.۹۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۱۳ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۱۰.۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۲۲ درصد افزایش

۷- بایننس کوین

قیمت: ۱۲۸.۵۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۹۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۷۸ درصد افزایش

۸- لایت کوین

قیمت: ۲۰۵.۲۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۵.۹۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۷۷ درصد افزایش

۹- چین لینک

قیمت: ۳۱.۵۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۷.۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۱۲ درصد افزایش

۱۰- بیتکوین کش

قیمت: ۶۸۸.۵۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۷.۹۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۶.۱۲ درصد افزایش
منبع : tgju.org

 

99/11/28
افت اونس طلا به ۱۸۰۰ دلار تا پایان امسال

اکنون که به نظر می آید معاملات طلا محدوده قیمت پایینتری یافته است، بدبینی زیر پوست بازار خزیده است.
طبق گزارش ایسنا، بانک مورگان استنلی در جدیدترین پیش بینی قیمت، بدبینی خود را به نمایش گذاشته است و اعلام کرد انتظار دارد اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط داشته باشد. این بدبینی در شرایطی به وجود آمده است که اونس طلا بین سطح مقاومتی ۱۸۵۰ دلار و سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلار معامله می گردد.
اندرو شیتس، استراتژیست ارشد بانک مورگان استنلی در گزارشی اعلام داشت اگرچه انتظار می رود تورم در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کند اما برای حمایت از قیمت طلا کافی نمی باشد.
تحلیلگران مورگان استنلی پیش بینی می کنند تورم آمریکا در دو سال آتی به اندکی بالای دو درصد رشد داشته باشد اما چنین سناریوی تورمی چندان مطلوب بازار طلا واقع نخواهد شد.
این بانک آمریکایی اعلام داشت تورم ضعیف به همراه بهبود دورنمای اقتصادی همچنان روی قیمت طلا تاثیر نزولی خواهد گذاشت. شیتس خاطرنشان کرد نرخ فعلی طلا چندان ارزشمند نمی باشد. روند قیمت ضعیف می باشد و کالاهایی که کاهش قیمت پیدا می کنند اغلب تمایل دارند به نزول ادامه دهند. آمار اقتصادی جاری هم بهبود یافته است و به معنای آن می باشد که طلا عملکرد ضعیفتری نسبت به داراییهای دیگر می یابد.
این اظهارات در شرایطی مطرح شده که قیمت طلا برای یافتن نیروی افزایشی تقلا می کند زیرا انتظارات مثبت برای رشد اقتصادی سبب بالا رفتن بازده اوراق قرضه گشته است. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله در حال حاضر ۱.۲ درصد می باشد که بالاترین حد در حدود یک سال اخیر می باشد.
تحلیلگران می گویند رشد بازده اسمی سبب بالاتر رفتن بازده واقعی می گردد. در چنین فضایی، هزینه نگهداری طلا که یک دارایی بدون بازده به شمار می رود، افزایش می یابد و از جذابیت سرمایه گذاری در آن کم می شود.
مورگان استنلی نسبت به اقتصاد آمریکا خوش بین بوده و پیش بینی می کند فعالیت مصرف کننده در نیمه دوم سال رشد داشته باشد.
بر طبق گزارش کیتکونیوز، چتن احیا، اقتصاددان ارشد مورگان استنلی در گزارش جداگانه ای اعلام داشت رکود ناشی از همه گیری ویروس کرونا سبب از بین رفتن ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد خانواده های آمریکایی گشته است اما مصرف کنندگان بیش از یک تریلیون دلار دریافت کرده اند که تا اوایل مارس با تصویب بسته کمک کرونایی بیشتر، به دو تریلیون دلار می رسد. مورگان استنلی انتظار دارد اقتصاد آمریکا امسال ۶.۵ درصد و در سال ۲۰۲۲ به میزان پنج درصد رشد داشته باشد.
بهای اونس طلا در معاملات بازار آمریکا آخرین بار با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۱۸ دلار و ۹۰ سنت توقف کرد.
منبع : tgju.org

 

99/11/27
اگر ۱۰ سال گذشته ۱۰۰ دلار بیتکوین خریداری می کردید،هم اکنون چه قدر پول داشتید؟

بیت کوین در روزهای اخیر در حال ثبت رکوردهای متوالی بوده است و حالا در استانه ورود به ۵۰ هزار دلار قرار دارد اما زمانی تنها ۱۰ سنت دارای قیمت بوده است.
طبق گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، این ارز اگرچه دارای نوسانات بسیار شدیدی بوده است اما یک گزینه خوب سرمایه گذاری بوده است. دنیل پولوتسکی- مدیر شرکت کوین فلیپ بیان کرد: در یک دهه اخیر هیچ دارایی دیگری مثل بیتکوین ( پربازده) نبوده است. 
در اکتبر ۲۰۱۰ می شد با ۱۰۰ دلار با توجه به قیمت ۱۰ سنتی آن، ۱۰۰۰ بیتکوین خریداری کرد. این ۱۰۰۰ بیتکوین در حال حاضر ۴۸ میلیون دلار دارای ارزش است. البته این را هم نباید فراموش کرد که خیلی از افراد هم تمام یا بخش زیادی از سرمایه خود را در این بازار از دست دادند: در سال ۲۰۱۷ بیتکوین از ۲۰ هزار دلار به تنها ۵۰۰۰ دلار قیمت گرفت و این سناریو امکان دارد حالا هم رخ دهد. اصلی ترین علت مخالفان با بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی هم همین نوسانات بالای آن ها می باشد که برای سرمایه گذاران مبتدی بسیار خطرناک می باشد. 
به بیان پولوتسکی تعداد افرادی که در سال نخستین بیتکوین وارد این بازار شدند و دارایی خود را پس انداز کردند خیلی کم می باشد و به همین علت تعداد افراد میلیونر شده از بیتکوین هم احتمالا خیلی زیاد نمی باشد. 
مایک نووگارتس- مدیر موسسه گلکسی دیجیتال پیش بینی می کند قیمت بیتکوین امسال به ۶۰ هزار دلار هم برود. با این حال او هشدار داده است که در بازار ارزهای دیجیتالی هیچ چیز قطعی نمی باشد و سرمایه گذاران باید خود را آماده روبرو شدن با هر چیزی کنند. 
در حال حاضر و با بالا گرفتن تب ارزهای دیجیتالی، غول های مالی جهان در حال ورود به این بازار می باشند: مسترکارد که بزرگ ترین ارایه دهنده خدمات پرداخت در جهان به حساب می آید اعلام کرده است تا پایان امسال امکان اضافه شدن ارزهای دیجیتالی به شبکه خود را فراهم می آورد. 
منبع : tgju.org
 
99/11/26
چشم انداز ارزهای دیجیتال از نگاه تسلا


طبق گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، این شایعه‌ها ادامه داشت تا اینکه شرکت تسلا که صاحب آن ایلان ماسک می باشد به‌صورت رسمی اعلام کرد که در ماه ژانویه حدود ۵/ ۱ میلیارد دلار به‌صورت ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری داشته است. اعلام این خبر کافی بود تا ارزهای دیجیتال ۱۷درصد افزایش قیمت داشته باشند. قبل از اعلام این خبر نیز ایلان ماسک در حساب توییتری خود حمایت‌های صریحی را از ارزهای دیجیتالی کرده بود و شمار زیادی از صاحب‌نظران رشد قیمتی ارز دیجیتال داجکوین را حاصل حمایت‌های صریح ایلان ماسک از این ارز دانسته‌اند.
این حمایت‌های صریح سبب شد شائبه‌هایی مبنی بر اینکه ایلان ماسک همان مبدع بیت‌کوین می باشد، در فضای رسانه‌ای و اینترنتی مطرح شود. در همین حین به گزارش «فوربس» گروهی از حقوق‌دانان به ایلان ماسک هشدار داده‌اند که اقدامات اخیر او در حمایت از ارزهای دیجیتال می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای او داشته باشد و از مصادیق جرم به حساب آید.

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری

دوشنبه هفته پیش ایلان ماسک اعلام داشت که در ماه ژانویه ۵/ ۱ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است و انتظار دارد که در آینده این ارز دیجیتال به منبع اصلی تراکنش‌های مالی در دنیا مبدل شود. به محض اعلام این خبر بیت‌کوین به اندازه ۱۷ درصد رشد قیمت را دارا بوده است و توانست سقف قیمتی ۴۵ هزار دلار را نیز لمس کند و بر طبق آخرین خبرها به بیش از ۴۸ هزار دلار هم رسیده است. این خبر پس از آن اعلام شد که ایلان ماسک در صفحه توییتری خود هشتگ بیت‌کوین را قرار داد. البته بعد از چند روز این هشتگ را از صفحه خود پاک کرد، اما همچنان به حمایت‌های خود از ارزهای دیجیتالی ادامه داد. او در همین حال، تمرکز خود را روی داجکوین نیز گذاشت و به این ترتیب پس از حمایت‌های صریح صاحب تسلا از این ارز دیجیتال، داجکوین نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش داشت. همچنین بعد از اعلام این خبر، سهام شرکت‌هایی که پلت‌فرم لازم جهت تجارت با بیت‌کوین و تکنولوژی استخراج ارزهای دیجیتالی را محیا می‌کردند نیز در چین، کره‌جنوبی و استرالیا با بالا رفتن قیمت مواجه شد.
این کمپانی در اعلامیه خود ضمن اعلام اینکه در ماه ژانویه ۵/ ۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال خریده، نظر خود را در ارتباط این ارز دیجیتالی نیز بیان کرده است. «ما انتظار داریم که در آینده نزدیک ارزهای دیجیتال را برای تراکنش‌های مالی کالاهای تولیدی خود به رسمیت بشناسیم.» ایلان ماسک در هفته‌های قبل در صفحه توییتری خود گفته بود که بیت‌کوین در آستانه به رسمیت شناخته شدن نزد سرمایه‌گذاران بزرگ می باشد. به این ترتیب تسلا اولین کمپانی بزرگ در دنیا به حساب می آید که به تدریج در نظر دارد ارزهای دیجیتال را وارد تراکنش‌های مالی خود کند.
بر طبق برآوردها تا آخر سال قبل تسلا حدود ۱۹ میلیارد دلار به‌صورت نقد و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در دست داشته که ۵/ ۱ میلیارد دلار حدود ۸ درصد کل دارایی‌های این شرکت به حساب می آید. می‌توان نتیجه گرفت که ایلان ماسک و شرکت او به ارزهای دیجیتال بسیار امید بسته است و آینده درخشانی برای رمزارزها تصور می کنند.

عمل مجرمانه صاحب تسلا

بعد از توییت‌های حمایتگرایانه ایلان ماسک از داجکوین و سایر ارزهای دیجیتال شمار زیادی از حقوقدانان آمریکا این توییت‌ها را از نظر حقوقی مجرمانه یا شبه مجرمانه نامیده‌اند. طبق گزارش خبرگزاری فوربس، گروهی از حقوق‌دانان در هشداری که به ماسک داده‌اند پیش‌بینی کرده‌اند که این امکان وجود دارد که سازمان‌های نظارتی آمریکا توییت‌های ایلان ماسک را مجرمانه به حساب آورده است و در این زمینه ورود کنند.
این گمانه‌زنی زمانی تشدید شد که شرکت ایلان ماسک یعنی تسلا اعلام کرد که ۵/ ۱میلیارد دلار ارز دیجیتالی خریده است که همین خبر بلافاصله سبب افزایش یکباره قیمت ارزهای دیجیتالی گشت. به زعم بعضی از حقوقدانان، سازمان‌های نظارتی آمریکا می‌توانند در همین زمینه بررسی کنند که آیا در حقیقت شرکت تسلا ارز دیجیتالی خریداری کرده یا این صرفا فضاسازی رسانه‌ای می باشد. علاوه بر این در سال ۲۰۱۸ نیز سازمان‌های نظارتی آمریکا به ایلان ماسک در زمینه توییت‌هایش هشدار داده بودند که نتیجه‌‌اش این بود که ایلان ماسک متعهد شد که در زمینه توییت‌های خود مراقبت بیشتری داشته باشد و پایبند به قوانین باشد.

حامی بیت‌کوین یا مبدع آن

پس از حمایت‌های رسمی ایلان ماسک از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بعضی در شبکه‌های اجتماعی این شائبه را مطرح کردند که ایلان ماسک همان مبدع اصل بیت‌کوین می باشد. سازنده اصلی بیت‌کوین فردی به اسم «ساتوشی ناکاموتو» مطرح شده بود که همواره در مورد هویت این فرد شایعه‌هایی هست. پس از حمایت‌های صریح ایلان ماسک از بیت‌کوین به خصوص پس از اینکه شرکت او، تسلا اعلام کرد که حدود ۵/ ۱ میلیارد دلار را به‌صورت ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرده، شائبه‌ها در مورد اینکه او همان ساتوشی می باشد، تقویت گشت. در همین رابطه یکی از کارورزهای سابق در یکی از شرکت‌های هوافضای متعلق به ایلان ماسک در توییتی خبر داد که به احتمال زیاد ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتوی معروف می باشد.
پس از افزایش گمانه‌زنی در این زمینه، ایلان ماسک در پیامی، تمامی گمانه‌زنی را در این باره رد کرد اما همچنان این گمانه‌زنی به قوت در فضای رسانه‌های جمعی موجود است.

ارزهای دیجیتال پس از روی خوش تسلا  

بعضی از تحلیلگران حمایت ایلان ماسک و شرکت تسلا از بیت‌کوین را یک نقطه عطفی برای ارزهای دیجیتال می‌بینند. به گمان این نوع از تحلیلگران، وقتی کمپانی بزرگی همانند تسلا به این اقدام مبادرت ورزیده به تدریج بقیه شرکت‌های بزرگ نیز به این نوع ارزها روی خوش نشان خواهند داد. این دسته از تحلیلگران با بیان این موضوع که به هر حال افراد زیادی سهامدار تسلا می باشند نتیجه می‌گیرند که در این زمینه حتما بررسی‌های کارشناسی شکل گرفته است. در همین حین شمار زیادی دیگر در این زمینه تشکیک‌هایی مطرح کرده‌اند. این گروه از کارشناسان با بیان ذات نوسانی ارزهای دیجیتالی به این نوع ارزها به دیده تردید می‌نگرند و به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که به آینده ارزهای دیجیتالی امید چندانی نداشته باشند.

افزایش تاریخی رمز ارزها

پیش از اعلام این خبر نیز بیت‌کوین در سال جاری حدود ۶۲ درصد رشد کرده بود. این در حالی می باشد که در سال قبل ارزهای دیجیتالی رشد ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده بودند. بسیاری علت بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتالی را به این صورت مطرح می‌کنند که سرمایه‌گذاران در سال قبل به علت اینکه نرخ بهره در اکثر کشورهای پیشرفته نزدیک به صفر بود به دنبال دارایی جایگزینی برای سرمایه‌گذاری‌های خود بودند که بهره بالاتری از سایر دارایی‌ها داشته باشد که در این زمینه بیت‌کوین توانست گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید و در صدر دارایی‌ها از نظر نرخ بهره جای گیرد.

بدبینی بانک‌های مرکزی به ارز دیجیتال

به رغم اینکه شمار زیادی از سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال روی خوش نشان داده‌اند اما همچنان شمار زیادی از مقام‌های رسمی در بانک‌های مرکزی دنیا نسبت به افزایش قیمت بیت‌کوین با دیده تردید می‌نگرند. در اکتبر سال قبل رئیس‌کل بانک مرکزی انگلستان در ارتباط ارزهای دیجیتال واکنش نشان داد و در این زمینه تردیدهای خود را مطرح کرد. او در این باره گفته بود که نگران این می باشد که مردم از ارزهای دیجیتال استفاده کنند؛ زیرا این نوع از ارزها بسیار نوسانی می باشند. به بیان او ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی و طبیعی ندارند و صرفا می‌توانند ارزش بیرونی داشته باشند. به هر روی ابهامات زیادی در ارتباط آینده رمزارزها در بازارهای مالی وجود دارد که این امر نشان دهنده این می باشد که افراد غیر‌مطلع باید تا حد امکان به این بازار وارد نشوند.
منبع : tgju.org

 

99/11/25
تداوم کاهش قیمت جهانی طلا

طبق گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نرخ جهانی طلا در معاملات روز جمعه، تحت تأثیر تثبیت ارزش دلار به کاهش خود ادامه داد با این حال موفق شد به رشد هفتگی دست یابد.
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن ۰.۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱,۸۲۳.۴۶ دلار رسید.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱,۸۲۳.۲۰ دلار رسید.
آنچه به نرخ طلا فشار وارد کرد تثبیت ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان بوده است. با این حال دلار با بیشترین کاهش هفتگی خود در ۸ هفته اخیر روبرو شد.
امید به تصویب بسته مالی جدید آمریکا سبب شده است تا در روزهای اخیر قیمت طلا تقویت شده و این هفته نخستین رشد هفتگی قیمت طلا در ۳ هفته اخیر به ثبت برسد.
منیع : tgju.org

 

99/11/23
نرخ بیت کوین از ۴۷ هزار دلار عبور کرد


نرخ بیت کوین طی ۲۴ ساعت قبل باز هم از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرد و حالا از ۴۷ هزار دلار نیز عبور کرده است.
طبق گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از کوین مارکت مپ، قیمت بیت کوین طی ساعات قبل از ۴۷ هزار دلار عبور کرده است.
به طور کلی این ارز مجازی که پرطرفدارترین ارز دیجیتال در جهان به شمار می آید در ۲۴ ساعت قبل ۲۲.۲ درصد رشد قیمت داشته و هم اکنون با قیمتی بالای ۴۷۸۰۰ دلار به مرز ۴۸ هزار دلار دست یافته است. قیمت هر توکن بیت کوین اگرچه به سرعت در نوسان می باشد، اما بین ۴۷۷۰۰ دلار تا ۴۷۸۴۷ دلار در نوسان می باشد.
قیمت اتریوم هم در بازار طی روز قبل ۷ درصد بالا رفته و به ۱۷۴۵ دلار رسیده است.

ورود تسلا به بازار خرید و فروش ارز‌های مجازی

علت رشد سنگین قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت قبل این می باشد که شرکت خودروسازی تسلای آمریکا اعلام کرده است که طی ماه قبل ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.
بیت کوین در حالی امروز و با گذشت ۹ روز از ماه فوریه به مرز ۴۸ هزار دلار رسیده که آغاز ماه فوریه ۳۳ هزار دلار قیمت داشته است.
طبق گزارش بلومبرگ، بغضی کارشناسان بازار ارز‌های مجازی براین باور هستند که به خاطر افزایش محبوبیت بیت کوین در بین سرمایه‌گذاران و جدی شدن رقابت این ارز دیجیتال با طلا در جذب سرمایه گذاران امکان دارد شاهد رسیدن قیمت آن به ۵۰ هزار دلار هم باشیم.

آیا ماسک از بیت‌کوین نوسان می‌گیرد؟

طی هفته‌های قبل ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، ورود سنگینی به بازار ارز‌های مجازی دارا بوده است.
ایلان ماسک پیشتر نیز با رشته توئیت‌های خود سبب شده بود که ارزش سهام تسلا نوساناتی در بورس وال استریت را تجربه داشته باشد و اصطلاحا از این کار نوسان می‌گرفت و همین امر سبب شده بود که اقدامات وی بار‌ها از طرف مقامات ناظر بازار مورد کنکاش قرار بگیرد.
این احتمال نیز وجود دارد که ماسک این بار هم بخواهد با توجه به اینکه فعلا بازار ارز‌های مجازی ناظری ندارد راحت‌تر از قبل دست به نوسان گرفتن از بیت کوین و دیگر ارز‌های مجازی زده و با بالا و پایین کردن قیمت آن پول‌های هنگفتی به جیب بزند.
طی هفته‌های قبل حتی چند توئیت ماسک در ارتباط یک ارز مجازی گمنام به نام "داگ کوین" یا "داج کوین" سبب شده بود شاهد بالا رفتن شدید اقبال عمومی این ارز در بازار جهانی باشیم، به گونه‌ای که قیمت این ارز تنها در ۲۴ ساعت بیش از ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

ریسک‌های غیر قابل پیش‌بینی بیت‌کوین

در ماه ژانویه هم بازار بیت کوین بسیار پر نوسان بود به گونه‌ای که بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار نوسان داشت. در این ماه هم گفته‌های ماسک در این باره بی تأثیر نبود. ایلان ماسک چند هفته قبل گفته بود که شرکت تسلا به جای پول در ازای محصولات خود بیت کوین هم قبول می کند و یکی از دلایل رشد سنگین قیمت بیت کوین هم همین سیگنال‌ها بوده است.
بیت کوین داران و افرادی که می‌خواهند به بازار ارز‌های مجازی وارد شوند، نباید از یاد ببرند که در سال ۲۰۱۷ هم اتفاقات مشابهی را شاهد بودیم، به گونه‌ای که در ماه دسامبر همان سال قیمت بیت کوین به یک باره به مرز ۲۰ هزار دلار رسید، ولی بعد از چند روز قیمت آن سقوط کرد و برای چند سال و تا همین اواخر در محدوده ۵ تا ۸ هزار دلار مورد معامله قرار می گرفت.
منبع : tgju.org
 
99/11/21
آیا ترمز صعود ارزهای دیجیتال کشیده شد؟

طبق گزارش سی ان بی سی، برای دومین روز متوالی اکثر ارزهای دیجیتالی دچار ریزش شدند که در بین ارزهای اصلی ریزش اتریوم و بایننس کوین از سایر ارزهای بالاتر بود. از طرف دیگر اما حمایت مجدد ایلان ماسک از دوج کوین سبب افزایش عجیب این ارز شد تا بدین ترتیب یک قله تاریخی جدید به ثبت برسد. از طرف دیگر در نیجریه که بزرگ ترین اقتصاد آفریقا به حساب می آید دولت در دستوری عجیب هرگونه معامله ارزهای دیجیتالی را ممنوع اعلام کرده است و به بانک ها وصرافی ها هشدار داد به شدت با تخلف در این زمینه برخود خواهد داشت. 
طبق گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با بالا رفتن مقبولیت رمزارزها، شهردار شهر میامی آمریکا از امکان پرداخت حقوق کارکنان سازمان متبوعش با بیت کوین خبر به میان آورده است. قبل از این نیز ایلان ماسک به تمجید از بیت‌کوین روی آورده و در اظهار نظر کم سابقه ای بیان کرده است فکر می کند بیت‌کوین به زودی به مقبولیت عمومی گسترده ای خواهد رسید. وی بیت‌کوین را ابتکاری بسیار خوب خوانده که آن را دیر کشف کرده است.
هند که به علت جمعیت بالای خود یکی از بازارهای اصلی ارزهای دیجیتالی در جهان به حساب می آید در حال بررسی طرحی می باشد که در صورت تصویب آن در مجلس، خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را ممنوع اعلام و دولت را موظف می کند تا چارچوبی برای توسعه ارز دیجیتالی ملی این کشور فراهم آورد. ممنوعیت پیشنهادی شامل تمام ارزهای دیجیتالی خصوصی می گردد مگر موارد خاصی که بانک مرکزی هند ادامه قانونی باقی ماندن معاملات آن ها را ضروری تشخیص دهد.  
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۰۶۲ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.  در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم می باشد. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین به وجود آمد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  
بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار می باشد.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۸ هزار و ۳۴۴.۱۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۰۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۸۰.۴۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۶.۹۸ درصد کاهش 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۴- کاردانو

قیمت: ۰.۶۲۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۴.۹۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸۲.۸۸ درصد افزایش

۵- ریپل

قیمت: ۰.۴۱۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۶.۲۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵ درصد کاهش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۱۹.۵۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۸۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۱۹ درصد افزایش

۷- بایننس کوین

قیمت: ۶۸.۴۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۶۵ درصد افزایش

۸- لایت کوین

قیمت: ۱۵۰.۳۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۵.۴۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۴ درصد افزایش

۹- چین لینک

قیمت: ۲۴.۲۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۵.۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۴ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۰۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۳۲.۵۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳۳.۴۶ درصد افزایش
منبع : tgju.org

 

99/11/20
ثبت رکورد جدید برای ارزهای دیجیتال | ۴۰ هزار دلاری شدن بیت کوین

ارزش بیت کوین ۷ درصد در روز شنبه افزایش پیدا کرد و به ۴۰۶۵۸ دلار رسید. به این ترتیب، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به رکورد جدیدی دست یافت.
طبق گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از بلومبرگ نوشت: ارزش بیت کوین تا ۴۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد و کمک کرد ارزش بازار ارزهای دیجیتال به رکورد جدیدی برسد.

بیت‌کوین تا کجا افت پیدا می کند؟ | دورخیز برای رکورد ۵۰ هزار دلاری

ارزش بزرگترین ارز مجازی دنیا ۷ درصد در روز شنبه ۱۸ بهمن افزایش پیدا کرد و به ۴۰۶۵۸ دلار رسید. به این ترتیب بیت کوین به بالاترین قیمت آن در اوایل ژانویه که ۴۲ هزار دلار بود نزدیک می گردد.
 این بالا رفتن قیمت به دنبال یک هفته بی ثبات دیگر در بازارهای ارز مجازی به وجود آمده که یک علت آن حمایت الون ماسک از بیت کوین و بالا رفتن رکوردشکن ارزش اتر، دومین ارز مجازی بزرگ دنیا بوده است.
طرفداران مشهور و رده بالای بیت کوین مثل الون ماسک، عقیده دارند این ارز مجازی مقبولیت وسیعتری در جامعه مالی کسب می کند. اما قانونگذاران همچنان نسبت به بی ثباتی‌های احتمالی هشدار می‌دهند که می‌تواند سرمایه‌گذاران را دور کند.
شمار زیادی از سرمایه‌گذاران هنوز هم ارزهای دیجیتال را یک بخش بسیار مخاطره‌آمیز دانسته اند. بیت کوین ۲۴ درصد در هفته جاری افزایش قیمت را دارا بوده است. این ارز مجازی قبل از رسیدن به ۵۰ هزار دلار تثبیت می گردد که ارزش بازار آن را به یک تریلیون دلار می‌رساند.
در این بین، افزایش ۸ برابری ارزش اتر نسبت به سال قبل با موانع بسیاری مواجه است. این ارز مجازی در روز شنبه ۱۶۹۳ دلار مورد معامله قرار گرفت.
منبع : tgju.org

 

99/11/19
دو پیش‌بینی از نرخ طلا/ احتمال افت دلار

تحلیلگران کیتکو در نظرسنجی اخیر پیش بینی داشته اند طلا در هفته جاری روند افزایشی را تجربه خواهد کرد.
طبق گزارش مشرق به نقل از آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز ،  نرخ طلا برای پیدا کردن حرکت افزایشی در حال ایجاد احساسات مختلفی در بازار می باشد.
در حالی که اکثریت تحلیلگران وال استریت انتظار این را دارند که در این هفته شاهد بالا رفتن نرخ طلا باشند ، کمتر از ۵۰٪ از سرمایه گذاران خرده کار پیش بینی افزایشی شدن قیمت فلز گرانبها را دارند.
تغییر احساس در بازار طلا در حالی می باشد که سرمایه گذاران خرده کار ، که از طریق رسانه های اجتماعی سازمان یافته اند، نمی توانند فشار کوتاه مداومی در بازار نقره به وجود آورند. نرخ هر اونس نقره را تحلیلگران در زیر ۲۷ دلار پیش بینی می کنند، همان جایی که هفته قبل بود. قیمت ها بعد از رسیدن به بالاترین سطح هشت ساله در روز دوشنبه ، به شدت کاهش پیدا است.

شکست فضای مجازی

به بیان بعضی تحلیلگران ، شکست هشتگ هایی در زمینه نقره در فضای مجازی تاثیری بر طلا خواهد گذاشت زیرا این اتفاق سبب می شود سرمایه گذاران خرده کار از بازار فلزات گرانبها فاصله بگیرند.
این هفته ، ۱۴ تحلیلگر که به وال استریت معروف می باشند در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع ۹ رای دهنده ، یا ۶۴٪ ، پیش بینی صعود قیمت طلا در هفته را داشته اند. در همین حال ، چهار شرکت کننده یا ۲۹٪ گفتند که کاهشی خواهد بود و یک تحلیلگر یا ۷٪ گفتند که آنها در این هفته  در برابر طلا بی طرف می باشند.
در همین حال ، در میان سرمایه گذاران مین استریت (مین استریت اصطلاحی محاوره ای می باشد که اقتصاددانان برای ارجاع جمعی از مشاغل کوچک مستقل آمریکا به کار می برند.) ، ۱۸۲۳ رای در نظرسنجی آنلاین به دست آمد. در میان این افراد ، ۸۷۳ ، یا ۴۸٪ ، گفتند که در هفته طلا افزایشی خواهد بود. ۵۶۸ شرکت کننده دیگر ، یا ۳۱٪ گفتند طلا نزول قیمت را تجربه خواهد کرد، در حالی که ۳۸۲ رای دهنده ، یا ۲۱٪ ، در برابر فلز گرانبها بی طرف بودند.
در میان مین استریت، بخش طلا کاهشی ترین روند طلا از اواخر ماه نوامبر بوده است ، زمانی که قیمت هر اونس طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار رسید. هفته قبل هر دو تحلیل گر وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی طلا را افزایشی دیده بودند. معاملات آتی طلای آوریل (اردیبهشت) قیمت هر اونس ۱،۸۰۹.۳۰ دلار مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته قبل ۲ درصد کاهش داشت.

بازی صبر برای سرمایه گذاران

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو ، بیان کرد که نه تنها طلا با افزایش نرخ بازده اوراق قرضه برای یافتن صعود مدوام سعی می کند ، بلکه فشار شکست در نقره نیز بر احساسات بازار تاثیرگذار می باشد. کم شدن تمایل به سرمایه گذاری در بازار نقره می تواند فرصتی برای بازار طلا گردد.
او در عین حال بیان کرد: من نگران هستم که نقره هنوز به روند کاهشی خود پایان نداده باشد. با در نظر داشتن این روایت ها ، شرایط برای سرمایه گذاری های فلز گرانبها به طور فزاینده ای مانند یک بازی صبر می باشد تا زمانی که تورم جدی خود را نشان دهد.
اگرچه سرمایه گذاران خرد در ارتباط روند طلا حس کاهشی دارند ، اما شمار زیادی از تحلیلگران همچنان صعودی بودن را پیش بینی می کنند زیرا انتظار می رود دلار آمریکا هفته جاری شاهد فشار فروش باشد.
بعد از آنکه اقتصاد آمریکا در ژانویه فقط ۴۵هزار شغل به وجود آورد، که نشان دهنده تقریباً نیمی از انتظارات حدود ۱۰۰هزار شغل می باشد، دلار آمریکا روز جمعه سختی را داشت. شمار زیادی از اقتصاددانان متذکر می شوند که گزارش کارمزد غیرکشاورزی ژانویه نشان دهنده این می باشد که بازگرداندن حدود ۱۰ میلیون شغل از دست رفته برای اقتصاد ویران شده از بیماری همه گیری کرونا ، سخت خواهد بود. آنها تاکید دارند که ضعف بازار کار ، فدرال رزرو را مجبور به حفظ سیاست پولی فوق العاده سازگار برای آینده خواهد کرد. یعنی این نهاد ناچار می باشد با انبساط بیشتر  از تعمیق رکود جلوگیری به عمل آورد.
منبع : tgju.org

 

99/11/18
بررسی نرخ طلا در هفته ای که گذشت/سکه ۳۵۰ هزار تومان ارزان گشت

به بیان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران روند قیمتی سکه و طلا در پایان هفته نسبت به آغاز هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط هر قطعه سکه ۳۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۶ هزار تومان نزول پیدا کرده است.
طبق گزارش سایت طلا ،نادر بذرافشان در ارتباط با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر اونس جهانی طلا ۱۸۰۷ دلار است که نسبت به ابتدای هفته، حدود ۴۰ دلار کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: به‌تبع نزول نرخ جهانی طلا در طول هفته در بازار داخلی نیز تاثیرگذار بوده است. ضمن اینکه در کشور نیز در طول یک هفته، شاهد نوسانات کاهش نرخ ارز نیز بوده‌ایم؛ بنابراین نزول نرخ ارز در کنار افت قیمت اونس جهانی باعث کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی شده و هفته‌ای نسبتا کاهشی را رقم زده است.  
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور گشت: در این هفته‌ باتوجه به میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر، حدود ۱۵ درصد رشد تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه به وجود آمد اما باتوجه به کاهش ۴۰ دلاری قیمت اونس جهانی که طی مدت اخیر بی‌سابقه نیز بوده و نزول نرخ ارز، هر قطعه سکه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش حدود ۲۶ هزار تومانی مواجه شد؛ لذا باتوجه به ثبات قیمتی به وجود آمده در بازارهای داخلی طی دو ماه قبل، قیمت‌ها کاهش به نسبت خوبی داشته و مردم می‌توانند به راحتی معامله مصنوعات طلا و سکه داشته باشند.  
وی اضافه کرد: همچنین در طول یک هفته اخیر نیم سکه حدود ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۰۰هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را دارا بوده اند.
این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در اعلام آخرین قیمت‌ها نیز اظهار داشت: در پایان هفته هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده‌اند. همانطور که اشاره شد نیم سکه نیز با افت حدودا ۲۵۰ هزار تومانی در طول هفته، اکنون شش میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین ربع سکه از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آغاز هفته به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در آخر هفته رسیده است و سکه‌های یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در پایان هفته، قیمت‌گذاری گشته اند.
این مقام صنفی اضافه کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان هفته تقریبا یک میلیون و ۷۱ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز چهار میلیون و ۶۳۰ هزار تومان قیمت دارد. همانطور که اشاره شد، آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس جهانی ۱۸۰۷ دلار می باشد. همچنین در حال حاضر حباب سکه حدوداً به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
منبع : سایت طلا
 
99/11/16
فشار اونس بروی سکه امامی

طبق گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی، ۴۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و ساعت ۳ بعدازظهر به قیمت ۲۳ هزار و ۹۸ تومان رسید. به بیان فعالان کاهش قیمت دلار تحت تاثیر چند اتفاق سیاسی قرار داشت. از یکطرف، معامله‌گران تصور می‌کردند،‌ با مذاکره مقامات ایرانی و عراقی، گشایشی برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده، امکان دارد اتفاق بیفتد.

بازار امیدوار به رویدادهای جدید

وزیر خارجه ایران تصریح داشت که می‌توان مکانیزمی را برای هماهنگ‌سازی و همزمان کردن اقدامات واشنگتن و تهران برای اجرای کامل تعهدات برجامی به کار برد. این بخش از صحبت‌های ظریف مورد استقبال کاهشی‌های بازار ارز قرار گرفته شد؛ از نگاه آنها صحبت‌های این مقام مسوول به معنای آن می باشد که ایران به شکل عملی آمادگی دارد بار دیگر تعهدات خود را از سر بگیرد، ولی در شرایطی که طرف آمریکایی نیز حاضر به دادن امتیاز گردد و تحریم‌ها را لغو گرداند. آمریکایی‌ها در دوران جدید بارها عنوان کردند به دنبال دیپلماسی می باشند. این موضوع سبب شده است که معامله‌گران در بازار ارز داخلی در انتظار بازگشت دو کشور به میز مذاکره باشند، عاملی که سبب می‌شود‌ این دسته در ارتباط خرید ارز احتیاط به عمل آورند.
در کنار این روند بازار سهام در روزهای اخیر بار دیگر کاهشی شده است. بعضی از فعالان ارزی بر این باور هستند که کاهش شاخص کل بورس به معنای پایین آمدن انتظارات تورمی می باشد.  از نگاه آنها، بورسی‌ها قیمت دلار را پایین‌تر می‌بینند، در نتیجه به استقبال فروش رفته اند. با این حال، گروهی از معامله‌گران باور دارند، نوسان نزولی دو روز اخیر بورس ارتباطی به انتظارات معامله‌گران برای کاهش قیمت دلار نداشته است.
روز قبل نرخ حواله درهم هم از کاهش بیشتر نرخ دلار در بازار داخلی حمایت به عمل می آورند. روز چهارشنبه، حواله درهم به زیر مرز ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی رفت و انتظارات بازیگران بازار داخلی را نزولی کرد. نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار داخلی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و به طور سنتی کم شدن یکی به کاهش دیگری منجر می‌شود.
بالا رفتن قیمت دلار روز سه‌شنبه کمک کرد که سکه امامی در این روز به کاهش اونس طلا بهای زیادی ندهد و حتی با سرعت آرامی در مسیر افزایشی قرار گرفته شود. سکه در روز چهارم هفته ۳۰ هزار تومان افزایش یافت و به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید. اما روز چهارشنبه خبری از بالا رفتن قیمت دلار نبود و روند نزولی اونس طلا نیز حداقل تا ساعت ۴بعدازظهر قطع نشد. در واکنش به کاهش این دو متغیر اثرگذار، معامله‌گران سکه نیز فروشنده شدند و توانستند قیمت فلز گرانبهای داخلی را ۲۰۰ هزار تومان پایین‌تر ببرند و به ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برسانند. سطح حمایتی مهم بازار سکه محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. تثبیت شدن زیر این سطح می‌تواند سکه را در معرض فروش‌های بیشتر قرار دهد. حمایت بعدی پیش روی سکه محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد که در صورت شکست آن، فلز گرانبهای داخلی تا محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تومان عقب می نشیند. به بیان فعالان، در صورتی که اونس طلا به بالای محدوده هزار و ۸۵۰ دلار برنگردد، سکه کار سختی برای افزایش خواهد داشت. با این حال، با توجه به حباب مثبت سکه می‌توان گفت سکه‌بازان به بالا رفتن قیمت دلار و اونس طلا خوش‌بین می باشند.
منبع : tgju.org
 
99/11/15
ماینرهای بیت کوین در ماه گذشته چه میزان درآمد داشته‌اند؟

ماینرهای بیت کوین بعد از چندین سال مجددا به درآمد میلیارد دلاری دست یافتند. درآمد این افراد در ژانویه ۲۰۲۱ به ۱.۰۹ میلیارد دلار رسیده است.
درآمد ماینرهای بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۱ بالاترین حد از دسامبر ۲۰۱۷ به حساب می آید و البته بعد از سال ۲۰۱۸ این درآمد به چنین رقمی رسیده است. در ژانویه ۲۰۱۸ ماینرها درآمدی برابر ۱.۰۲ میلیارد دلار را دارا بوده اند که اختلاف نسبتا کمی با درآمد آن‌ها در ماه قبل میلادی دارد.
با وجود درآمد میلیارد دلاری ماینرهای بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱، آن‌ها هنوز به این توانایی نرسیده اند که رکورد بالاترین درآمد ماهانه خود را کسب کنند. درآمد ماینرها در دسامبر ۲۰۱۷ به ۱.۲۵ میلیارد دلار رسیده است. در آن زمان قیمت بیت کوین رکوردشکنی کرد، البته در سال ۲۰۲۰ چندین بار این رکورد شکسته شد.
از درآمد بیش از ۱ میلیارد دلاری ماینرهای بیت کوین در ماه قبل میلادی، ۹۷۷ میلیون دلار آن مربوط به سوبسید بلوک شبکه می گردد. این سوبسید بعد از اینکه قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار عبور کرد و به ۴۲ هزار دلار رسید، صعود چشمگیری را تجربه کرد.

ماینرهای بیت کوین

هزینه استخراج بیت کوین نسبت به قبل افزایش داشته چرا که شمار زیادی به دنبال خرید «مدارهای مجتمع با کاربرد خاص» یا «ASIC» برای ماینینگ می باشند. در این میان دستگاه‌های AntMiner S19 Pro و AntMiner S19 شرکت «Bitmain» موردتوجه ماینرها قرار دارند.
کمبود تجهیزات و همچنین بالا رفتن قیمت بیت کوین سبب شده درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به ازای هر تراکنش بر ثانیه قدرت محاسباتی، به ۰.۲۵ دلار برسد که بیشترین میزان از اواسط سال ۲۰۱۹ به حساب می آید.
قیمت بیت کوین در ماه‌های قبل صعود چشمگیری را تجربه کرده و البته بعد از عبور از مرز ۴۰ هزار دلار، حالا در محدوده ۳۴ هزار دلار قرار گرفته است. نرخ این رمزارز حتی چند روز پیش به کمتر از ۳۰ هزار دلار هم رسید اما توانست ارزش خود را بالا ببرد. در بالا رفتن ارزش این رمزارز مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک هم نقش داشته است.
ایلان ماسک که با افزودن بیت کوین به نمایه حساب توییترش سبب بالا رفتن قیمت این رمزارز شده بوده، اخیرا در مصاحبه‌ای خود را حامی آن اعلام کرده و گفته در آینده سیستم‌های مالی آن را پذیرا می شود.
منبع : tgju.org

 

99/11/14
اکنون بهترین زمان برای خرید طلا می باشد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات بیان کرد: روند قیمتها در بازار طلای ایران دیگر افزایشی نمی باشد.
کیومرث امیریان در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه (س)و گرامیداشت ایام دهه فجر بیان کرد بازار طلای ایران در حال حاضر برای خرید مناسب می باشد به دلیل اینکه قیمتها ثبات پیدا کرده است و در صورتیکه قیمت اونس جهانی افزایش چندانی نداشته باشد قیمتها روند ثابت را ادامه می دهد.
وی از مردم خواست طلا و جواهر را حتما از فروشگاههای که دارای جواز کسب معتبر می باشند خریداری کنند و حتما طلا و جواهر خود را با فاکتور تهیه کنند.
به بیان امیریان قیمتها در بازار طلای ایران دیگر افزایشی نمی باشد چرا که مسائل سیاسی کاهش پیدا کرده است و ایران با تحریمهای تازه همانند قبل روبرو نیست و با روی کارآمدن دولت جدید در آمریکا و سیاست وی مبنی بر تعامل با ایران و دنیا این سیاست به نفع ایران تمام خواهد شد و پیش بینی می گردد قیمتها در بازار طلا ثابت بماند و در روزهای آتی کاهشی خواهد بود.
وی بیان کرد در حال حاضر حباب سکه در حدود 200 هزار تومان می باشد که نسبت به روزهای قبل 600 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.
رییس اتحادیه شمیرانات معتقد می باشد در حال حاضر مردم در انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه می باشند و خرید طلا رونق چندانی ندارد و چنانچه روند  ثبات و کاهش قیمت طلا ادامه‌دار باشد، امکان دارد تقاضا برای خرید مصنوعات طلا  بیشتر شود.
وی در پایان به همکاران خود در صنف طلا و جواهر توصیه کرد که با توجه به مشکلات اقتصادی و گرانی طلا و سرقتهای روزهای اخیر در شهرستانها (سرقت سیرجان در روز قبل و کشته شدن یک نفر) در روزهای پایانی سال ،نکات امنیتی را بیشتر رعایت فرمایند و مغازه خود را به وسایل  ایمنی ضد سرقت تجهیز کنند در صورت مورد مشکوک بلافاصله با 110 تماس بگیرند.
منبع : tgju.org
 
99/11/13
دمای منفی طلا در ژانویه سال ۲۰۲۱


طبق گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ درحالی‌که به نظر می آید قیمت طلا و نوسانات آن در کوتاه‌مدت تحت‌تاثیر رشد قیمت نقره در روزهای اخیر قرار گرفته است، گروهی از کارشناسان هنوز بر این باور هستند که برای افزایش ارزش طلا زمان بیشتری نیاز است و رشدهای کنونی می‌تواند با اصلاح قیمتی شدیدی همراه باشد.در بازار بیت‌کوین نیز، به‌رغم توقف و نوسان این ارز دیجیتال بعد از رسیدن به اوج قیمت در ۱۰ ژانویه، ارزش بزرگ‌ترین رمزارز جهان طی ماه اول بیش از ۱۷ درصد رشد پیدا کرد، البته با توجه به تعطیل نشدن بازار بیت‌کوین هنوز یک روز معاملاتی تا پایان کار بیت‌کوین در ماه ژانویه باقی مانده است. روز جمعه با اضافه شدن هشتگ بیت‌کوین به صفحه ایلان ماسک، قیمت بیت‌کوین جهشی ۱۴درصدی را تجربه داشت و برای ساعاتی تا قیمت ۳۸ هزار دلاری افزایش پیدا کرد. با این وجود روز قبل قیمت بیت‌کوین در کانال ۳۳ هزار دلاری مورد معامله قرار گرفت.

طلا به‌دنبال نقره

طلا در روز جمعه که آخرین روز معاملاتی ماه ژانویه به شمار می‌آید با رشد ۲۷/ ۰ درصدی توانست جایگاه خود در میانه کانال ۱۸۰۰ دلار را نگه دارد؛ یکی از عللی که کارشناسان از آن به‌عنوان افزایش قیمت طلا در روز جمعه یاد کردند، دنبال کردن روند افزایشی نقره توسط طلا بود. این در حالی می باشد که معمولا بازار نقره به نوسانات قیمت در بازار طلا واکنش نشان می‌دهد. نقره در دو روز پایانی ماه ژانویه حدود ۷ درصد صعود قیمت داشت تا ارزش آن به مرز ۲۷ دلاری برسد. بارت ملک رئیس بخش جهانی در TD Securities در این باره بیان کرد: ما جهش‌های خوبی در بازار طلا و نقره شاهد بودیم و به نظر می آید فعلا اشتیاق برای نقره در بازارها بیشتر باشد. همچنین پیتر هاگ، کارشناس تجارت جهانی در سایت کیتکو در این باره بیان کرد به‌طور معمول نقره به طلا واکشن نشان می‌دهد، اما در حال حاضر طلا در حال واکنش نشان دادن به نقره می باشد. به نظر می آید افزایش علاقه به نقره چه در بخش فیزیکی و چه در بخش صندوق‌های قابل معامله در بورس در نهایت سبب بالا رفتن ارزش نقره و سپس طلا گردند. همین همبستگی مثبت قیمت نقره و طلا باعث شده است تا تحلیلگران به این امیدوار باشند که نرخ هر اونس طلا در هفته آتی بتواند تلاشی در جهت رسیدن به مرز ۱۹۰۰ دلاری را شروع کند. بارت ملک معتقد است این فلزهای ارزشمند محرک‌های یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها مقدار نوسان بیشتر نقره نسبت به طلا می باشد.

علائم هشدار

تحلیلگران هشدار می‌دهند که همواره رشد علاقه ناگهانی به بازار فلزهای زرد این توانایی را دارد که با یک اصلاح قیمتی بزرگ همراه باشد؛ از نظر این گروه هنوز برای طلا زود می باشد تا افزایش قیمت قابل‌توجهی داشته باشد؛ از طرفی دلار آمریکا توانسته تا حدودی ارزش خود را حفظ کند و از طرفی بسته حمایتی جو بایدن که امیدهای زیادی در بازار به وجود آورده، هنوز تصویب نشده است. شاخص دلار در روز جمعه در میانه کانال ۹۰ واحدی به نوسان پرداخت تا عملکرد ماه ژانویه آن به مثبت ۷۲/ ۰ درصد برسد؛ درحالی‌که شاخص دلار کار خود را در سال ۲۰۲۰ زیر مرز ۹۰ واحدی به پایان برده بود، در ماه اول سال‌جاری توانست بیش از نیم واحد از ارزش خود را زنده کند.

تناقض طلا و نقره

نکته جالب دیگر در ارتباط بازار طلا و نقره اینکه آخرین باری که نقره در حوالی قیمت کنونی‌اش نوسان داشته، طلا در حال نوسان پیرامون قله قیمتی خود در نزدیکی مرز ۲۰۶۰ دلار بود. در حقیقت در صورتی که نقره فقط یک دلار با قیمت آن مقطع فاصله دارد که طلا حدود ۲۰۰ دلار پایین‌تر از قیمت آن دوره در حال معامله می باشد. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا نقره بیش از حد ارزش‌گذاری شده است یا طلا آماده افزایش قیمت می باشد؟ با این وجود تحلیلگران تکنیکال بازار بر این باور هستند در صورتی که نقره همچنان به عملکرد خوب خود ادامه دهد این امکان وجود دارد که در هفته آتی طلا بتواند ابتدا به مرز ۱۸۷۲ دلاری حرکت کند و در صورت عبور از آن به طرف فتح مرز ۱۹۰۰ دلار حرکت داشته باشد. از طرف دیگر اگر طلا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار افت پیدا کند آنگاه احتمال فروش تا مرز قیمتی ۱۷۴۰ دلار نیز می باشد.

۴ عامل پشتوانه طلا

جدا از نوسانات کوتاه‌مدت نرخ طلا و عوامل محرک آن، در بلندمدت می‌توان سلسله‌ای از عوامل پشتیبان قیمت طلا را شمارش کرد؛ چاپ پول قابل‌توجه، اقدامات حمایتی بیشتر، اقدامات حمایتی فدرال رزرو، ریسک بالا رفتن تورم و همچنین احتمال ادامه مشکلات ژئوپلیتیک آمریکا و چین باعث شده تا تحلیلگران مجموعه شرایط برای طلا را مثبت ارزیابی کنند. به همین علت سال‌جاری می‌تواند سال خوبی برای فلزهای گرانبها از جمله طلا و نقره باشد. در ماه‌های آتی انتظار نمی‌رود که نرخ‌ بهره افزایش یابد و از طرف دیگر فدرال رزرو به علت بالا رفتن نااطمینانی‌های پاندمی کرونا، موضعی کاملا حمایتی را اتخاذ کرده است. از نظر اقتصاددانان هنوز حمایت‌های زیادی برای اقتصاد لازم می باشد تا وضعیت بازار کار به سطح قبل از ویروس کرونا بازگردد.

نگاه‌ها به بازار کار آمریکا

مهم‌ترین گزارشی که در هفته آتی انتشار میابد، مربوط به وضعیت اشتغال آمریکا در ماه ژانویه می باشد. بعد از اینکه در ماه سپتامبر بازار کار آمریکا در حدود ۱۴۰ هزار شغل را از دست داد و بعد از ماه‌ها پیشروی در مسیر ریکاوری، عقبگردی بزرگ داشت، اکنون بازارها به انتظار آن می باشند تا عملکرد اقتصاد در نخستین ماه سال‌جاری را ارزیابی کنند. تحلیلگران انتظار دارند که عملکرد بازار کار در ماه ژانویه به طرز خفیفی مثبت باشد اما با توجه به اینکه محدودیت‌های کالیفرنیا به زودی لغو می گردد احتمالا ماه فوریه این بازار عملکرد بهتری را دارا می شود.
منبع : tgju.org
 
99/11/12
کولی گرفتن طلا از نقره


رشد فلزات ارزشمند در معاملات روز جمعه بازار جهانی، رشد نیم درصدی قیمت طلا و رشد بیش از پنج درصدی نقره را به همراه داشته است و طلا از نقره که با موج جدید تقاضای خرید مواجه شد، عقب ماند.
طبق گزارش ایسنا، بارت میلک، استراتژیست جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز" اظهار داشت: ما حرکت خوبی در نقره و طلا داشتیم. به نظر می آید در حال حاضر اشتیاق بیشتری برای خرید نقره موجود باشد.
تحلیلگران به کیتکونیوز بیان کرده اند: معمولا نقره حرکت طلا را دنبال می کند اما هفته گذشته این طور نبوده است.
پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز در این باره بیان کرد: حرکت قیمت روز جمعه ارتباطی به طلا نداشت بلکه بیشتر تحت تاثیر اتفاقات جاری در بازارهای سهام و پستهای ردیت بود. پستهای جدیدی در پلتفرم ردیت انتشار میابد که به سرمایه گذاران می گویند نقره کمبود عرضه دارد و قیمتش بسیار بیشتر خواهد شد. معمولا نقره به نرخ طلا واکنش نشان می دهد ولی این بار طلا به قیمت نقره واکنش نشان داد.
اونس نقره از حدود ۲۵ دلار در روز پنج شنبه به حدود ۲۷ دلار و ۸۰ سنت در روز جمعه افزایش پیدا کرد و بر مبنای آخرین معاملات روز جمعه بازار کامکس، بیش از پنج درصد رشد قیمت را به نمایش گذاشت. در مقابل طلا ۹ دلار معادل نیم درصد رشد قیمت روزانه داشت.
هاگ در ادامه توضیح داد، تقاضای قابل توجهی برای نقره در بازار فیزیکی و صندوقهای ETF وجود دارد. همچنین بعضی از سهامهای معدنی که امکان دارد علاقه به خرید آنها وجود داشته باشد، سیر افزایشی پیدا کرده اند. همه این بازار را دنبال می کنند و اگر روند ذکر شده ادامه پیدا کند، طلا هم افزایش میابد.
شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ بیان کرد: شواهدی موجود است که معامله گران شرکت خدمات مالی رابین هود به بازار نقره هجوم آورده اند. شواهدی از ورود سرمایه گذاران جدید به این فضا و همچنین بازار طلا موجود است.
لاسک خاطرنشان کرد بازار فلزات ارزشمند به ویژه نقره توجه زیادی را جلب کرده اند. این امر می تواند قیمتها را افزایش دهد به خصوص که عوامل بنیادین هم از افزایش قیمتها پشتیبانی به عمل می آورد.
به بیان تحلیلگران، علاقه به نقره، به طلا هم سرایت کرده و امکان دارد قیمت این فلز هفته جاری به سطح ۱۹۰۰ دلار و فراتر از آن افزایش پیدا کند.

سیگنالهای هشداردهنده

هاگ هشدار داد یک مشکل بزرگ برای این شور خرید و ورود به چنین بازاری، قرار گرفتن آن در معرض اصلاح قابل توجه قیمت می باشد. هنوز برای طلا زود است که به این اندازه افزایش پیدا کند زیرا نرخ معاملات دلار آمریکا همچنان ثابت یا رو به افرایش است و برنامه محرک مالی آمریکا هنوز به تصویب نرسیده است.
وی خاطرنشان کرد آخرین باری که نقره در چنین سطح قیمتی بود، اونس طلا ۲۰۶۰ دلار بود. قیمت نقره جهش یکباره ای پیدا کرده است و در حالی که طلا ۲۰۰ دلار با اوج قیمتی که در تابستان را دارا بوده است، فاصله دارد فاصله نقره تنها یک دلار می باشد. آیا طلا قیمت پایینتری از ارزش واقعی خود دارد یا نقره قیمت بیش از حد بالاتری پیدا کرده است و سرمایه گذاران باید از این بازار دور بمانند؟ اگر روند افزایشی نقره در هفته جاری ادامه یابد، اونس طلا امکان دارد در بالای ۱۸۷۲ دلار بسته شود و مسیر افزایشی به مرز ۱۹۰۰ دلار همواره می‌شود  به خصوص که نقره عملکرد بهتری از طلا را دارد.

تصویر کلان

به بیان تحلیلگران، تصویر کلان برای طلا مثبت مانده است و این فلز ارزشمند همچنان از عواملی نظیر چاپ پول، اقدامات محرک مالی بیشتر، سیاست پولی آسان بانک مرکزی آمریکا و ریسک تورم حمایت می گردد.
شون لاسک در این باره به کیتکونیوز بیان کرد: در عرصه ژئوپلیتیکی همچنان مسئله چین موجود است. همچنین دولت جدید آمریکا پول چاپ می کند و اعتماد به ارزهای کاغذی کمتر می گردد. تورم کالا احتمالا در پیش است و این امر برای بازار فلزات ارزشمند مثبت می باشد.
کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس بیان کرد: از نقطه نظر کلان، داده ها مهم مانده اند. با پولی که چاپ می گردد و اقدامات محرک مالی، بازار طلا واقعا تحت تاثیر قرار می گیرد و بایستی شاهد خرید طبیعی بیشتر طلا باشیم. سفته بازی در بازار طلا مشاهده نمی‌شود  و امکان دارد در بازار دیگری در جریان باشد. ارزش بیت کوین قابل توجه بوده و امکان دارد به طلا ضربه بزند.

اخبار اقتصادی هفته جاری

مهمترین خبر اقتصادی هفته جاری، آمار اشتغال ماهانه آمریکا در ژانویه می باشد که روز جمعه منتشر می‌شود.
به بیان اقتصاددانان موسسه ING، بعد از این که اشتغال در دسامبر ۱۴۰ هزار مورد کاهش داشته است، همه چشمها به گزارش اشتغال ژانویه دوخته شده است. با توجه به آمار هزینه بالاتر در آغاز سال، انتظار می رود آمار اشتغال نسبتا مثبتی مشاهده گردد اما در فوریه که دستور ماندن در خانه از طرف کالیفرنیا لغو می گردد، آمار اشتغال بهتر خواهد شد.
شاخص مدیران خرید بخش تولید موسسه ISM، آمار اشتغال ADP، شاخص مدیران خرید بخش غیرتولیدی ISM، سفارشهای کارخانه و متقاضیان دریافت بیمه بیکاری آمریکا از دیگر آماری می باشند که هفته جاری انتشار میابد.
بر طبق گزارش کیتکونیوز، علاوه بر این بازارها توجه دقیقی به پیشرفته مذاکرات مربوط به بسته کمک کرونایی در آمریکا خواهند داشت.
منبع : tgju.org
 

99/11/11
ریسک‌های سرمایه گذاری در بیتکوین بسیار بالا می باشد

ری دالیو از احتمال ریزش ۸۰ درصدی ارزش بازار ارز‌های دیجیتالی خبر به میان آورد.
طبق گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، ری دالیو- میلیاردر مشهور آمریکایی با بیان اینکه حفاظت از مشتریان در برابر ارزهای بی پشتوانه مساله مهمی می باشد اضافه کرد: سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتالی باید این را بدانند که با یک بازار بسیار پرریسک طرف می باشند و از دست دادن همه یا بخش بزرگی از سرمایه شان در این بازارها با توجه به نوسانات زیاد چیز خیلی عجیبی نمی باشد.
دالیو در یادداشتی که آن را در صفحه شخصی خود در وبسایت بریج واتر منتشر کرده آورده است: یک سیستم جدید برای نقل و انتقال پول بر بستر بلاک چین توسعه یافته است که برای ۱۰ سال نیز فعال بوده و به محبوبیت بالایی رسیده است. در دنیای سرمایه گذاری چیزهای کمی به میزان اطمینان طلا موجود است و نیاز به یک جایگزین خیلی بالا می باشد با این حال ارزهای دیجیتالی یک شمشیر دولبه می باشند و شما با ورود به این بازار یا خیلی ثروتمند خواهید شد یا تقریبا همه پولتان را از دست خواهید داد. هیچ دارایی دیگری به میزان ارزهای دیجیتالی پرنوسان نمی باشد.
بنیان گذار بزرگ ترین صندوق مدیریت دارایی در جهان در ادامه اضافه کرده است: فکر می کنم در اینده ارزهای دیجیتالی بهتری جایگزین ارزهای فعلی می شود به ویژه اینکه تعداد بیتکوین هایی که می تواند استخراج شود هم محدود می باشد. برآورد ما نشان می دهد که امکان دارد ۸۰ درصد ارزش فعلی بازار ارزهای دیجیتالی از بین برود. این نکته را هم باید در نظر داشت که بعضی از طرفداران بیتکوین از آن برای اقدامات مجرمانه استفاده می کنند و طبیعی می باشد هرچه نظارت و قید و بندهای آن افزایش پیدا کند، تقاضا برای معامله با آن کمتر گردد.
دالیو در انتها خواهان ورود جدی تر دولت ها و نهادهای نظارتی به بازار ارزهای دیجیتالی گشته است تا علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری، از ظرفیت ارزهای دیجیتالی در دنیای مالی به میزان بیشتری بهره گرفته شود.
منبع : tgju.org

 

99/11/9
پیش‌بینی نرخ طلا فردا ۹ بهمن ۹۹/ روند افزایشی طلا ادامه دارد؟/چرا طلا از مالیات معاف نگشت؟


نرخ طلا با ۳۳ هزار تومان صعود به قیمت یک میلیون و ۶۷ هزار تومان رسید.
طبق گزارش سایت طلا ،بازار طلا در یک رفت و برگشت قرار گرفته و با توجه به سپری شدن روزهای پایان سال نوسان طلا افزایش یافته است. اگرچه روز سه شنبه طلا ارزان شد اما به علت افزایش هزار و ۱۲۰ تومانی قیمت دلار و رسیدن به کانال ۲۴ هزار و ۳۵۰ تومان، طلا در بازار ایران مجددا گران شد.
به بیان رئیس اتحادیه طلای تهران، در بازارهای بین‌المللی انس جهانی طلا با ۱۴ دلار نزول به قیمت یک هزار و ۸۴۱ دلار رسید اما به علت افزایش بهای دلار، طلا در بازارهای داخلی گران شد.
ابراهیم محمد ولی معتقد است: امروز آخرین معاملات خرید و فروش طلا در بازار می باشد. به نظر می آید قیمت طلا نسبت به روز قبل تغییر چندانی را نداشته باشد. چنانچه بازار ارز امروز هم نوسان داشته باشد امکان دارد طلا جزئی گران شود.
محمد ولی در ارتباط وضعیت نرخ طلا در بازار روز قبل توضیح داد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز سه شنبه ۳۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با نرخ یک میلیون و ۶۷ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. سکه طرح جدید هم نسبت به روز سه شنبه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله گشت.
همچنین روز قبل قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان صعود با قیمت ۶ میلیون تومان معامله مورد معامله قرار گرفت. ربع سکه هم افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. تقاضا برای سکه گرمی هم بالا گرفت و این سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

چرا طلا معاف از مالیات نشد؟

سال قبل رئیس اتحادیه طلای تهران از معاف شدن اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده خبر داده بود، طرحی که تاکنون اجرایی نشده بود. محمدولی در ارتباط سرنوشت این طرح بیان کرد: معاف شدن اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده به سال ۱۴۰۱ موکول گشته است؛ چرا که در شرایط کرونایی و تحریم درآمد دولت از محل فروش نفت و صادرات کاهش پیدا کرد. از این‌رو دولت از فعالان بازار طلا خواست که این لایحه در زمان مناسب دیگری اجرایی گردد.
منبع : tgju.org
 
99/11/8
نرخ جهانی طلا در 8 بهمن 99


نرخ هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد کاهش به 1845 دلار و 93 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.39 درصد افت قیمت به 1847 دلار و 60 سنت رسید.
قیمت هر  اونس طلا  امروز با 0.27 درصد کاهش به 1845 دلار و 93 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.39 درصد افت به 1847 دلار و 60 سنت رسید.
فدرال رزرو قرار است امروز نتیجه نشست دو روزه سیاستگذاری خود را اعلام نماید و انتظار می رود سیاست قبلی خود را بدون تغییر حفظ کند.
چاک شومر، رهبر اکثریت سنا بیان کرد، اگر لازم باشد، دموکرات ها بدون جلب حمایت جمهوری خواهان، لایحه 1.9 تریلیون دلاری محرک اقتصادی دولت بایدن را پیش خواهند برد.
یک مقام ارشد دولت بایدن دیروز بیان کرد این کشور 200 میلیون واکسن کرونای دیگر خریداری خواهد کرد و شمار بیشتری واکسن به ایالت ها ارسال می کند.
صندوق بین المللی پول روز قبل پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال 2021 میلادی را افزایش داد و اعلام کرد که کاهش رشد ناشی از کرونا در سال قبل حدودا یک درصد کمتر از رقم مورد انتظار بوده است.
اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه ژانویه کمی رشد داشته، در حالی که تداوم نگرانی ها از شیوع کرونا باعث شده تا برداشت خانوارها از وضعیت بازار کار بدتر شود.
رقم خالص واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه دسامبر برای دومین ماه متوالی شاهد صعود بود، هرچند که رقم واردات در کل سال به علت کاهش مصرف ناشی از شیوع کرونا شاهد 85 درصد نزول بود.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با 0.1 درصد افت به 1172.38 تن رسید.
منبع : tgju.org

 

99/11/7
چرا تقاضا برای خرید طلا افزایش یافت؟


نرخ طلای ۱۸ عیار نسبت به روز یکشنبه ۴ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با قیمت یک میلیون و ۶۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
طبق گزارش سایت طلا ، اگر چه روز دوشنبه انس جهانی طلا نسبت به دیروز با ۱۰ دلار افزایش به قیمت یک هزار و ۸۶۶ دلار رسید اما ثبات بازار ارز اجازه نداد طلا در بازار ایران گران شود.
به بیان بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، چنانچه سیاست بانک مرکزی مبنی بر کم شدن قیمت دلار باشد، بازار طلا دیگر روند صعودی ندارد و احتمالا قیمت طلا فردا در بازار ثابت باقی بماند. نوسان قیمت دلار به رفتار سیاست‌ خارجی مرتبط می باشد. چنانچه شرایط منطقه آرام باشد قیمت طلا چندان گران نمی گردد.
سید محمود فضل آذر شریبانی بر این نظر است که در آستانه روز مادر تقاضا برای خرید طلا افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه تقاضا برای خرید طلای آب شده کم شده و مردم بیشتر مصنوعات طلا خریداری می کنند. اما حجم خرید طلا توسط مردم کم شده و به نظر می آید که با وجود ثبات قیمت‌ها طلا جذابیتش را برای سرمایه‌گذاری از دست داده است.
 ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: «پیش‌بینی می‌شود روز دوشنبه هم قیمت طلا کمی گران شود. اما چنانچه ثبات در بازار ارز تداوم داشته باشد، طلا گران نمی‌شود.» پیش‌بینی که محقق شد و قیمت طلای ۱۸ عیار چهار هزار تومان افزایش پیدا کرد.

امیدواریم نرخ طلا ثابت شود

فضل آذر شریبانی در ارتباط آینده بازار طلا بیان کرد: امیدواریم قیمت طلا ثابت باقی بماند که هم تکلیف فروشنده و هم خریدار مشخص گردد، چرا که با وجود نوسان قیمت‌ها خریدار و فروشنده هر دو منتظر پایین آمدن نرخ طلا می باشند که این رفتارها داد و ستد در بازار را کاهش می‌دهد.

فقط سکه ۱۰۰ هزار تومان گران شد

فضل آذر شریبانی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار داشت: نرخ طلای ۱۸ عیار نسبت به دیروز ۴ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با نرخ یک میلیون و ۶۵ هزار تومان معامله گشت. سکه طرح جدید هم نسبت به دیروز با ۱۰۰ هزار تومان رشد با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
همچنین امروز قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نسبت به دیروز ثابت باقی ماند که نرخ هر یک به ترتیب ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ۳ میلیون و ۸۰۰ و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می باشد.
منبع : tgju.org

 

99/11/6
چرایی افزایش نرخ سکه در بازار / سیگنال های انس جهانی به بازار داخلی


دنیای‌اقتصاد نوشت : سه نقطه در بازار سکه دارای اهمیت بالایی می باشد؛ نقاطی که عبور از آنها می‌تواند به بازار، سیگنال افزایشی یا کاهشی قوی ارسال کند.
در دومین روز هفته، سکه از یکی از این نقاط رد شد و بعد از آن با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه داد. روز یکشنبه، فلز گرانبهای داخلی از نقطه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کرد و با ۳۰۰هزار تومان رشد به محدوده ۱۰ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. سکه در صورتی که بتواند از دومین نقطه حساس یعنی عدد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گذر کند، زمینه افزایش آن به کانال ۱۱ میلیونی فراهم می شود و بازار امکان دارد با ورود تقاضای جدیدی روبرو شود.
در مقابل، فلز گرانبهای داخلی برای اینکه بار دیگر در مسیر ریزش بلندمدت قرار گیرد، نیاز دارد که از مرز ۱۰ میلیون تومانی پایین‌تر رود. هفته قبل یک بار سکه وارد کانال ۹میلیون تومانی شد ولی بعد از آن، به سرعت توانست خود را به کانال ۱۰ میلیون تومانی برگرداند.
در شرایط کنونی، مرز ۱۰میلیونی نقطه‌ای می باشد که انتظارات کاهشی را می‌تواند فعال گرداند و دو نقطه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، برای افزایشی‌های بازار سکه از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

علت رشد سکه چه بود؟

به بیان فعالان، عامل اصلی رشد قیمت سکه در روز دوم هفته، بالا رفتن قیمت دلار بوده است. روز یکشنبه، اسکناس آمریکایی نه‌تنها بالای مرز ۲۳ هزار تومانی باقی ماند، بلکه با پیشروی به نرخ ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسید که ۴۵۰ تومان بیشتر از روز اول هفته بود. به بیان فعالان، بازار بعد از اینکه توانست کانال ۲۲هزار تومانی را حفظ کند، با رشد خریداران روبرو شد. در واقع عده‌ای از معامله‌گران تصور دارند، دلار به کف قیمتی برخورد کرده است، در نتیجه با اطمینان بیشتری در موقعیت خرید قرار می‌گرفتند. اضافه بر این، دیروز تقاضای حواله‌ای کمی رشد پیدا کرده بود و این مساله نیز در تغییر انتظارات معامله‌گران بازار داخلی تاثیر داشته است. روز یکشنبه قیمت حواله درهم تا نزدیک ۶۶۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. در این سطح قیمتی ارزش دلار در بازار داخلی حتی می‌توانست به بالای ۲۴هزار تومان راه پیدا کند.
جدا از تاثیر افزایشی دلار بر بازار سکه، عامل دیگری نیز به فلز گرانبهای داخلی کمک کرد که به کانال ۱۱ میلیون تومانی نزدیک گردد. به بیان بعضی بازیگران باتجربه بازار، سکه‌بازان امیدوارند در هفته جاری، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند. آنها با داشتن چنین انتظاری، خریدهای خود در روز یکشنبه را افزایش دادند.
چند عامل دیگر نیز در تقویت انتظارات افزایشی بازیگران بازار سکه تاثیرگذار بودند. به عنوان مثال، ارزش واقعی سکه در روز شنبه به بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی افزایش پیدا کرد. هفته قبل ارزش ذاتی سکه به کانال ۹ میلیون تومانی رفته و هراس بازیگران سکه از کاهش قیمت را بیشتر کرده بود. به این ترتیب، بالا آمدن ارزش ذاتی سکه در ابتدای هفته تاثیر زیادی در انتظارات معامله‌گران و افزایش خریدها در روز یکشنبه را دارا بوده است. در کنار این، طبق گزارش اقتصاد نیوز، سکه در روز شنبه با احتیاط و آرامش به طرف نرخ‌های بالاتر آمد، امری که نشان دهنده این بود که بازار هیجانی نیست و با استفاده از متغیرهای اثرگذاری چون افزایش دلار، خود را در مسیر افزایشی قرار داد. هیجانی نبودن بازار سکه در آغاز هفته نشان می‌داد که این فلز گرانبها می‌تواند به روند افزایشی خود ادامه دهد. هیجانی نبودن بازار سکه، از بررسی حباب این بازار نیز مشخص بوده است. در آغاز هفته، حباب سکه به محدوده ۳ درصدی رفت، حال آنکه در روز پنج‌شنبه فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به نزدیک ۵ درصد می‌رسید. روز یکشنبه حباب سکه به محدوده ۴ درصدی نزدیک گشت؛ ارزش ذاتی سکه در این روز حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان قیمت داشت. در صورتی که ارزش ذاتی سکه به بالای ۱۰ میلیون و۵۰۰ هزار تومان بازگردد، خریداران جدیدی وارد بازار فلز گرانبهای داخلی خواهند شد.
البته برای بازیگران بازار سکه، مرز ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی دلار نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که دلار بتواند به کانال ۲۴ هزار تومان برود، سکه به احتمال زیاد به راحتی وارد کانال ۱۱ میلیون تومان خواهد گشت.
منبع : tgju.org

 

99/11/5
بازار ارز در پی سطح تعادلی / قدرت فروشندگان در نزول نرخ سکه


دنیای‌اقتصاد نوشت: در نخستین روز هفته، دلار بین دو کانال جابه‌جا شد، امری که از سردرگمی قیمتی در بازار ارز خبر به میان آورد.
روز شنبه، اسکناس آمریکایی معاملات خود را در محدوده ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومانی شروع کرد که ۴۰۰ تومان کمتر از نرخ بسته شده روز پنج‌شنبه بود. آغاز کاهشی دلار در یک ساعت ابتدایی روز ادامه پیدا کرد و این ارز تا محدوده ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومانی کاهش پیدا کرد. از این نقطه، بازیگران ارزی وارد فاز خرید شدند و قیمت در نیمه دوم روز توانست وارد کانال ۲۳هزار تومانی گردد. حدود ساعت ۳ بعدازظهر، اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که ۴۰۰ تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود.

بازار در جست‌وجوی سطح تعادلی

جابه‌جایی شدید دلار در روز شنبه بیانگر آن بود که بازار ارز همچنان سطح تعادلی قیمتی خود را نشناخته است و هر تغییر کوتاه‌مدتی در انتظارات، می‌تواند نوسانات نسبتا زیادی را در بازار به وجود آورد. در چنین شرایطی، وظیفه سیاست‌گذار ایجاب می‌کند که با ورود به بازار مانع از بالا رفتن دامنه نوسانات شود و سعی دارد دالانی را برای نوسان قیمت طراحی کند که اطمینان معامله‌گران و فعالان اقتصادی برای خرید و فروش ارز را افزایش دهد. در واقع در شرایط کنونی که دامنه نوسان زیاد است، نه واردکننده و نه صادرکننده نمی‌تواند با فراغ بال اقدام به تهیه یا فروش دلار کند، چرا که هر دو می‌توانند با ضرر سنگینی مواجه شوند.

زمان خروج دلار از حبس بازه‌ای

دامنه نوسان دلار از اوایل آذرماه تا اواخر دی ماه محدود گشته و اسکناس آمریکایی عمدتا در کانال ۲۵ هزار تومانی تغییرات خود را انجام می‌داد. با این حال، از زمانی که مشخص شد، کنگره آمریکا نتایج انتخابات این کشور را مورد تایید قرار می‌دهد، موج جدیدی از فروشندگان وارد بازار ارز شدند که توانستند حتی قیمت را تا کانال ۲۱هزار تومانی نیز کاهش دهند. بعد از برخورد دلار به کف ۲۱ هزار تومانی، خریداران تا حدی فعال‌تر شدند و توانستند قیمت را به کانال ۲۳هزار تومانی نیز ببرند. بعد از این اتفاق، چندین رفت و برگشت قیمتی در بازار دلار بین دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی شکل گرفت. از نگاه شماری از بازیگران باتجربه بازار، این رفت و برگشت‌های قیمتی نشان دهنده این می باشد که بازار همچنان جهت خود را نشناخته است و معامله‌گران در وضعیت نااطمینانی نسبت به آینده قیمت دلار به سر می‌برند.
بعضی از تحلیلگران بر این باورند که بازارساز در چنین شرایطی می‌تواند با مداخله خود دامنه نوسانات را پایین بیاورد تا بازار از سردرگمی فعلی رهایی پیدا کند. البته بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند بازارساز به‌دنبال آن می باشد که بازار بر اساس عوامل و متغیرهای درونی خود به تعادل برسد. در واقع نیروهای افزایشی و کاهشی، بعد از بالا و پایین کردن ترازوی قیمتی، سرانجام بدون مداخله بازارساز به تعادل برسند. با این حال، حداقل در یک هفته اخیر این اتفاق رخ نداده و نرخ دلار نوسانات زیادی را تجربه کرده است. در شرایطی که دامنه نوسانات قیمت افزایش پیدا می کند، شمار زیادی از فعالان اقتصادی امکان دارد خرید و فروش‌های خود را به تعویق بیندازند؛ برنده افزایش تغییرات قیمت دلار، نوسان‌گیران خواهند بود که می‌توانند سود مناسبی را از جابه‌جایی‌های قیمتی کسب کنند.

سکه مرز ۱۰ میلیونی را حفظ کرد

در آغاز روز شنبه، فروشندگان در بازار سکه قدرت زیادی را دارا بود و توانستند فلز گرانبهای داخلی را تا محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تومان عقب ببرند. به بیان فعالان، عقبگرد اونس طلا در معاملات روز جمعه بازارهای جهانی و کاهش دلار در بازار داخلی دو عاملی بودند که سکه‌بازان را فروشنده کرد. با این حال، از نیمه دوم روز، خریدها در بازار سکه به واسطه رشد بهای دلار بیشتر شد. ساعت ۴ بعدازظهر، فلز گرانبهای داخلی با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۳۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که ۵ هزار تومان بیشتر از روز پنج‌شنبه بود. سکه در صورتی که بتواند بالای سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خود را ثابت کند، وارد فاز افزایشی جدیدی خواهد شد و برای اینکه در جهت کاهشی حرکت کند، نیاز دارد که مرز ۱۰ میلیون تومانی را از دست بدهد. روز شنبه، سکه‌بازان مرز یاد شده را با قدرت حفاظت کردند. در صورتی که دلار در روز یکشنبه به افزایش خود ادامه دهد، سکه نیز از محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور خواهد کرد؛ ولی کاهش دلار بار دیگر فروشنده‌های بازار سکه را به بازار خواهد آورد.
بعد از ساعت ۴ بعدازظهر روز شنبه فروشندگان کمی در بازار ارز و سکه مشاهده شده بود؛ مساله‌ای که نشان دهنده این بود که همچنان رفت و برگشت‌های قیمتی ادامه دارد و امکان دارد امروز دلار و سکه با ارقام پایین‌تری نسبت به روز شنبه شروع به کار کنند.
منبع : tgju.org

 

99/11/4

بازار به بالا رفتن نرخ طلا امید بست
 

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان دهنده این بود که با وجود این که از روند افزایشی طلا کاهش پیدا کرده است اما همچنان شماری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار به بالا رفتن قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش بین مانده اند.
طبق گزارش ایسنا، از نظر شمار زیادی از تحلیلگران، طلا بین انتظارات فزاینده برای احیای اقتصادی قویتر از حد انتظار و نگرانیها از رشد تورم گیر افتاده است. با این حال جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران خُرد انتظار دارند تورم رشد کرده و قیمت طلا را بیشتر افزایش دهند.
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به رشد قیمت طلا رای دادند در حالی که سه نفر معادل ۲۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین میزان دارای نظر خنثی بوده اند.
در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۵۸۱ نفر شرکت داشتند که از میان آنها ۱۰۶۳ نفر معادل ۶۷ درصد به بالا رفتن قیمت طلا و ۲۷۵ نفر معادل ۱۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۴۳ نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.
این دورنمای مثبت در پی بهبود یافتن بازار طلا از حمایت در سطح ۱۸۰۰ دلار در ابتدای هفته قبل حاصل شده است. با این حال هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۹ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افت، در ۱۸۵۶ دلار و ۲۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۱.۴ درصد دارای افزایش بود.
به بیان آدام بوتون، استراتژیست ارشد شرکت فارکس لایو، طلا هفته تماشایی را پشت سر گذاشت و با کنار زدن موانع، در قیمت بالاتری ایستاد. اما این ریسک وجود دارد که بازده بالاتر خزانه از روند افزایشی این فلز ارزشمند کم کند.
اگرچه بازار طلا در آغاز سال به سختی سعی کرد تا روند پایداری پیدا کند اما شمار زیادی از تحلیلگران از خوش بینی به فلزات ارزشمند دست نکشیده اند به خصوص که دولت جدید آمریکا بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری را پیشنهاد کرده است.
آدریان دی، رئیس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز بیان کرد: عوامل بنیادین به نفع طلا می باشند به خصوص که سیاست پولی آسان در سراسر جهان دنبال می گردد. این امر در میان مدت و بلندمدت به نرخ بالاتر طلا منتهی می گردد زیرا فلزات ارزشمند و نقدینگی جهانی همبستگی نزدیکی با یکدیگر دارند.
با این حال همه متقاعد نشده اند که طلا آماده افزایش به قیمت بالاتر می باشد. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز اظهار داشت: انتظار دارد نرخ طلا تحکیم گردد زیرا میانگین قیمت ۲۰۰ روزه که در حدود ۱۸۶۱ دلار قرار دارد به عنوان یک سطح مقاومتی عمل می کند. وی بیان کرد: بازار منتظر اطلاعات بیشتری در ارتباط برنامه کمک مالی پیشنهادی جو بایدن می باشد.
دارین نیوسام، رئیس شرکت دارین نیوسام آنالایز اظهار داشت: هفته جاری از نظر دورنمای تکنیکال طلا مهم خواهد بود. این فلز ارزشمند همچنان تحت تاثیر قوت گرفتن دلار آمریکا قرار گرفته است. اگر دلار ژانویه را با رشد مثبت به پایان ببرد، می تواند الگوی صعودی از نظر تکنیکال به وجود آورد که برای طلا منفی خواهد بود. تصور می کنم بازار تمایل دارد تا روشن شدن وضعیت بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا، تحکیم گردد. در حال حاضر سیگنالهای متضادی در بازار موجود هستند.
مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز بیان کرد: اگرچه طلا هفته خوبی را داشته است اما حرکت قیمت کمی ناامیدکننده بود و معاملات پایین میانگین قیمت ۲۰۰ روزه انجام گرفت. وی پیش بینی کرد قیمت طلا در کوتاه مدت پایینتر خواهد رفت زیرا دلار آمریکا مانع قوی برای افزایش این فلز خواهد ماند.
منبع : tgju.org
 
99/11/2
پیش بینی قیمت طلا 2 بهمن ماه 99/ سکه تا ۸ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند؟


طبق گزارش سایت طلا ،هر چند سکه امروز ۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز ارزان گشت اما طلا ۱۸ هزار تومان افزایش پیدا کرد. به بیان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، علت بالا رفتن قیمت سکه به نوسان قیمت دلار باز می‌گردد. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا روال امروز را پیش بگیرد.
به بیان نادر بذرافشان سکه این هفته به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و طلا هم به گرمی ۹۱۰ هزار تومان قیمت گرفت. او می‌گوید بعضی معتقدند قیمت سکه همچنان کاهشی می باشد و به ۸ میلیون تومان می‌رسد اما ما معتقدیم نرخ سکه در محدوده ۹ میلیون و ۷۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توقف می کند.
روز قبل محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران بیان کرده بود: «چنانچه فردا مراسم تحلیف بایدن در شرایط عادی و با آرامش برگزار گردد، طلا کمی ارزان می شود.» پیش‌بینی که تحقق یافت و انس جهانی طلا امروز با هفت دلار کاهش به قیمت یک هزار و ۸۳۷ دلار رسید.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران در ارتباط وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز بیان کرد: بازار طلا آرام می باشد. با نوسان قیمت‌ها تعداد فروشندگان طلا زیاد شده و حباب سکه هم به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

کدام سکه ارزان گشت؟

بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار داشت: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به دیروز ۱۸ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با نرخ یک میلیون و شش هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. سکه طرح جدید اما ۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.
همچنین امروز قیمت نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان صعود به قیمت پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت گرفت. قیمت ربع سکه هم نسبت به دیروز ۲۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه گرمی هم با ۲۰۰ هزار تومان صعود با قیمت دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
منبع : tgju.org

 

99/11/1
گران شدن طلا ​


فارس به نقل از رویترز نوشت: با افت ارزش دلار و تقویت امیدها برای اجرای یک بسته کمک مالی کرونایی از طرف دولت آمریکا باعث شد، تا قیمت طلا کمی در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند.
با کم شدن ارزش دلار و تقویت امیدها برای اجرای یک بسته کمک مالی کرونایی از طرف دولت آمریکا که بر جذابیت طلا اضافه کرده است، قیمت این فلز گرانبها در معاملات امروز از کمترین رقم یک ماه و نیم که روز قبل ثبت شد، فاصله گرفت.
هر اونس طلا با ۱۱ سنت افزایش ۱۸۴۱.۳۷ دلار به فروش رسید. طلا روز قبل به ۱۸۰۹.۹۰ دلار، کمترین قیمت از ۲ دسامبر ۲۰۲۰ رسیده بود.
میشائیل مک کارتی، تحلیلگر ارشد بازارهای سی ام سی بیان کرد: «به نظر می آید عامل اصلی دلار آمریکا بوده باشد.»
ارزش دلار در روز قبل در آستانه توضیحات جانت یلن، نامزد جو بایدن برای تصدی وزارت خزانه داری آمریکا در برابر سنای آمریکا، از بالاترین رقم ۴ هفته قبل کاهش پیدا کرد.
دور بعدی اجرای محرک های مالی در آمریکا اکنون در مرکز توجه قرار دارد و جو بایدن پیشنهاد بسته ۱.۹ تریلیون دلاری را ارائه داده است.
وزرای دارایی منطقه یورو نیز به ادامه تقویت‌های مالی برای کشورهای خود متعهد شده است.
با توجه به تضعیف ارزش دلار، بهره منفی و احتمال افزایش تورم، سرازیر شدن سرمایه گذاری به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و بالا رفتن تقاضای فیزیکی در چین، روند افزایشی نرخ طلا کاملا طبیعی و متقاعدکننده می باشد.
منبع : tgju.org