فروشگاه آنلاین ابزار طلا دمبوری

اخبار آبان 1400

1400/08/30
بازار طلا وارد فاز احتیاط شد/پیش بینی مهم نرخ طلا و سکه 30 آبان


کشتی آرای بیان کرد: نرخ طلا و سکه در معاملات روز شنبه نسبت به روز پنج شنبه باز هم کاهش پیدا کرد.محمد کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت اونس جهانی امروز به علت تقویت ارزش دلار جهانی با 20 دلار کاهش نسبت به مواجه شد و به 1846 دلار رسید.
از طرفی قیمت ارز هم نسبت به روز پنج شنبه با کاهش همراه شد و امروز به 28100 تومان رسید و مجموع این دو عامل قیمت طلا و سکه را نزولی کرد.
این فعال بازار طلا گفت:امروز قیمتها سیر کاهشی داشته و دادو ستدها نسبت به روزهای قبل کاهش پیدا کرده است و بازار متاثر از روند کاهشی قیمتها با واکنش منفی خریداران روبرو شده و با توجه به مذاکرات آینده برجام معاملات با احتیاط انجام می گردد و انتظار کاهش قیمتها سبب می شود تقاضا روند کاهشی به خود بگیرد.
وی بیان کرد:حباب سکه امروز در محدوده 200 هزار تومان می باشد.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرد: به نظر می آید قیمت طلا و سکه تا چند روز آینده روند کاهشی داشته باشد زیرا نشانه ای از افزایش قیمت در حال حاضر دیده نمی شود.

نرخ طلا و سکه 29 آبان 1400

وی بیان کرد: روز شنبه قیمت سکه طرح قدیم به 12میلیون100هزار تومان رسید.
قیمت سکه طرح جدید 12میلیون و 320 هزار تومان و قیمت نیم سکه نیز 6 میلیون 400هزار تومان قیمت گرفت.
همچنین ربع سکه 3 میلیون 680هزار تومان قیمت خورد.
سکه های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر 2300000هزار تومان معامله گشت.
قیمت یک گرم طلای 18 عیار هم 1میلیون و 232 هزار تومان رقم خورد.
روز شنبه هر مثقال طلای آبشده با 5 هزار تومان نزول به 5 میلیون و 330هزار تومان رسید.
منبع : tgju.org
 
1400/08/29
حرکت خریداران به بازار رمزارز


اقتصادنیوز: در آخرین روز هفته، طلا و بیت‌کوین هر دو کم وبیش روندی کاهشی را پیش گرفتند.طبق گزارش اقتصادنیوز ، بعد از اظهارنظر بعضی مقامات فدرال رزرو در مورد شتاب تیپرینگ و افزایش ارزش دلار، نرخ طلا روندی کاهشی در پیش گرفت.
تورم و سخنان مسئولان فدرال رزرو بازیگران مهم در تعیین قیمت طلا در روزهای اخیر می باشند. در حال حاضر معامله گران باید ببینند که در چند هفته آینده چه اتفاقی می افتد و فدرال رزرو در مورد نرخ بهره چه تصمیمی خواهد گرفت.

خرید بیت کوین

بیت کوین هفته وحشتناکی را سپری می کند زیرا دلار شاهد پیشروی قدرتمندی بوده و با توجه به چشم‌انداز اقتصادجهانی شمار زیادی از معامله گران ارزهای دیجیتال تمرکز خود را به رمزارزهاهایی مانند اتریوم و بایننس‌کوین تغییر دادند.
اکنون که بیت کوین نسبت به رکوردهای ثبت شده در اوایل ماه، حدود 20 درصد کاهش ارزش پیدا کرده است، بعضی از بازیگران به صف خریداران این رمزارز اضافه شدند.
همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، افرادیکه که در دوره شش تا ۱۲ ماهه قبل بیت‌کوین خریده‌اند مصمم به نگه داشتن اندوخته‌های خود می باشند.
حتی در بالاترین سطح تاریخ، فروش پایین باقی ماند و hodl (به معنی نگهداری رمزارز‌ برای مدتی طولانی)یک ساله بیشترین سهم از عرضه فعلی بیت کوین را به خود اختصاص داده است.
منبع : tgju.org
 
1400/08/27
بیت‌کوین به سطح ۶۰هزار دلار بازگشت


اقتصادنیوز:روز گذشته روند قیمتی طلا و بیت کوین هر دو افزایشی شدند.طبق گزارش اقتصادنیوز ، نرخ طلا و نقره در معاملات روز چهارشنبه آمریکا افزایش پیدا کرد. گاوها برای خرید از فرصت کاهش قیمت فلزات در روز سه شنبه بهره بردند، این امر نشانه ای از افزایش قدرت بازارها بود. در حال حاضر، طلا و نقره به عنوان محافظ تورم، عناصر اصلی  روند صعودی در بازار می باشند. هر اونس طلای دسامبر(دی) با 14 دلار و 20 سنت افزایش به 1868 دلار و 20 سنت رسید و نقره نیز در دسامبر با 0.196 دلار افزایش به 25 دلار و 15 سنت در هر اونس رسید.
بازارهای تاثیرگذار جهانی امروز شاهد ضعیف شدن شاخص دلار آمریکا بعد از رسیدن به بالاترین سطح 15 ماهه روز کاری پیش از آن بودند.
دیروز طلا قیمت نزدیک به بالاترین حد خود را حفظ کرده است زیرا روند ساخت و ساز خانه در آمریکا در ماه قبل کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.
بازار مسکن در طول همه‌گیری کووید19 در سال قبل، محور اصلی قدرت اقتصاد آمریکا بود. با این حال، به نظر می آید که نوسانات اقتصادی به تدریج در این بخش نیز نفوذ کرده است.
وزارت بازرگانی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد: تولید مسکن با 0.7 درصد کاهش نسبت به نرخ سالانه تعدیل شده است و به فصلی 1.52 میلیون واحد در ماه قبل رسید. این آمار ضعیف تر از حد انتظار بود. طبق پیش‌بینی‌ها، تحلیل‌گران اقتصادی انتظار داشتند فعالیت بخش مسکن به طور نسبی باثبات باشد و در ماه مورد اشاره دست‌کم 1.58 میلیون واحد  مسکن احداث شود.
داده های ماه سپتامبر(شهریور) نیز به 1.53 میلیون واحد کاهش پیدا کرده است که نسبت به برآورد قبلی 1.56 میلیون واحد کاهش پیدا کرده است.

مشتاق آرامش

بیت‌کوین 60 هزار دلار را به‌عنوان سطح حمایت از قیمت حیاتی، چندین بار تست کرده است. با افزایش قیمت  به مرز 60هزار دلار، در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌برد.
سطح 58هزار و 400 دلار به عنوان یک خط کلیدی برای گاوها اعلام شده بود، که برای جلوگیری از ضررهای عمیق تر حفظ می شد.
یک کارشناس در Rekt Capital بر این باور می باشد که : «هنوز برای خرسی شدن بازار  بیت‌کوین، چند ماه زمان لازم است.»
این کارشناس بازگشت به منطقه ای بین 62هزار تا 63هزار دلار را «طی 1 تا 3 روز آینده» پیش بینی کرد و به همین ترتیب خواستار آرامش در مورد حرکات فعلی گشت.
منبع : tgju.org
 
1400/08/26
ضرر طلا و بیت‌کوین طی یک روز


اقتصادنیوز: در روزی که پشت سر گذاشتیم بیت کوین و طلا هر دو روند کاهشی داشتند.بر طبق گزارش اقتصادنیوز، نرخ طلا در معاملات روز سه‌شنبه بعد از رسیدن به بالاترین سطح پنج ماهه یک شبه، به طور نسبی کاهش پیدا کرد. نقره نیز به بالاترین سطح سه ماهه خود رسیده بود و همچنین عقب نشینی کرد. هر دو فلز گرانبها به دنبال سودهای خوب اخیر، شاهد بعضی سودهای معمول از معامله گران آتی کوتاه مدت بودند. افزایش شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد در 15 ماه قبل نیز در برابر گاوهای بازار فلزات تاثیرگذار بود. هر اونس طلای دسامبر(دی) با 10 دلار و 20 سنت نزول به 1856 دلار و 70 سنت رسید و نقره دسامبر با افت 0.14 دلاری به 24 دلار و 96 سنت در هر اونس رسید.
داده‌های اقتصادی آمریکا در آن روز شاهد بود که گزارش خرده‌فروشی اکتبر با 1.7 درصد صعود نسبت به سپتامبر، در مقایسه با انتظارات 1.5 درصدی، کمی هیجانی بود. فروش در ماه سپتامبر(شهریور) نسبت به آگوست(مهر) 0.7 درصد افزایش پیدا کرد. تولید صنعتی آمریکا در ماه اکتبر(آبان) نیز بالاتر از حد انتظار بود و 1.6 درصد در مقابل انتظارات 0.8 درصد افزایش پیدا کرد. البته به نظر می‌آید این گزارش ها تاثیر زیادی بر بازار فلزات گرانبها نداشته است.
قیمت طلا برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد، اما با وجود افزایش دوگانه بازده اوراق قرضه آمریکا و دلار، همچنان بالاتر از سطح کلیدی میانی 1800 دلار بسته شد.
قبل از شروع سود در روز دوشنبه شمش یک دوره هفت جلسه درخشان داشت که منجر به سود خالص 4.6 درصدی در طی دو هفته شد. روند کاهشی در روز سه شنبه ادامه پیدا کرد، اگرچه تحلیلگران گفتند به نظر نمی آید که حرکت صعودی در فلز زرد تمام شده باشد.
کریگ ارلام، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA، بیان کرد: «در دو هفته قبل، طلا افزایش شدیدی را به همراه داشته است که اکنون به بالاترین سطح تابستانی بالای 1900 دلار رسیده است.»
طلا آخرین بار در ژوئن(تیر) در سطح 1900 دلار مورد معامله قرار گرفت.

یک روز بعد از بازار خونین

پس از یک دوشنبه خونین، بیت کوین به 60هزار دلار باز گشت. با 9.1% و 5.3% زیان در نمودارهای هفتگی و روزانه، قیمت بیت کوین در روز قبل به 60هزار و 800 دلار معامله شد اما هم اکنون به زیر ۶۰هزار دلار رسید.
با توجه به عوامل متعددی، بازار کریپتو می‌تواند بخشی از ریسک جهانی دارایی‌ها باشد که به سرمایه‌گذارانی تبدیل شده است که از طرف دلار و طلا می‌آیند. این ارز از 10 نوامبر، زمانی که بیت کوین نزدیک به 70هزار دلار را رد کرد، روند افزایشی داشت. احساسات عمومی در بازار کاهش یافته است و به منطقه ترس نزدیک شده است، اما انتظار می رود همچنان تمایل صعودی خود را به طور کلی حفظ کنند. داده‌های تحلیل‌گر نام مستعار CryptoVizArt، کاهش عرضه بیت‌کوین توسط پلتفرم‌های صرافی را ثبت می‌کند.
بر طبق نوسانگر 180 روزه که توسط تحلیلگر به اشتراک گذاشته شده است، کاهش عرضه BTC این پلتفرم ها با مرحله انباشت مطابقت دارد. بنابراین، بیت کوین می تواند در سطوح فعلی خود قبل از حرکت افزایشی به بالاترین حد جدید، در حاشیه حرکت کند.
منبع : tgju.org
 
1400/08/25
نزولی کردن نرخ دلار و طلا توسط وزارت خارجه

اقتصادنیوز: روز دوشنبه دلار و سکه راه کاهشی را در پیش گرفتند. اسکناس آمریکایی حمایت 28 هزار و 500 تومانی را از دست داد و سکه امامی به زیر مرز حمایتی 12 میلیون و 500 هزار تومانی رسید.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، روز دوشنبه دلار حمایت مهم ۲۸هزار و ۵۰۰تومان را از دست داد و به محدوده ۲۸هزار و ۲۰۰تومان رسید. با ثبت این قیمت، فاصله دلار از سقف ۲۸هزار و ۷۰۰تومانی آبان ماه به ۵۰۰ تومان رسید. به بیان فعالان، نبود تقاضا در اطراف مقاومت ۲۸هزار و ۸۰۰تومانی‌ و افزایش میزان عرضه بازارساز دو عاملی بودند که زمینه‌ساز کاهش قیمت اسکناس آمریکایی شدند.در سومین روز هفته، دلار و سکه راه کاهشی را در پیش گرفتند. اسکناس آمریکایی حمایت 28 هزار و 500 تومانی را از دست داد و سکه امامی به زیر مرز حمایتی 12 میلیون و 500 هزار تومانی رفت.  روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی 300 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در محدوده 28 هزار و 200 تومان قرار گرفته شد. به بیان فعالان، نبود تقاضا در اطراف مقاومت 28 هزار و 800 تومانی‌ و افزایش میزان عرضه بازارساز دو عاملی بودند که زمینه‌ساز کاهش قیمت اسکناس آمریکایی شدند.
دومین کاهش متوالی قیمت دلار در شرایط به ثبت رسید که روز شنبه بازار به سقف یک سال اخیر رسید و زمینه‌ساز افزایش انتظارات برای شکستن مرز 29 هزار تومان شد. با این حال، با توجه به تجربه دو کاهش پیاپی می‌توان گفت که دلار از سقف قیمتی آبان ماه فاصله گرفته است و کمی انتظارات افزایشی بازیگران ارزی تعدیل شده است. با کاهش قیمت دلار در روز دوشنبه، فروش‌های سکه بازان زیاد شد. فلز گران‌بهای داخلی در این روز 90 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده 12 میلیون و 490 هزار تومان قرار گرفت.

  خبر کاهشی برای بازار ارز

در روزهای اخیر اخبار زیادی انتشار یافته است که بخشی از دارایی‌های بلوکه شده بازارساز ارزی، آزاد شده است. این اخبار در ابتدا اثر خاصی روی بازار نداشت، ولی گفته می‌شود زمانی که معامله‌گران مشاهده کردند که عرضه ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کرده است، با اطمینان در موقعیت فروش قرار گرفتند.
در آخرین خبر اثرگذار بر بازار، سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با اینکه گفته شده سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران خارج شده است، بیان کرد: منابع متعددی در خارج از کشور داشتیم و داریم. در حال آزادسازی تدریجی آنها هستیم و به صورت تدریجی وارد چرخه اقتصاد شدند و تنها هم از یک منبع نبودند.
به بیان فعالان، در صورتی که عرضه ارز طی روزهای بعد ادامه یابد، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد و امکان دارد حتی مرز 28 هزار تومانی اسکناس آمریکایی از دست برود. البته روز دوشنبه دلار در برابر رفتن به کانال 27 هزار تومانی مقاومت کرد. تا ساعت 12 بعدازظهر، اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی قرار داشت و حتی تا محدوده 28 هزار و 150 تومان کاهش پیدا کرد. ولی از این ساعت کمی میزان خریدها بیشتر شد و دلار توانست تا محدوده 28 هزار و 200 تومان رشد پیدا کند.
در این میان، بعضی از تحلیل‌گران بیشتر از اخبار، موقعیت معاملاتی خود را بر اساس روند قیمت دلار تعیین می‌کنند. بر اساس صحبت‌های تحلیل‌گران فنی، دلار برای افزایش قیمت نیاز به یک محرک اساسی دارد و این محرک می‌تواند شکست مقاومت 28 هزار و 800 تومانی باشد.
شماری از تحلیل‌گران فنی بر این باور هستند که شکست مقاومت یاد شده، تقاضای معناداری را وارد بازار خواهد کرد که حتی می‌تواند زمینه‌ساز رشد اسکناس آمریکایی تا مرز 30 هزار تومان شود. برای اینکه قیمت دلار راه کاهشی را در پیش بگیرد، حداقل بازار نیاز دارد که شکست سطح 28 هزار و 500 تومان را مشاهده کند، هر چند بسیاری از معامله‌گران فروش‌های سنگین را تا زمانی که دلار بالای مرز 28 هزار تومانی‌ می باشد، صورت نخواهند داد.
در بازار سکه نیز برای بازیگران سطح 12 میلیون و 500 هزار تومانی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی زیر این سطح ثابت شود، فروش‌های معامله‌گران به شکل معناداری افزایش پیدا خواهد کرد. البته ارزش ذاتی فلز گران‌بهای داخلی زیاد است و سخت است که بدون نزول بهای اونس طلا، سکه دچار کاهش معناداری شود.
منبع : tgju.org

 

1400/08/24
چشم انداز به طلای ۲۰۰۰ دلاری!بازار در انتظار نرمش فدرال رزرو

اقتصادنیوز: بعضی از تحلیلگران بازارهای جهانی با اشاره به مرزشکنی‌های هفته پیش طلا بر این باور هستند که این سطح قیمت طلا پیش‌درآمد یک نوسان بزرگتر در آینده‌ای نزدیک می باشد.طبق گزارش اقتصادنیوز این تحلیل‌گران تاکید می‌کنند بعد از گذر طلا از مرز 1850 دلار در هر اونس، طلا می‌تواند برای افزایش بیشتر آماده گردد.
افزایش تورم در آمریکا به بالاترین حد سه دهه اخیر، سرمایه گذاران را به سمت طلا متمایل کرده است، به طوری که این فلز گرانبها در هفته قبل نزدیک به 3 درصد افزایش ارزش داشت و معاملات آتی طلای در دسامبر(دی) آخرین بار در 1865.90 دلار معامله گشت.
فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures در این زمینه به کیتکو نیوز بیان کرد:«همه این نوسانات تحت تاثیر آمار تورم می باشد. بازار شروع به پذیرش این واقعیت کرده است که تورم بیش از پیش‌بینی‌ها تداوم پیدا خواهد کرد. سال ها طول می کشد تا مشکلات زنجیره تامین به علت آثار بحران پاندمی کرونا، همه محرک ها و میلیون‌ها تقاضای متوقف شده برطرف شود.»
به نظر می آید که در روزهای آتی همه نگاه ها به محدوده معاملاتی 1835 تا 1875 دلاری طلا خواهد بود. حرکت به پایین نشان دهنده پایان نوسان فعلی می باشد، در حالی که حرکت به بالا می تواند حرکت به سمت 2000 دلار در هر اونس را شروع کند.

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، آمار خرده فروشی و تولید صنعتی آمریکا در کانون توجه قرار خواهد گرفت. با فشار تورمی که موجب رشد قیمت‌های مصرف‌کننده شده است، ارقام ضعیف خرده‌فروشی می‌تواند فدرال رزرو را برای تغییر نرخ‌های بهره بیشتر تحت فشار قرار دهد. آنان امیدوارند که فدرال‌رزرو در سیاست‌ها خود نوعی انعطاف یا نرمش به نمایش بگذارد.
روز پنجشنبه، PMI  تولیدی و آمار بیکاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. داده‌های بخش مسکن که قرار است در این هفته انتشار یابد، تأثیری بر نوسان شاخص  دلار و بازارهای دیگر خواهد داشت. در جبهه سیاست پولی، انتظار داشته باشید که جلسه اعضای FOMC نیز تاثیرگذار باشد.
در هفته منتهی به 12 نوامبر، شاخص دلار آمریکا با 0.86 درصد افزایش به 95.128 رسید.

هفته برای یورو:

در اوایل هفته، داده های تجاری منطقه یورو و اعداد تخمین دوم تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم مورد توجه قرار خواهند گرفت. در روز چهارشنبه، ارقام نهایی تورم منطقه یورو در ماه اکتبر(شهریور) نیز می‌تواند در جهت‌گیری بازارها تاثیرگذار باشد.
کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در این هفته چند سخنرانی مهم خواهد داشت، سخنرانی‌هایی که شمار زیادی از معامله‌گران بازار برای پیش‌بینی آینده آن را مورد توجه قرار خواهند داد.
در هفته قبل، یورو با 1.05 درصد کاهش به 1.1445 دلار رسید.
منبع : tgju.org

 

1400/08/23
پیش بینی تحلیلگران کیتکو در ارتباط با قیمت طلا


اقتصاد نیوز : از میان شرکت کنندگان در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز، ۱۵ تحلیلگر، معادل ۸۳ درصد، بالا رفتن قیمت طلا در این هفته را پیش‌بینی کردند.گمانه‌زنی‌ها در بازار طلا به طور قابل توجهی افزایشی شده است، این فلز گرانبها  در هفته جاری بهترین عملکرد هفتگی خود در شش ماه قبل به ثبت رسانده است.
این هفته نرخ طلا روند کاهشی چند ماه اخیر خود را تغییر داد. بعد از اینکه شاخص نرخ مصرف کننده آمریکا رشد سالانه ۶.۲ درصدی را به ثبت رساند، نرخ طلا به بالاترین سطح پنج ماهه خود رسید. نگرانی نسبت به تداوم آمار تورم -بالاترین میزان در بیش از ۳۰ سال قبل - سبب شده است که بسیاری از سرمایه‌ها به سمت بازار طلا تغییر مسیر داشته باشند.
فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures تاکید داشت: «بسیاری از سرمایه گذاران منتظر این بودند. طلا دقیقا همان کاری را انجام داد که قرار بود انجام دهد، یعنی محافظت از سرمایه گذاران در برابر رشد تورم.»
مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«تورم آمریکا، محرک صعود طلا؛ فلز زرد در انتظار آمار کانادا و بریتانیا» بخوانید.
منبع : tgju.org
 
1400/08/22
نرخ طلا همچنان در قله ی ماه های اخیر

نرخ طلا در هفته قبل توانست افزایش بسیار قدرتمندی را از خود به نمایش بگذارد و قیمت آن به قله چند ماه اخیر رسید. با این حال در روز قبل کمی کاهش یافت و پایین آمد.با صعود قیمت طلا به بالای 1850 دلار در هفته قبل و رسیدن آن تا مرز های کانال 1870 دلاری، روز قبل شاهد اصلاح قیمت این فلز گرانبها بودیم و طلا با بیش از 5 دلار کاهش در عدد 1856 دلار قرار گرفت.
کارشناسان بر این باورهستند که این اصلاح قیمت طلا کاملا طبیعی بوده و بعد از یک روند افزایشی شدید، بازار اندکی آرام تر شده و از این رو قیمت طلا کمی کاهش پیدا می کند.
مهم ترین عاملی که در هفته قبل سبب بالا رفتن نرخ طلا شد را می توان افزایش تورم ایالات متحده آمریکا و چین دانست. همچنین تصمیم بانک های بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو نسبت به حفظ سیاست های مالی سازگار نیز در افزایش قیمت طلا تاثیر بسیار بالایی داشت.
از سوی دیگر بازار سهام جهانی هفته چندان خوبی را پشت سر نگذاشته است. در هفته قبل به علت افزایش تورم، سرمایه گذاران تمایل کمتری به ریسک پذیری در بازار طلا از خود نشان دادند و از این رو شاخص های بازار سهام کاهش یافت.
در دیگر بازار ها، شاخص دلار آمریکا در روز قبل تغییر چندانی نداشت اما بازده خزانه داری ایالات متحده رشد زیادی از خود نشان داده و به عدد 1.572 رسید. نرخ نفت خام نایمکس نیز کاهش چشمگیری پبدا کرد و به 80 دلار به ازای هر بشکه رسیده است.
از نظر فنی طلا بر روی نمودار ها به شکل قدرتمندی صعودی بوده و نخستین مقاومت پیش روی آن که روند افزایشی را به چالش می کشد نقطه 1864 دلاری خواهد بود.
در صورتی که طلا بتواند از نقطه 1864 دلاری عبور کرده و بالاتر از آن حرکات پایداری نشان دهد با مقاومت بعدی خود در عدد 1870 دلار مواجه می شود. آخرین نقطه مقاومت قیمت طلا نیز در عدد 1900 دلار قرار دارد.
از سوی دیگر طلا ابتدا در عدد 1845 دلار دارای حمایت قابل توجهی بوده که مانع از حرکت کاهشی می شود. نقطه حمایت بعدی نرخ طلا عدد 1830 دلار است و کف حمایتی طلا نیز در عدد 1800 دلار قرار دارد.
منبع : tgju.org
 
1400/08/20
افزایش بی سابقه نرخ طلا به بالا ترین قیمت چند ماه اخیر


نرخ طلا که طی روز های اخیر توانسته بود روند افزایشی خود را حفظ کرده و به بالاترین قیمت دو ماهه خود برسد هم اکنون توانست از یکی از مهم ترین سد های خود طی ماه های اخیر عبور کرده و صعود بی سابقه ای را تجربه کند.با انتشار داده های تورم ایالات متحده در روز قبل قیمت طلا رشد بسیار شدیدی را از خود نشان داد و توانست از مقاومت 1835 دلاری عبور کند که طی ماه های قبل موفق به آن نشده بود.
در زمان نگارش این خبر هر اونس طلای جهانی 1852 دلار در حال معامله می باشد و بیش از 20 دلار رشد در روز را به نمایش می گذارد. این در حالی می باشد که در روز قبل طلا توانسته بود تا نزدیکی 1870 دلار نیز پیشروی کند.
در روز چهارشنبه وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده این کشور 0.9 درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی بود که اقتصاد دانان پیش بینی کرده بودند این شاخص تنها 0.6 درصد افزایش یابد.
افزایش شدید شاخص قیمت مصرف کننده به این معنا بود که تورم کل ایالات متحده 6.2 درصد افزایش پیدا کرده است که یک رشد بسیار شدید را نشان می دهد. طبق این گزارش داده های موجود بزرگترین افزایش سالانه تورم کل از نوامبر 1990 را نشان می دهد.
طبق این گزارش قیمت تمام شده بازه گسترده ای از محصولات مانند انرژی، سرپناه، غذا، خودروها و کامیون‌های دست دوم و وسایل نقلیه جدید طی ماه قبل به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.
در واکنش اولیه بازار به داده های تورم قیمت طلا کاهش یافت اما در ادامه این فلز زرد به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و همانطور که بالا تر اشاره شد تا نزدیکی 1870 دلار صعود کرد.
منبع : tgju.org
 
1400/08/19
بیت‌کوین رکورد زد/تداوم افزایش قیمت طلا


اقتصادنیوز: روز گذشته بیت کوین توانست سطح ۶۸هزاری بشکند و رکورد جدیدی را به ثبت برساند. طبق گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین برای ورود به کانال ۷۰ هزار دلاری خود را آماده کرده است. در ساعات ابتدایی امروز نرخ بیت کوین برای نخستین بار در تاریخ از ۶۸,۰۰۰ دلار عبور کرد و در بالاترین سطح به ۶۸,۵۳۰ دلار رسید.
همچنین سرمایه‌گذاران برای معامله‌های بلندمدت خود در حال خرید و انباشت سریع این ارز دیجیتال و تخلیه موجودی صرافی‌های متمرکز می باشند. کارشناسان معتقدند این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از این امر باشد که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که روند افزایشی ارزش این رمزارز تداوم خواهد داشت. به نظر می آید که دستیابی به سطح ۷۰هزار دلاری برای بیت‌کوین دور از دسترس نباشد.

افزایش ادامه دار طلا

بر اساس آمار داو‌جونز، معاملات آتی طلا در روز سه‌شنبه روند چهار روزه افزایشی خود را ادامه داد، این روند طولانی‌ترین روند افزایش متوالی از زمان افزایش پنج روزه منتهی به 7 جولای (۱۶ تیر) سال جاری بوده است. قیمت ها افزایش کمی داشتند زیرا داده ها نشان دهنده این می باشد که شاخص قیمت تولید کننده آمریکا در ماه اکتبر 0.6 درصد افزایش پیدا کرد که مطابق با انتظارات وال استریت بود. طلای دسامبر (دی) ، 2.80 دلار یا تقریبا 0.2 درصد افزایش پیدا کرد و به 1830.80 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از 3 سپتامبر(۱۲ شهریور) می باشد.
تحلیلگران بازار در انتظار آمارهای اقتصادی جدید آمریکا می باشند، این آمار قرار است امروز انتشار پیدا کند. آمارهای مثبت‌تر از پیش‌بین‌ها می‌تواند حرف وحدیث ها در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را زودتر از آنچه انتظار می‌رود، زنده کند.
دلار بعد از انتشار آمار روز سه‌شنبه قیمت‌های تولیدکننده آمریکا متزلزل گشت، با این حال این شاخص رشد داشت. طبق امار اعلام شده دلار 0.081 درصد افزایش پیدا کرد و یورو با 0.11 درصد نزول به 1.1573 دلار رسید.
منبع : tgju.org
 
1400/08/17
نرخ بیت کوین سقف شکنی می کند؟


اقتصادنیوز: نرخ بیت کوین در طول هفت روز قبل رشد 2 درصدی را به ثبت رسانده است و این در حالی می باشد که بعضی دیگر از ارزهای مطرح بازار همانند بایننس کوین، سولانا و اوالانچ در این مدت به ترتیب حدود 27 ، 34 و 35 درصد افزایش قیمت را دارا بوده اند.طبق گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارزهای دیجیتال هفته قبل شاهد رکوردشکنی قیمت اتریوم و بعضی از آلت کوین‌ها بود و حجم معاملات بیت کوین اما در این مدت کاهشی بود.
نرخ بیت کوین در طول هفت روز قبل رشد 2 درصدی را به ثبت رسانده است و این در حالی می باشد که بعضی دیگر از ارزهای مطرح بازار مثل بایننس کوین، سولانا و اوالانچ در این مدت به ترتیب حدود 27 ،  34 و 35 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
اما بعضی تحلیل‌گران بازار معتقدند که احساسات سرمایه گذاران در مجموع مثبت بوده و احتمالا بیت کوین هم به زودی مانند آلت کوین‌ها رشد کند و به سطح مقاومت 64 هزار دلاری برسد. تحلیلگران معتقدند جهش بیت کوین به کانال 80 هزار دلاری دور از ذهن نمی باشد چرا که بیت کوین در گذشته ثابت کرده که می‌تواند چنین نوساناتی را رقم بزند و این رمزارز تنها در ماه اکتبر، بیشتر از ۴۰ درصد رشد را به ثبت رسانده است.
در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای دیجیتال ، نرخ بیت کوین در لحظه نگارش این گزارش ( ساعت 16 به وقت تهران)  با رشدی 2.6 درصدی در 24 ساعت قبل به 61  هزار و 877 دلار رسیده است. این رمزارز در بازه زمانی یک هفته رشدی 2 درصدی را به ثبت رسانده است و ارزش بازار آن اکنون به  1.169 تریلیون دلار رسیده است.

افزایش قیمت اتریوم

اتریوم در چند روز قبل با عبور از مرز 4600 دلار رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رسانده است، امروز نیز در لحظه نگارش این گزارش، با رشدی حدود 5 درصد در محدود 4 هزار و 583 دلار معامله می گردد و در آستانه رسیدن به سقف تاریخی خود می باشد. اتریوم در بازه زمانی یک هفته نیز رشدی 7 درصدی داشته است.
رنگ غالب امروز ارزهای دیجیتال سبز بود و رمزارزهای در محدوده سبز بازار معامله شدند. علاوه بر بیت کوین و اتریوم، کاردانو، سولانا ،ریپل، پولکادات، دوج کوین ،شیبا اینو،  اوالانچ و یونی سوآپ از رمزارزهای سبزپوش بازار امروز بودند.
یکی از برترین های این هفته رمزارز آوالانچ بوده است که در این هفته بیش از 35 درصد و تنها امروز بیش از 12 درصد افزایش را دارا بوده است و در محدوده قیمتی  83 دلار معامله می گردد. ارزش بازار اوالانچ اکنون به بیش از 18 میلیارد دلار رسیده است.
یکی دیگر از رمزارزهای برتر این هفته سولانا بوده است که افزایش 2.6 درصدی به 251  دلار جهش داشته است، این رمزارز در یک هفته رشدی 34 درصدی را به ثبت رسانده است. 
بایننس کوین ، یکی دیگر از ارزهای مطرح این روز ها در بازه زمانی یک هفته رشدی 27 درصدی را به ثبت رسانده است. بایننس کوین اکنون در محدوده قیمتی 661 دلار معامله می گردد و اکنون در جایگاه سوم ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار می باشد.

ارزش 2.7 تریلیون دلاری بازار ارزهای دیجیتال

ارزش بازار کریپتو امروز با رشد 3 درصدی نسبت به روز قبل به 2.7 تریلیون دلار رسیده است. همچنین به طور کلی در 24 ساعت قبل 92 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی پول جابجا شده است.
منبع : tgju.org
 
1400/08/16
به نفس نفس افتادن ارزهای دیجیتال​


اخبار مثبت از پذیرش بیتکوین در کشورهای مختلف هم نتوانسته است رمزارزها را به حرکت درآورد.
طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، لایحه به رسمیت شناخته شدن ارزهای دیجیتالی در اوکراین بعد از چندین ماه تلاش موافقین طرح با اکثریت آرا در پارلمان این کشور تصویب گشت تا بدین ترتیب اوکراین نیز به جمع کشورهایی بپیوندد که ارزهای دیجیتالی را به رسمیت شناخته اند. اخبار رسیده از منابع خبری حاکی از آن می باشد که در پاناما و جمهوری دومینیکن نیز بعضی از نمایندگان مجلس در حال تلاش برای تصویب طرح هایی مشابه در کشورهای خود می باشند تا به تراکنشات مرتبط با رمزارزها رسمیت ببخشند.  
جدال بین دیدگاه های افزایشی و کاهشی در بازاررمزارز به شدت افزایش یافته و فشار فروش نیرومند سبب شده است تا حتی اخبار بسیار مثبت بازار نظیر آغاز بررسی لایحه قانونی اعلام شدن بیتکوین و ارزهای دیجیتالی دیگر در پاناما نیز نتوانند منجر به یک افزایش نیرومند شوند. بعضی از تحلیلگران معتقدند بازار در ماه سپتامبر وارد فاز استراحت و حتی اصلاح خواهد شد قبل از آن که حرکت صعودی اش را از سر گیرد.  
بیتکوین به عنوان ارز رسمی السالوادور قابلیت معامله یافت. مک دونالد اعلام کرد در شعبات این برند در السالوادور امکان پرداخت با بیتکوین وجود خواهد داشت. از طرف دیگر هنوز شمار زیادی از کشورها از جمله روسیه با تردید به رمزارزها نگاه می کنند. کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد به دلیل آسیب های احتمالی به نظام مالی روسیه، این کشور هنوز آمادگی پذیرش بیتکوین یا هیچ ارز دیجیتالی دیگری را ندارد.  
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۲۰ میلیارد دلار برآورد می گردد که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۹ درصد افزایش یافته است.
در حال حاضر ۴۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم می باشد. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین به وجود آمده است و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن صورت پذیرفت.
 به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار می باشد.
۱- بیت کوین
قیمت: ۴۶ هزار و ۳۶۴.۳۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۴۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۸ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۴۵۳.۶۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۵۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۴۷ درصد کاهش
۳- کاردانو
قیمت: ۲.۵۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۵.۳۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۶۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۴۱۹.۳۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۱.۳۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۹۸ درصد کاهش
۵- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۶- ریپل
قیمت: ۱.۱۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۴۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۳۸ درصد کاهش
۷- سولانا
قیمت: ۱۸۸.۰۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۲.۲۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۳.۵۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۲۵۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۳۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۱۷ درصد کاهش
۹- پولکا دوت
قیمت: ۳۰.۱۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۹.۵۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۲ درصد کاهش
۱۰ - یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت قبل: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
منبع : tgju.org
 
1400/08/15
رشد قیمت طلا شدت گرفت


یسنا نوشت: رشد فشارهای تورمی و عدم شتاب بانکهای مرکزی به منظور افزایش نرخهای بهره، فضای بازار طلا را همزمان با بالا رفتن قیمت این فلز ارزشمند به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار بهبود بخشید.اگرچه تحلیلگران بر این باور هستند فضا برای بالاتر رفتن نرخ طلا وجود دارد اما عده معدودی هم به موانع قابل توجهی که پیش روی بازار این فلز ارزشمند قرار دارند، اشاره می کنند. به بیان برخی از تحلیلگران، برای این که طلا بتواند درخشش خودش را مجددا پیدا کند، باید به بالای ۱۸۳۵ دلار افزایش پیدا کند.
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد به بالا رفتن قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و شش نفر معادل ۳۳ درصد نظری نداشتند.
در این بین حدود ۶۲۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای شرکت کردند که از میان آنها، ۳۲۶ نفر معادل ۵۲ درصد به بالا رفتن قیمت طلا و ۱۸۸ نفر معادل ۳۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۰۸ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.
این خوش بینی در حالی مشاهده شد که نرخ طلا هفته را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار به پایان برد. برای نخستین بار از سپتامبر بود که طلا موفق شد آخرین روز معاملات هفته را در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار تمام کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا در ۱۸۱۶ دلار و ۸۰ سنت بسته شد و ۱.۳ درصد رشد روزانه نشان داد و تصمیم بانک مرکزی آمریکا سبب شد روند کاهشی که در ابتدای هفته داشت را معکوس کرده و برای کل هفته حدود ۱.۸ درصد رشد هفتگی به ثبت برساند.
افزایش قیمت طلا با انتشار گزارش بهتر از حد مطلوب اشتغال ماهانه آمریکا همزمان شد. وزارت کار آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور در اکتبر ۵۳۱ هزار شغل جدید به وجود آمده است در حالی که اقتصاددانان رشد مشاغل جدید را ۴۲۵ هزار مورد پیش بینی کرده بودند.
با وجود این آمار مطلوب، بعضی از تحلیلگران معتقدند که سرمایه گذاران طلا به تورم رو به رشد دستمزد توجه خواهند کرد. طبق گزارش دولت آمریکا، دستمزدها در ۱۲ ماه قبل ۴.۹ درصد افزایش داشته اند.
اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک بیان کرد: ما منتظر هستیم مسئله تورم در بازار طلا منعکس شود و به نظر می آید که این امکان دارد شروع باشد. اگر تورم اوج پیدا کند و بانکهای مرکزی از منحنی عقب باشند در این صورت امکان دارد بخواهید چند سکه طلا در جیب داشته باشید.
با این حال هانسن نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش بین بود و اظهار داشت: ۱۸۳۵ دلار سطح حساسی برای طلا مانده است که باید شکسته شود.
فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: وی به سطح ۱۸۳۵ دلار چشم دوخته است و تا زمانی که این سطح شکسته نشود، نسبت به طلا نظر خنثی خواهد داشت.
نه تنها فشارهای تورمی افزایش پیدا کرده است بلکه بانک مرکزی آمریکا و بانکهای مرکزی دیگر همچنان این تهدید رو به رشد را کم اهمیت قلمداد می کنند. در حالی که بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد خرید اوراق قرضه را تعدیل می کند، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا بیان کرد: اکنون زمان مناسبی برای افزایش نرخهای بهره نمی باشد.
بعد از تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی انگلیس هم خلاف انتظارات عمل کرد و نرخهای بهره را بدون تغییر نگه داشت. بازارها همچنین انتظار داشتند بانک مرکزی اروپا نرخهای بهره را افزایش دهد.
با این حال همه تحلیلگران نسبت به طلا خوش بین نیستند. دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز اظهار داشت: قیمت طلا باید سطح ۱۸۱۵ دلار را بشکند تا الگوی حرکت ثابت یا رو به کاهش خود را تغییر دهد. با این حال صعود شاخص دلار به نقطه مقاومتی ۹۳.۵۰ واحد سبب شده است دلار آمریکا توجه خریداران را جلب کند.
مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز بیان کرد: متقاعد نشده است که طلا آماده شکستن قیمت بالاتر می باشد. وی اضافه کرد: آمار شاخص قیمت مصرفی که هفته آینده منتشر می شود امکان دارد نرخهای بهره را به همراه دلار آمریکا افزایش بدهد و روی قیمت طلا تاثیر منفی بگذارد.
منبع : tgju.org
 
1400/08/13
افت شدید نرخ طلا به پایین ترین قیمت چند هفته اخیر


نرخ طلا در روز قبل شاهد کاهش قابل توجهی بوده و به پایین ترین سطح چند هفته اخیر خود رسیده است.بعد از سخنرانی جروم پاور رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه از 120 میلیارد دلار به 105 میلیارد دلار نرخ طلا شاهد کاهش شدیدی بوده و تا محدوده 1760 دلار کاهش پبدا کرد.
کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو از ماه پیش رو نشان دهنده ی تغییر سیاست های مالی اسان گیرانه این بانک است و انتظار می رود که تا نیمه سال میلادی آینده به پایان برسد.
به طور خلاصه در بیانیه ی فدرال رزرو بر روی گذرا بودن تورم به وجود امده تاکید شد و عامل آن همه گیری کرونا و اختلال در زنجیره تامین کالا معرفی شد.
فدرال رزرو قصد دارد میزان کاهش خرید اوراق قرضه را به صورت منظم بالا ببرد و همانطور که گفته شد تا نیمه سال 2022 میلادی به پایان برساند.
بازار طلا واکنش شدیدی به این بیانیه نشان داده و نرخ فلز زرد تا نزدیکی 1760 دلار رسید که پایین ترین قیمت چند هفته اخیر می باشد. در ادامه روز چهارشنبه طلا مقداری از قیمت از دست رفته ی خود را بازیابی کرد و به 1772 دلار رسید.
فدرال رزو در بیانیه خود ابراز داشت که بالا رفتن تعداد موارد ابتلا به کوید 19 در تابستان سبب کند شدن روند بهبود اقتصاد شده و روی بخش های مختلف به ویژه بخش خدمات تاثیر زیادی گذاشت.
البته این بانک امریکایی در بیانیه خود بیان کرد در صورتی که شرایط اقتصادی و تورم انگونه که انتظار دارند پیش نرود، قادر خواهد بود که سیاست های خود را بار دیگر تعدیل گرداند.
منبع : tgju.org
 
1400/08/12
پیش بینی سالانه نرخ طلا، فلز زرد در سال آتی چگونه عمل خواهد کرد؟


نرخ طلا از سال قبل به علت شیوع همه گیری بیماری کووید 19 رشد قابل توجهی را از خود نشان داد و به رکورد های قیمتی جدیدی دست پیدا کرد. حال دو سال بعد از همه گیری و در سال آتی قیمت این فلز گرانبها چگونه خواهد بود؟کارشناسان پیش از این پیش بینی کرده بودند که نرخ طلا در سال 2021 می تواند به سطوح جدیدی دست پیدا کرده و رکورد خود در سال 2020 را جا به جا کند اما این اتفاق نیافتاد.
با بالا رفتن واکسیناسیون در سطح جهانی روند بهبود اقتصاد شروع شده و این امر سبب شد تا قیمت طلا در سال 2021 نتواند رکورد خود را جا به جا کند اما با این حال در سطوح نسبتا بالایی باقی ماند.
نرخ طلا در سال 2022 چندین محرک کلیدی دارد که باید به آنها توجه کرد، از جمله سیاست های پولی، ادامه همه گیری و مسائل ژئوپلیتیک. جهتی که نرخ طلا می تواند حرکت کند به نتایج بسیاری از این مسائل و اثر ترکیبی آنها بستگی دارد.
یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های نرخ طلا در سال جاری، سیاست‌های پولی و در درجه اول تأثیر آن بر دلار آمریکا بوده است، بنابراین بدون شک این موضوع برای نرخ طلا در سال 2022 نیز یک موضوع کلیدی خواهد بود. واکنش اقتصادی به همه‌گیری، سطوح بی‌سابقه چاپ پول بوده و نرخ‌های بهره نزدیک به صفر نگه داشته شده است.
این نرخ های بهره پایین در شرایط واقعی منفی می باشد، بازده پایین اوراق قرضه در شرایط واقعی منفی می باشد و ترس از تورم و رکود تورمی افزایش پیدا کرده است.
در حالی که بانک‌های مرکزی قاطعانه اعلام کرده‌اند که معتقدند تورم پاسخی گذرا به فشارهای کاهش تورم سال قبل است، افزایش مداوم قیمت‌ها این ادعا را هشت ماه بعد از سال با تردید روبرو می‌کند.
این یکی از عوامل کلیدی برای طلا در سال آینده می باشد و از این رو شمار زیادی پیش بینی می کنند که نرخ طلا می تواند طی سال آینده در سطوح بالای فعلی باقی بماند.
با این حال باید توجه داشت که افزایش سرعت واکسیناسیون در سطح جهانی و امید ها به اتمام همه گیری کووید 19 در سال 2022 سبب می شود تا انتظارات برای رشد اقتصاد جهانی افزایش پیدا می کند که می تواند تاثیر منفی بر روی قیمت طلا در سال آینده داشته باشد.
منبع : tgju.org

 

1400/08/11
طلا کاهش پیدا کرد


تسنیم نوشت: نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد نزول به ۱۷۹۰ دلار و ۷۴ سنت رسید. طبق گزارش رویترز، در حالی که تقویت دلار باعث کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی شده که با ارزهای دیگر خرید می کنند و در حالی که همزمان با افزایش نرخ تورم سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست مهم سیاست گذاری فدرال رزرو می باشند نرخ طلا روز سه شنبه شاهد نزول بود.
بر طبق این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد نزول به ۱۷۹۰ دلار و ۷۴ سنت رسید. نرخ فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۱۷۹۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.
شاخص ارزش دلار که دیروز ۰.۳ درصد کاهش یافته بود امروز ۰.۱ درصد تقویت گشت.
نشست دو روزه فدرال رزرو قرار می باشد روز چهارشنبه به اتمام برسد. بالا رفتن قیمت ها و رشد دستمزدها به بالاترین رقم های چند سال قبل احتمالا چالش اصلی فدرال رزرو در این نشست خواهد بود. سیاست گذاران بانک مرکزی امریکا در تلاش می باشند تا میان مهار تورم و فرصت دادن بیشتر به اقتصاد جهت ترمیم و بازسازی توازن به وجود آورند.
فعالیت های کارخانه ای آمریکا در ماه اکتبر کند شده و تمام صنایع شاهد مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه و خام می باشند. این آمارها نشان دهنده این می باشد که اختلالات به وجود آمده در زنجیره عرضه همچنان در آغاز سه ماهه پایانی سال فعالیت های اقتصادی را با مشکل روبرو ساخته است.
گلدمن ساکس پیش بینی خود از زمان نخستین افزایش نرخ بهره در آمریکا را یک سال جلو آورده و به جولای ۲۰۲۲ رسانده است. این بانک آمریکایی انتظار دارد نرخ تورم همچنان بالا بماند.
در هنگام افزایش نرخ تورم طلا به صورت سنتی به یک بازار امن برای سرمایه گذاری مبدل می شود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و بالا بردن نرخ بهره جهت مقابله با فشارهای تورمی موجب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.
منبع : tgju.org

 

1400/08/10
افزایش نرخ جهانی طلا در شروع معاملات هفته


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه، در آغاز تحت تاثیر تقویت دلار کاهش پیدا کرد اما در ادامه با جبران این کاهش به افزایش کمی دست پیدا کرد.طبق گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه، در ابتدا متاثر از تقویت دلار پایین آمد اما در ادامه با جبران این کاهش به رشد کمی دست پیدا کرد.
نرخ خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۲۴ به وقت تهران، ۰.۰۷ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۸۴.۱۲ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱٫۷۸۵.۵۰ دلار رسیده است.
اما آنچه سبب شد قیمت طلا در شروع معاملات امروز کاهش پیدا کند و در ادامه هم رشد آن محدود شود این بود که شاخص دلار نزدیک به بالاترین سطح خود از ۱۳ اکتبر باقی ماند.
داده‌های جدید از ثبت رکورد ۳۰ ساله تورم آمریکا خبر داد و این سبب شد سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به خرید طلا پناه ببرند.
حالا چشم‌های فعالان بازار به اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو دوخته شده است که طبق برنامه روز چهارشنبه پایان خواهد یافت.
سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌هایی از این اجلاس می باشند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره خود را در چه زمانی آغاز خواهد کرد.
منبع : tgju.org

 

1400/08/09
نرخ طلا نزولی شد /مقاومت کلیدی شکست


همه رشدی که اونس طلا در بالای ۱۸۰۰ داشت، روز جمعه از دست داد. طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تداوم قضیه تورم بازارها را مجبور کرده است روی اقدامات جدی تر بانکهای مرکزی حساب باز کنند و تصمیمات سیاست پولی هفته جاری بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی انگلیس در کانون توجه همه خواهد بود.
همه رشدی که اونس طلا در بالای ۱۸۰۰ داشت، روز جمعه از دست داد. اونس طلا بعد از این که هفته قبل مقاومت کلیدی در مرز ۱۸۰۰ دلار را شکست، مجدد با تجدید فشارهای فروش به علت سودگیری معامله گران مواجه شد. بهای معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا آخرین بار ۱۸ دلار و ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۷۸۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود یک درصد کاهش یافت.
بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز بیان کرد: در کوتاه مدت بازار انتظار دارد در نوامبر تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه آغاز شود. این اقدام بانک مرکزی آمریکا سبب روند کاهشی طلا خواهد شد. اقدام غیرمنتظره هفته قبل بانک مرکزی کانادا در پایان دادن به برنامه تسهیل پولی بازارها را ملتهب کرد. طلا مدتی می باشد که در محدوده وسیعی معامله می شود. این فلز به سطح ۱۸۰۶ دلار افزایش پیدا کرد اما مجدد پایینتر رفت. بر اساس تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی کانادا، شمار زیادی از افراد پیش بینی می کنند بانک مرکزی آمریکا در مقطعی تصمیم مشابهی خواهد گرفت و خود را برای سورپرایز بانک مرکزی آمریکا مهیا می گرداند.
نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه اعلام می شود و بازارها پیش بینی می کنند بانک مرکزی تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار را اعلام گرداند.
ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA بیان کند: بانکهای مرکزی جهان تحکیم سیاست پولی را شروع می کنند که تدابیر محرک مالی را تعدیل می کند. اما بازارها امکان دارد زودتر از موعد افزایش نرخهای بهره آمریکا را پیش بینی کرده باشند. باید به خاطر داشت که پیش از آغاز افزایش نرخهای بهره، باید بانک مرکزی آمریکا ادامه کاهش نرخ بیکاری را مشاهده کند. بانک مرکزی نمی خواهد اقدامی کند که روند احیای اقتصادی را از مسیر خارج گرداند. اگر مقامات آمریکایی بخواهند موضع موافق تحکیم سیاست پولی بگیرند، این هدف و همچنین روند احیای بازار کار مختل می شود. در این بین آمار اقتصادکلان مختلفی برای طلا در هفته قبل وجود داشت اما موضوعی که تغییر نکرده، نگرانی از تورم افسارگسیخته می باشد و این تنها مشکل آمریکا یا اروپا نیست بلکه یک مسئله جهانی به شمار می آید.
بازارها صبح جمعه آمار تورم منطقه یورو را هضم کردند که در اکتبر به بالاترین حد در ۱۳ سال اخیر افزایش پیدا کرد.
مویا خاطرنشان کرد ریسک ریزش نرخ طلا بعد از اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا وجود دارد و این فلز ارزشمند امکان دارد شاهد نوسان فزاینده و فضای معاملاتی متلاطم باشد.
طلا ماه‌هاست که در محدوده معاملاتی وسیعی بین ۱۶۸۰ دلار تا ۱۸۴۰ دلار معامله می شود و در حال حاضر ۱۷۵۰ دلار سطح حمایتی کلیدی می باشد که باید حفظ کند.
علاوه بر اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه، بانک مرکزی انگلیس هم روز پنج شنبه تصمیم خود درباره نرخهای بهره را اعلام خواهد کرد. رویداد مهم دیگری هفته جاری انتشار آمار اشتغال اکتبر آمریکا در روز جمعه خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند آمار رسمی نشان دهد اقتصاد آمریکا ۴۱۳ هزار شغل جدید در ماه میلادی قبل اضافه کرده و نرخ بیکاری به ۴.۷ درصد کاهش یافت.
بر اساس گزارش کیتکونیوز، سایر آمار اقتصادکلانی که منتشر می شوند شامل شاخص مدیران خرید بخش تولید موسسه ISM آمریکا در روز دوشنبه، آمار اشتغال غیرکشاورزی ADP و شاخص مدیران خرید بخش غیرتولید ISM در روز چهارشنبه و همچنین آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در روز پنج شنبه خواهد بود.
منبع : tgju.org
 
1400/08/08
طلا مجدد بد آورد/ سقوط سنگین طلا رقم خورد


ایسنا نوشت: طلا یک بار دیگر به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار نزول پیدا کرد و تحلیلگران وال استریت را نسبت به روند قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری بدبین کرد.طلا هفته پیچیده ای داشت و آمار اقتصادی مختلف و موضع موافق تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی کانادا نیروی صعودی را از این فلز ارزشمند دور کرد.
نرخ معاملات هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا آخرین بار ۱۸ دلار و ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۷۸۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود یک درصد کاهش نشان داد اما رشد ماهانه یک درصدی داشت.
بازارها سرگرم هضم کندی شدید اقتصاد آمریکا بودند که برای سه ماهه سوم گزارش شد. همچنین شاخص نرخ مخارج مصرف شخصی که معیار محبوب بانک مرکزی آمریکا برای سنجش تورم می باشد، در سپتامبر در نرخ بالای ۳.۶ درصد ماند. بانک مرکزی کانادا هفته قبل با پایان دادن به برنامه تسهیل پولی و جلو بردن زمان افزایش نرخهای بهره همه را غافلگیر کرد.
در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۵۳.۸ درصد نسبت به روند نرخ طلا بدبین بودند در حالی که ۳۰.۸ درصد نظر خنثی داشتند و ۱۵.۴ درصد به بالا رفتن قیمت خوش بین بودند.
سرمایه گذاران خُرد همچنان نسبت به طلا خوش بین ماندند. از میان ۷۴۵ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۶۰.۵ درصد به نرخ طلا خوش بین، ۲۲.۵ درصد بدبین و ۱۷ درصد نظر خنثی داشتند.
مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز بیان کرد: حساب باز کردن بازار روی افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره و تحکیم سریعتر سیاست پولی روی نرخ طلا تاثیر گذاشته است. طلا هفته قبل بالاترین سطح محدوده معاملاتی اخیرش را تست کرد اما در آستانه تعطیلات پایان هفته ریزش کرد و به قیمت پایین جدیدی کاهش پیدا کرد. به نظر می آید پیشروی اکتبر به پایان رسیده باشد. هدف نرخ طلا در هفته جاری ۱۷۶۸ دلار و سپس ۱۷۵۷ دلار می باشد.
دلار قویتر عامل دیگری می باشد که سبب شده است تحلیلگران نسبت به روند نرخ طلا در کوتاه مدت بدبین باشند.
کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA در این باره بیان کرد: من به دلار آمریکا در هفته جاری خوش بین می باشم. با تداوم رشد فشارهای تورمی، تصور می کنم بانک مرکزی آمریکا لحن موافق افزایش نرخهای بهره را در نشست آتی خود داشته باشد و به آغاز تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه اشاره کند.
نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام می شود و مهمترین رویداد هفته خواهد بود. رویداد مهم بعدی انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه می باشد.
تحلیلگرانی که نظر خنثی داشته اند، تاکید می کنند تا زمانی که طلا نتواند مرز ۱۸۰۰ دلار را با موفقیت بشکند، در بازه معاملات وسیعی که گرفتار شده است، خواهد ماند.
جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکونیوز بیان کرد: روند طلا در نمودار روزانه افزایشی است اما روز جمعه خریداران ضعیف شدند و طلا باید نیروی جدیدی را نشان دهد تا روند افزایشی را زنده نگه دارد.
دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز اظهار داشت: در کوتاه مدت طلا باید هدف ۱۷۶۰ دلار را حفظ کند که سطح حمایتی مهم بعدی به حساب می آید.
منبع : tgju.org
 
1400/08/06
نرخ جهانی طلا تقویت شد/ هر اونس‌ ۱۷۹۹ دلار


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز پنجشنبه، تحت تاثیر عقب‌گرد سود اوراق قرضه آمریکا تقویت گشت و قیمت‌ها به مرز ۱٫۸۰۰ دلار بازگشت.طبق گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در معاملات امروز پنجشنبه، تحت تأثیر عقب‌گرد سود اوراق قرضه آمریکا، تقویت شد و قیمت‌ها به مرز ۱٫۸۰۰ دلار برگشت.
سرمایه‌گذاران منتظر نتایج اجلاس‌های سیاست‌گذاری امروز بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن می باشند تا ببینند آیا افزایش زودتر از موعد نرخ بهره در دستور کار آنها قرار دارد یا خیر.
نرخ طلا حساسیت بالایی به افزایش نرخ بهره دارد و در صورت این افزایش سقوط خواهد کرد. از طرف دیگر بالا نبردن نرخ بهره در صورتی که به تورم دامن بزند می‌تواند سیب خرید بیشتر طلا و تقویت قیمت آن گردد.
تا ساعت ۷:۲۴ روز پنجشنبه به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۹۹.۱۳ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه با رشدی ۰.۰۸ درصدی به ۱٫۸۰۰.۲۰ دلار رسید.
عامل اصلی افزایش قیمت امروز طلا کاهش سود اوراق قرضه آمریکا بود که سبب شد تقاضا برای خرید سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا، بالا برود.
سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا که این هفته همیشه بالای ۱.۶۰ درصد بود، در معاملات امروز تا ۱.۵۵۶ درصد پایین آمد که این کمترین نرخ آن در دو هفته اخیر می باشد.
منبع : tgju.org
 
1400/08/05
نرخ جهانی طلا از ۱٫۸۰۰ دلار کاهش پیدا کرد


نرخ جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه، تحت تاثیر قدرت گرفتن لار و سود اوراق قرضه آمریکا پیش از اجلاس بانک‌های مرکزی جهان، از رقم کلیدی ۱٫۸۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.طبق گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نرخ جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، تحت تأثیر قدرت گرفتن لار و سود اوراق قرضه آمریکا پیش از اجلاس بانک‌های مرکزی جهان، از رقم کلیدی ۱٫۸۰۰ دلار پایین آمد.
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران، ۰.۲۵ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب کاهش پیدا کرد و به ۱٫۷۸۸.۲۵ دلار رسید.
نرخ پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱٫۷۸۹.۴۰ دلار رسید.
قیمت این فلز گرانبها هفته قبل بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه اخیر رسیده بود اما حالا ۱.۲ درصد از آن سطح عقب‌نشینی پیدا کرده است.
سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا بالا رفت تا هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش پیدا کرد.
بازارهای مالی جهان حالا منتظر برگزاری اجلاس‌های سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه می باشند.
خبرها حاکی از آن می باشد که بانک مرکزی ژاپن قرار است برنامه حمایتی عظیم خود را پابرجا نگاه دارد و فعلاً مانند بانک‌های مرکزی دیگر جهان که به دنبال خروج از مود بحرانی می باشند، عمل نخواهد کرد.
منبع : tgju.org
 
1400/08/04
اتریوم فراتر از بیت‌کوین/پیش بینی نرخ دو هزار دلاری برای طلا


اقتصادنیوز : در روزی که گذشت طلا مرز ۱۸۰۰ دلار را شکست و بیت کوین و اتریوم نیز با افزایش قیمت مواجه شدند.
بر طبق گزارش اقتصادنیوز، طلا روز دوشنبه به بالای 1800 دلار در هر اونس بازگشت، زیرا بازدهی خزانه داری در بحبوحه افزایش ریسک نزول کرد که به سود فلز زرد نیز تمام شد.
فعال ترین قرارداد آتی طلای آمریکا، دسامبر(دی)، 10.50 دلار یا 0.6 درصد افزایش پیدا کرد و در کامکس نیویورک به 1806.80 دلار در هر اونس رسید.
این نخستین بار از اواسط سپتامبر(شهریور) بود که یک قرارداد آتی طلا بالاتر از سطح 1800 دلار قرار گرفته شد، این قرارداد طلای طولانی مدت کلیدی برای ورود مجدد به مناطق رکورددار بالای سطح 2هزار دلاری عنوان می شود.
اد مویا، سرپرست تحقیقات قاره آمریکا در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA، بیان کرد: «به علت نگرانی سرمایه‌گذاران از تورم طولانی‌تر و همچنان که اروپا و آسیا به مبارزه با کووید ادامه می‌دهند، نرخ طلا به بالای 1800 دلار بازگشت. طلا می تواند در سطح 1840 دلار با مقاومت مواجه شود و سطح 1875 دلار مقاومت عمده ای را به وجود آورد.»
بازدهی اوراق معیار خزانه داری اسکناس 10 ساله آمریکا بعد از رسیدن به اوج پنج ماهه 1.7 درصدی در هفته قبل به پایین ترین سطح 1.6240 درصدی رسید و هزینه فرصت برای نگهداری طلای بدون بازده را کاهش داد.

آینده روشن برای اتریوم

در روزی که گذشت هم بیت کوین و هم اتریوم بیش از ۳ درصد افزایش را تجربه کردند. بیت کوین همزمان با شروع معاملات هفتگی در بازارهای سهام آمریکا شروع به رشد کرد و توانست بخشی از عقب نشینی قیمتی اخیر خود را جبران کند.
اما به نظر می آید اتریوم افزایش بیشتری را نسبت به بیت کوین خواهد داشت. چشم انداز فنی نشان دهنده این می باشد که دومین ارز رمزپایه بزرگ بیش از 8 درصد در برابر رقیب برتر خود افزایش پیدا خواهد کرد.
منبع : tgju.org
 
1400/08/03
۱۸۳۰ دلار؛ توقف بعدی نرخ طلا/ داده مهم برای دلار و یورو


اقتصادنیوز : تهدید تورمی می تواند نرخ طلا را در هفته آتی به 1830 دلار برساند.بر طبق گزارش اقتصادنیوز، تهدید رو به رشد تورم همچنان اصلی ترین عامل در حمایت از بازار طلا می باشد زیرا تحلیلگران پتانسیل را برای آزمایش مقاومت بحرانی قیمت ها در حدود 1830 دلار در کوتاه مدت مشاهده می کند.
صبح روز جمعه، نرخ طلا به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر رسید، زیرا فشارهای تورمی فزاینده نرخ های سربه سر اوراق قرضه پنج ساله را به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسانده است. نرخ سررسید تفاوت در بازده بین اوراق قرضه و اوراق بهادار تحت حفاظت تورم خزانه داری (TIPS) می باشد. این تفاوت نشان دهنده نرخ تورم مورد نیاز برای یکسان سازی بازده آنها می باشد.
با این حال ، طلا پس از آنکه جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو سعی کرد تا تهدید افزایش تورم را کم کند، در مدت چند دقیقه با کاهش 30 دلاری مواجه شد.

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، آمار اعتماد مصرف کننده برای ماه اکتبر(مهر) کلیدی خواهد بود.سپس تمرکز بر سفارشات کالاهای بادوام ، که قرار است چهارشنبه انتشر یابد ، متمرکز خواهد شد.
پنجشنبه ، تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم و ادعاهای بیکاری نیز تا قبل از جمعه شلوغ، تأثیر زیادی خواهند داشت.
در آخر هفته ، تورم ، هزینه های شخصی ، PMI  شیکاگو و ارقام نهایی احساسات مصرف کننده به پایان می رسد. انتظار می رود که تورم و اعداد هزینه های شخصی اصلی ترین زمینه های تمرکز باشند.
سوال بزرگ در هفته این خواهد بود که آیا فدرال رزرو نیاز به ارائه چیزی بیشتر از تیپرینگ دارد؟
در هفته منتهی به 22 اکتبر، شاخص دلار آمریکا با 0.31 درصد نزول به 93.642 رسید.

هفته برای یورو:

هفته ای شلوغ در زمینه داده های اقتصادی می باشد. در اوایل هفته ، آمار و ارقام تجاری آلمان در ماه اکتبر(مهر) در کانون توجه قرار خواهد گرفت.
در روز پنجشنبه، بیکاری و تورم آلمان، پیش از رقم تولید ناخالص داخلی در روز جمعه، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی فرانسه ، آلمان ، اسپانیا و منطقه یورو هم اعلام می شود. انتظار می رود آمار تولید ناخالص داخلی فرانسه ، آلمان و منطقه یورو کلیدی باشد.
ارقام تورم پیش از ماه اکتبر نیز روز جمعه در پی کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت.
در زمینه سیاست های پولی ، بانک مرکزی اروپا نیز روز پنجشنبه اثرگذار خواهد بود. بازارها به دنبال تصمیمی در مورد نزول و راهنمایی های آینده اقتصاد و نرخ بهره می باشند.در هفته، یورو با 0.36 درصد صعود به 1.1643 دلار رسید.
منبع : tgju.org
 
1400/08/01
بازدهی دلار منفی شد/ واکنش سکه به کاهش قیمت دلار


اقتصاد نیوز : نرخ دلار برای اولین بار از اردیبهشت 1400 تا آخرین روز مهر بازدهی منفی ۶ دهم درصد را تجربه کرد.
طبق گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد،  در آخرین روز مهر، اسکناس آمریکایی در مسیر صعودی قرار گرفت، ولی علامت بازدهی ماهانه آن، منفی باقی ماند. روز پنج‌شنبه، دلار ۱۱۰ تومان صعود قیمت را به ثبت رساند و در محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. با وجود این رشد، میزان بازدهی اسکناس آمریکایی در مهر در محدوده منفی ۶ دهم درصد قرار گرفت. این اولین بار از ماه اردیبهشت بود که دلار بازدهی منفی را در مقیاس ماهانه تجربه کرد.به بیان فعالان، از ابتدای پاییز، فضای بازار ارز بیشتر حالت انتظاری به خود گرفت و همین عامل سبب شد که معامله گران حجم خریدوفروش‌های ماهانه خود را محدود کنند.از نگاه فعالان، احتمال شروع مجددا مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها از جمله مهم‌ترین عواملی بود که زمینه‌ساز کاهش نوسانات نرخ دلار و منفی شدن بازدهی این ارز شد. بررسی روند نرخ دلار نشان می‌دهد که در بیشتر روزهای مهر، این ارز در کانال 27 هزار تومان قرار داشته است و تنها در مقطع کوتاهی از اوایل ماه هفتم، اسکناس آمریکایی وارد ابتدای کانال 28 هزار تومانی شد.
به باور تحلیلگران در صورتی که در هفته جاری، اسکناس آمریکایی نتواند خود را بالای سطح 27 هزار و 500 تومانی ثابت شود، بار دیگر فروشندگان در بازار ارز قدرت خواهند گرفت و حتی احتمال شکست کانال 27 هزار تومانی وجود خواهد داشت.تحلیلگران فنی بر این باور هستند که حمایت بعدی اسکناس آمریکایی محدوده 26 هزار و 800 تومانی می باشد. در مقابل، دو مقاومت 27 هزار و 500 و 27 هزار و 750 تومان نقش مهمی در بازار ارز خواهند داشت.
کاهش قیمت دلار در مهر عامل مهمی بود که تمایل به خرید سکه نیز نزول پیدا کند. فلز گران‌بهای داخلی در مهر حدود4/ 1 درصد از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که در آخرین روز ماه سکه امامی توانست وارد کانال 11 میلیون و 800 هزار تومانی شود. روز پنج شنبه سکه 90هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای 11 میلیون و 820 هزار تومان رسید. صحبت‌های معامله‌گران نشان می‌داد که در بازار پشت خطی نیز افزایش قیمت سکه ادامه پیدا کرده است. سکه حدود ساعت 5 بعدازظهر جمعه در محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومان مورد مامله قرار گرفت. به بیان فعالان، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در انتهای هفته سبب شده بود که تمایل برای خرید سکه افزایش پیدا کند. سکه در مهر توانست در مقاطعی به بالای مرز 12 میلیون تومانی افزایش پیدا کند ولی هرگز نتوانست خود را بالای محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان ثابت گرداند.
با توجه به چنین روندی انتظار می‌رود که سکه مطابق رفتار قبل خود با نزدیک شدن به محدوده 12 میلیون و200 هزار تومان، با فشار فروش روبرو شود. با این حال، در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی به بالای محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومان برود، سرعت ورود خریداران به بازار معنی‌دارتر خواهد شد.
منبع : tgju.org